Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 17:52

Ik zou eerder voor de Micklem competition gaan. De multi is van groffer leer. Als je paard al een fijner hoofdje heeft, denk ik dat het minder mooi zal staan.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 18:36

Ik heb ook een micklem.. volgens mij een Deluxe maar dat weet ik niet meer zeker .. heb hem al even ;)
Mijn vorige paard had een smal hoofd maar zat tussen cob en full in.. toch het advies gekregen om voor de full te gaan.. dat paard heb ik onlangs verkocht en heb nu een 4 jarige met een smal lang hoofd , ook bij deze past hij super .
Zal kijken of ik een foto heb van mijn vorige ( met een witte vlek op zn neus ) en van deze waar het goed op te zien is .wel met een andere frontriem :)
Afbeelding
Afbeelding

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:26

Bedankt voor jullie reacties! Hebben jullie ook foto’s van de micklem multi op jullie AV’S?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:31

_Evelien schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Hebben jullie ook foto’s van de micklem multi op jullie AV’S?

Ik zou een foto kunnen maken?Ik gebruik hem voor 3 Arabieren..Maat cob,deze past prima enkel de kaakriem had iets ruimer gekund..

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:45

pleiada schreef:
_Evelien schreef:

Ik zou een foto kunnen maken?Ik gebruik hem voor 3 Arabieren..Maat cob,deze past prima enkel de kaakriem had iets ruimer gekund..

Ja, als je zou willen, graag! :-) Vindt je het hoofdstel niet te grof voor ze? Zoals ik wat mensen hoor zeggen.. doordat de multi dikker leer heeft.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:04

Nee hoor zeker niet..Maar als ik de keuze zou hebben kocht ik de competiotion de luxe,maar ik rij bitloos ;(
Laatst bijgewerkt door pleiada op 09-12-18 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

agesus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:05

Afbeelding

Hier kun je het een beetje zien. Heb momenteel g.een betere foto

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:15

Heeft er iemand al een hoofdstel van Kramer? :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:30

Drico schreef:

Ja ik heb de Lund. Ben er tevreden mee.
Afbeelding

Viel wel klein uit dus ik heb er later nog kopstuk maat full bij gekocht.

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 00:14

Drico schreef:

Zilkesteyn70 schreef:
Ik heb voor mijn connemara bij Krämer de anatomical inovation (Felix Bühler) besteld.
Erg mooi hoofdstel en past goed, maar mijn pony loopt er niet lekker op helaas |(
Ze gooit steeds haar tong over het bit hoe strak ik de neusriem ook doe, dus deze maar verkopen en op zoek naar een ander hoofdstel -O-

[ Afbeelding ]

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 00:21

eclair98 schreef:
Dan ga ik het gokken en hem op marktplaats zoeken :P

Is het wel waard hoor en ik denk dat Shadow er wel veel baat bij zal hebben. Ik zou voor de multi gaan en dan in maat Cob, dan kun je met zowel bit als zonder bit rijden. Zonder bit kan kaak gekruist of sidepull, ik denk dat Shadow beter op een sidepull zal lopen.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 01:32

Ben ook opzoek naar een anatomisch hoofdstel. Maar nog niets naar wens gevonden.
Lees hier gezellig mee, en hoop het juiste model te vinden. Bij voorkeur niet al te lelijk.
Vind veel hoofdstellen foeilelijk, (al kan ik daar nog overheen komen), maar vooral niet geheel anatomisch. Vaak zitten ze alsnog over de 'uitstekende kiezen' heen.
Al komt de Boston van Equibling in de buurt van wat ik zoek.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:03

moniek21 schreef:
Ik heb ook een micklem.. volgens mij een Deluxe maar dat weet ik niet meer zeker .. heb hem al even ;)
Mijn vorige paard had een smal hoofd maar zat tussen cob en full in.. toch het advies gekregen om voor de full te gaan.. dat paard heb ik onlangs verkocht en heb nu een 4 jarige met een smal lang hoofd , ook bij deze past hij super .
Zal kijken of ik een foto heb van mijn vorige ( met een witte vlek op zn neus ) en van deze waar het goed op te zien is .wel met een andere frontriem :)
[ [url=m/q7RyXC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ub3H1R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mag ik daaruit opmaken dat ze redelijk klein uitvallen? Ik wil ook gaan kijken voor eentje, paard heeft alles cob, maat twijfel nu over de maat.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:33

Nathalie84 schreef:
Mag ik daaruit opmaken dat ze redelijk klein uitvallen? Ik wil ook gaan kijken voor eentje, paard heeft alles cob, maat twijfel nu over de maat.

