Wie rijdt er met een flair zadel? en is het echt beter dan..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: Wie rijdt er met een flair zadel? en is het echt beter dan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:13

Of een meer conventionele look of Anky moet er mee gaan rijden... Haha!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:29

Mijn zweetbladen zijn ook van grained leer, maar ze hebben nog wel van die stiksels. Ik vind het dus echt een super mooi zadel, zeker met de roodbruine biezen die erop de mijne zitten. Ik wordt ook wel echt door iedreen aangesproken en de meesten vinden het wel mooi.

Raar dat ze het zadel een diepere zit hebben gegveen, want als je iets doet in dit zadel is dat stevig zitten! Echt, ik zatk op mijn plekkie en verschijf dan echt geen mm meer. Mijn benen hebben wel alle vrijheid en ik heb ook niet het gevoel van opgesloten zitten. Ik rij er nu een week mee en ik vind het echt fantastisch! Mijn zit is heel erg vooruit gegaan en mijn paard voelt zich ook prima onder dit zadel.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:52

Volgens hun was het meer psychisch iets omdat je dus niet achterop die lepel zit en alles hetzelfde is gebleven. Amerikanen en Duitsers zijn er veel weg van schijnbaar.

Grained vind ik niet lelijk maar hier was het zweetblad ook veel dikker in mijn ogen, zo leek het. En die combi vond ik gewoon niet mooi
Of het komt omdat ik ondertussen zo gewend ben aan de looks van het wow zadel dat ik de rest niet meer mooi vind Clown

Ieder zijn smaak Haha! Clown

Maar super Mrijn dat je zadel nog steeds zo goed bevalt!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:02

Maar was er dan iets te kiezen over het soort leer dat je krijgt? Volgens mij heb ik het daar helemaal niet over gehad met Arie. Het is wel super soepel leer en het is ook echt niet dik hoor, het is zelfs even schrikken hoeveel contact je hebt met je paard. De zweetbladen zijn ook zomaar 6 cm korter dan van mijn Idealzadel en dat geeft ook al veel directer contact met een groter deel van je been.

Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen en we moeten maar eens een wedstrijdje of buitenritje plannen als Wow-promoteam Clown

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:49

Heb het er ook niet over gehad met Arie, maar bij het nieuwe model viel me het daar op dat het vrij dik was. Komt ook misschien omdat het niet is 'afgerond' naar einde toe maar het ' recht' was afgesneden.

Denk dat het anders is dan jou leer dan of dat ik het gewoon helemaal verkeerd heb Clown

Maar is goed idee Haha! Kunnen we vast door Wow gesponsord worden Nagelbijten / Gniffelen Clown

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:52

Skipper schreef:
Alleen jammer dat zo'n aanpassing nodig is om mensen over de streep te trekken dat ze puur huiverig zijn omdat de looks wat anders zijn!

En wat denk je van de prijs??

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:53

Die ligt niet veel hoger dan een duurder type passier of prestige...

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:05

Er is zoiets als verkeerde zuinigheid en tuurlijk sommige mensen kunnen het zich echt niet veroorloven.

Maar meeste excuses komen omdat ze het niet mooi vinden, misschien dan dat ze niet willen toegeven geen geld er voor (over) te hebben?

Maar ik kijk ook naar andere punten, wordt mijn paard nog breder, kan hij zo aangepast worden door bredere beugel voorin. Zelfde geldt als ik hem naar ander paard wil meenemen.
Immers je kan dan wel weer ander zadel kopen maar je levert er zoveel op in qua waarde in zo een korte periode.

Ik heb nog tweedehands springbladen en heb dus eigenlijk 2 zadels. Als ik apart dressuur en springzadel had gekocht was ik ook zoveel kwijt geweest (en dan heb ik het niet dat ik bv een duurder merk nodig had gehad, dan was ik meer kwijt geweest)

Dus alles bij elkaar genomen is dit voor mij misschien wel voordeliger! Vooraf weet je het nooit, stel dat hij niet meer verder uitzwaart dan had ik het misschien ook wel met conventioneel zadel kunnen stellen, maar dat risico is me te groot qua kosten en qua gezondheid van mijn paard en mijn gemoedsrust Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:04

Mrijn schreef:
Maar was er dan iets te kiezen over het soort leer dat je krijgt? Volgens mij heb ik het daar helemaal niet over gehad met Arie. Het is wel super soepel leer en het is ook echt niet dik hoor, het is zelfs even schrikken hoeveel contact je hebt met je paard. De zweetbladen zijn ook zomaar 6 cm korter dan van mijn Idealzadel en dat geeft ook al veel directer contact met een groter deel van je been.

Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen en we moeten maar eens een wedstrijdje of buitenritje plannen als Wow-promoteam Clown

Geen zadel voor mij dus. Bijna alle zadels hebben te korte zweetbladen, ik heb lange benen. Ik vind die wow-zadels niet mooi en erg duur. Zelf zou ik eerder flair in een ander zadel laten inbouwen, dan heb je hetzelfde, ook op lucht, en goedkoper. Zweetbladen wisselen klinkt leuk, maar kost tijd en is daardoor onhandig, dan zeg je als snel 'laat maar voor vandaag'. Overigens zou ik nog steeds best een keer op flair willen rijden.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:24

Als ik wil springen ga ik toch echt wel die zweetbladen verwisselen en andersom Knipoog
Ik vind het geen drama, jij wel, ieder zijn keus Knipoog

Je hebt bij Wow verschillende lengtes zweetbladen en men kijkt welke je nodig hebt. Ik heb ook mega lange gezien voor mensen met lange benen. Het is niet standaard dezelfde maat!
En deze zijn voor mij ook goed al lijken ze kort, terwijl ik toch ook 1.80 ben met lange benen.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:16

Hier is het Wow-promoteam nog even...
@germie: Met het inbouwen van lucht het je absoluut niet hetzelfde als een wow-zadel! De luchtkussens is slechts een van de bijzonderheden aan dit zadel. Het heeft daarbij een totaal andere zit dan andere zadels, een enkel zweetblad zodat je veel meer contact hebt, een boom die uit 3 delen bestaat enzovoort.

Natuurlijk is dit lang niet voor iedereen een fijn zadel, maar je moet het niet minder maken dan het is.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:33

Mrijn schreef:

Haha! Haha! Haha! Haha! Clown

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:59

Mrijn schreef:
@germie: Met het inbouwen van lucht het je absoluut niet hetzelfde als een wow-zadel! De luchtkussens is slechts een van de bijzonderheden aan dit zadel. Het heeft daarbij een totaal andere zit dan andere zadels, een enkel zweetblad zodat je veel meer contact hebt, een boom die uit 3 delen bestaat enzovoort.

Natuurlijk is dit lang niet voor iedereen een fijn zadel, maar je moet het niet minder maken dan het is.

Hier spreekt ook nog even een lid van het promo team (WOW komt naar je toe deze zomer!?):

Helemaal mee eens Mrijn. Wil daar nog wel wat aan toevoegen:Ik heb ook lange benen en helemaal geen last vd iets kortere zweetbladen. De zweetbladen zijn zo dun dat je ze nauwelijks voelt, daarbij ligt het zweetblad vast tegen je paard aan dus het kan ook niet opkrullen oid.

Skipper schreef:
Maar meeste excuses komen omdat ze het niet mooi vinden, misschien dan dat ze niet willen toegeven geen geld er voor (over) te hebben?

Tja, en ook omdat het nieuw en 'anders' is dan andere zadels. Behalve het uiterlijk wat afwijkt is ook de boom speciaal en de plaatsing van de beugelhaken. Het is natuurlijk best een beslissing om veel geld uit te geven aan een 'experimenteel' zadel. Maar ik ben er heilig van overtuigd dat de meeste mensen die een keer op een WOW gezeten hebben direct overstag gaan!!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:35

Coby10 heeft wat rij-foto' gemaakt van mij op mijn nieuwe wow-zadel. Ik ben niet bijzonder trots op hoe mijn paard loopt, maar ik hoop dat jullie het zadel een beetje kunnen zien...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

menollyke

Re: Wie rijdt er met een flair zadel? en is het echt beter d

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:18

Ik snap niet dat mensen zeggen dat het geen mooi zadel is. Ik vond hem op het eerste gezicht al mooi. (of althans net zo mooi als ieder ander zadel) Helaas laat mijn porto het niet toe om een nieuwe te kopen, ben dus langzaam op zoek naar een tweedehandsje. (dus als iemand nog iets weet Tong uitsteken)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:49

Ik heb een vraag over rijden op lucht. Ik heb zelf nooit op een luchtgevuld zadel gezeten, maar ik heb wel eens gehoord dat de hulpen die je met je zit geeft minder doorkomen. Dat zou komen omdat de druk die je dan aan een kant meer geeft wordt opgevangen door de lucht.
Het lijkt mij een beetje een raar verhaal, maar ik ben benieuwd wat jullie er van zeggen.

Ik heb trouwens wel eens een WOW zadel gezien. We hebben nog overwogen om er een te laten passen, maar hebben dat uiteindelijk niet gedaan ivm de prijs. Ik heb nu fijne wolgevulde zadels die prima passen. Een echt goed op maat gevuld zadel met wollen kussens niet slecht is voor het paard, maar het moet wel echt goed gevuld zijn. Je ziet zo vaak paarden lopen met slecht gevulde zadels...

