Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
missanita84 schreef:ja ik vond dat ook tegenvallen, maar ik was ook constant in gedachten eingelijk ik probeer het gewoon hij loopt er wel een stuk fijner mee, even kijken hoe het buiten gaat dat is meer rechtdoor en moeten we hard werken zodat hij ook op mijn lichaam gaat reageren *hoop ik*
Helene83 schreef:Ik kom even binnenvallen met een vraag. Ik rij zelf niet bitloos.. maar zag hier wel wat info voorbij komen over hoe een touwhalster hoort te zitten..
Hoe vinden jullie deze zitten?
[ [url=m/S0sbMN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Waaslander schreef:missanita84 schreef:ja ik vond dat ook tegenvallen, maar ik was ook constant in gedachten eingelijk ik probeer het gewoon hij loopt er wel een stuk fijner mee, even kijken hoe het buiten gaat dat is meer rechtdoor en moeten we hard werken zodat hij ook op mijn lichaam gaat reageren *hoop ik*
succes buiten, mijne staat weer te koop na 1 keer rijden, ik vertrouw het niet.
GeneralHamon schreef:Helene83 schreef:Ik kom even binnenvallen met een vraag. Ik rij zelf niet bitloos.. maar zag hier wel wat info voorbij komen over hoe een touwhalster hoort te zitten..
Hoe vinden jullie deze zitten?
[ [url=m/S0sbMN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als je hem als sidepull gaat gebruiken zou ik het ringetje even op de lijn van de mondhoek ---> achter de oren zetten. Dan schuift hij zo weinig mogelijk. Zo gaat hij wel schuiven ben ik bang
Azmay schreef:Even bij een paard wat het bit niet prettig vind geprobeert of kingekruist werkt voor haar. Ze vond het heerlijk, dus nu op zoek naar twee kin gekruiste hoofdstellen. Een voor haar en een voor mijn paard
Daphneeeej schreef:Azmay schreef:Even bij een paard wat het bit niet prettig vind geprobeert of kingekruist werkt voor haar. Ze vond het heerlijk, dus nu op zoek naar twee kin gekruiste hoofdstellen. Een voor haar en een voor mijn paard
Voor kingekruist zou ik echt de Lami neusriem van FRA aanraden, super fijne kingekruiste neusriem die altijd releas geeft van druk als jij je teugels ook losser geeft.
missanita84 schreef:waar men je mee maartje ?
lijkt mij heel handig idd
Appelflapje schreef:raya00 schreef:Mijn sidepull is een westernhoofdstel met losse sidepull-neusriem van lovelance. Ik heb er inderdaad zelf een bontje om gedaan omdat ik met dit hoofdstel juist met contact rijd en ik dan graag een zachte verbinding heb. Bevalt ons erg goed zo!
Dan ben ik wel nieuwsgierig naar waar je dit bontje vandaan hebt? Ziet er heerlijk uit namelijk!
tennan schreef:Jildau, ik zou gewoon eens een sidepull pakken. Heb je toevallig een lage neusriem liggen? Teugels aan de ringetjes en gewoon kijken of het hem bevalt.De release is dan een stuk duidelijker dan bij een kaakgekruist systeem.
Mariett schreef:tennan schreef:Jildau, ik zou gewoon eens een sidepull pakken. Heb je toevallig een lage neusriem liggen? Teugels aan de ringetjes en gewoon kijken of het hem bevalt.De release is dan een stuk duidelijker dan bij een kaakgekruist systeem.
Vergeet hem dan niet een heel stuk hoger te doenMaar dan is het inderdaad een goede tip!
Jildau schreef:Haha bedankt voor het vertrouwen Rianne!
Mariett dat is al best een oude foto. Heb inmiddels al heel lang een Rambo Micklem voor hem maar dan de competition variant, of zou het daar ook mee kunnen?
tennan schreef:Jildau schreef:Haha bedankt voor het vertrouwen Rianne!
Mariett dat is al best een oude foto. Heb inmiddels al heel lang een Rambo Micklem voor hem maar dan de competition variant, of zou het daar ook mee kunnen?
![]()
Volgens mij kan dat niet, want de Competition heeft geen ringetjes op de neusriem. Of je moet dan de teugels al vastmaken aan het ringetje waar de kinriem ook aan zit, maar ik weet niet of dat wel wil.