Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dresjoepie schreef:Ik wil diegene die een nieuwe afspraak hebben om het zadel aan te passen echt adviseren om instructie of iemand met kennis mee te nemen naar de afspraak
Sky_As schreef:Hoe oud was het zadel dan dat er nieuwe kussens onder moesten?
Dat heb ik nog nooit bij een zadel gehoord.....
Fabienne_Z schreef:Sky_As schreef:Hoe oud was het zadel dan dat er nieuwe kussens onder moesten?
Dat heb ik nog nooit bij een zadel gehoord.....
De kussens waren prima (achteraf dus ook spijt dat ze vervangen zijn) maar vanwege de overgang naar een nieuwe leverancier waarvan de kwaliteit beter zou zijn, werd het me gratis aangeboden omdat ik nog de oude, "mindere" kussens had.
Fabienne_Z schreef:De kussens waren prima (achteraf dus ook spijt dat ze vervangen zijn) maar vanwege de overgang naar een nieuwe leverancier waarvan de kwaliteit beter zou zijn, werd het me gratis aangeboden omdat ik nog de oude, "mindere" kussens had.
oji schreef:Fabienne_Z schreef:De kussens waren prima (achteraf dus ook spijt dat ze vervangen zijn) maar vanwege de overgang naar een nieuwe leverancier waarvan de kwaliteit beter zou zijn, werd het me gratis aangeboden omdat ik nog de oude, "mindere" kussens had.
Dus eigenlijk hebben zij een prima liggend zadel "gesloopt" en ongeschikt gemaakt. Gaan ze jou daarvoor nog compenseren? Scheve kussens met te nauw tussenkanaal en daarnaast ook nog te lang voor jouw paard zijn toch echt wel verwijtbare fouten lijkt mij.
Art_Ificious schreef:Euhm onder 6cm en 10cm dikke pad kan ik echt niet verstaan dat het een dunne pad zou zijn.
En de ligging van de zadels in dit topic getoond is gewoon bar slecht met of zonder pad. Maar daar zeg je in je hele lap tekst niks over. Zie je dat dan zelf niet? En zijn die zadels überhaupt wel echt nagekeken door jullie?
jveltman schreef:Beste lezer,
Na enige overweging hebben wij besloten om een inhoudelijke reactie te geven, omdat een verhaal altijd twee kanten heeft. We willen graag de volledige context delen en een aantal feitelijke onjuistheden rechtzetten. Het doet ons pijn dat er onwaarheden worden verspreid, terwijl we geen kans hebben gekregen om de situatie te bespreken en op te lossen. In één geval hebben wij tot zeven keer toe geprobeerd contact op te nemen om een afspraak in te plannen, maar helaas kregen we geen reactie. Desondanks worden er negatieve opmerkingen gedeeld, wat wij jammer en onterecht vinden.
Ik denk dat dit over mij gaat. Toch heb ik wel gereageerd, maar een afspraak maken is soms lastig als agenda’s niet bij elkaar passen.
Over Graziozo
Graziozo is ontstaan uit de zoektocht naar een zadel dat zowel het paard als de ruiter anatomisch optimaal ondersteunt. De oprichtster, met een achtergrond als voormalig Grand Prix-amazone, ORUN-instructeur en gediplomeerd zadelpasser – en inmiddels in de afrondende fase als Saddlefit 4 Life- Equine ergonomisch en met de studie The Horse Inside Out in de pocket – zet zich dagelijks in voor kwaliteit, innovatie en service op het hoogste niveau. We volgen bijscholingen, dissecties en wetenschappelijk onderzoek, onder andere van Centaur Biomechanics, een instituut dat veel wetenschappelijk onderzoek verricht en deze kennis met gezonde nieuwsgierigheid deelt. Net als zij stellen wij ons iedere keer de vraag: "Is het zo, of kan het anders/beter?" We blijven constant in ontwikkeling.
De eigenaresse rijdt zelf meerdere paarden per dag, fokt paarden, krijgt en geeft op regelmatige basis lessen. Wij laten het aan jullie over om zelf te oordelen of wij zomaar wat doen. We blijven altijd nieuwsgierig en streven ernaar om ons steeds verder te verbeteren om onze klanten zo goed mogelijk te helpen. Dit merk is bijna 10 jaar geleden ontstaan en uiteraard zijn er onderweg leermomenten en verbeterpunten geweest, zoals bij elk merk. We hebben hiervan geleerd. En zullen dit in de toekomst blijven doen. Ook blijven extreme asymmetrie van ruiter en paard altijd een mooie uitdaging.
