Heeft iemand ervaring met Rossner zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zazoeyou

Re: Heeft iemand ervaring met Rossner zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:32

ik zal even foto's maken,,ben zo terug

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:41

Bne indd wel benieuwd.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:55

Scheef,, zie rode lijn,, op de bok zie je het helemaal erg..

Afbeelding

De plooi in het dressuurzadel
Afbeelding

Afbeelding

Het springzadel
Afbeelding

Het gedeelte wat grijs is MET krassen,,helaas zijn de foto's al niet zo duidelijk ivm dat het mn telefoon is,, maar je ziet het op de foto dus bijna niet,, heb er verschillende gemaakt,, deze is beste gelukt..het is dus alleen aan de rechterkant van het zadel,, gaat ook niet weg met poetsen,,heb heel klein plekje gedaan,,maar het blijft grijs met krasjes
Afbeelding

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:02

Wow dat is balen ! Wat erg zeg dat hij zo scheef is. Dat ze dat durven te verkopen :s.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:07

PollyB schreef:
Wow dat is balen ! Wat erg zeg dat hij zo scheef is. Dat ze dat durven te verkopen :s.

Dit is al de 2e keer dat ik zn dressuurzadel krijg,, vorige week had ik ook dit probleem,,

Ik vermoed dat ik het zelfde zadel heb gekregen,,

Springzadel is wel een andere,, dat kan ik duidelijk zien,, maar het dressuurzadel lijkt wel hetzelfde zadel,, Huilen

O, nee wacht,,, dat andere zadel had een gebroken boomzitting,,die kraakte als je hem bewoog,,deze heeft dat niet Haha!

Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:43

jeetje zazoeyou, vet balen zeg!!! Boos! Ach gut
ik snap best dat je er kwaad om bent, heb ook lang moeten wachten op mijn zadel
(hulsebos op maat laten maken, dus zat een wachttijd aan)
maar je zit er zo op te wachten om lekker te rijden op je nieuwe zadel.
mijne was gelukkig in 1 keer perfect, maar had ook echt gebaald als het niet zo was.
ik hoop echt voor je dat je binnenkort toch je zadel goed afgeleverd krijgt.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:04

Jeetje zeg, het zadel is inderdaad scheef Ziek . Moet wel zeggen dat deze foto wel een beetje vertekend (omdat hij scheef genomen is). Heb er even 2 A4-tjes langs gelegd (krijg je een winkelhaak) en hij is inderdaad scheef maar niet zo scheef als jij de rode lijn trekt. Als je goed naar de zadelknoppen kijkt kan je ook al zien dat deze niet recht zitten. Het lijkt wel of de hele boom "gedraaid" is als het ware.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:10

marquez1 schreef:
Jeetje zeg, het zadel is inderdaad scheef Ziek . Moet wel zeggen dat deze foto wel een beetje vertekend (omdat hij scheef genomen is). Heb er even 2 A4-tjes langs gelegd (krijg je een winkelhaak) en hij is inderdaad scheef maar niet zo scheef als jij de rode lijn trekt. Als je goed naar de zadelknoppen kijkt kan je ook al zien dat deze niet recht zitten. Het lijkt wel of de hele boom "gedraaid" is als het ware.

Als ik het zadel op een rechte bok legd,, dan wijst als het ware de lepel helemaal naar links toe..

Maar goed a.s dinsdag komt Timo weer langs,, ben benieuwd wat hij hierop te zeggen heeft Boos!

Vind het echt NIET NORMAAL,,, en dat 4 zadels in 2 weken tijd van divoza..

Kunnen die zadelmakers dan helemaal NIETS??? ze kunnen dit toch zelf ook wel zien voordat ze het opsturen??

WAT???? voordat ze het uberhaupt uit de schap pakken om het te verbreden,, Boos!

