Overtuig mij; Anky pads.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mariska1989

Re: Overtuig mij; Anky pads.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 12:25

Caira schreef:
Ik ga je niet overtuigen want het zijn prutdingen!

Even je mening onderbouwen ofzo????

Ik ben nog steeds niet on- overtuigt

Mij krijg je er niet vanaf Tong uitsteken

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 12:33

Ok komt ie: ze schuiven en ze schuren, daar zijn al verschillende topics over geweest op bokt!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 12:39

Ik rijd al 2 jaar met anky dekjes, al 1000x gewassen, zien er als nieuw uit. riempjes zijn on-dingen, ik knip ze er bij andere dekjes gewoon af. En ik ben nog steeds van mening dat als een dekje schuift er iets mis is met het zadel (niet aanvallend bedoeld, dus discussie niet nodig)

maar ik heb ook een nadeel!! Tong uitsteken
De randjes zijn omgestikt, dus als je paard een keer flink gezweten heeft, droogt het zweet op en worden die randjes hard, waardoor in de winter een kaal plekje komt bij mijn paard(achter het zadel). Nu wissel ik regelmatig af van vorm dekje, en heb er geen last meer van.

vind tevens de kleuren van de dekjes erg mooi! Pling

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 13:25

Ik vind het wel grappig dat er zowel zoveel voor- als tegenstanders zijn! Ik ben wel erg benieuwd, ik vind ze erg mooi maar ook wel duur en ik had gehoopt uit dit topic op te kunnen maken of ik ze moest kopen of niet! Ik denk dat ik maar eens een 2e hands pad ga proberen ofzo. De look-a-likes zijn toch niet helemaal hetzelfde geloof ik he?

nikkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 13:40

ik vind ze gewoon mooi en mooie kleuren!
maar ze zijn mij wat te duur Bloos
daarom doe ik gewoon van harry horses lijken dr ook wel wat op!

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 13:46

@ WowAmigo: De look-a-likes bevallen mij heeeeeel best!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 14:03

Hmm, toch maar eens proberen dan! (Binnenkort Equitana, daar zijn ze vast wel te koop Knipoog)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 14:14

ik heb look a likes gehad, en echte.
Vond ze er erg leuk uitzien, en heb er 1 gekocht.

Binnen een week weer weg gedaan.
Mijn zadel past prima op mn paard hoor, het zadel blijft ook wel liggen, alleen de pad niet.
Daarbij vind ik de vorm slecht, je moet ze echt te hoog op trekken om ze redelijk te laten zitten (dat het niet schuurt op de schoft) , en daardoor gaan ze (bij mij) alleen maar harder schuiven.

Binnen een half uur ligt de pad zeker 5 cm verder naar achter.

De pads van HH blijven WEL goed liggen (ook zonder vast te maken aan de ringetjes), omdat ze beter gevormd zijn denk ik.

Zelf houd ik het dus lekker bijd e ouderwetse dekjes, veel goedkoper en ook prima

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 14:17

Bij mij gaan ze ook schuiven.
Ik heb mijn ma er een paar lusjes aan laten zetten waar de cingel door kan.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:20

Ik heb zelf geen ANKY-pads, maar heb er wel al mee gereden. Volgens mij is het goede aan deze pads de stof waaruit ze gemaakt zijn. Velen zeggen dat ze heel goed zweet opnemen, wel vind ik ze veel dikker in vergelijking met zadeldoeken van bv. BR.

Maar eerlijk gezegd denk ik nog altijd dat de meeste mensen ze kopen omdat ze mooi zijn, omdat het in de mode is en omdat het van ANKY is. Lachen

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:45

Owww ik kan die opmerking: ´´het is alleen maar omdat er anky op staat`` niet uitstaan, ik HAAT anky! Clown Maar zonder de ankypads kan ik niet meer, beetje jammer van dat logo maar de kwaliteit doet het erom.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:50

Ik zei: DE MEESTE

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:44

Ik vind het hele mooie dekjes, leuke kleuren! en nooit last van dat ze schuiven, dus die bandjes zijn voor mij ook niet nodig! schuren?? apart, nooit last van. en ze passe perfect, kan ze voor je dressuur zadel gebruiken maar ook voor je vzh dat vind ik wel fijn!

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:14

Ik heb een rotzadel als het om dekjes gaat.
Vzh dekjes gaan omkrullen of kreuken, en dressuur dekjes zijn meestal wat te lang.
Heb 1 ankypad, blijft super liggen en ligt heel mooi onder mn zadel!
Geen gekreuk, omslagen of schuivingen.
Ga binnenkort nog 1 kopen, ik vind het de prijs zeker waard

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:23

Ik vind de kleuren mooi, maar de stiksels laten snel los, de paarden zweten er erg onder (schuim) en ze schuiven. Heb nu Eskadrondekjes gekocht en die bevallen me veel en veel beter. Overigens heb ik op 3 van mijn 4 paarden het probleem van het schuiven en heeft elk van de paarden een op maat gemaakt zadel.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:01

mijn 2 zadels zijn niet op maat gemaakt, maar wel aangepast aan de rug van het paard.

Zadels worden netjes elk jaar gecontroleerd of ze nog goed passen, en eigenlijk liggen ze al 3 jaar goed op zn rug zonder dat ze opgevuld of aangepast hoeven te worden.
Passen doen mijn zadels dus wel goed, alleen de pads liggen er niet lekker onder.

