Winderen gel bit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:35

Mijn superflexi testbit is zojuist binnengekomen, alleen is mijn paard sinds gisteren achter niet rad. |o
Weet iemand of je misschien de testperiode kan verlengen?

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 23:18

Nicky1963 schreef:
Mijn superflexi testbit is zojuist binnengekomen, alleen is mijn paard sinds gisteren achter niet rad. |o

Ik zou ze gewoon ff een mailtje doen en de situatie uitleggen. Ik moest mijn bit geruild hebben en ze deden nergens moeilijk over.

biancaaaa

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:52

Ik heb ook twee test bitten besteld. Ik ben benieuwd hoe ze zijn in vergelijking tot de Innossense die ik nu heb.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:04

Pally schreef:
Nicky1963 schreef:

Ik zou ze gewoon ff een mailtje doen en de situatie uitleggen. Ik moest mijn bit geruild hebben en ze deden nergens moeilijk over.

Inderdaad heb ik ze een email gestuurd en het was geen probleem.
Er is afgesproken dat ik ze een berichtje stuur als mijn paard weer goed is en ik ga rijden met het bit.
Per die dag gaat ook de testperiode in.
Superfijn dat ze zo meewerken.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:05

Fijn dat het zo opgelost kan worden Nicky1963.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:07

Ik verkoop eventueel mijn super flexi bustrens bitje 12,5cm. Ik rij mijn paard nu met de gewone Flexi.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:12

Change3x schreef:
Ik verkoop eventueel mijn super flexi bustrens bitje 12,5cm. Ik rij mijn paard nu met de gewone Flexi.

Zou je mij een pb willen sturen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:35

Ik heb de bitten binnen. Maar zonder verpakking en met maar 1 imbus?
Krijg je ze normaal per bit met imbus en wel met een verpakking?

De eerste indruk:
Tja, wat moet ik zeggen? Slecht afgewerkt, duidelijk een randje op het rubber. Op het witte bit zit een klein putje. De rvs ringen zijn gewoon grof en lelijk afgewerkt. Verder lijken ze wel nieuw gelukkig. Ruiken ook nergens naar. De super flexi is erg soft, de tongboog is niet rond, maar wat afgevlakt zeg maar waardoor er ook een soort kantelwerking in zit.
De superflexi is echt flexibel. De witte is gewoon een star bit, maar met iets zachter materiaal om de kern. Is en voelt toch anders dan een Trust bit.
Of dit werkt? Voor mijn paard is het enige wat van belang is dat de mondhoeken heel blijven. Verder neemt ze elk bit slecht aan en is bitloos de beste manier van rijden. Dus ik verwacht er geen wonderen van. Maar als de mondhoeken heel blijven ben ik blij.

Ik heb de normale maat besteld, 13.5 zoals bij alle bitten. Waarom? Ongebroken 13 zit goed van Sprenger, smaller is echt te smal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:42

germie, hmmm wat raar zeg. Had gister die van Change3x in mijn handen, en die waren echt netjes en goed afgewerkt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:12

Ik zie dat je de bitten normaal ook in een stoffen zakje krijgt. Die had ik er ook niet bij. Het zijn weliswaar testbitten, maar die mag je houden als het bevalt. Dus ik vind het niet leuk dat ik dan niet een compleet pakket krijg. Ik had namelijk gevraagd of het nieuwe bitten zouden zijn en dat is eigenlijk altijd het geval.

Dus wat hoort er normaal in de verpakking te zitten?
Een zakje voor om het bit?
Kaartjes aan het bit?
Een imbus maat 5?

Ik heb dus helemaal geen originele verpakking er bij gekregen.

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:17

Je mag ze gratis omruilen voor een nieuw bit dacht ik zonder extra kosten.

Maar dan nog niet heel netjes inderdaad, ben benieuwd of je het gehele pakketje nog gaat krijgen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:21

xCynthiaVos schreef:
Je mag ze gratis omruilen voor een nieuw bit dacht ik zonder extra kosten.

