Invloed van Myler bitten op het rijden? graag discussie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dyaco

Re: Invloed van Myler bitten op het rijden? graag discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:59

mijn paard doet hetv ook met wel of geen bit in met rijden of longeren maar moet zeggen ik heb nooit geen comentaar op mijn coupons wel als ik eventueel naar de jury gaat om commentaar tevragen willen ze er iets over zeggen .
Maar nooit benadeeld in mijn punten ofzo .
Maar ik zit er eigenlijk ook niet mee.
Heb ook de meyler bit level 1 volgens mij gehad (degene waar je ook wedstrijden mocht rijden )
Maar was er ook niet tevreden over in het begin wel na een paar dagen vond ik het een stuk minder worden daarna heb ik hem terug gebracht naar de winkel en kreeg mijn geld gewoon terug .
Je kon het bit bij ons huren voor een week als hij niet bevalde kon je hem tegen een kleine vergoeding terug brengen ....ik geloof dat het 6 euro of zo was !

Jo_oxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:22

Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een eigen paard. Ik heb het hoofdstel overgenomen van de vorige eigenaar. En er zit dit myler bit aan: level 1 wide barrel comfort snaffle
Mijn paard loopt er erg fijn op, alleen vraag ik me af wat de exacte werking ervan is. Ook krijg ik van veel mensen de opmerken dat ik met een wel erg scherp bit rij. Is dat zo? Bedankt

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:35

Mensen roepen snel dat dunne bitten scherp zijn, omdat merendeel nog niet beseft dat er minder ruimte is in de paardenmond dan wij denken (al die onderzoeken etc)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:46

Ik heb een tijdje met een myler bit gereden. Anouar liep er heel fijn mee, veel fijner dan met een gewoon bit. Hij was rustiger in de aanleuning en meer ontspannen.

keweder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:14

ik heb zelf ook een myler bit. en mijn paard reageert er heel fijn op. als het goed gaat gebruik ik de sleuven niet maar als mijn paard iets minder nageeflijk is dat gebruik ik de sleuven wel en dat werkt erg goed doordat ze zich weer bewust word van de "comfort zone"! voor degene die meer van myler bitten wil weten ga naar; http://www.paardenschuur.nl of www.toklad.com

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:30

ik gebruik momenteel alleen de sleuven bij de bakstukken en ik ga binnenkort ook de sleuven maar weer eens bij de teugels gebruiken, kijken hoe ze daar op reageert...

Chupa_Chup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:19

Starbreeze schreef:
Mijn paard loopt stukken beter op een myler, de verklaring voor mij is dat een myler dunner is en mijn paard een wat kleinere mond heeft (fries). Doordat er geen schakels aan zitten zullen die ook niet snel op de lagen terecht komen. Ik bemn nog wel eens een keer terug geswitched om te kijken of het ergens anders aan lag maar toen werd ze meteen onrustiger.

het leuke is alleen dat je met een myler bit niet op wedstrijd mag rijde !;)

Chupa_Chup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:20

Jo_oxxie schreef:
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een eigen paard. Ik heb het hoofdstel overgenomen van de vorige eigenaar. En er zit dit myler bit aan: level 1 wide barrel comfort snaffle
Mijn paard loopt er erg fijn op, alleen vraag ik me af wat de exacte werking ervan is. Ook krijg ik van veel mensen de opmerken dat ik met een wel erg scherp bit rij. Is dat zo? Bedankt

het is een erg scherp bit en je mag er niet mee op wedstrijd rijde.

Chupa_Chup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:23

Caira schreef:
iemand van stal reed met zo'n myler bit dat alle kanten op kon draaien en sleuven voor de bakstukken en teugels, sorry maar ik vind het 3x niets. De paarden hebben gewoon angst voor het bit, op het moment dat het aangenomen wordt zie je de paarden wegvluchten, dat kan in mijn ogen nooit de bedoeling zijn van een bit.

Dat komt omdat het een niet bepaald vriendelijk bit is.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:38

Chupa_chup: Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt.

Je mag met bepaalde mylers zeker wel op wedstrijd.
En het zijn zeker wel vriendelijk bitten (dan doel ik vooral op de comfort snaffles).
Als je kijkt naar de anatomie van de paardenmond dan is het ook niet meer dan logisch dat het een heel vriendelijk bit is.

Vergeet niet dat de hand van de ruiter echter heel veel kan verpesten.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:44

Eens met Paintlinger, ben zelf ook trouw fan geworden van de Myler bitten (MB04 voor mijn paard), maar dit topic komt uit 2006/2007, dusseh: heb geTeMt....

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:53

Heel erg oud topic, hier een slotje.