Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marije1984 schreef:Dus het is heel kort door de bocht om te zeggen dat een goedkoop nooit goed ligt en een duur zadel wel. Dat is gewoon niet waar!
porscherider schreef:Maar goed, hoeveel goede zadelmakers zijn er in NL? Ik hoor namen zoals Van Triest uit Meppel. Dan heb je Tom Nogwat (dacht een leerling van Van Triest), Daaleman. Komen die helemaal naar Sneek omdat ik wil weten of mijn tweedehands aangekochte zadel goed ligt?
Schimmelig schreef:Als je meerdere paarden kan betalen, lijkt het mij niet dat je bespaart op een goed passend zadel
porscherider schreef:@ eszy: Ascot is geen ZM-zadel, die kun je ook gewoon bij Divoza halen.
Marije1984 schreef:Ik lach me dood. Hihi sommige reactie's. Bij de zadelmarkt heb je gewoon geen Kieffer of een Hulsebos. Maar ook in deze zadels zitten spijkers. Ík spreek uit ervaring, want bij mij kwam er eens een spijker aan de onderkant eruit. Dit is allemaal netjes gerepareerd door de zadlmaker. Maar het is een zadel van een gerenomeerd zadelmaker. Ben er verder erg tevreden over. Binnen een jaar waren mijn singelstoten al uitgerekt!!! Ook hier heb ik weer keurig nieuwe aan gekregen.
En als ik dan deze foto's zie valt dat allemaal best wel mee.
Je kan best in zo'n zadel rijden, maar laat wel controleren door een zadelmaker of het zadel goed ligt. Maar dit geldt net zo goed voor een 2e hands kieffer zadel. Want niet elke Kieffer ligt op elk paard goed. (wat jullie blijkbaar wel denken)
Als je echt verwacht oor 200 euro een kwaliteit's zadel te hebben vindt ik je dom. Maar ik vindt je nog dommer als je gelijk denkt dat het niks is. daarbij geldt voor ELK zadel. Laat hem jaarlijks controleren, want verborgen gebreken weet je maar nooit!
Dus het is heel kort door de bocht om te zeggen dat een goedkoop nooit goed ligt en een duur zadel wel. Dat is gewoon niet waar! Altijd Kijken en laten controleren door een zadel. alleen dan heb je zekerheid of je zadel goed ligt! Ongeacht het merk
Lindy1982 schreef:en het zadel op de foto zag er wel HEEELL OUD uit..
Cassidy schreef:@ Porscherider, hoeveel mensen die bij de zadelmarkt kopen hebben een aantal paarden en de keuze uit verschillende zadels?
unamie schreef:ja hoor, als je geduld hebt wel
maar je kan ook langsgaan met je zadel
het maakt ze niets uit waar je je zadel gekocht heb
zijn passen alles aan
tenzij de boom scheef is maar dat zullen ze je dan wel zeggen
Schimmelig schreef:Als je meerdere paarden kan betalen, lijkt het mij niet dat je bespaart op een goed passend zadel
KiWiKo schreef:Schimmelig schreef:Als je meerdere paarden kan betalen, lijkt het mij niet dat je bespaart op een goed passend zadel
een zadelmarkt zadel kan ook goed passen![]()
passen ligt niet aan het naampje wat er in gestanst staat
KiWiKo schreef:Ik verkoop ook goedkope zadels, vooral aan ponie ruiters of aan mensen die hun eerste paard kopen......... en als het goed ligt ligt het goed. kan je hoog en laag springen![]()
KiWiKo schreef:knap dat je dat ongezien kan zeggen!z
KiWiKo schreef:zo zo en dat van een foto![]()
knap
![]()
idd alle waar naar zijn geld, maar ik kan je wel zeggen dat de zadeltjes goed van pasvorm zijn, goed van leerwerk. en ik kan het weten, want ik heb ze in handen
KiWiKo schreef:klopt, loop pas 26 jaar mee......... maar ik kan inderdaad niet zien of een zadel wel of niet goed ligt en hoe de kwaliteit is![]()
![]()
@ schimmelig, wil ik best doen....... als jij er een koopt snij ik hem wel open![]()