Ervaringen met Lemieux #3!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flubberboot

Berichten: 3001
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:35

Ik ben iets na 17:00 aangekomen. Heb een veelvoorkomende maat (M) en ben gewoon kunnen slagen! Was even zoeken, dat wel. Heb de musk suede full dressuur, sienna sjaal en liberte marine baselayer meegenomen! Wij zijn pas als een van de laatsten aangesloten aan de rij en stonden nog geen 40 minuten te wachten.
Afbeelding

Als er nog een outlet komt, is de kans wel aanwezig dat ik weer ga! Vond het super leuk en gezellig! Ben er ook heel open naartoe gegaan. Had niet perse iets nodig, gewoon een leuk uitje. Had mezelf wel een max budget gegeven, voor het geval dat :') Achteraf blij mee dat ik dat gedaan heb! Ik vond het wel heel erg jammer dat mensen zo een enorme bende maken. Kleine moeite om een product terug te leggen waar je hem vandaan had. Bandages lagen tussen de dekjes en baselayers, shirtjes tussen de oornetjes...

BranwenGC

Berichten: 392
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:37

Wij waren ook om 15 uur binnen. De eerste run was op de dekjes, dus ik kon op mijn gemakje naar de jassen :Y) Daarna ben ik gewoon rond gaan lopen. De dekjes en kleding heb ik wat langer mee gewacht. Daar was het wel het drukste. Maar wat Saaams ook zegt, het was allemaal goed gesorteerd en ook heel duidelijk waar welke maat enzo lag. Met de prijzen was ik toch wel erg blij. Ik heb €180 bespaard op alleen al de jas die ik heel graag wilde :D Ook heb ik een legging kunnen scoren die ik in geen andere winkel/webshop meer kon vinden en dat met 60% korting *\o/* Voor die prijzen doe ik het wel. Nou moet ik zeggen dat ik voor bovenkleding graag ruim te groot koop (42) en die kon ik er veelal heel makkelijk uitvissen.

DemiSisa

Berichten: 1085
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:45

plutolover schreef:
gafe aankopen.

Ik ben ook even langs geweest maar ook al met veel korting vond ik het echt nog best prijzig allemaa. DE kleding vooral.. Het zal vast goede kwaliteit zijn. Maar ik had geen zin om in de rij en druke van 60% te gaan staan. Waar iedereen als gek aan het graaien is.. voor die ene maat..

Daarnaast had ik niet echt wat nodig. Wil wel graag nog een grijs dekje maar die heb ik niet kunnen vinden. En zag nog wel een fijne trui maar ook die vond ik best duur..


Voor diegene die bij de 60% aanwezig was, was er echt genoeg?? of je moest je echt graaien? wie weet dat ik dan een keer een poging waag


Ja hoor! Ik was er pas na 5u en was echt van alles nog meer dan genoeg! Alles lag over het algemeen netjes gesorteerd op maat en kleur, alleen met name de baselayers was echt één grote bende :o Dus ook met laat komen was er echt genoeg keuze, was bijna niks echt op gevoelsmatig.

Ik vond het ook super gezellig! In de rij heerlijk staan kletsen met mensen voor en achter ons. Omdat we laat aansloten niet mega lang in de rij hoeven staan, maar met het gezellige geklets was het ook helemaal niet erg :D

xRoossie95

Berichten: 1401
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Ervaringen met Lemieux #3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:50

Zeker de baselayers waren wel echt chaos vond ik. Echt moeite gehad met dingen vinden en ik had ook wel vaak dat van de dingen die ik wilde mijn maat er niet meer was. Maar geen idee natuurlijk hoeveel er van te voren was. Maar ik was er direct om 15:00 en heb alsnog mensen net de laatste voor mn neus zien pakken :') Van sommige dingen is gewoon super veel en dan ligt er om 18:00 nog steeds een enorme stapel. Dus je hebt nog wel keuze genoeg, maar er is denk ik toch ook echt al wel het een en ander weg.

Wij hebben wel dik anderhalfuur in de rij van de kassa gestaan :')

simonedkstr

Berichten: 44
Geregistreerd: 12-07-15
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:20

Oeh nieuw topic! Ik blijf even volgen :D

Ladygiroc

Berichten: 5102
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Ervaringen met Lemieux #3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:38

Ik ben de week ervoor in Prinsenbeek geweest maar daar geen rijen gezien..

ivy_power89

Berichten: 5874
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Ervaringen met Lemieux #3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 18:39

Ik ben afgelopen zondag ook naar countrymill geweest, maarja vanaf stal is het 10 minuten rijden dus dan kun je eigenlijk niet overslaan.