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 13:14

Ik zit te denken over een Rossner America,of het nu de DR of plus wordt,daar zijn we nog niet over uit Knipoog

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 13:43

Mariska89 schreef:
Ik zit te denken over een Rossner America,of het nu de DR of plus wordt,daar zijn we nog niet over uit Knipoog

Ik heb net de amerika dressuur plus aangeschaafd heb het nu zo'n 3/4 weken en ben er echt onwijs blij mee,rijdt erg goed. Haha!

Succes met uitzoeken

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:15

jojo23 schreef:
Mariska89 schreef:

Ik heb net de amerika dressuur plus aangeschaafd heb het nu zo'n 3/4 weken en ben er echt onwijs blij mee,rijdt erg goed. Haha!

Succes met uitzoeken

De plus spreekt me inderdaad wel meer aan!
Maar mijn moeder moet er ook mee rijden Haha!

Dankje!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:53

Ik heb een rossner springzadel, ik weet even niet welk model ofzo.
In ieder geval vind ik het een fijn zadeltje om mee te springen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik mijn kont er wel op voel. Op m'n andere zadels heb ik dat totaal niet, maarja dat zijn beide dressuurzadels en daar zit je ook wat anders op (ik tenminste), dus wellicht ligt het ook daar aan.
Ik heb hem nu een jaar of 3, veel gebruikt en het is nog helemaal goed en mooi.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:23

Timo is vandaag dus langsgeweest en heeft beide zadels mee terug genomen(zie bovenstaande bericht(en)

Nou Timo was er niet over te spreken,,het werk van de zadelmaker,, Boos!

Dressuurzadel was inderdaad schots en scheef,,zitting was overigens normaal volgens Timo Verward Gestoord
Nou ik vind het NIET normaal hoor??zn plooi in zitting maar goed... Vork

springzadel lag mn paard overigens wel perfect,,hij heeft beide zadels mee genomen en ik krijg WEER een nieuw dressuurzadel,,

springzadel probeert hij korting op te regelen voor mij,, lukt dat niet,,krijg ik OOK weer een nieuwe..

Ben benieuwd,,
Timo komt ze zelf passen als het zover is,,
Ik heb gezegt zsm,,want ik heb 7okt, wedstrijdt en ik wil nog trainen,,en aan het zadel wennen,,en mn paard ook

ben nu wel benieuwd wat er gaat gebeuren met het springzadel,, Haha! Knipoog

Kijk als ik een korting krijg vind ik het ook goed,, de krassen in het leer zit je toch met je benen op,,en het grijze gedeelte ook,, dus met korting wil ik het overwegen,,maar ZONDER korting accepteer ik hem niet,,en eis ik een nieuwe(die ik dan ook zou krijgen)

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:29

Nog geen reactie's??

Nou in ieder geval,,ben net gebeld door divoza,,,heb mn springzadel opgehaald Bloos

Ik heb 80euro teruggekregen voor het springzadel,, de krassen zullen waarscheinlijk wel weg gaan namate het paar keer is ingevet vertelde de beste verkoper!!

Nou dat zal dan weer 1 geluk bij een ongeluk zijn.. Tong uitsteken

Mn dressuurzadel komt over 1 week,,een splinternieuwe de 3e al Haha! Pling
Ben benieuwd,, ik hou jullie op de hoogte Pling

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:39

jij hebt ook veel pech.ik hoop voor je dat het 3e dressuurzadel nu wel goed wordt.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:45

lammie2701 schreef:
jij hebt ook veel pech.ik hoop voor je dat het 3e dressuurzadel nu wel goed wordt.

Tja,, echt pech ja Huilen Huilen

3x is scheepsrecht zegt men,,NOU laten we duimen met zn allen Nagelbijten / Gniffelen ROFL

Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:57

nou zazoeyou, heb je "gelukkig" toch alvast een goed springzadel.
wel jammer dat het zo lang moet duren, maar goed heb je 80 euro bespaard Tong uitsteken
hoop zo voor je dat het dressuurzadel dit keer ook goed is.
maar wel sneu dat het zo moet gaan...

