mooie tuigage ten koste van het paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: mooie tuigage ten koste van het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:50

haha nee zo erg hebben de mijne het niet hoor, het 'ergste' setje dat ik heb is een donkerblauw dekje met beige bies, en een rijbroek die daarbij past. verder heeft Flicka een rood setje, zweetdeken/ bandages/ halster/ touw, maar dat is alleen voor naar de keuring eigenlijk. Snatje heeft een lichtblauwe zweetdeken met halster, maar die past hij toch pas over twee jaar. ik kon het niet laten om het te laten liggen, helemaal mooi en in de aanbieding...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:25

Nouwja, het is bij ons allemaal wat functioneler. En ik vind t ook gewoon onwijs gaaf staan, Vincent van ons is pikzwart, en die heeft dan alles in t rood als mijn vader erachter zit of ik. Want die hebben een rood pak.
Maar soms zit er iemand achter met een zwart wit pak, en dan moet ik alles weer in het zwart wit aanhangen. Soms wordt ik een beetje gek van mijn eigen kleurentik Haha! ....

Zoiets als lichtblauw vind ik onwijs gaaf, maar bij ons zijn eigenlijk alleen maar knalkleuren verkrijgbaar.
Laten jullie wel eens iets apart maken of niet>?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:36

Is bij ons niet nodig. Wij hebben namelijk het merk Anky, en dat heeft alles in alle kleuren.
Ik geloof echt dat je bij ons alles in alle mogelijke kleuren kunt krijgen, ik zag laatst zelfs een roze hoofdstel. Die persoon had trouwens ook een roze pad, roze peesjes en strijklappen en zelfs een roze zadelbontje, en een roze shirt aan ook nog. Je kunt het ook overdrijven...
Ik vind een halster in de zelfde kleur als de deken, met bijpassend touw een setje. En een pad en dezelfde kleur bandages is ook een set. Rijbroek in de kleur van de pad... maar een roze hoofdstel en een roze zadelbontje gaat mij heus te ver.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:48

Zo ver kun je bij ons ook wel gaan, maar dat kan je alleen kopen via het buitenland:

http://www.finntack.com/images/products/11111.jpg

Roze hoofdstel, roze lijnen, roze borst en roze tuig

Later, als ik veel geld heb Haha!

Maar ik bedoel meer pastel kleuren enzo...

Is het niet ook onwijs seizoensgevoelig, dat je bij Anky de ene keer alleen bepaalde kleuren kan krijgen? Of valt dat mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:55

Het is ook wel seizoensgevoelig hoor. Maar de meeste pastel kleuren (lila, lichtblauw, roze) kun je eigenlijk altijd wel krijgen, en rood en wit en zwart natuurlijk.
Maar ocean (beetje blauw/groen en dan pastel) en die apartere kleuren kun je bij Anky niet altijd krijgen, maar de goedkopere merken hebben echt belachelijk veel kleuren.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 23:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 23:47

Leuk!!! Als het allemaal past vind ik setjes helemaal super. Ik word er alleen een beetje sjaggie van als in het voorbeeld wat ik eerder noemde, er zonodig een bontje bij moet om het af te maken... ik ben geen fan van bontjes, is imo dé manier om een goedpassend zadel slechtpassend te maken...

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 23:52

Yamcha schreef:
Leuk!!! Als het allemaal past vind ik setjes helemaal super. Ik word er alleen een beetje sjaggie van als in het voorbeeld wat ik eerder noemde, er zonodig een bontje bij moet om het af te maken... ik ben geen fan van bontjes, is imo dé manier om een goedpassend zadel slechtpassend te maken...

haha maar dat geld toch voor álles Tong uitsteken

Ik heb het aan mijn zadelmaker gevraagt of me bontje kwaad kan onder me dreszadel, en volgends hem kan het géén kwaad. (is naar gekeken Knipoog ) Dus niks aan de hand. Op die foto rij ik dan niet met bontje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 23:54

Geldt idd voor alles. Eerst het nut, alles goed voor elkaar hebben, dan de lol. Pfff... wat ben ik weer ouderwets. Ik word oud Haha! .