Qua kleding slaag ik sowieso niet, want ik val in de grote maten....

Dus heb een dekje in de kleur Fig en bijpassende beschermers meegenomen.
Die wilde ik echt nog graag hebben.

Afbeelding

Rizette
Berichten: 4461
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Ervaringen met Lemieux #3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 18:41

Mooi Ivy Power!

Saaams

Berichten: 13322
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaringen met Lemieux #3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 18:51

Prachtig! Die beschermers waren er enkel in grote maten. L en XL.
Nergens M kunnen vinden :+

Ik had vandaag de marine op een vos. Maar vergeten een foto te maken. Maar wat een gave kleur.

BranwenGC

Berichten: 392
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 19:12

ivy_power89 schreef:
Ik ben afgelopen zondag ook naar countrymill geweest, maarja vanaf stal is het 10 minuten rijden dus dan kun je eigenlijk niet overslaan.

Qua kleding slaag ik sowieso niet, want ik val in de grote maten....

Dus heb een dekje in de kleur Fig en bijpassende beschermers meegenomen.
Die wilde ik echt nog graag hebben.

[ [url=m/JsF9xZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een knappe combi <3

ivy_power89

Berichten: 5874
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 19:44

Saaams schreef:
Prachtig! Die beschermers waren er enkel in grote maten. L en XL.
Nergens M kunnen vinden :+

Ik had vandaag de marine op een vos. Maar vergeten een foto te maken. Maar wat een gave kleur.


Klopt!
Ik had nog wel de grafter brushing boots in fig, in de maat M gevonden. Gelukkig maar want mijn andere paard past écht geen L

Nu moet ik wel zeggen, die beschermers op mn fries heb ik van lemieux normaal zonder bont in het L en XL en die passen echt prima. Maar deze met bont vind ik de L eigenlijk net een slag te groot......

Maar ik vind de kleur echt prachtig! En laat ik naast een donkerbruin minimaal bonte (waar die M beschermers voor zijn) nog een ander compleet zwart paard hebben. Dus ik ben wel happy!

Was 120 euro kwijt, en zag op de bon een bedrag van over de 300 euro staan. Dus dan is het toch leuk! 3 paar beschermers en een dekje (de duurste variant) met 60% korting

JanneJ2001

Berichten: 272
Geregistreerd: 22-11-17
Woonplaats: Haps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 12:22

ivy_power89 schreef:
Ik ben afgelopen zondag ook naar countrymill geweest, maarja vanaf stal is het 10 minuten rijden dus dan kun je eigenlijk niet overslaan.

Qua kleding slaag ik sowieso niet, want ik val in de grote maten....

Dus heb een dekje in de kleur Fig en bijpassende beschermers meegenomen.
Die wilde ik echt nog graag hebben.

[ [url=m/JsF9xZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohnee dit had ik niet moeten zien, zolang getwijfeld of ik deze zou kopen voor mijn friese merrie, maar uiteindelijk (nog) niet gedaan omdat hij me teveel leek denken aan twee dekjes van PS of Sweden die ik al heb. maar dit brengt me wel echt weer in dubio...

xRoossie95

Berichten: 1401
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Ervaringen met Lemieux #3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 12:39

Wauw staat heel mooi ivy_power89

lideli

Berichten: 2460
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Ervaringen met Lemieux #3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:18

Afbeelding

ivy_power89

Berichten: 5874
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 12:04

JanneJ2001 schreef:
ivy_power89 schreef:
Ik ben afgelopen zondag ook naar countrymill geweest, maarja vanaf stal is het 10 minuten rijden dus dan kun je eigenlijk niet overslaan.

Qua kleding slaag ik sowieso niet, want ik val in de grote maten....

Dus heb een dekje in de kleur Fig en bijpassende beschermers meegenomen.
Die wilde ik echt nog graag hebben.

[ [url=m/JsF9xZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohnee dit had ik niet moeten zien, zolang getwijfeld of ik deze zou kopen voor mijn friese merrie, maar uiteindelijk (nog) niet gedaan omdat hij me teveel leek denken aan twee dekjes van PS of Sweden die ik al heb. maar dit brengt me wel echt weer in dubio...




