Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kiwi_ schreef:Op mijn fries rijd ik met een dubbelgebroken bustrens, de ander een dubbelgebroken watertrens, op onze kruising fries met een enkelgebroken bustrens, de shetlander wordt ook met een enkelgebroken bustrens gereden, en mijn New-Forest rijd ik met een D-trens met rolletjes.
Kiwi_ schreef:Op mijn fries rijd ik met een dubbelgebroken bustrens, de ander een dubbelgebroken watertrens, op onze kruising fries met een enkelgebroken bustrens, de shetlander wordt ook met een enkelgebroken bustrens gereden, en mijn New-Forest rijd ik met een D-trens met rolletjes.
merrieveulen schreef:Kiwi_ schreef:Op mijn fries rijd ik met een dubbelgebroken bustrens, de ander een dubbelgebroken watertrens, op onze kruising fries met een enkelgebroken bustrens, de shetlander wordt ook met een enkelgebroken bustrens gereden, en mijn New-Forest rijd ik met een D-trens met rolletjes.
graag ook motivatie voor deze keuzes...
Binckydenice schreef:Kiwi_ schreef:Op mijn fries rijd ik met een dubbelgebroken bustrens, de ander een dubbelgebroken watertrens, op onze kruising fries met een enkelgebroken bustrens, de shetlander wordt ook met een enkelgebroken bustrens gereden, en mijn New-Forest rijd ik met een D-trens met rolletjes.
waarom met rolletjes?
Lielle schreef:op die toon zou je het van mij ook niet krijgen
Kiwi_ schreef:Binckydenice schreef:Op mijn fries rijd ik met een dubbelgebroken bustrens, de ander een dubbelgebroken watertrens, op onze kruising fries met een enkelgebroken bustrens, de shetlander wordt ook met een enkelgebroken bustrens gereden, en mijn New-Forest rijd ik met een D-trens met rolletjes.
waarom met rolletjes?
Binckydenice schreef:tukjeflukje schreef:ik rijd sinds kort met een pessoa bit, omdat ie anders gewoon niet te besturen was in noodsituaties.nu lekker relaxt aan een lang teugeltje, hupsakee
Over wat voor noodsituaties heb je het precies?
merrieveulen schreef:scheefheid in de strijd gooien? dat is een nieuwe. ik ben wel blij te horen dat het puur een tijdelijke oplossing is tot de rijtechnische problemen verholpen zijn. ik ben ook van mening dat een paard, met wat voor problemen dan ook, er gewoon op uit moet kunnen zolang de mogelijkheden dat toelaten.
gewoon lekker aan het werk blijven met rechtrichten, en ook aan het vertrouwen op buitenrit. geen zin meer hebben en naar huis stormen is nl meer dan alleen een rijtechnisch probleem. succes iig, ik denk dat je op een prima weg zit zo.
merrieveulen schreef:ik snap het. ik kan een behandeling/ onderzoekje door de osteopaat bij scheefheid wel echt aanraden, mijn paard heeft er ook last mee gehad en omdat de osteo de probleemgebieden los heeft gemaakt toen konden we het oplossen. ik ben daar zelf in ieder geval erg tevreden over, mijn dieren (ook de jaarling) worden zowiezo 1 of 2 keer per jaar nagekeken door de osteopaat.