Maar dan nog niet heel netjes inderdaad, ben benieuwd of je het gehele pakketje nog gaat krijgen.

Je moet dan 2 keer verzendkosten betalen. En dat is dan zeker niet netjes. De eis aan een testbit is dat je de complete verpakking in nieuwstaat terugstuurt. Maar ik heb geen verpakking gekregen. Terwijl ik ook het zakje en het labeltje en een imbus wil hebben. Ook als ik deze bitten hou. Stel ik wil ze ooit zelf verkopen, dan wil ik ze compleet verkopen.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:57

Ik had er ook geen inbus bij.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:04

Toen ik bij Winderen bestelde ook niks erbij, bij LA Equistyle wel alles erbij. ;)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:08

Ik heb wel 20 inbussleutels thuis denk ik dus dat maakt me weinig uit. Kreeg hem er overigens wel bij.
Ik had ook geen verpakking erbij. Ergens jammer, maar toen dacht ik later. Ja waarom, dat doosje had ik uiteindelijk ook weggegooid :=

Wel raar van de afwerking, vind de mijne prima afgewerkt.
Ik dacht trouwens ook dat je mocht ruilen voor nieuw zonder extra kosten, mochten ze niet nieuw zijn. Mocht je een van de bitten willen houden kan je misschien nog wel vragen om het zakje + inbus, dat kan gewoon per brievenbus post. Misschien gewoon een foutje. Vond haar in het contact iig erg prettig :j

Mijn paard is stuk.. := Ik herkende der vandaag gewoon niet, ik kon er zelfs zijgangen uitkrijgen :') Dit klopt niet :+

Ik vind alleen het randje tussen het bit en de ring wat lastig schoon te houden/krijgen..

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:19

Dat randje doe ik met een afwasborstel. Werkt perfect :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:26

Ah goed idee, ik ga een afwasborstel/nagelborsteltje in m'n kast leggen. Thnx!

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:41

Een stalgenoot krijgt normaal vandaag de gewone flexi binnen. Ik ben benieuwd! :D

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:07

Ik heb ook de normale flexi besteld, ik ben ook heeeel benieuwd. Via La-Equistyle.
Eerst op de proef en dan gaan we verder kijken.

Mijn paardje vind het bit aannemen niet heel fijn en is daardoor snel een lama met rijden. Ook kan hij nog wel eens het bit pakken en keihard gaan rennen als ik hem echt aan het werk zet.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:22

Afbeelding

Lees al even mee en was net wat info aan het opzoeken wbt testen, toen zag ik dit staan. Dus het klopt idd dat je niet alles hebt ontvangen Germie.

Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens ga testen. Lees graag jullie ervaringen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:36

Ooh goed dat je dat even deelt :j

Mijn stalgenootje zei vandaag nog dat ze echt verschil ziet met rijden. Super leuk om te horen, is dus niet alleen het gevoel maar ook zichtbaar voor anderen :)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:12

Stalgenoot heeft mijn gewone flexi geleend voor haar haflinger maar dat paard kon er helemaal niets mee.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 00:40

Ik heb vandaag kort de flexi van een stalgenoot kunnen proberen.
Mijn jonge merrie was heel erg aan het kauwen in het begin, maar leek wel aangenamer tijdens het rijden. Ze hing niet zo op mijn handen zoals ze met een gewoon bitje deed en liet zich ook wat makkelijker sturen.
Nu vind ik het best moeilijk om te beoordelen of ze dit bit aangenamer vindt, want mijn merrie is nog niet echt ingereden. :') Gelukkig mag ik het bitje wel lenen. :D

Het is een 12.5cm, ik denk dat het qua lengte wel goed zit. Wat denken jullie? Een maat groter zal te groot zijn vrees ik. :=
Afbeelding

Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 00:44

Zit prima! :j

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 07:54

Zo zit de mijne ook :j
Groter gaat schuiven...