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 23:59

ja, maar hoevaak zie je ook wel niet mensen met een superscherp bit etc. rijden. Of gewoon met een verkeerd bit. Dat zijn dan weer dingen die minder opvallen maar toch heel schadelijk kunnen zijn.
Of lichamelijke dingen zoals het gebit dat niet onderhouden word.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 00:02

Yamcha schreef:
Geldt idd voor alles. Eerst het nut, alles goed voor elkaar hebben, dan de lol. Pfff... wat ben ik weer ouderwets. Ik word oud Haha! .

nee niet oud, je word wijs Slim

Clown

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 00:03

XchantjuhX schreef:
Yamcha schreef:

Clown

Of allebij Tong uitsteken oud & wijs

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 00:46

iel ruitje, wat een verschrikkelijk lelijke set is dat zeg! maar: je valt wel op op de baan!

in de westernsport kunnen ze ook heerlijk overdrijven hoor, alleen heb je het dan niet over setjes, maar over opvallend zilver, showbitten en - sporen, etc. soms vind ik het wel mooi, maar het is toch niet mijn ding, hihi!

over op maat maken: ja! mijn shet kruising heeft een op maat gemaakt bitloos hoofdstel, mijn paard krijgt een op maat gemaakt zadel, omdat het met mijn oude niet goed meer ging (hoewel die wel een stuk mooier is, mijn oude... ben ik nu ook ouderwets? hihi!), en verder het vrijheidsdressuurdekje-met-borsttuig van Snatje. daar wil ik ook nog een hoofdstel bij, nemen we een gewoon hoofdstel, wat we bekleden met hetzelfde spul als het dekje en borsttuig, of misschien laat ik het wel doen, als ik tegen die tijd rijk ben, haha! beendingetjes wil ik er ook nog bij, maar gewoon een enkel lapje stof, met klitteband om het vast te maken. gewoon voor het 'extra', niet als bescherming oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 05:08

XchantjuhX schreef:
Yamcha schreef:

Clown

Bloos Bloos Ik word verlegen... dank je wel...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 08:19

Ik rij zelf western, en ben ook niet zo van het blingbling hoor. Er zit iets zilver aan mijn zadel, maar niet zo overdreven als je soms in de pleasure ziet. Maarja, het schijnt erbij te horen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:08

Ik vind het belangrijker dat een zadel goed past, hoofdstel goed past en de DA en hoefsmid er regelmatig bijkomen Ja
Je ziet soms ook mensen met goedkope (zadelmarkt) zadels en alles in set. Maar geld om een goed passend zadel te kopen en een zadelmaker te laten komen is er niet...
Bij western zie je soms idd wel heel veel bling. Extreme Make-over: Pimp your horse Haha!
Ik vind het wat overdreven allemaal eigenlijk.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:25

Als mooie spullen ten koste van je paard gaan dan is dat erg slecht. Maar dat moet goed te combineren zijn, ik zorg prima voor mijn horsies en ze hebben mooie spullen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:35

Yamcha schreef:
Je ziet soms ook mensen met goedkope (zadelmarkt) zadels en alles in set. Maar geld om een goed passend zadel te kopen en een zadelmaker te laten komen is er niet...
.

idd vreselijk!
Ik snap niet dat mensen dan überhaupt durven te zeggen dat ze geen geld hebben omhet zadel na te laten kijken en passend te maken... voor nakijken, een beetje opvullen (wat vaak al heel veel scheeld) ben je meestal rond de €50,- kwijt... dan koop je maar een anky dekje minder Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:16

Ik denk dan: dat is iets om al aan te denken op het moment dat je een paard aanschaft. Als je van te voren bekijkt wat je kwijt bent aan kosten en dan echt álles meerekenen (stalling, hoefsmid, DA, verzekering, zadelmaker, enz, enz.) dan lijkt mij dat je zoveel mogelijk verrassingen al voorkomt. En natuurlijk kun je altijd financiele tegenvallers hebben, waardoor een en ander niet kan, maar het lijkt me dat je redelijk in kunt schatten wat je te besteden hebt, qua paardenkosten.
En goede kwaliteitsspullen vind ik wel een prioriteit, evenals de hoefsmid en DA en goede stalling natuurlijk. Als je dan nog geld over hebt, kun je gaan denken aan setjes.
Maar als je daar van te voren niet goed over na denkt, kom je wel in de problemen. Ik zou ontzettend graag een eigen paard willen, maar ik weet dat mijn financiele situatie niet stabiel genoeg is om alles te bekostigen, en ik wil geen concessies doen wb kwaliteit. Ik heb een aantal leuke verzorgpaarden gehad, waar ik ook ontzettend veel plezier van heb. Het geeft minder zekerheid, en het is natuurlijk steeds weer opnieuw afscheid nemen.
Maar nu een eigen paard aanschaffen zou nog veel onzekerder zijn, en het dier moeten verkopen omdat ik bij nader inzien het geld niet heb om de kosten te dragen, wil ik mezelf, maar vooral het paard niet aandoen...
@ cremellogek: ik denk dat mooie spullen en kwaliteit heel goed te combineren is idd. Maar het vraagt wel om een goede financiele planning.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:04

