Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ricojoreen schreef:siskeh schreef:Die hierboven, gebruik je die normaal met een zadel ook? of enkel met BBP, als je de singel langer doet moet je wsl een ander dekje onder je BBP doen. Wat ook wel belangrijk is, zorg ervoor dat de uitsparing goed zit qua "hoogte" die lijkt nu mooi op de hoogte van de oksel te zitten, maar als je hem 10/15 cm langer doet, dan komt die uitsparing mogelijk ook niet mooi te liggen.
Dankje, met zadel vind ik hem minder mooi liggen.. ze staat hier ook een beetje vreemd![]()
[ [url=m/H4Yg3r.jpg]Afbeelding[/url] ]
De singel die ik nu heb:
De bolling aan de voorkant is hier inderdaad wel heel breed.
[ [url=m/zg43Rh.jpg]Afbeelding[/url] ]
De singel op mijn verlanglijstje:
Minder brede bolling, dus ik gok dat het dan ook bij een maatje groter niet in de weg gaat zitten?
[ [url=m/LLtmx1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Britt_xxx schreef:Bedankt! Ik zit meer op mijn linkerbil, dus weet bijna zeker dat dat de oorzaak voor het schuiven is.Maar zodra iemand anders de singel 1 gaatje strakker heeft gedaan, doet het probleem zich niet meer voor. En hij wordt dan niet extreem strak aangesingeld.
Ik zal morgen even de gevraagde foto’s maken!
siskeh schreef:Oww ja, die onderste ziet er qua bolling al "beter" uit, ahh en je hebt een barefoot nevada of niet? Die heeft ook een minder lang zweetblad als een normaal zadel, dus mag je ook een wat langere singel hebben.
Hij lijkt op de foto met het zadel inderdaad wat gek, zou voor de zekerheid wel kijken of het niet te veel naar voren trekt, je singelstoten lijken op die foto wel naar voren te trekken namelijk.
miss_lizje schreef:Singel van het weekend opgehaald. Zeker niet ontevreden!
Indien paard geen wondjes of andere irritaties krijgt ga ik wel ook de maat kleiner voor erbij zoeken. Singel op dekje is hier namelijk een no-go, dus als hij af zou vallen wordt hij te groot.
[ [url=m/AttWNr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cFXx31.jpg]Afbeelding[/url] ]
xLiez schreef:Mijn singel van kramer is binnen maar ga toch voor de 70cm denk ik. Hij kan nu met 60cm nog wel een paar gaatjes aangesingeld worden trouwens. De 70cm zou echt tegen het dekje/zweetblad komen. Ik heb alleen nu nog maar twee gaatjes over dus met 70cm moeten er of gaatjes bij of ik kan hem niet goed aansingelen. Ik pas hem morgen even met dekje en even goed aangesingeld.
Deze heb ik nu, superzacht leer! :
https://m.kramer.nl/SALE/Paard/Zadels-t ... .60..DB%3e
[ [url=m/slEJ6M.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kXdgEL.jpg]Afbeelding[/url] ]
xLiez schreef:Dit is de singel goed aangesingeld! Ik twijfel of dit model wel goed pastmaar meer banaan (in het bruin) is niet echt te vinden waar je even kan proberen.
[ [url=m/N6NnDl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nibbit schreef:xLiez schreef:Dit is de singel goed aangesingeld! Ik twijfel of dit model wel goed pastmaar meer banaan (in het bruin) is niet echt te vinden waar je even kan proberen.
[ [url=m/N6NnDl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik vind deze erg breed.
Misschien toch voor zwart gaan en het juiste model voor je paard kiezen?
Met de singelstoten er over zie je het verschil bijna niet
Laura_ schreef:Zou de Le Mieux Gel Tek singel wat voor haar zijn? Ik heb nu een rechte neoprene, maar die van Le Mieux vind ik zo mooi! (Maar liever dat het goed zit, dan mooi is haha).
