Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Wendy schreef:Liselot schreef:Nu heb je zelf ook wel onderzoeksplicht.
Het hele topic gelezen en maar één persoon die begint over de onderzoeksplicht van TS, toch bijzonder
Want daarin heeft ze dus totaal verzaakt. Als de ruitersportzaak haar het hele bedrag teruggeeft, dan vind ik dat héél schappelijk. Want juist omdat ze blijkbaar totaal geen onderzoek gedaan heeft vooraf, maar daar mee is begonnen na de aanschaf, maakt dat haar positie niet heel sterk is.
Ook lees ik nergens dat gezegd zou zijn dat het een bijna nieuw zadel zou zijn, alleen dat het ingeruild is en nauwelijks gebruikt. Dat is alleen door TS anders geïnterpreteerd....
Natuurlijk heeft ze in verhouding teveel betaald, maar in essentie is een tweedehands product gewoon waard wat de gek ervoor geeft he...
Sizzle schreef:Dat het ergens anders goedkoper is is geen argument.
Als de spagetti bij de super de helft kost dan bij de spar dan kun je die ook niet terug brengen.
Prince schreef:Isab123 schreef:Dit heeft de verkoopster letterlijk gezegd. Ook dat er maar 5 keer mee gereden was. Mede door de goede staat van het zadel zagen wij ook geen reden om hieraan te twijfelen.
Dat van die vijf keer geloof ik wel. Maar dus wel een "nieuw" maar zeker geen jong zadel. Daar heb je iig een punt. Hoe reageerden ze daar dan inhoudelijk op?
future_vet schreef:Maar ts heb je niet liever nog wat extra korting en wel gewoon het goedpassende zadel?
Wie weet krijg je dat wel voor elkaar?
Ik snap je wel hoor, je verwacht geen 15 jaar oud zadel, ondanks dat hij weinig is gebruikt.
_Ezra schreef:Wat die slijtage van de zadelboom betreft, voor zover ik weet slijt kunststof alleen maar door UV straling, (en natuurlijk beweging, maar dat is niet van toepassing op een nagenoeg ongebruikt zadel) wat als het goed is niet doordringt tot de boom van een zadel. Volgens de website van KN is de boom gemaakt van polyurethaan. Ik heb gekeken of er iets te vinden is over het uitharden van die stof, maar het enige wat terug te vinden is is dat het slijt onder invloed van UV straling, en niet meer dan dat.
Ik heb hier werkelijk geen verstand van, maar meestal geldt dat als iets niet terug te vinden is het niet het geval is. Nogmaals, ik kan het heel goed verkeerd hebben, maar je hebt best wel eens kans dat er helemaal niks mis is met het zadel als het al die jaren in een donker magazijn heeft gelegen.
Ushanka schreef:Ik heb het topic doorgespit en de oplossing lijkt me vrij simpel; contact opnemen met de zaak, het geld terugeisen en eventueel vertellen dat je overweegt juridische stappen te ondernemen (al is dit bluf).
Informatie verzwijgen is één ding, dan kan je prima terugvallen op onderzoeksplicht. Maar blijkbaar heeft de verkoper verteld dat het om een jong (refererend naar het bouwjaar) en nieuw zadel ging. Ja, dan spreken we toch van bedrog. Het zal niet de eerste keer zijn dat klanten voorgelogen worden.
Als je precies hetzelfde zadel in vergelijkbare tweedehandse staat kan krijgen voor de helft van de betaalde prijs, dan zou ik er wel werk van proberen te maken. Het gaat om een behoorlijk bedrag en geld groeit niet aan bomen.
Storm schreef:Wendy schreef:Het hele topic gelezen en maar één persoon die begint over de onderzoeksplicht van TS, toch bijzonder
Want daarin heeft ze dus totaal verzaakt. Als de ruitersportzaak haar het hele bedrag teruggeeft, dan vind ik dat héél schappelijk. Want juist omdat ze blijkbaar totaal geen onderzoek gedaan heeft vooraf, maar daar mee is begonnen na de aanschaf, maakt dat haar positie niet heel sterk is.
Ook lees ik nergens dat gezegd zou zijn dat het een bijna nieuw zadel zou zijn, alleen dat het ingeruild is en nauwelijks gebruikt. Dat is alleen door TS anders geïnterpreteerd....
Natuurlijk heeft ze in verhouding teveel betaald, maar in essentie is een tweedehands product gewoon waard wat de gek ervoor geeft he...
Hoeveel merken zadels zijn er? En hoe kun je in hemelsnaam dan weten wat welke code betekend.
De koper is geen kenner, de winkel had het moeten weten, zij zijn kenners, en hadden het moeten vertellen. Dat hebben ze niet gedaan dus ze zijn in gebreke gebleven.
bruintje123 schreef:Techniek of niet. De garage houder mag niet doen alsof die auto net uit de fabriek komt.