Yamcha schreef:
Ik vind het belangrijker dat een zadel goed past, hoofdstel goed past en de DA en hoefsmid er regelmatig bijkomen Ja
Bij western zie je soms idd wel heel veel bling. Extreme Make-over: Pimp your horse Haha!
Ik vind het wat overdreven allemaal eigenlijk.

Haha ja die hele set is dan nog duurder als het zadel zelf Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:20

Dat bedoel ik dus. Vroegah (ik word echt oud, of veranderen de tijden zo snel?) was een dekje puur functioneel, en iets voor erbij. Had je een dekje in de vorm van je zadel of een vierkante. En als ie van die aparte punten had, was je helemaal luxe. Oef... en dan had je ook nog schabrakken met een gouden bies... Cool
Peesbeschermers waren voor springruiters, en strijklappen deed je alleen om als het paard ook echt streek.
Maar volgens mij had je toen wit en zwart, bordeaux en dat dennengroen, en blauw en dat was het wel. Bandages had je in dezelfde kleuren. Maar als je B reed, deed je heus geen bandages om, dat was vanaf M dressuur.
Maar die mooie dekjes waren extra. Een strootje in de staart van je paard was véél erger als een dekje wat niet gewassen was. Nu zie ik die meiden soms met allersmerigste paarden, belachelijk goedkope-troep-zadels (ze zijn heus goed hoor, in de winkel zeggen ze het zelf!! Ja ) maar wel Anky Ocean.
En daar zakt mij de broek werkelijk van af.
Ik voel me echt oud soms, en dat terwijl ik pas op de 30 aanga... maar gelukkig ben ik volgens XchantjuhX wijs... laten we het daar maar op houden soms. Maar vroegah was het heus niet zo verkeerd allemaal Clown

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:09

Yamcha : haha ja dat weet ik ook nog wel. Toen ik 'vroeger' op de ponyclub ree met me shet toen had ook niemand echt mooie dekjes ofzo. Allemaal wat donkerere kleuren donderblauw, donker groen, bordeaux rood etc. En meestal zadelvormig Tong uitsteken En het maakte niemand wat uit.

Maar nu! Ik kwam laatst op stal bij me zus , en daar loopt ook een meisje van 8 rnod met een shet. EN die kwam jankent van (diezelfde) ponyclub vandaan. ómdat de andere meisjes dr hadden gepest omdat ze geen mooie rijbroek aanhad. Toch sneu... dat vond ik wel een beetje té ver gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:33

Ja, dat bedoel ik. Dat is toch belachelijk? Waar gaat het nou om, die rijbroek of het paard. Ik meen mij te herinneren dat ik vroegah een rijbroek (zo'n zwarte, haha, je had ze alleen maar in zwart, zandkleurig of dennengroen of blauw, zelfde kleuren als de dekjes) voor het paard, toch niet het paard voor de rijbroek. Omgekeerde wereld.
Ronnie, we hadden die kinderen nooit zo hun gang moeten laten gaan... gewoon zelf de touwtjes in handen houden, en die idote setjes boycotten. Maar dat doe ik toch niet, vind ze zelf veel te leuk. Haha!

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:40

haha Tong uitsteken

Ja ik wil er absoluut niet mee zeggen dat ik het niet leuk vind hoor setjes enzo. Maar het lijkt wel of je er zonder setje 'niet bijhoord' Tong uitsteken toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:47

Nee, en dat is toch raar? We gaan de kids eens opvoeden. De zweep erover!!! Whoosh!
Niks geen eigenwijzigheid meer, hoezo je weet het beter, veeg eerst je snotneus maar eens af.
Luisteren zullen ze!!! Respect voor ouderen, geen gezanik!!! Haha! Haha! Haha!