IKbenEllen schreef:1 gaatje langer, zo beter??? Hij kijkt niet altijd zo sielugh hoor
Qua hoogte zit hij idd goed nu, maar idd, de keelkriem zou denk ik iets losser mogen (al is het moeilijk te beoordelen vanaf 1 foto hoe strak hij zit)
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Ik heb vandaag les gehad van Josepha Guillaume, zij had er nog nooit 1 gezien maar vond het wel een erg interessant hoofdstel! De enige "opmerking" was, en dat is ook hetgeen mij stoort, de kinriem zeg maar ... Ergens in mijn vorige posts heb ik gezegd dat als ik hem 'gewoon' om doe dat hij schuift (en poon hem uitkrijgt) en als ik hem een gaatje strakker doe dat poon niet kan kauwen .. Dat is dus door de positie waarbij die kinriem zit. Eigenlijk had die bij het bitloze gelijk moeten lopen met de neusriem en niet die knik naar beneden maken. Weet niet of jullie begrijpen wat ik bedoel? Ga volgende keer kijken of ik het niet wat anders kan bevestigen, misschien dat dat iets beter werkt, maar waarschijnlijk zal het wel niet lukken
Nu, het is geen ramp dat hij tijdens het werk niet volop snoepjes kan kauwen, maar toch ergens wel een klein beetje vervelend
Cambiar schreef:Ik las dat het hoofdstel wat schuiverig is als je bitloos met de micklem rijdt, iemand enig idee waarom? Is het dus af te raden om de Micklem bitloos te gebruiken? Zou door iets te veranderen (bvb iets breder deel op de neus) het hoofdstel stabieler kunnen liggen om bitloos te rijden?
moonfish13 schreef:Cambiar schreef:Ik las dat het hoofdstel wat schuiverig is als je bitloos met de micklem rijdt, iemand enig idee waarom? Is het dus af te raden om de Micklem bitloos te gebruiken? Zou door iets te veranderen (bvb iets breder deel op de neus) het hoofdstel stabieler kunnen liggen om bitloos te rijden?
Ik vond het als sidepull helemaal niets.
De ringen troken scheef en dat vond ik nogal zonde van het dure ding.
Maar alleen als bithoofdstel ben ik al meer als tevreden, dus mij hoor je niet.
Van de kinriem dat heb ik ook, te los schuift het over het bit en als ik het iets strakker doe is het imo té strak. Paard kan hier overigens wel nog prima kauwen dan, maar het is niet ideaal.
Ik blijf er wel mee rijden, paarden lopen er fijn op dus dan is het goed..
Mijn dure passier hangt nu hier thuis mooi te wezen.
Cambiar schreef:[***] schreef:Ik heb vandaag les gehad van Josepha Guillaume, zij had er nog nooit 1 gezien maar vond het wel een erg interessant hoofdstel! De enige "opmerking" was, en dat is ook hetgeen mij stoort, de kinriem zeg maar ... Ergens in mijn vorige posts heb ik gezegd dat als ik hem 'gewoon' om doe dat hij schuift (en poon hem uitkrijgt) en als ik hem een gaatje strakker doe dat poon niet kan kauwen .. Dat is dus door de positie waarbij die kinriem zit. Eigenlijk had die bij het bitloze gelijk moeten lopen met de neusriem en niet die knik naar beneden maken. Weet niet of jullie begrijpen wat ik bedoel? Ga volgende keer kijken of ik het niet wat anders kan bevestigen, misschien dat dat iets beter werkt, maar waarschijnlijk zal het wel niet lukken
Nu, het is geen ramp dat hij tijdens het werk niet volop snoepjes kan kauwen, maar toch ergens wel een klein beetje vervelend
Bedoel je dat de kinriem best iets lager komt, daar waar de hoofdriem de knik maakt naar de neusriem? Zou dat beter zijn om bitloos te rijden?