Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Coentjuh schreef:Inmiddels ook de Shires binnen zowel maat Pony als maat Cob. Ik ben nou niet gelijk super fan moet ik zeggen, de Felix Buhler vliegenmaskers hebben echt een veel fijnere pasvorm (heb evt. nog een full te koop met franjes). Het probleem is dat er bij FB een groot verschil is tussen maat S en maat M, dus vandaar dat ik de FB niet aandurfde.
Bij deze Shires zit er ook geen uitsparing voor de maantop kom ik nu achter. De maat Cob past mijn Quarter trouwens niet eens, dus zo heel groot vallen ze niet uit. Nou heeft hij ook wel een dikke kop met brede kaak. Maar goed, qua maten ben ik nog niet echt geholpen met een masker voor mijn kleine Arabje.
Ik denk dat ik toch maat Pony terug ga sturen, want ik heb het gevoel dat het masker anders te hoog zit (trekt aan zijn oren) en ook is er weinig bewegingsruimte bij de oren. Kaak zit wel mooi, maar ook de uitsparing van de ogen komt iets te hoog uit. Dus denk dat het beste is om evt. stukje klittenband erop kan naaien voor de flappen bij de Cob? Wat vinden jullie? Hij vond de modeshow wel leuk trouwens.
[ [url=m/kH003U.jpg]Afbeelding[/url] ]
Farjen schreef:Even jullie mening:
Ik heb een paard met een witte/roze neus die 24/7 buiten staat ivm een blessure. Zonder vliegenmasker loopt hij echt zwaar geïrriteerd te schudden met zijn hoofd.
Dus ik heb een versie met neusflap voor zijn neus te beschermen voor de zon.
Hoelang moet dat neusstuk zijn?
Nu is er helaas niet zoveel gras meer dus is het wat stoffiger dan normaal. Maar die hele binnenkant hangt vol modder/zand. Het masker is net gewassen.. is dit omdat het neusstuk toch te lang is? Ander model zoeken?
[ [url=m/SG8mvI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TNfKJU.jpg]Afbeelding[/url] ]
LienC schreef:Na alle schuurplekjes van ongeveer alle merken overgestapt naar lycra. Eerst via cowgirlshop, nu via Facebook gekocht, allerlei wensen (neusflapje ivm bles). Zweet niet, door lycra nooit geïrriteerde huid
[ [url=m/WdLqoJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn grote vlieg, haha. Zoontje (2 jaar) noemt het een coole zonnebril
LienC schreef:Na alle schuurplekjes van ongeveer alle merken overgestapt naar lycra. Eerst via cowgirlshop, nu via Facebook gekocht, allerlei wensen (neusflapje ivm bles). Zweet niet, door lycra nooit geïrriteerde huid
[ [url=m/WdLqoJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn grote vlieg, haha. Zoontje (2 jaar) noemt het een coole zonnebril
LienC schreef:Zie post hierbovenik wil wel een foto maken als ik weer bij pony ben
Edit: zusje was net onderweg naar pony:
[ [url=m/bEl19X.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lkzyXA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FkxopQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sandra_H schreef:LienC, die zien er wel vrij ideaal uit!! Ik denk dat ik die fb pagina al gevonden heb inmiddels.
Vraagje aan alle gebruikers van zo'n lycra masker: kunnen die ook zonder problemen continue om blijven?
En blijven de ogen goed vrij? Wij zitten al jaren min of meer vast aan het goedkoopste masker van de epplejeck, tot nu toe namelijk het enige dat onze quarter past én waarbij er niets tegen z'n ogen gaat zitten. Maar met echt warm weer en zeker met dit hete weer gaat de fleecerand daarvan wel een beetje irriteren.
superpony schreef:Ik had de lycra wel 24/7 om, maar heb ze normaal altijd 24/7 om. Bij een minimale bui blijven ze ook om.
Heb je weleens naar de shires gekeken? Mijn Q merrie kan net wel, net niet gewone halsters. Mn Q ruin kan geen gewone halsters. Zus/dochter kan wel gewone halsters.
Die hebben nu alle 3 een shires en dat heeft rekstof bij de kaak. Bij mn ruin past die precies goed. Bij de merries hou ik wat klitteband over.
Ogen blijven goed vrij. Ik heb die met franje.
Mn d-pony heeft een lemieux en denk dat die mn Q ruin niet gaat passen of open blijft staan onder de kaak.
Van de lycra vind ik het enige nadeel dat je ze niet jaren aan en uit moet trekken. Die gingen wat lubberen op den duur en zeker met die dikke kaken moet je daar toch steeds over. Maar die van mij werden wel echt oud nu.
Had je de cashel al gehad? Weet wel flink forse quarters en paints die die dragen.En de rambo's vaak gezien.
melanie20 schreef:Marsu schreef:Sinds ik vorig jaar het fly guard masker van Busse ontdekt heb, wil ik niks anders meer. Deze is achter de oren te verstellen en dit is het eerste masker wat mijn paard laat zitten. Eerder liep ik elke dag wel een paar keer de wei af te zoeken naar het masker, maar deze laat ze zonder problemen zitten.
[ Afbeelding ]
Waar heb je deze gekocht?