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:41

Ik ben zoooo kapot van verdriet...

Ik had gister nog gemaild over hoe het zadel lag??
Springzadel heeft Timo LOS op rug gelegd en sloot overal super mooi aan,, zal nog inzakken omdat hij nieuw is,, en lag nu met 3,5 vinger super mooi!!

Ik had dus die 80euro korting gekregen ivm krasjes,,dat had ik gezegt toch??

Nou ik vandaag DOLBLIJ mn springzadel met dun sjabrakje(BR event) op mn paard gelegd,,
Ik aangesingeld?( zadel lag 2cm achter schouderblad) had ik nog maar 2 vingers ruimte tussen schoft en kamer,, ik dacht Verward : Ach zal wel kloppen..

Nou,, toen heb ik mn paard gelongeerd,,toen brak ik echt drievoudig en was ZOOOO kapot van verdriet.. Huilen Huilen

Mn zadel klapperd VRESELIJK!!!! aansingelen ging niet strakker,,maar KLAPPEREN??niet normaal meer..
Ook heb ik het zadel wel 5 keer moeten verleggen omdat hij telkens naar voren schoof OVER schouderblad heen Huilen

ik geef het op...
Die pech die ik nu ALWEER meemaak???
Ik kan er niet meer tegen... Huilen Huilen

Ben toch ook nog heel even erop gaan rijden,, maar dat was niet te doen,, met lichtrijden klapte het zadel steeds tegen mn kont aan,,en bleef maar naar voren schuiven..
Ben afgestapt en heb zadel afgedaan..

Toen zag ik GEEN zadelafdruk zitten..
WEL ALLEEN voor links en rechts een natte plek,, verder nergens een afdruk..

Wat is er toch aan de hand,, waarom heb ik zo ontzettend veel pech,,WAAROM,, Huilen

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:04

Sorry, maar als ik al je berichten zo lees kan je beter op zoek gaan naar een échte zadelmaker...

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:15

Tja Ullwinn,, ik zit er echt DOORHEEN<<ik heb er nu al zoveel gehad,, eerst e 3 hebben mij met een te smalle boom laten doorrijden,,(jawel 3 erkend zadelmakers) Boos!

Door heel veel goede geruchten heb ik de stap genomen en mn zadels verkocht(konden niet verbreedt worden) en Divoza laten komen..

Ik heb nu dus niets anders dan ellende,, ik ben het vertrouwen kwijt,, ik weet het niet meer..

1 optie heb ik nog,, en dat is een Anky classic smooth voor 1350 compleet nieuw te kunnen kopen..bij ruitersportzaak in mn wijk...
(had ik ook op gereden bij divoza passervice,, maar 1699euro is beetje TE duur voor mij)
Dat zadel mag ik passen en uitproberen op mn paard,,kost me niets,,alleen legetimatie copie achterlaten..

Past hij dan koop ik hem voor 1350compleet demo zadel(17,5 inch boommaat medium),, past hij niet dan kan er een ander besteld worden..
(Ik krijg hem dan ook voor die prijs..)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 23:39

Een échte zadelmaker is iets anders dan Divoza of welke andere willekeurige ruitersportzaak dan ook.

Overigens heb ik ook positieve ervaring met Rossner Lachen

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 01:23

Tsja zazoeyou...

Ik vind het verschrikkelijk sneu voor je. Huilen

Misschien is het een idee om Arie alias "Zadelboer" van dit forum eens in te schakelen? Ik weet niet waar jij woont, maar ik heb ik Arie heel veel vetrouwen. Hij woont in ZH en heeft z'n eigen professionele bedrijf.

