Fudge schreef:Ik ben dan ook zoekende naar wat wijsheid is; zo doorrijden en proberen ons beide rechter te krijgen (maar lukt dat bij scheve belasting zadel)? Of tijdelijk met inlages iets opvullen en zodoende gelijkere belasting krijgen over het hele zadel en tegelijk ons beide rechter proberen te krijgen waardoor de inlages er op termijn weer uit kunnen...? Het zijn maar gedachtespinsels...
Ik zou je echt adviseren er een boomloos zadelpasser bij te halen, ook een boomloos zadel moet echt goed passen en er zijn grote verschillen. Op mijn paard werkte het bijvoorbeeld niet met Trekker en Ghost. Edix lag perfect, maar heb ik niet rijdend geprobeerd en uiteindelijk voor een boomzadel gekozen (Deuber, kopijzer traploos verstelbaar).
xLiez schreef:Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met deze beugels? Ze lijken me heel fijn voor mijn jonkie inrijden straks , tweedehands amper te vinden haha. Zag ze op horse event en heb beetje spijt dat ik ze toen niet meegenomen heb met korting.
Ja, ik heb deze! Rijdt heerlijk met die gedraaide ophanging. Inderdaad ook gekocht om mijn paard in te rijden, en ze bevallen prima. De elastieken heb ik nog niet hoeven testen. Ben er wel al afgedonderd, maar dan met de voeten netjes uit de beugels. Maar het geeft wel een veilig gevoel.