Micklem hoofdstellen zijn ook gewoon erg ruim verstelbaar in de hoogte. Die van mij hebben nu een full micklem die prima past maar de Cob had waarschijnlijk ook wel gepast alleen misschien niet bij de kaakriem. (paarden met een flinke kaak)

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:35

Hier heeft t paard een redelijk lang hoofd met brede neus en brede kaken (25% trekpaard, 18% arabisch en derest fries). Daar heb ik een competition voor in de maat full, nu zo’n 2 jaar in gebruik. De neusriem zit na laatst het kopstuk/neusje een gaatje te laten zakken op het een na grootste gat en de kaakriem in het midden.

Deze foto is van begin zomer, nog gat hoger dan nu.
Afbeelding

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:53

Afbeelding

Beckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:25

Ik kom ook even binnen vallen. Ik heb een vraagje aan de kenners: hoe vinden jullie deze micklem passen?
Afbeelding

Voor mijn gevoel past het namelijk niet helemaal. De neusriem zou volgens mij best nog iets hoger mogen, maar de bocht van het bakstuk lijkt mij nu precies op het gevoelig deel te liggen? Of heb ik het mis?
Afbeelding

Op de voorbeeldfotos zit er in ieder geval meer ruimte tussen het bakstuk en het bot voor de wang (is dat het jukbeen :o??)

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Het is overigens een cob met een andere frontriem.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:33

Beckie schreef:
Ik kom ook even binnen vallen. Ik heb een vraagje aan de kenners: hoe vinden jullie deze micklem passen?
[ [url=m/kx8mpc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor mijn gevoel past het namelijk niet helemaal. De neusriem zou volgens mij best nog iets hoger mogen, maar de bocht van het bakstuk lijkt mij nu precies op het gevoelig deel te liggen? Of heb ik het mis?
[ [url=m/fg23Sq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op de voorbeeldfotos zit er in ieder geval meer ruimte tussen het bakstuk en het bot voor de wang (is dat het jukbeen :o??)

Ik denk dat de neusriem nog wel eentje kan zakken, zeker niet hoger! Het is namelijk geen hoge neusriem

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:47

Nathalie84 schreef:
moniek21 schreef:
[ [url=m/q7RyXC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ub3H1R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze adviseren bij twijfel een maat groter te nemen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:12

Ik heb via marktplaats een micklem op de kop getikt, ben benieuwd :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:40

Dat heb je snel gedaan :)
Ik heb de Chester van PanamaD overgekocht :) Die komt ergens deze week binnen :D

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:42

Drico schreef:

Ik heb de Albury. Heb er nog niet mee gereden maar wat een tophoofdstel!!

Kopstuk, neusriem en neusriem kussentje zijn boterzacht onderlegd. Ruim verstelbaar en het leer is zacht en soepel, totaal niet stug. Ik ben fan!

Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:47

Goldie schreef:
Dat heb je snel gedaan :)
Ik heb de Chester van PanamaD overgekocht :) Die komt ergens deze week binnen :D

Kwam voorbij toen ik het intypte, waarom dan ook niet :D

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 22:19

Zo, even alles bijgelezen! Was altijd erg benieuwd naar deze hoofdstellen en ga voor mijn eerst volgende paard (duurt wss nog wel even) of hoofdstel zeker eens een anatomisch hoofdstel proberen!

Beckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 22:22

Odetje92 schreef:
Beckie schreef:
[ [url=m/kx8mpc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fg23Sq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat de neusriem nog wel eentje kan zakken, zeker niet hoger! Het is namelijk geen hoge neusriem

Dank voor je reactie.

Als ik naar het filmpje op de website van Horseware kijk, dan moet de neusriem 1,5 handbreedte boven het neusgat of handbreedte boven de mondhoek zitten.
Afbeelding

En als ik langs haar neusbot voelt, dan ligt de neusriem nu maar net boven het gevoelige gedeelte van het neusbot, dus volgens mij is de neusriem lager juist niet de bedoeling. Maar misschien begrijp ik het niet helemaal goed dat kan.

Ik twijfelde eigenlijk vooral over de plaats waar de bakstukken lopen. Als ik neusriem een gaatje lager doen, dan liggen ze nog steeds vlak langs de jukbeenderen. Gaat dat niet juist irritatie geven?
De bocht in de bakstukken ligt dan wel ruimer om het uiteinde van het jukbeenderen.