Over de klant en de klacht
Na het vervangen van de kussens bij een bepaald zadel, waarbij wij een gratis upgrade hebben gedaan van onze vernieuwde vulling en lining, is het inderdaad zo dat bij een klein aantal zadels de kussens iets naar elkaar toe zijn gekropen. Dit was een recente fout die wij uiteraard snel hebben opgemerkt en gecorrigeerd. Dit neemt niet weg dat het een vervelende situatie is. Het feit dat we jarenlang een goede relatie hebben gehad met deze klant, met een paard dat alleen liep onder de Graziozo maakt het extra pijnlijk dat deze klacht via de mail samen met een post op dit forum is gedeeld, zonder dat we eerst de kans hebben gekregen om te reageren. Dit past helaas bij de digitale wereld waarin we leven.
Over de zadeltechnologie en samenwerking met experts
Onze zadels zijn ontworpen met specifieke aandacht voor de anatomische verschillen tussen mannen en vrouwen. We bieden zes verschillende types kussens (lengte, breedte en maatwerk) die volledig vervangbaar zijn, wat uniek is, zodat we voor iedere klant het beste resultaat kunnen bereiken. Tevens wordt ten onrechte op basis van de lepel gedacht dat het zadel dwingend is. Wat absoluut niet het geval is. Ook wordt elk zadel wordt vooraf grondig gecontroleerd en nagemeten, zowel in de fabriek als door ons team, om symmetrie en pasvorm te waarborgen.
Daarnaast werken we nauw samen met bekken- en ruiterfysiotherapeuten en maken we gebruik van Flexchair-analyses tijdens onze 3-uur durende consulten.
We zijn zelf heel enthousiast over het gebruik van de Winderen pad dit is zeker geen must maar wel een mooie toegevoegde waarde. Deze pad is dun en bevat geavanceerde technologie die haar bijzonder effectief maakt. Het materiaal in de Winderen pad heeft een absorberend vermogen van 323J, wat aanzienlijk beter is dan traditionele materialen zoals gelpads (63J) of bontonderleggers (90J). Dit toont aan hoeveel beweging de pad absorbeert. Dit speciale materiaal is niet verkrijgbaar als lining in de kussens, anders hadden we daar zeker voor gekozen.
De Winderen pad, beschikbaar in 6 cm of 10 cm dikte, vormt zich wanneer deze warm wordt en past zich naar de rug van het paard. Bij de levering van een zadel, wanneer de vulling nog moet ‘zetten’, kan het in combinatie met een pad die koud is en zonder dat de singel is aangetrokken, een vertekend beeld geven van de pasvorm. Deze onderlegger doet echter geen afbreuk aan de pasvorm van het zadel zelf. We laten het aan de lezer over om zelf te concluderen dat een dunne onderlegger met deze geavanceerde technologie een betere oplossing is dan zonder.
Er is een bontje geadviseerd, in combinatie met het gebruik van de achterste en voorste singelstoot.
Er is niet specifiek een Winderen padje aanbevolen, maar ‘aan de voorkant iets onder doen’. Ik heb uit mijzelf een Winderen padje gebruikt, maar ook een gewoon bondje dit maakt tot dusver weinig verschil in het schuiven, vervelende is dat het zadel dan ook van links naar rechts schuift.
Over singelstoten en constructie
Onze zadels zijn ontworpen om de maximaal haalbare schouder vrijheid te creëren. In sommige gevallen kan het zadel naar voren schuiven als de achterste singelstoten gebruikt worden, afhankelijk van de conformatie van het paard. Dit kan gebeuren wanneer de boomtakken naar achteren wijzen, in combinatie met het niet gebruiken van de voorste singelstoot. Dit in tegenstelling tot rechte boomtakken en een singelstoot die daar bevestigd is. Dit biedt meer stabiliteit, maar minder schoudervrijheid, naar onze ervaring. In dergelijke gevallen adviseren we het gebruik van een singel die de locatie van de singelstoot naar de singelgroeve overbrugt. Soms kiezen klanten ervoor om dit advies niet op te volgen, wat tot ongemakken kan leiden. We geven altijd aan dat dit bij de betreffende conformatie zou kunnen en dat we terug moeten komen voor een kleine aanpassing. We willen altijd het maximale resultaat bereiken. Helaas wordt dit soms verkeerd begrepen en wij zullen dit op het aflever formulier nog beter communiceren.
We staan altijd open om met onze klanten te overleggen, zodat zij begrijpen waarom we bepaalde keuzes maken.
Onze aanpak en filosofie
We zijn ons ervan bewust dat er, ondanks onze goedbedoelde uitleg en inspanningen, altijd mensen zullen zijn die een andere mening hebben. Dit is helaas het lot van dit soort forums, waar vaak niet de volledige context wordt gedeeld. Wij vinden het belangrijk om eerst vragen te stellen, te begrijpen waarom iets is zoals het is, en pas daarna een weloverwogen mening te vormen. Het is belangrijk te beseffen dat veel meningen op dit forum vaak niet gebaseerd zijn op feitelijke kennis helaas.