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:02

Wow! het streepje is toch wel heel gaaf en apart! *LOL*
Zag in Aachen nog mooi Stubben hoofdstel, zwart met precies dezelfde kleur neus- en frontriem onderlegd, was wel heel verleidelijk Nagelbijten / Gniffelen

Lijkt net alsof hij iets opwipt op laatste foto, maar komt misschien door dekje dat het zo lijkt. Kan het niet goed beoordelen. Ligt verder wel netjes geloof ik voor zover je dat zo kan zien Knipoog

Ik weet niet hoe je eerst zat maar het valt me op dat je hier vrij goede hak/heup/schouder lijn hebt.
De kortere zweetbladen vallen (voor mij dan) niet echt op, pas als je er naar gaat kijken.

Ben echt zo benieuwd hoe het bevalt als je er poosje op rijdt!

Menollyke, er stond laatst iemand in het topic paar pagina's terug die een tweedehands te koop had. Misschien kan je met haar even contact opnemen.

Ir111

Re: Wie rijdt er met een flair zadel? en is het echt beter d

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:34

menollyke schreef:
Ik snap niet dat mensen zeggen dat het geen mooi zadel is. Ik vond hem op het eerste gezicht al mooi. (of althans net zo mooi als ieder ander zadel) Helaas laat mijn porto het niet toe om een nieuwe te kopen, ben dus langzaam op zoek naar een tweedehandsje. (dus als iemand nog iets weet Tong uitsteken)

Kwestie van smaak... Ik vind het nog steeds lelijk. Al vind ik hem als er iemand op zit minder lelijk (dan zie je er minder van). Dat bruine biesje vind ik erg mooi hoor!

Skipper schreef:
Menollyke, er stond laatst iemand in het topic paar pagina's terug die een tweedehands te koop had. Misschien kan je met haar even contact opnemen.

Helaas! Die is al verkocht (aan een vriendinnetje die bij mij op stal staat). Haha!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:02

@Mrijn
WOW wat een mooi zadel Haha!
vooral dat biesje is erug mooi Cool
waarom niets trots, je zit er prima op hoor ,mooi paard heb je ook OK dan!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:24

ik vind hem ook wel mooi hoor Haha!

heb zelf ook contact met arie boer opgenomen.. maar die zat bij de WEG Haha!

nu heb ik een kn met flair gevonden op internet en harnessmaker gaat die verder aanpassen op willem.
willem heeft dankzij een aantal leuke zadelmakers altijd een te smalle boom gehad, met als resultaat rug en schoftspieren die compleet verdwenen zijn.

dus nog ff een paar weekies wachten voordatie helemaal klaar is en dan hopen dat dit wel de oplossing is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 17:43

Dus de zweetbladen zijn net als bij Stubben e.d. in verschillende groottes te krijgen? Ik heb bij een een standaard vzh/springzadel altijd dat de rand van het zweetblad precies bij de bovenkant van m'n laars zit en dan krult alles op en dat zit niet prettig.
Dat bruine randje vind ik wel mooi aan het zadel, maar die zitting, die blijft er zo apart uitzien, dat is niet mijn smaak. Nu zie je het inderdaad haast niet als er een ruiter op zit.
Maar wat is er nu zo speciaal aan de beugelriemophanging?

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 17:57

Ik weet niet of het net als stubben is, ik weet dat er verschillende maten zijn zoals Arie het me vertelde. Hij keek nog specifiek met paszadel of ze goed waren of langer moesten.

Er zijn twee haken voor de beugelriem ophanging. Een normaal en een wat meer naar achteren.
Als je een man denkbeeldig door midden snijdt (gezicht heel latend Haha! bij wijze van spreke)
dan is gewichtsverdeling 50/50. Als dit bij een vrouw doet is gewichts verdeling 33/77 (of net andersom Verward weet het even niet meer)

Dit heeft weer gevolgen voor de zit en beugelophanging, de normale beugelhaak is voor vrouw eigenlijk te ver naar voren om mooie rechte lijn van schouders door heup naar hak te krijgen wat effect heeft op de zit. Dit wordt met die extra beugelhaak die verder naar achter zit verholpen.

Het kan soms wisselen, is smaak verschillend en ene persoon is weer anders dan andere maar dit is in het algemeen zo.

Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd, zo vertelde Arie het ongeveer, kan het niet zo goed navertellen. Dus correct me if i'm wrong. Maar hopelijk snap je essentie.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 17:59

Heb je een foto van die beugelriemhaken?

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:16

http://www.flair.uk.com/images/wow/foregirtha.jpg

Je kan hier bij dit zadel iets de beugelhaken net eronder uit zien komen.
Bij test zadel kon ik ze niet zo vanaf buitenkant zien zitten om eerlijk te zijn.
Maar weet niet of dit goed beeld geeft.

Ik zou site gewoon eens doorlezen als ik jou was als je meer info wil, is misschien duidelijker dan mijn geblaat Haha!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 07:52

gekke_koei schreef:
heb zelf ook contact met arie boer opgenomen.. maar die zat bij de WEG Haha!

Ik was bij de WEG zaterdag maar kon Arie niet vinden... Wassie daar met een kraam?