Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ik dacht wtf waar slaat dat nou weer op t zijn 2 totaal andere zadels!

xtostarlight schreef:Dus jij zou rijden op een paard die bijv zn rug openrijd?
Omdat je het rijden dus belangrijker vind dan het paard? Fijne instelling...
moniekk schreef:helemaal mee eens.. zadel moet goed passen, maar t valt em ook op dat ruitershops wel eens foute adviezen geven.. ik kwam daar en vroeg of ze de euroriding diamant hadden, zeggen ze nee, die hadden we wel, maar die zijn dr helemaal uit en worden ook niet meer verkocht.., de anatomica is daar nu de opvolger van..ik dacht wtf waar slaat dat nou weer op t zijn 2 totaal andere zadels!
![]()
![]()
Verder zijn alle zadels anders en alle opvolgers ook dat kan je niet met elkaar vergelijken daraom is het ook een opvolger, kijk eens naar telefoons van 1 serie zoals eerste Nokia uit de N-serie heel anders die de nieuwe N (een voorbeeld, want dit is natuurlij kappels & peren vergelijken maar doel nu op het opvolgers
) 
)
MISTRAL94 schreef:Ten eerste rij ik geen paarden meer voor een ander ten tweede kun je de eigenaar erop wijzen dat het zadel niet passend is, dat ze dus een ander passend zadel aan moeten schaffen. Daar komt bij dat het nu een hype is dat alles goed moet liggen, vroeger ging dat er heel anders aan toe, niet bewust maar toen was de kennis er niet of nauwelijks. Ruitersportzaken zijn niet kundig genoeg om een zadel goed passend te krijgen dus kom je al snel thuis met een niet passend zadel. Terwijl je er wel vanuit gaat dat je een goed passend zadel hebt.....

MISTRAL94 schreef:Sorry hoor maar ik vertik het om spullen voor een paard van een ander te kopen! Ben geen liefdadigheidsinstelling
?
mooi niet dus! ik heb eerst op een ijslander gereden van mensen. t zadel paste niet goed, heb die mensen dr bij gehaald, uitgelegt dat t niet goed paste, waar t niet goed paste en dat hij drukplekken kreeg enz.. ik heb die mensen geadviseerd om naar een zadel maker te gaan en er naar te laten kijken.. een ander zadel dr op te leggen (met behulp van de zadelmaker) wat wel pastomdat anders de problemen wel eens veel erger konden worden.. 
merrieveulen schreef:sorry, maar ik vind, dat als JIJ wilt rijden, het ook JOUW taak kan zijn om voor een passend zadel te zorgen. als de eigenaar het wil betalen, prima, maar als hij dat niet wil, en jij wilt wél rijden, dan moet je toch echt zelf voor een passend zadel zorgen.
hier op stal rijden meerdere mensen paarden van de stalhouder, zij betalen hier een symbolisch bedrag voor, en kosten als een nieuw hoofdstel, peesjes, zadel, dekjes, bit... betaalt de berijder van het dier. de rest is aan de eigenaar. ik vind dat volslagen terecht, immers de eigenaar rijdt zelf niet, en de mensen die de paarden berijden hebben de vrijheden die ze met een eigen paard ook zouden hebben.