En zo ook niet de fiets. Dan staan ze zelfs te koop als overjarig en gaat er een paar honderd euro af.
Ts heeft nu een prijs betaald die niet klopt bij de leeftijd.
ZE had dat zelf moeten mogen kiezen of haar die prijs waard was.
Misschien had ze het wel gedaan bij eerlijke informatie.
Die ruitersport zaak is gewoon niet eerlijk geweest en zal dat nu dus wel netjes op moeten gaan lossen.
Doen ze dat niet zou ik ook aan iedereen die ik kende vertellen dat je daar nooit heen moet gaan.
En mond op mond praat gaat hard.
Dees schreef:Ik heb onlangs met liefde hetzelfde betaald voor een KN uit 1994.
Zit geweldig, en het leer verkeert nog altijd in nieuwstaat. Ongelooflijk voor zo'n oud zadel. Maar zijn geld echt waard.
Op enig moment telt niet meer de leeftijd, maar de staat van het zadel. Als het oud is maar weinig gebruikt is en goed onderhouden, dan heb ik dat veel liever dan een versleten zadel van 2-3 jaar oud.
Die oudere KN's, die zijn kwalitatief echt stukken beter dan de nieuwere. Doe mij maar zo'n oudje met van die rode clipjes
Little_Gift schreef:Tjeezes zeg kan iedereen hier nu eens ophouden met zaniken over wat ze zelf vinden over de leeftijd vs de staat van het zadel?!
Daar gaat dit ganse topic toch niet om?! Wie maalt er nu om wat sommige zelfverkondigde predikanten hier prediken over wat zij zélf belangrijker vinden?!
Het gaat hier om een TS die een jong zadel dacht aan te kopen vs een winkel die hieraan verzaakte... DAT is het interessante in dit topic dus alle anderen die zeveren over hoe zij het belangrijker vinden in welke staat het zadel is: GO HOME en stop met het topic ellenlange pagina's vol te maken met jullie telkens herverkondigd gepredik joh! Seriously irritating!
Little_Gift schreef:Tjeezes zeg kan iedereen hier nu eens ophouden met zaniken over wat ze zelf vinden over de leeftijd vs de staat van het zadel?!
Daar gaat dit ganse topic toch niet om?! Wie maalt er nu om wat sommige zelfverkondigde predikanten hier prediken over wat zij zélf belangrijker vinden?!
Het gaat hier om een TS die een jong zadel dacht aan te kopen vs een winkel die hieraan verzaakte... DAT is het interessante in dit topic dus alle anderen die zeveren over hoe zij het belangrijker vinden in welke staat het zadel is: GO HOME en stop met het topic ellenlange pagina's vol te maken met jullie telkens herverkondigd gepredik joh! Seriously irritating!
Isab123 schreef:Wat is jullie mening en volgens jullie de waarde?
Alvast bedankt.
Dees schreef:Ik heb onlangs met liefde hetzelfde betaald voor een KN uit 1994.
Zit geweldig, en het leer verkeert nog altijd in nieuwstaat. Ongelooflijk voor zo'n oud zadel. Maar zijn geld echt waard.
Op enig moment telt niet meer de leeftijd, maar de staat van het zadel. Als het oud is maar weinig gebruikt is en goed onderhouden, dan heb ik dat veel liever dan een versleten zadel van 2-3 jaar oud.
Die oudere KN's, die zijn kwalitatief echt stukken beter dan de nieuwere. Doe mij maar zo'n oudje met van die rode clipjes
Nouvel schreef:Little_Gift schreef:Tjeezes zeg kan iedereen hier nu eens ophouden met zaniken over wat ze zelf vinden over de leeftijd vs de staat van het zadel?!
zo frustratie kwijt?![]()
ik kan me heel goed voorstellen dat ze terug gaat naar de winkel om te vragen hoe dit heeft kunnen gebeuren en te proberen om wat geld terug te krijgen, zeker logisch!
zou ik ook doen...
maar daarnaast mag toch ook wel gezegd worden dat een zadel dat een paar jaar eerder is geproduceerd niet per definitie slechter hoeft te zijn...
Hannanas schreef:Mooi punt van een bokker boven mij:
Hoe kan een zadel in nieuwstaat waar 5 x mee gereden is nieuwe singelstoten nodig hebben?
Ergens klopt er wel meer niet.
Isab123 schreef:Op het moment van aankoop wist jij waarschijnlijk dat dit zadel uit 1994 kwam. Jij hebt dus een bewuste keuze kunnen maken of het zadel jo dit bedrag waard was. Dit is mij ontnomen, en daar gaat het om.