Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 17:10

Prachtige foto's weer Mariett!!

Ik heb gisterenavond nog iets in elkaar geknutseld voor een fotoshoot vandaag :D
Zal de uiteindelijk foto's hier ook wel delen!

Afbeelding

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:20

Ik heb me afgelopen week geamuseerd met setjes samenstellen voor mijn modellen!!
Zo leuk als je met 3 gaat shooten en je gerief kan combineren met elkaar, hoofdstel, jurk en borstriem zijn van de vriendin, teugels, vestje, riem, zwaardhouder en zakje van mij, zwaard van de andere vriendin.
Ik kreeg er spontaan zin van om binnenkort zelf een hoofdstel en borstriem extra te maken voor de shoots <3
Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 14:13

Zoo stoer AbleToDream! Past ook allemaal ontzettend goed bij elkaar <3

Teugels blijf ik ook echt ontzettend tof vinden. Die had je zelf gemaakt toch?

Oh en super cool Jenara! Jij had er laatst al een topic over, of niet?

Elisa2

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 15:21

Wauw wat mooi...waar halen jullie zo'n echt lijkend zwaard vandaan? of is het een echte?

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 15:44

Mariett schreef:

Oh en super cool Jenara! Jij had er laatst al een topic over, of niet?

Ja klopt!
voor geïntereseerden: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=2061543&lr=677746876#unread

En ik deel hier toch ook ééntje :)

Afbeelding

@Abletodream, wauww, had daar ook al foto's van zien passeren op instagram, echt superfan van zowel de outfits als de foto's!! Als mijn outfit helemaal af is (nu heb ik nog veel spul geleend), wil ik ermee echt supergraag een fotoshoot bij jou doen :D
(moet wel nog eerst even sparen voor een trouwfeest en een huis, dus zal nog niet meteen lukken :+ )

Mag ik jullie trouwens even wat tips vragen?
Het schapenvel dat ik kocht is dus iets kleiner dan volgens de website (daar was netjes voor gewaarschuwd)
maar nu zie je dus nog plekken van mijn barebackpad eronder ... hebben jullie eventueel ideeën en suggesties om dat op te lossen? eventueel gelaagd oplossen, dus nog een laag schapenvel eronder, of juist met een andere stof ofzo? vind er ook niet zo veel voorbeelden van.

En wat gebruiken jullie als singel? voor nu heb ik nog een moderne grote dressuursingel voor de bbp, maar die wil ik op termijn ook veranderen naar iets dat beter past bij de fantasy outfit.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 15:54

Jenara, je zou misschien een oversingel kunnen maken? Helpt niet om de bbp weg te werken, maar het lijkt dan net alsof het vachtje op die manier vastzit aan het paard. Beetje Angus van Brave idee, met de singel en de oversingel:

Afbeelding

Het is dan denk ik ook minder erg dat je de onderkant van de pad nog ziet, laagjes zorgen er eigenlijk juist voor dat het 'echt' lijkt. En je hebt de singel ook een beetje bedekt!

Marietje heeft een mohair singel, die heb ik laten maken door ElCid hier op bokt :)
Afbeelding
Zwaard is in de schede geshopt

Dit is nu even de enige goede foto die ik ervan heb. Marie heeft singelnijd als niet alles precies goed zit, en ze wil nu geen andere singel meer dan deze, dus dat is een goed teken! En hij ziet er superstoer uit, haha. Een normale koordsingel zou denk ik ook goed zijn, dat lijkt allemaal al veel minder modern dan een leren of neopreen singel.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 15:54

Hoes om de singel of band er overheen (incl. over bbp) om het te verstoppen. Heb teveel ellende gehad en gezien met singels om te rommelen met wat werkt.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 08:32

Mariett schreef:

Ja klopt die zijn zelfgemaakt, ik heb nog het begin van een 2e set liggen op mijn tafel maar dan met koningsblauwe suede.

Elisa2 schreef:
Wauw wat mooi...waar halen jullie zo'n echt lijkend zwaard vandaan? of is het een echte?

