Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:22

frutsels schreef:
Ze zijn al onderweg Esther28. Morgen heb je ze in huis!

Yes, ik zag net een mail binnen komen, top +:)+

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:54

Lougino schreef:
Wellicht heeft iemand hier interesse, ik heb een paar royal work boots van back on track over, zwarte maat full. Zijn wel gebruikt dus voor normale prijs te koop. Paard waar ik ze voor gebruikte is verkocht. Vind ze zelf wel fijn in het gebruik.

is dat de grootste maat Lougino? :)

Lougino

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:19

Klopt Gulpje, maat paard is het. Zijn zoals hier eerder genoemd wordt wel alleen geschikt voor paarden met smalle pootjes.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:55

Mijn mesh brusboots passen perfect bij mijn Groninger met grof beenwerk.

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 00:55

Even vraagje..
Zijn de Brush boots (bijv.) maat M kwa lengte het zelfde als de Tendon boots maat M?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 19:41

Zit er daadwerkelijk verschil in tussen de voor en achter beschermers van de 3 in 1?

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:38

wortelsussie schreef:
Zit er daadwerkelijk verschil in tussen de voor en achter beschermers van de 3 in 1?

Ja daar zit verschil in. Achter is 2 of 3 cm langer.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:51

Nef1985 schreef:
wortelsussie schreef:

Ja daar zit verschil in. Achter is 2 of 3 cm langer.

Maar qua omtrek om bijvoorbeeld de kogels niet?

Kunnen ze ook gebruikt worden in een natte bak?

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:42

De 3 in 1 beschermers zijn onlangs vernieuwd. De oude variant is er 1 voor de voorbenen en 1 voor de achterbenen maar de vernieuwde variant is gemaakt voo zowel voor als achterbenen. Dus het ligt er aan welje je bestelt! De pasvorm van de nieuwe is ook beter omdat het klittenband rondom loopt

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:40

frutsels schreef:
De 3 in 1 beschermers zijn onlangs vernieuwd. De oude variant is er 1 voor de voorbenen en 1 voor de achterbenen maar de vernieuwde variant is gemaakt voo zowel voor als achterbenen. Dus het ligt er aan welje je bestelt! De pasvorm van de nieuwe is ook beter omdat het klittenband rondom loopt

Dus als ik het goed begrijp zijn de nieuwe variant nog maar in een soort? En welke maten houden ze dan aan? Die van de voorbenen of achterbenen? Heb je anders een foto van de nieuwe? Ben benieuwd hoe de klittenband precies zit.

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:47

Citaat:

Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb er in ieder geval geen verschil in gebruik van gemerkt.
Alleen dat die maat voor de achterbenen voor de voorbenen bij die van mij wat aan de te lang zijn.
Had namelijk per ongeluk de verkeerde meegenomen en al gebruikt. Vond ze al wel wat aan de lange kant :o en keek later op de verpakking dat het dus voor de achterbenen waren :D
Bij een hele natte bak(waarbij er echt behoorlijke plassen zijn) gebruik ik de normale peesbeschermers, die zijn dan makkelijker schoonmaken.
De 3 in 1 zijn dan na drogen de volgende dag nog wat vochtig

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:24

Nef1985 schreef:
Citaat:

Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb er in ieder geval geen verschil in gebruik van gemerkt.
Alleen dat die maat voor de achterbenen voor de voorbenen bij die van mij wat aan de te lang zijn.
Had namelijk per ongeluk de verkeerde meegenomen en al gebruikt. Vond ze al wel wat aan de lange kant :o en keek later op de verpakking dat het dus voor de achterbenen waren :D
Bij een hele natte bak(waarbij er echt behoorlijke plassen zijn) gebruik ik de normale peesbeschermers, die zijn dan makkelijker schoonmaken.
De 3 in 1 zijn dan na drogen de volgende dag nog wat vochtig

Dat is top, mijn paard heeft achter kleine kogels dus vaak passen beschermers niet want dan zakken ze af dus als voor achter past is dat super.

Hoe weet je dat het de nieuwe variant is en hoe de oude? Of ik kan ze niet vinden?