Eigen ervaringen zijn altijd goed om te delen; ook als problemen dan wel worden opgelost is dat fijn. Het kan denk ik ook zijn dat een zadel gewoon niet bij een paard past.
Zelfs als collega-zadelpassers hebben we verschillende achtergronden en ervaringen die ons vak beïnvloeden. Iedereen heeft een andere “rugzak” vol kennis en ervaring. Dit betekent dat een visie kan verschillen, dit geld ook tussen dierenartsen, hoefsmeden en andere experts onderling en dat mag natuurlijk. Het is belangrijk te begrijpen dat je geen oordeel kunt vellen zonder het volledige plaatje te kennen. Hoe meer we leren, hoe meer we beseffen hoeveel we nog niet weten.
Tot slot
Na bijna tien jaar zijn we trots op de vele tevreden klanten en de positieve ervaringen die ons merk kenmerken. Gelukkig zijn negatieve situaties zoals deze uitzonderingen. Het delen van onjuiste informatie zonder ons de kans te geven om zaken op te lossen raakt ons echter als team en bedrijf. Toch blijven we ons met passie en toewijding inzetten om iedere klant naar tevredenheid te helpen.
We nodigen iedereen uit om ons direct te benaderen bij vragen of onduidelijkheden. Wij bieden graag helderheid aan een iedereen die dat wenst. Mits met respect. Onze contactgegevens zijn te vinden via onze website.
Met vriendelijke groet,
José Veltman & Team Graziozo
jveltman schreef:Beste lezer,
Na enige overweging hebben wij besloten om een inhoudelijke reactie te geven, omdat een verhaal altijd twee kanten heeft. We willen graag de volledige context delen en een aantal feitelijke onjuistheden rechtzetten. Het doet ons pijn dat er onwaarheden worden verspreid, terwijl we geen kans hebben gekregen om de situatie te bespreken en op te lossen. In één geval hebben wij tot zeven keer toe geprobeerd contact op te nemen om een afspraak in te plannen, maar helaas kregen we geen reactie. Desondanks worden er negatieve opmerkingen gedeeld, wat wij jammer en onterecht vinden.
Over Graziozo
Graziozo is ontstaan uit de zoektocht naar een zadel dat zowel het paard als de ruiter anatomisch optimaal ondersteunt. De oprichtster, met een achtergrond als voormalig Grand Prix-amazone, ORUN-instructeur en gediplomeerd zadelpasser – en inmiddels in de afrondende fase als Saddlefit 4 Life- Equine ergonomisch en met de studie The Horse Inside Out in de pocket – zet zich dagelijks in voor kwaliteit, innovatie en service op het hoogste niveau. We volgen bijscholingen, dissecties en wetenschappelijk onderzoek, onder andere van Centaur Biomechanics, een instituut dat veel wetenschappelijk onderzoek verricht en deze kennis met gezonde nieuwsgierigheid deelt. Net als zij stellen wij ons iedere keer de vraag: "Is het zo, of kan het anders/beter?" We blijven constant in ontwikkeling.
De eigenaresse rijdt zelf meerdere paarden per dag, fokt paarden, krijgt en geeft op regelmatige basis lessen. Wij laten het aan jullie over om zelf te oordelen of wij zomaar wat doen. We blijven altijd nieuwsgierig en streven ernaar om ons steeds verder te verbeteren om onze klanten zo goed mogelijk te helpen. Dit merk is bijna 10 jaar geleden ontstaan en uiteraard zijn er onderweg leermomenten en verbeterpunten geweest, zoals bij elk merk. We hebben hiervan geleerd. En zullen dit in de toekomst blijven doen. Ook blijven extreme asymmetrie van ruiter en paard altijd een mooie uitdaging.
Over de klant en de klacht
Na het vervangen van de kussens bij een bepaald zadel, waarbij wij een gratis upgrade hebben gedaan van onze vernieuwde vulling en lining, is het inderdaad zo dat bij een klein aantal zadels de kussens iets naar elkaar toe zijn gekropen. Dit was een recente fout die wij uiteraard snel hebben opgemerkt en gecorrigeerd. Dit neemt niet weg dat het een vervelende situatie is. Het feit dat we jarenlang een goede relatie hebben gehad met deze klant, met een paard dat alleen liep onder de Graziozo maakt het extra pijnlijk dat deze klacht via de mail samen met een post op dit forum is gedeeld, zonder dat we eerst de kans hebben gekregen om te reageren. Dit past helaas bij de digitale wereld waarin we leven.