Dit zwaard in de foto is een echt, wel bot gemaakt maar het is geen larp zwaard.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 08:35

Dankjewel, echt staat natuurlijk wel het mooiste..maar daar zal wel een flink prijskaartje aan hangen?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 09:45

Welnee! Ik heb er pas ook een gekocht, 80 euro via Marktplaats. :)
Afbeelding

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 13:19

Elisa2 schreef:
Dankjewel, echt staat natuurlijk wel het mooiste..maar daar zal wel een flink prijskaartje aan hangen?

Sierzwaarden zijn niet zo duur, battle ready zwaarden (om mee te sparren) zitten tussen de 200 a 1000 euro. Voor foto's is een sierzwaard natuurlijk prima.

Hou er wel rekening mee dat je een zwaard alleen op priveterrein mag dragen. Op publiek terrein (zoals een bos) ben je in overtreding van de wapenwet en kun je een flinke boete krijgen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 13:38

Ook opletten bij transport van zwaarden. Hier in België heb je voor bepaalde battle ready zwaarden volgens mij ook een bewijs nodig dat je ze mag bezitten en ze moeten met x aantal lagen errond ingepakt zijn. Mijn vriend wikkelt zijn zwaarden altijd in een heleboel doeken dus. Ik weet allemaal het fijne er niet meer van, maar kan het altijd eens navragen.

Op dat vlak zijn LARP wapens dan wel wat handiger, je hebt er ook vrij realistische tussen. Maar het oogt iets minder mooi.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 14:31

Hoe het in België zit weet ik niet maar in Nederland valt dat transporteren wel mee, ik zit wekelijks twee uur met zwaard (schild) in het OV en dat geeft geen enkel probleem. Je moet de boel inderdaad zo verpakken dat er minstens drie handelingen nodig zijn voordat je ze kan "gebruiken". Overigens geldt deze regel naar mijn weten net zo goed voor larpzwaarden of dingen van ander materiaal die eruit zien als een wapen, wat dat betreft gaat het meer om waar het op lijkt dan wat het werkelijk is. Dus om het vervoeren zou ik niet een larpzwaard aanschaffen.

Mijn zwaard zit in mijn tas met een isolatiebuis om het uitstekende stuk en een extra karabijnhaak die de rits dichthoudt, maar ik heb eigenlijk nog nooit iemand gehad die dat wilde controleren (wel handhaving die erg geïnteresseerd was in wat ik bij me had en wat ik daarmee deed). Ik let meestal vooral op dat het niet heel duidelijk als wapen/zwaard herkenbaar is (buis/koker/iets er omheen) en dat ik hem niet in mijn hand heb maar in mijn tas en dan zit het echt wel goed.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 14:37

Met gewone vlees/slagers messen moet je ook goed verpakt (vaak in koffer) vervoeren. Gewoon dat het niet zichtbaar is wat je vervoert.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 15:48

Hetzelfde met een boog, die moet je ook afgespannen vervoeren en mag ook niet schietklaar zijn, liefst ingepakt in een doek/hoes. Ik vervoer zo ook wekelijks mijn boog naar de club met de auto, boog op de achterband of in de koffer en pijlen in een aparte tas zodat ze ook niet zichtbaar zijn.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 23:44

Afbeelding

Afbeelding

Ik had een fotoshoot afgelopen vrijdag, en een vriend van me had zijn drone mee.. Echt super tof als je het mij vraagt, wat een goede combi, drones en kostuums :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:46

Gaaf!

Dank jullie wel, dat vervoer en de wapenwet is inderdaad ook wel iets om goed rekening mee te houden.

Die foto is ook super gaaf Captain, lijkt net een film poster voor LOTR ofzo.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:37

Super leuk die drone shots Mariett!! Lijkt me ook een leuk bos om foto's te maken, dicht bij jullie in de buurt toevallig? Mocht ik ooit eens passeren met mijn camera ;p

Was mijn pa de zijne maar niet kwijt geraakt in Noorwegen begin deze maand in een boom, had hem graag willen meedoen vorige week naar Noorwegen ook anders om wat filmpjes te maken tijdens de shoots.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:32

AbleToDream schreef:
Super leuk die drone shots Mariett!! Lijkt me ook een leuk bos om foto's te maken, dicht bij jullie in de buurt toevallig? Mocht ik ooit eens passeren met mijn camera ;p

Was mijn pa de zijne maar niet kwijt geraakt in Noorwegen begin deze maand in een boom, had hem graag willen meedoen vorige week naar Noorwegen ook anders om wat filmpjes te maken tijdens de shoots.