Zie hier zijn profiel: memberlist.php?mode=viewprofile&u=91905

Ook ik heb een maand of wat geleden voor de keuze gestaan wat betreft een zadel. Ben toen naar Divoza in Zoetermeer gereden en een aantal zadels aanschouwd en op de "pasbok" gelegd en erop gezeten. Daar zaten een aantal Kieffer zadels bij en een aantal Rossner zadels. Mijn eerste indruk was dat de Kieffers lekkerder zaten en tevens degelijker gebouwd waren. Maar daar was de prijs dan ook naar. Eenmaal thuis gekomen ben ik m'n huiswerk eens gaan maken m.b.v. het internet. Met de zoekmachine vond ik honderden topics over zadels, en daar heb ik een hoop van geleerd. Eén van de belangrijkste dingen die ik ervan geleerd had was dat je "alle waar naar z'n geld" krijgt. Vergeet niet; een Rossner is (ca.) de helft van de prijs van een Kieffer. En dat verschil ga je ergens in terug vinden, of wellich zelfs in meerdere dingen.

Om de knoop uiteindelijk door te kunnen hakken heb ik mezelf een aantal vragen gesteld, waaronder de vraag: "Hoe vaak koop je een zadel?"

Nou, als het goed is kan een zadel heel veel jaren mee. Met goed (en vakkundig) onderhoud kan een zadel wel 15 jaar mee gaan.

Mijn volgende vraag was: "Hoe belangrijk is een goed zadel?"

Welnu, het zadel is zo'n beetje het belangrijkste onderdeel van jouw harnachement. Het is de absolute bepalende factor voor de bewegingsvrijheid van jouw paard, en bovendien ook de ruiter. Een zadel bepaalt de gezondheid van jouw paard. Een slecht geconstrueerd- of slecht passend zadel zorgt voor bewegingsproblemen / spierproblemen / wervelproblemen / rugproblemen van jouw paard. Een goed geconstrueerd- en goed passend zadel bevordert de bewegingsvrijheid van jouw paard en veroorzaakt geen problemen.

Dus was mijn volgende vraag: "Moet ik dan bezuinigen op een zadel?"

Nou, daar hoefde ik niet lang over na te denken, gezien de antwoorden op de eerdere twee vragen. Het antwoord was dus: "Nee, ik wil dus niet bezuinigen op het zadel".

Dat houdt dan niet per definitie in dat een "goedkoper" zadel ook meteen een slecht zadel behoeft te zijn. Je kunt de prijs van een zadel immers zo gek maken als je zelf wilt, met bi-color lederen uitvoeringen, en nog mooier ontworpen kniewrongen en een mooi gesneden patroon op het zweetblad. Dat zijn cosmetische bijzaken die een zadel ietsjes duurder kunnen maken dan een "standaard" uitvoering. Maar je mag er toch zeker wel van uit gaan dat een zadel welke 2x zo duur is dan een Rossner, dan ook aanzienlijk beter zou moeten zijn, zowel qua constructie alsook de pasvorm en de kwaliteit van de boom. En het is juist de boom die de bepalende factor is voor het "comfort" welke het paard ervaart wanneer hij het zadel met ruiter op zijn rug draagt.

Er is een prachtig nederlandstalig boekje in de handel wat gaat over zadels. Het heet heel toepasselijk "HET ZADELBOEK" en is vorig jaar geschreven door Tineke Dekker i.s.m. Drs. Eric Laarakker. Het boek geeft een duidelijk inzicht in het "zelf zadels passen en beoordelen" en "problemen herkennen en voorkomen". Rijkelijk geïllustreerd met meer dan 100 kleurenfoto's. Voor slechts € 15,95 zou het eigenlijk in bezit moeten zijn van iedereen die zich met paardrijden bezig houd.

http://www.mediaboek.nl/product/19774_Het+Zadelboek

Ik hoop dat dit hele (vervelende) verhaal voor jou toch nog een goed einde krijgt.

