Ervaringen op maat laten maken Daaleman

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

romatjuh

Re: Ervaringen op maat laten maken Daaleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:55

Ik heb nu 2 keer met het zadel gereden en krijg echt een gigantisch zere kont. Maar zou dat met de tijd over gaan? Dat het gelzitje en leer goed gebruikt moeten worden? Verder schuift het zadel niet dus daar ben ik echt heel blij mee.

Afbeelding

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 17:35

Ik hoop ook dat het overgaat want ik heb praktische iedere keer een zere "doos".
Ik zie wel dat jouw zadel ook wat achterover helt. Dat deed mijn zadel in het begin ook; dat trekt wel weg.

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:26

Helaas bontje (synthetisch) geen succes!

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:51

viktor00 schreef:
Helaas bontje (synthetisch) geen succes!

Maar dat is zo'n goedkoop bontje toch?? Die zijn ook maar heel dun. Kan je niet van iemand een echte schapenvacht lenen?

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:36

helaas niet! Maar ik vind eigenlijk bij zón duur zadel dat ik ook gewoon een rit van een 1,5 uur moet kunnen maken zonder ergens last van te hebben.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:50

Ja dat vind ik ook ja. Maar heb je er al vaak mee gereden? Misschien dat als het allemaal wat soepeler wordt het lekkerder gaat zitten? Ik vroeg me ook al af of een gelzitje niet juist harder zit. Bij mij wordt de pijn in de kont gelukkig wel minder.

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:17

gelukkig wordt de pijn minder bij je, ik heb mijn zadel nu 1,5 maand en rij ongeveer 2 a 3 x per week 1 - 1,5 uur. Maar Daaleman zelf gaf aan dat je ongeveer 2-3 maanden nodig had om het zadel in te rijden. De gelzit zou eigenlijk zachter moeten zijn dan de gewone zitting daarom heb ik hem ook gekozen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:30

Moi zadel Romatjuh, maar je zadel moet wel meer naar achteren gelegd worden. Wie weet is dan het achterover hellen al een stuk minder.

Wel apart, ook een nieuw zadel hoort dat toch niet te doen?
Nieuwe daaleman zien er heel anders uit zeg! Heb er hier 1 van 30 jaar.

Wat vervelend dat jullie allemaal zo'n last hebben van jullie kont!

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:56

Hannanas schreef:
Moi zadel Romatjuh, maar je zadel moet wel meer naar achteren gelegd worden. Wie weet is dan het achterover hellen al een stuk minder.

Zal het proberen, dank je wel. Maar het duurt nog wel een paar maanden voor het goed gaat liggen omdat de wol nog in moet zakken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:29

romatjuh schreef:
Hannanas schreef:

Zal het proberen, dank je wel. Maar het duurt nog wel een paar maanden voor het goed gaat liggen omdat de wol nog in moet zakken.

Ja dat is ook zo. Is wel ff wennen, bij een opgevuld zadel is dat meestal niet toch?

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:40

Ik heb nu ruim 2 jaar een daaleman dressuur. Heerlijk zadel en ligt echt helemaal geweldig op mijn paard. Heb voor dat ik dit zadel had laten maken andere merkzadels geprobeerd maar geen 1 lag goed genoeg. Heb toen 6wk op dit zadel moeten wachten en in de tussen tijd een heel fijn demo zadel te leen gekregen. Het enige wat ik vond dat het vrij lang duurde voordat het zadel echt helemaal lekker soepel op de rug lag. Het demo zadel waar ik 6wk mee heb gereden was al vaak gebruikt en daardoor al heerlijk soepel. Ik ga binnenkort een keer langs voor controle. Toen ik het zadel kreeg moest mijn paard nog 4 worden. Er is toen door daaleman wel rekening gehouden dat het paard nog breder zou worden.

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 09:23

Bij Viktor ligt het zadel nu eigenlijk wel erg goed heb ik het idee het ligt mooi vlak en het zwaartepunt in het midden. Het lag eerst wat "bergop". Om nog even op het kont verhaal terug te komen Noor had jij ergens last de eerste paar maanden.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 09:50

Ik vond mijn twee zadels in het begin ook niet zo fijn... Lag wel perfect op het paard maar ik vond het niet zo fijn... Nu zou ik absoluut geen ander zadel meer willen!!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:40

Noor17 schreef:
Toen ik het zadel kreeg moest mijn paard nog 4 worden. Er is toen door daaleman wel rekening gehouden dat het paard nog breder zou worden.

Was het voor daaleman geen probleem om een zadel voor een jong paard te maken, zodat het weer aangepast kon worden?

Ik wil namelijk straks voor mijn jonkie ook graag weer een daaleman Ja

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 01:17

sjakie schreef:
Noor17 schreef:
Toen ik het zadel kreeg moest mijn paard nog 4 worden. Er is toen door daaleman wel rekening gehouden dat het paard nog breder zou worden.

Was het voor daaleman geen probleem om een zadel voor een jong paard te maken, zodat het weer aangepast kon worden?

Ik wil namelijk straks voor mijn jonkie ook graag weer een daaleman Ja

Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik heb ook een jonkie en vind het het ook al wat om steeds weer een nieuw zadel te kopen.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 13:05

Mijn paard is dan niet meer zo'n jonkie (6 jaar) maar hij heeft de gewoonte om ieder half jaar compleet van bouw te veranderen waardoor de zadels niet meer passen. Ik heb dit gemeld bij Daaleman en zij hebben hier rekening mee gehouden.
Dus ik denk dat ze dat ook wel voor een jonkie kunnen doen...

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:59

Ik heb toch even contact opgenomen met de heren van Daaleman, als ze een keer in de buurt zijn dat is vrij binnenkort komen ze kijken of het zadel goed op viktor ligt omdat dit de oorzaak kan zijn van de "zadelpijn". Ze gaven aan dat mijn klacht niet echt veel voorkwam.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 14:22

Oei, dan kan ik mijn klacht mss ook maar beter doorgeven? Want ik heb dezelfde klacht als jou, weliswaar in mindere mate maar toch.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 21:47

Hoe is het afgelopen bij jullie? Kunnen jullie er al normaal mee rijden of is Daaleman al langs geweest?
Ik ben echt super blij met het zadel. Zit nu ook goed gelukkig!

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 07:35

Ik helaas nog steeds niet! Zadel lag goed. Ik krijg elke keer een branderig gevoel na het rijden wat een dag of 1,5 aanhoud. Ik heb de gelzitting dus das misschien de oorzaak. Ik ben hier even een nieuwe topic over gestart of iemand anders hier ooit last van heeft gehad. Het zadel ligt nl super op Viktor n erg lang zoeken dus ik baal als een stekker. Erik was hier drie weken geleden toen gef hij aan dat ik meer moet rijden. Maar hoe meer ik erop rij hoe erger het wordt.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 09:50

Dat is wel balen dan. Ik heb ook de gelzitting maar heb alleen de eerste 2 weken een zere bips gehad.