Over de zadeltechnologie en samenwerking met experts
Onze zadels zijn ontworpen met specifieke aandacht voor de anatomische verschillen tussen mannen en vrouwen. We bieden zes verschillende types kussens (lengte, breedte en maatwerk) die volledig vervangbaar zijn, wat uniek is, zodat we voor iedere klant het beste resultaat kunnen bereiken. Tevens wordt ten onrechte op basis van de lepel gedacht dat het zadel dwingend is. Wat absoluut niet het geval is. Ook wordt elk zadel wordt vooraf grondig gecontroleerd en nagemeten, zowel in de fabriek als door ons team, om symmetrie en pasvorm te waarborgen.
Daarnaast werken we nauw samen met bekken- en ruiterfysiotherapeuten en maken we gebruik van Flexchair-analyses tijdens onze 3-uur durende consulten.
We zijn zelf heel enthousiast over het gebruik van de Winderen pad dit is zeker geen must maar wel een mooie toegevoegde waarde. Deze pad is dun en bevat geavanceerde technologie die haar bijzonder effectief maakt. Het materiaal in de Winderen pad heeft een absorberend vermogen van 323J, wat aanzienlijk beter is dan traditionele materialen zoals gelpads (63J) of bontonderleggers (90J). Dit toont aan hoeveel beweging de pad absorbeert. Dit speciale materiaal is niet verkrijgbaar als lining in de kussens, anders hadden we daar zeker voor gekozen.
De Winderen pad, beschikbaar in 6 mm of 10 mm dikte, vormt zich wanneer deze warm wordt en past zich naar de rug van het paard. Bij de levering van een zadel, wanneer de vulling nog moet ‘zetten’, kan het in combinatie met een pad die koud is en zonder dat de singel is aangetrokken, een vertekend beeld geven van de pasvorm. Deze onderlegger doet echter geen afbreuk aan de pasvorm van het zadel zelf. We laten het aan de lezer over om zelf te concluderen dat een dunne onderlegger met deze geavanceerde technologie een betere oplossing is dan zonder.
Over singelstoten en constructie
Onze zadels zijn ontworpen om de maximaal haalbare schouder vrijheid te creëren. In sommige gevallen kan het zadel naar voren schuiven als de achterste singelstoten gebruikt worden, afhankelijk van de conformatie van het paard. Dit kan gebeuren wanneer de boomtakken naar achteren wijzen, in combinatie met het niet gebruiken van de voorste singelstoot. Dit in tegenstelling tot rechte boomtakken en een singelstoot die daar bevestigd is. Dit biedt meer stabiliteit, maar minder schoudervrijheid, naar onze ervaring. In dergelijke gevallen adviseren we het gebruik van een singel die de locatie van de singelstoot naar de singelgroeve overbrugt. Soms kiezen klanten ervoor om dit advies niet op te volgen, wat tot ongemakken kan leiden. We geven altijd aan dat dit bij de betreffende conformatie zou kunnen en dat we terug moeten komen voor een kleine aanpassing. We willen altijd het maximale resultaat bereiken. Helaas wordt dit soms verkeerd begrepen en wij zullen dit op het aflever formulier nog beter communiceren.
We staan altijd open om met onze klanten te overleggen, zodat zij begrijpen waarom we bepaalde keuzes maken.
Onze aanpak en filosofie
We zijn ons ervan bewust dat er, ondanks onze goedbedoelde uitleg en inspanningen, altijd mensen zullen zijn die een andere mening hebben. Dit is helaas het lot van dit soort forums, waar vaak niet de volledige context wordt gedeeld. Wij vinden het belangrijk om eerst vragen te stellen, te begrijpen waarom iets is zoals het is, en pas daarna een weloverwogen mening te vormen. Het is belangrijk te beseffen dat veel meningen op dit forum vaak niet gebaseerd zijn op feitelijke kennis helaas.
Zelfs als collega-zadelpassers hebben we verschillende achtergronden en ervaringen die ons vak beïnvloeden. Iedereen heeft een andere “rugzak” vol kennis en ervaring. Dit betekent dat een visie kan verschillen, dit geld ook tussen dierenartsen, hoefsmeden en andere experts onderling en dat mag natuurlijk. Het is belangrijk te begrijpen dat je geen oordeel kunt vellen zonder het volledige plaatje te kennen. Hoe meer we leren, hoe meer we beseffen hoeveel we nog niet weten.
Tot slot
Na bijna tien jaar zijn we trots op de vele tevreden klanten en de positieve ervaringen die ons merk kenmerken. Gelukkig zijn negatieve situaties zoals deze uitzonderingen. Het delen van onjuiste informatie zonder ons de kans te geven om zaken op te lossen raakt ons echter als team en bedrijf. Toch blijven we ons met passie en toewijding inzetten om iedere klant naar tevredenheid te helpen.
We nodigen iedereen uit om ons direct te benaderen bij vragen of onduidelijkheden. Wij bieden graag helderheid aan een iedereen die dat wenst. Mits met respect. Onze contactgegevens zijn te vinden via onze website.
Met vriendelijke groet,
José Veltman & Team Graziozo