Daarbij vindik het ook jammer dat ik alleen fleece bandages vind (van anky) in de ruitersportwinkels,, ik heb toch echt acryl nodig.
Van andere merken kan je moeilijk een kleur vinden die precies zou passen bij de pads.
Gelukkig vind ik de pads ook niks, en heb ik ook geen last (meer) van de bandages

Elchjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:04

ja ze lijken mij ook niet handig nee (zonder bandjes!!!!!)
Er zijn ook wel mooie pads met bandje en een stuk minder duur.

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:20

WowAmigo schreef:
Hmm, toch maar eens proberen dan! (Binnenkort Equitana, daar zijn ze vast wel te koop Knipoog)

Ik heb er nog wel een te koop San, een donkebruine. Mooie pas, maar ik vind de kleur nét niet mooi bij Iza. Kom maar eens bekijken Knipoog

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 00:56

Citaat:
Die van mij heeft ook geen hoge schoft, maar een normale schoft. Ik ga de proef op de som nemen, ik ga morgen rijden met mijn Eskadron dekje en doe deze niet vast met de lussen en bij de singel. Dan ligt ie er net als een pad onder. En dat ga ik ook doen met mijn Scapa dekje. Dat is de beste test, toch?

Ben toch benieuwd wat eruit komt. Cool

En ik zal niet valsspelen

Citaat:
Je speelt nu dus vals Scheve mond

De scapa is met de vorm van de rug mee, waardoort het ooit kan knellen bij de schoft. De anky is dit niet en is gewoon recht. Waardoor het (in de meeste gevallen) recht trekt ..

Pardon, rare redenering hoor, snap je opmerking niet en de beschuldiging van valsspelen leg ik gelijk maar naast me neer Clown Het gaat erom dat Anky's geen singellussen etc hebben en ik daarom andere merkdekjes geprobeerd heb zonder deze vast te maken en ze schuiven niet en een Anky dus wel. Ik heb ze toch zeker niet voor niets de deur uit gedaan. Het betekent heel simpel dat een Anky in MIJN geval een slechte pasvorm heeft voor mijn paard. Dat ie bij jouw paard goed ligt is heel fijn voorje, wou dat dat bij mij zo was, maar helaas. By the way, mijn Eskadron is niet voorgevormd en die bleef prima liggen dus met mijn zadel is echt niets mis Bloos

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 10:59

Ik vind ze wel fijn eigenlijk Ja

Het beste/fijnste aan de Anky dekjes vind ik dat ze heel goed vocht opnemen, en ook altijd in no-time weer droog zijn.
En ik vind het alleen maar handig dat er geen lusjes aan zitten: zo kan je ze heel snel onder je zadel vandaan halen en er weer onder doen als je bv. meerdere paarden moet rijden. Dan is het nlk. een heel gedoe om voor ieder paard steeds weer alles door die lusjes te moeten prutsen.
Ik hang ze daardoor ook altijd sneller uit om te drogen dan gewone dekjes, die ik vaak laat zitten omdat ze met de lusjes vastzitten.
En bij mij blijven ze prima liggen hoor Ja
Ook geen problemen met wassen oid.

Ze zijn alleen zo verschrikkelijk duur Nagelbijten / Gniffelen

m8eld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:51

Bij mij blijven ze ook goed liggen, ik vind ze ideaal. Ze nemen heel goed zweet op en zijn snel weer droog. Tis jammer dat ze zo duur zijn anders had ik er veel meer van gehad. Maar ja, ze blijven niet bij elk paard goed liggen. Eigenlijk zou je ns zo'n pad van iemand moeten lenen en dan zien of ie goed blijft liggen, dan weet je dat in ieder geval.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:46

Bettine schreef:
Ik vind ze wel fijn eigenlijk Ja

Het beste/fijnste aan de Anky dekjes vind ik dat ze heel goed vocht opnemen, en ook altijd in no-time weer droog zijn.
En ik vind het alleen maar handig dat er geen lusjes aan zitten: zo kan je ze heel snel onder je zadel vandaan halen en er weer onder doen als je bv. meerdere paarden moet rijden. Dan is het nlk. een heel gedoe om voor ieder paard steeds weer alles door die lusjes te moeten prutsen.
Ik hang ze daardoor ook altijd sneller uit om te drogen dan gewone dekjes, die ik vaak laat zitten omdat ze met de lusjes vastzitten.
En bij mij blijven ze prima liggen hoor Ja
Ook geen problemen met wassen oid.

Ze zijn alleen zo verschrikkelijk duur Nagelbijten / Gniffelen

Zoveel moeite? ik gebruik altijd alleen de lussen aan de onderkant (voor de singel dus). ALs je je zelf aanleerd dat je altijd de singel er helemaal haalt (droogt die ook beter) is het heel erg makkelijk om even het dekje ook los te halen. Daarbij kies ik mijn dekjes wel zo uit dat ik dekjes koop waarbij de andere lussen klitteband hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:57

Ik ben ook wel benieuwd.. Mijn paard heeft een hele gevoelige rug en ik heb nu 2 hele dikke gewone dingen, maar in de zomer is dit wel een beetje warm.
Zou een pad een goede oplossing zijn?

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:51

Een pad is niet veel warmer dan een dekje volgens mij. Mijn paard komt droger onder een Anky uit, dan onder een HH. Anky's nemen meer vocht op dan een normaal dekje, waardoor je paard er droger onderuit komt.

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:24

Dat schuiven waar sommige het over hebben kan ook zijn omdat je paard glad is.. de binnenkant van de anky's is vrij glad. Pling

ik heb 3anky's en ben er erg tevreden over ze liggen prettig onder mijn zadel en dat van dat rechte trek je toch iets op in de kamer. Ik vind ze mooi en dat blijven ze ook na vele keren wassen. Mij krijg je er niet ontevreden over! Haha! En die lusjes heb je helemaal niet nodig.