Hahahahaha ik zou niet langer twijfelen en het gewoon doen :')

Ik heb van equestrian stockholm de purple gold, is wel anders paars maar wel 1 van mn favo dekjes.

En ik denk serieus (of eigenlijk vind ik dat het zo is whahaha) dat je met een zwart paard sowieso het probleem hebt dat alles er mooi op staat...

mariekie
Berichten: 5174
Geregistreerd: 10-02-04

Re: Ervaringen met Lemieux #3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 18:35

Weet iemand hoe de jassen vallen van Lemieux en dan vooral de korte jassen?
Is dat op maat of moet je ze een maat groter nemen?

Thanks!

Princesj

Berichten: 4555
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Ervaringen met Lemieux #3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 12:03

Ik heb zowel een korte als lange jas, beide vallen op maat.

BranwenGC

Berichten: 392
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 18:22

Ik heb ook zowel een korte als lange. Dit zijn de twee die hier (volgens mij op de vorige pagina) ook zijn gedeeld. Deze vallen op maat :) Maar als je relatief lange armen hebt kan je beter een maatje groter nemen denk ik.

Oretha

Berichten: 3456
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 19:58

Heeft er iemand ervaring met de Lemieux Prosorb pad? Is die vergelijkbaar met een prolite pad? En is maat L geschikt onder 17 of 17.5 inch?

goldyc

Berichten: 767
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 21:44

Oretha schreef:
Heeft er iemand ervaring met de Lemieux Prosorb pad? Is die vergelijkbaar met een prolite pad? En is maat L geschikt onder 17 of 17.5 inch?


Ik heb nooit een prolite pad gehad, dus geen idee of het vergelijkbaar is, maar hij is wel degelijk. Ik heb 'm al een tijdje. Ik heb een M onder een erg kort 17 inch-dressuurzadel met Franse kussens. Ik zou dus zeggen dat je een L nodig hebt voor een gemiddelde 17 of 17'5 inch.

DemiSisa

Berichten: 1085
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 21:54

Oretha schreef:
Heeft er iemand ervaring met de Lemieux Prosorb pad? Is die vergelijkbaar met een prolite pad? En is maat L geschikt onder 17 of 17.5 inch?


Ik heb hem in maat L. :) Pastte bij mij prima onder 17.5 inch. Prima pad! Heb alleen geen idee of die vergelijkbaar is met de prolite pad.

JenniferU
Berichten: 2220
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 23:47

Oretha schreef:
Heeft er iemand ervaring met de Lemieux Prosorb pad? Is die vergelijkbaar met een prolite pad? En is maat L geschikt onder 17 of 17.5 inch?


Ik heb ze beide en gebruik momenteel de prolite tripad.
De inlages van de prolite zijn steviger.
De lemieux heeft 4 inlages en dan in 2 diktes.
Ik rij nu met de tripad omdat ik maar en klein stukje hoef op te hogen en de lemieux had te lange inlages.

Ik heb een lemieux L onder een 17.5 inch zadel en rij met L dekjes.
Pad is net al dan iets langer dan de dekjes.

Oretha

Berichten: 3456
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 00:15

Super bedankt voor jullie reacties :)

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ervaringen met Lemieux #3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:33

ik overweeg wat lemieux dekjes te verkopen.. Bij mijn oudere haflinger met zelfde zadel en een pad eronder blijven ze perfect zitten. Ook toen het zadel nog wel goed op hem lag zonder pad bleven de dekjes super liggen. (haflinger van 25 waar ik nog weinig mee rij, en ppid heeft dus zn bespiering is laatste jaar op zn rug minder geworden)

Maar bij mijn jonge haflinger waar het zadel echt super goed op ligt zonder pad en daarbij schuiven de dekjes wel naar achteren.. en daar iriteer ik me mateloos aan.

Alleen heb ik nog geen ander alternatief.

Saaams

Berichten: 13322
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:51

Ik zou eerst eens andere merken dekjes gaan lenen om je heen om te kunnen uitsluiten of de oorzaak bij het lemieux dekje ligt.

Ik ken meerdere met zo’n gaston zadel en die rijden allemaal met lemieux. Dus gek!