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:25

@wortelsussie dat weet ik zelf ook niet. Daarom ook aan frutsels gevraagd. Ook welke lengte ze nu dan gaan hanteren,want dat is wel handig om te weten. Maar je kan het ook zelf aan frutsels vragen. Zij verkoopt ook Back on Track :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:54

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:16

wortelsussie schreef:
@Nef1985, begreep dat jij het verschil ook niet zag! Onderste zin van mijn bericht was voor iemand die het wel wist :)

Ik kan alleen de oude versie vinden
http://www.dochorse.nl/back-on-track-wo ... front.html

Whahaha...snapte jou wel,maar had het er weer vreemd neer gezet. :o
Wou eigenlijk zeggen dat Frutsels het vast wel zou weten en je het haar misschien kan vragen omdat zij Back on Track verkoopt.

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:14

Sorry voor mijn late reactie, ben pas net teruggekomen van vakantie 8-)
@wortelsussie: Ik verkoop inderdaad zelf ook de Back on Track producten, vandaar dat ik weet dat er een vernieuwde versie is. Ik heb zelf nog voldoende van de huidige versie op voorraad dus ik heb deze nieuwe variant zelf nog niet besteld. Maar ik kan ze uiteraard wel voor je bestellen, mocht je interesse hebben. Ik zal van de week even kijken of ik er als wel een productfoto van heb.
De nieuwe variant is er in maat S, maat M en maat L. Voor de voorbenen en achterbenen gebruik je doorgaans niet dezelfde maat.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:38

frutsels schreef:
Sorry voor mijn late reactie, ben pas net teruggekomen van vakantie 8-)
@wortelsussie: Ik verkoop inderdaad zelf ook de Back on Track producten, vandaar dat ik weet dat er een vernieuwde versie is. Ik heb zelf nog voldoende van de huidige versie op voorraad dus ik heb deze nieuwe variant zelf nog niet besteld. Maar ik kan ze uiteraard wel voor je bestellen, mocht je interesse hebben. Ik zal van de week even kijken of ik er als wel een productfoto van heb.
De nieuwe variant is er in maat S, maat M en maat L. Voor de voorbenen en achterbenen gebruik je doorgaans niet dezelfde maat.

Bedankt voor de info! Prijs zal wel meer zijn omdat het een nieuwe versie is?

Moet voorlopig sparen, net een nieuwe deken gekocht of moet ze tweede hands tegen komen op internet! Dus moet nog even wachten helaas!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 08:48

En wat is het verschil tussen de oude en de nieuwe?

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:18

Hoe vallen de mesh beschermers? Ik zoek nog beschermers voor in de wei. Ik heb al de Royal tendon. Super fijne beschermers. Maar vind ik niks voor de wei.

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 15:45

@wortelsussie, ze zijn inderdaad duurder. Per paar 109 euro.

@The_Cat, het verschil is de pasvorm door het klittenband over de gehele beschermer te laten lopen. Je kunt ze dus over de hele beschermer heen vastzetten en hiermee zo strak of zo los doen als je maar wilt. Ze schuiven hierdoor minder. De gehele binnenkant van deze beschermers zijn voorzien van goudkleurige back on track logo's.

@Sjafrane, de mesh beschermers hebben een erg fijne pasvorm en zijn goed stevig. Bovendien zijn ze leuk geprijsd. Afhankelijk van de maat vanaf 55 euro per paar. Mijn klanten zijn er erg tevreden over.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 15:54

Oh, das goed om te weten :) dan denk ik dat ik ga wachten tot ik de nieuwe variant kan bestellen om een paar te halen!

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 15:55

Frutsels weet je toevallig ook of ze een beetje cool blijven? Ik heb van de Royal tendon maatje Cob. Welke maat zou ik dan moeten hebben?

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:18

@Sjafrane, ze zijn erg stevig, voor zover mij bekend blijven de beschermers zeer mooi bij veelvuldig gebruik. Ik denk dat een maatje M de beste keuze is. Voor de voorbenen misschien S maar ik vind de S wel klein zo op het oog. Ruilen kan overigens altijd, mocht de maat toch niet goed zijn.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:15

Oke dank je wel ik ga er is over nadenken

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:05

@The_Cat: ik kan ze wel voor je bestellen hoor. Ik heb ze alleen nog niet op de website staan omdat ik de huidige voorraad eerst op wil maken. Maar ze zijn gewoon leverbaar. Stuur me anders een pb als je ze wilt bestellen.