Jaa het is ongeveer drie kwartier rijden met de trailer! Maar zo'n mooie locatie :D Rianne van Wieren (de fotograaf waarmee ik de shoot eigenlijk had) had de plek uitgekozen. Het was super rustig en echt prachtig en divers! Alleen jammer dat we aan het begin van de shoot helemaal kletsnat geregend waren :+

Oooh wat balen zeg! Zeker in Noorwegen was zo'n drone echt heel mooi geweest denk ik. Wat zonde dat hij hem kwijt is Y;(

Afbeelding
Sorry voor de spam, ben er echt heel blij mee :+ Ik had ook eigenlijk niet verwacht dat de dronefoto's ook zo tof zouden worden!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 21:24

AbleToDream schreef:
Hetzelfde met een boog, die moet je ook afgespannen vervoeren en mag ook niet schietklaar zijn, liefst ingepakt in een doek/hoes. Ik vervoer zo ook wekelijks mijn boog naar de club met de auto, boog op de achterband of in de koffer en pijlen in een aparte tas zodat ze ook niet zichtbaar zijn.

Maar, daar zitten ook weer haken en ogen aan natuurlijk. Niet elke boog kan worden afgespannen :P

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 21:32

eclair98 schreef:
AbleToDream schreef:

Maar, daar zitten ook weer haken en ogen aan natuurlijk. Niet elke boog kan worden afgespannen :P

Nu scheelt het misschien dat handbogen niet specifiek in de Wet Wapens en Munitie zijn opgenomen, en slag- en steekwapens wel.
Pijnpunten met een of meer snijkanten staan er overigens weer wel in.

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 19:50

Ik wil voor over mijn zadel een schapenvel kopen, maar hoe groot zou zo'n vel moeten zijn denken jullie? En hoe maak je dat vast?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 22:02

LyonaHorse schreef:
Ik wil voor over mijn zadel een schapenvel kopen, maar hoe groot zou zo'n vel moeten zijn denken jullie? En hoe maak je dat vast?

Even je zadel opmeten is het handigst! En je kan ze handig met leren veters vast maken, prik je een paar gaatjes in de vacht en daar rijg je de veters doorheen.
Je zou ook een gevilten vacht kunnen kopen, dan is het schaapje gewoon geschoren. Dat ga ik proberen, die van mij komt morgen hierheen!

Ik heb een heel tof tweedehands Hongaars hoofdstel gekocht op de Duitse Ebay, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog niet helemaal weet wat ik ermee moet :+ Ik vind hem prachtig en het plan was om gewoon nieuwe bakstukken te maken en hem om te vormen naar een bitloosje, maar de shallangs zijn zo lang voor haar.. Moet nog even nadenken.

(er zit klei op haar koppie vanwege zomereczeem)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh en er zat ook een interessant bit bij! Maar die gaat dus sowieso weg :+ Ik heb nog nooit zo'n bit in gebruik gezien (met vier ringen). Ziet er wel apart uit, ben benieuwd of het comfortabel is.
Afbeelding

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 22:58

Een prachtig hoofdstel inderdaad, en eigenlijk ook een prachtig bit. Leuk zoiets bijzonders.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 23:21

Mariett schreef:
Oh en er zat ook een interessant bit bij! Maar die gaat dus sowieso weg :+ Ik heb nog nooit zo'n bit in gebruik gezien (met vier ringen). Ziet er wel apart uit, ben benieuwd of het comfortabel is.
[ [url=m/WK0wqn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een 4 ringen bit ligt heel los in de mond, bakstukken doe je aan de losse ringen, teugels aan die aan bit zelf zitten, tegen het vastpakken van het bit, heb het bij trainingen in de mensport wel gezien, maar nooit zo'n oude stijl zeg maar