Gr. John Knipoog

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 01:39

ik heb ook eerst wat problemen met mn rossner dressuurzadel gehad,zweetblad trok scheef,maar daar kreeg (ik na een half jaar gebruikt te hebben)toch een nieuw zadel voor terug!vond ik wel service........
maar de problemen die zazoeyou heeft slaan echt alles!!!!!!!
als ik jou was zou ik kassa laten komen,of de rijdende rechter,of de ombudsman,en eisen dat het goed komt!

we hebben zelf nu 3 rossner zadels(2vzh en 1 dress) en ze bevallen prima! ze zijn ook al....8,7 en 6 jaar oud.....en zien er nog prima uit.ik heb hem wel oplaten vullen en nieuwe singelstoten,maar ja ik reed ook wel erg veel voor mn werk.......

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:07

bedankt voor jullie antwoorden,, beurt me weer op Pling

Ik heb hier ook het zadelboekje liggen,, daar wist ik echter de meeste dingen al van af,,

Heb overigens de MAL gemaakt??(wat in het boekje staat),, dat past ook precies in het rossner zadel..

Ik weet dat een GOED passend zadel heel erg belangrijk is,, ben dan ook erg blij dat ik wellicht een beetje verstand van zaken heb Knipoog
Ik zie ook genoeg mensen om me heen rijden met slechte zadels waarvan deze mensen waarschijnlijk helemaal niet bewust zijn van het feit Verdrietig

Ik ken overigens OOK weer genoeg mensen met een rossner die zijn allen zeer positief..

Ik heb gewoon ALTIJD pech,, en dat is niet alleen met zadels hoor??mn hele leven bestaat uit pech(maar daar gaat het nu even niet om)..

De rijdende rechter etc erbij halen gaat mij een beetje ver,, het is namelijk wel zo dat divoza toch telkens weer de moeite neemt om nieuwe zadels te maken voor mij..

Ik bel zo straks weer op en vraag mn geld terug voor het springzadel Ach gut

Dressuurzadel komt waarschijnlijk volgende week een 3e nieuwe voor terug,,deze wacht ik ook even af..
Mocht deze daarna OOK niet goed liggen,, dan ga ik voor het anky zadel Ach gut

Arie de zadelboer is overigens ook overal van op de hoogte gesteld,,bedankt voor de tips..

De 3 zadelmakers die ik over de vloer heb gehad zijn : Hulschebos(hoop dat ik het goed schrijf)daaleman en een zadelpasser van hyposport..
Deze 3 hadden NIET verteld dat mn paard met een TE smalle boom rond liep,, ze hadden mn zadels toen gewoon opgevuld,,maar het probleem verergerde alleen maar..

Daarna mn hele goede allerbeste vriendin er na laten kijken(opleiding zadelmakerij) zij zag direct al wat het probleem was,, en dat opvullen NIET de oplossing was,,sterker nog,,het verergerde het probleem alleen maar Knipoog
Ik mocht toen met haar rossner rijden de america dressuur(verbreedt maat 32) en die lag en zat HEERLIJK,,
Vandaar dat ik dus toen divoza had gebeld voor het passen Knipoog

In tussentijd had ik mn kieffer wien de lux prof goed kunnen verkopen,(5jaar oud), en mn BR jos lansink special ook,(4 jaar oud), deze 2 zadels waren qua zitmaat toch ook ietswat aan de TE kleine kant voor mij aan het worden Knipoog

Mijn budget PER zadel wat ik kan kopen is zn,, 900euro,,

Ik rij zowel dressuur als springen,,, (vzh zadel is niets voor mij )

Misschien dat ik ook nog voor eventueel een kentaur kan gaan ofzo,, maar tja,,dan heb ik straks misschien WEER pech..

Hellaas heb ik dus zoveel PECH dat ik er helemaal doorheen zit.. Huilen

Moet nu maar eens opgelost worden,,,

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:28

Ik zou je geld terug vragen, want dit is niet normaal, deze zogenaamde 'service' die ze leveren.
Harstikke leuk dat ze steeds met nieuwe zadels aankomen, maar als die ook niet goed zijn heb je
er nog niets aan...

Ik heb overigens zelf ook 2 Rossners gehad, nooit problemen mee gehad, maar moeten verkopen,
omdat ze te smal waren geworden.