Ik heb net al mijn Anky's verkocht. Schuurplekken op de schoft, achter het zadel en na het rijden was ie er half onderweg geschoven. Mijn zadel is op maat gemaakt en past als gegoten. Misschien komt het doordat mijn paard geschoren is, ik had er daarvoor in ieder geval een stuk minder last van. Maar of je paard nu geschoren is of niet of dat je zadel anders ligt, een pad van dat merk en die prijs moet gewoon goed liggen. Jammer want ik vind ze supermooi om te zien en heb de mijne met pijn in mijn hart weg gedaan. Nu heb ik er Eskadron en Scapa voor terug gekocht en daar ben ik erg tevreden over. Goede merken vind ik RG, Waldhausen, Equitheme, Pfiff, Bartl, Scapa en Eskadron.
Wil je graag een Anky uitproberen dan koop je er toch tweedehands eentje? Die kan je ook weer voor ongeveer hetzelfde verkopen als het niet bevalt.
Hier ook dezelfde klachten als mijn voorganger. Ze schuiven en ze schuren. Onhandige dekjes. Er zijn ook al meerdere topics geweest over schuivende anky dekjes!
Ik heb hier laatst ook een topic over geopend omdat mijn merrie uitslag kreeg van de Anky dekjes maar ook van de HH. Ik denk dat ze niet meer tegen de voering kan en nu heb ik weer gewoon katoenen dekjes en zijn de bultjes weg. Heb net een nieuw dekje van Rambo gekregen. Dit is ook een lekkere dikke maar wel gewoon van stof zowel binnen als buitenkant en is ook nog eens aan 2 kanten te dragen, blijft ook perfect liggen. Misschien een optie voor je?
Ik heb nou iets heel raars. Ik heb 2 Anky's. Een blauwe en een groene (heten officieel anders maar ok) De groene blijft altijd fijn liggen. Maar die blauwe schuift de hele tijd. Dan kan ik hem weer halverwege het zadel vandaan plukken
Dat is toch raar of niet dan. De 1 blijft wel liggen de andere niet
kitty_gomez
Geplaatst: 29-01-07 17:57
.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 28-02-24 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik vind ze super! Ik heb Anky Navy. Het staat echt super op mijn paardje! Jammer dat ze zo duur zijn anders had ik er een stuk meer gekocht. Het enige is dat ze een beetje trekken bij de schoft en achter het zadel. Als je het dekje zonder zadel op je paard legt neemt het ook niet zo mooi de vorm aan als een normaal dekje. Maar mijn paard heeft daar verder weinig last van.
Ik heb nu één Anky, maar ik zal niet snel een tweede nemen. Ben er niet zo heel erg tevreden over. Het dekje blijft de ene keer beter leggen dan de andere keer. En ik heb fijnere dekjes in me kast hangen
kitty_gomez
Geplaatst: 20-02-07 22:14
.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 29-02-24 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Iedereen heeft idd andere ervaringen. Ik zelf vind ze echt prima. Beter dan de gewone dekjes. Blijven goed op de plek liggen, blijven mooi en nemen goed vocht/zweet op. Met longeren vind ik ze echter waardeloos. Blijft niet liggen, en zit gewoon voor geen meter;)
Stalgenootje gebruikt juist pads met longeren. En daarbij liggen ze niet goed onder het zadel.
Kwestie van zelf uitproberen. Als het niet goed ligt kunnen ze nog zo leuk zijn maar heb je er gewoon niks aan.. (daarbij zijn er nu ook goedkopere pads die imo hetzelfde zijn te koop, is dat geen idee om te proberen)
Geweldige dingen. Je betaald er voor, maar dan heb je ook wat. Ligt als een blok onder `t zadel. Geen schuur/druk plekken. Paard is niet klets nat onder t zadel, en ze drogen in no-time.
ik heb er een, ocean blue ik ben er heel tevreden over, verschuift wel iets, maar niet dat je er echt last van hebt.. toen mn paard geschoren was, was het wel een drama, dan is ie meteen ook een stuk gladder..