Helaas geen foto met zadel. Die zou ik kunnen maken als dat handiger is. Ik ga trouwens als ze weer hersteld is van de peesblessure kijken voor een nieuw zadel, maakt dat nog verschil?
0,0 verstand van singels hier haha.
[ [url=m/26S5VK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OfBqJQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
xRoossie95 schreef:Twijfel trouwens ook of mijn anatomische singel te klein is?
[ [url=m/j4G6v1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Yv6XQo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/unQV9U.png]Afbeelding[/url] ]
Rij nu ook tijdelijk met een simpel neopreen rechte singel;
[ [url=m/GnYBX3.png]Afbeelding[/url] ]
Laura_ schreef:Laura_ schreef:Zou de Le Mieux Gel Tek singel wat voor haar zijn? Ik heb nu een rechte neoprene, maar die van Le Mieux vind ik zo mooi! (Maar liever dat het goed zit, dan mooi is haha).
Helaas geen foto met zadel. Die zou ik kunnen maken als dat handiger is. Ik ga trouwens als ze weer hersteld is van de peesblessure kijken voor een nieuw zadel, maakt dat nog verschil?
0,0 verstand van singels hier haha.
[ [url=m/26S5VK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OfBqJQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2S7wmj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/anR4t8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5fOBL8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met zadel. Ligt niet helemaal optimaal op haar, i know. Komt een nieuw zadel, maar afspraak met zadelmaker stond gepland, maar toen kreeg ze een peesblessure, dus die afspraak is uitgesteld.
Lenexa schreef:Ik heb naar aanleiding van dit topic een banaansingel via agradi gekocht. Ik heb 10 cm langer gegaan, hij had nog wel langer gemogen voor het mooie. Maar als het goed is gaat ze vanaf nu ook wel weer wat kilo's afvallen. Dus wil even kijken wat dat doet. Anders komt de zadelpasser in september en kan ik haar nog even vragen.
[ [url=m/WokBj8.jpg]Afbeelding[/url] ]
puppy1128 schreef:[ Afbeelding ]
Vandaag een anatomische singel zonder elastiek mogen uitproberen (links). Zelf heb ik een rechte ghost singel volledig van elastiek(rechts). Maar bij beide heb ik het idee dat de singelstoten naar voren gaan en vroeg mij af of dit opgelost kan worden met een (anatomische) banaan?
De anatomische drukte ook erg tegen zijn buikkant en tussen de voorbenen volledig los, lijkt mij dat dat ook niet de bedoeling is? Kon er niet eens een vinger tussen wurmen aan de buikkant.. Singel aan de zijkant/bij de gespen kon makkelijk een platte hand tussen geschoven worden.
xMarizka schreef:Ik ben ook hard op zoek naar een banaansingel in het zwart die aan mijn eisen voldoet, maar of ik kijk niet goed of ik weet gewoon niet of ik goed zoek. In het zwart met de meest gebogen vorm kom ik uit op de QHP Banana, iets minder gebogen de QHP Bold.. Verder zie ik niet veel opties want zijn niet allemaal zo heel erg gebogen. Heb de Kieffer geprobeerd (ja die moest sowieso een maat groter) maar die was licht gebogen en mag van mij meer gebogen zijn
Ilse_loveU_x schreef:Ook hier graag advies gevraagd, mn vorige singel was een simpele neopreen 65 cm, nu had mn hafje nooit singelnijd maar begon dit laatste tijd toch een beetje te ontwikkelen.. niet extreem maar toch net dat hoofd omhoog gooien en heel boos kijken. Voor mij een teken dat t tijd werd om eens iets anders te proberen. Nu een br bont singel, anatomisch.. maar twijfel toch een beetje aan de pasvorm, ze moet wel echt afvallen. Qua aansingelen geen verschil met de neopreen, maar dit zal ook niet in 1x weer verdwenen zijn.
Wat raden jullie aan?
[ [url=m/cttAeZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zSo9E5.jpg]Afbeelding[/url] ]