Is dit zadel te klein voor mij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:54

funnyhorses schreef:
Geryon schreef:
Ts je hebt alleen barefoot getest blijkbaar? Er zit enorm veel verschil tussen de merken! Ghost heeft nu nieuwe zadels die smal en stevig zitten, je kan testen. Zou dat doen!

Je hebt ook boomloze of semi boomloze zadels die precies op een dressuurzadel lijken. Zoals de nieuwe barefoor, hm flexee en nog meer.

Nee heb echt een tijd met barefoot gereden toendertijd,in het begin beviel het goed maar na een poosje kwamen er toch een boel minpunten opdoemen helaas.
Dus het liefste wil ik een gewoon boomzadel. :j

Ik bedoelde de nadruk op barefoot ipv getest. :P Boomloos staat niet gelijk aan barefoot.. Zeggen dat je door barefoot geen boomloos wilt is hetzelfde als zeggen dat je door massimo geen boomzadel meer wilt.

Met veel van dat soort zadels mag je gewoon een wedstrijd rijden hoor, gelukkig wel! Alleen met zadels als trekker niet.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 20:58

Naja wie weet waar we nog gaan uitkomen he? Het moet gewoon goed passen en goed voelen das het belangrijkste. :)

Geryon

Re: Is dit zadel te klein voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:00

Precies!

Het tussenkanaal op jouw zadel is echt smal voor een koudbloed. Ik denk dat vooral dat zorgt voor het staken..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 21:37

Ik heb dat van begin af aan aangegeven maar het werd afgewimpeld, zo was het goed zei diegene!
Nog effe en ik kan beter mijn eigen zadelpasser worden want die zogenaamde "profi's" leveren bagger werk,althans die ik er tot nu toe aan gehad heb!(en dat zijn er best al wat pfff)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:39

Sommige mensen vinden verkopen gewoon het belangrijkste helaas.. Zelf gelukkig maar één keer meegemaakt.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 21:41

Die indruk had ik ook idd maarja je wilt zo graag erop vertrouwen dat het nu wel eens goed gaat he?!
En ook over deze werd geroepen dat ie ozo goed is en super werk leverd en blablabla pffff laat me niet lachen! >;)

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:48

Welke regio zit je, ts ?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:00

Geryon schreef:
Precies!

Het tussenkanaal op jouw zadel is echt smal voor een koudbloed. Ik denk dat vooral dat zorgt voor het staken..

Dat kun je niet zo zeggen. Sommige warmbloeden hebben veel grotere wervels dan koudbloeden. Ook kan je dit bij Massimo aanpassen. Ook al zegt de passer van niet. Kwestie van de kussens verleggen.
Maar afgezien voor het paard is dit gewoon een afschuwelijk zadel om in te zitten. Dat hoor ik iedere keer weer.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 07:58

Ik kan me niet voorstellen dat een kussenkanaal van maar 5cm breed goed is voor een paardenrug? :?
Overal lees ik dat het minimaal 4 vingers (+/- 8cm) breed moet zijn en bij de mijne is het amper 3 vingers breed en dan heb ik het over mijn vingers die niet groot zijn.
Echt hoor ik kan niet wachten tot het vrijdag is,heb mijn huiswerk goed gedaan dus eens zien welke prietpraat ik ga krijgen }> hahaha

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:09

Je zou eens een flexibel zadel kunnen overwegen , zoals bv startrekk of een Flexee. Zijn ook kort en net even iets flexibeler als een boomzadel doch steviger als een boomloos. Ik heb beide types in handen gehad en getest, zeker de Flexee is een heel mooi zadel voor een zeer nette prijs. Ik stond versteld over de mooie afwerking van dit zadel.

http://www.permicavallo.nl/flexee.php

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:57

Sizzle schreef:
Geryon schreef:
Precies!

Dat kun je niet zo zeggen. Sommige warmbloeden hebben veel grotere wervels dan koudbloeden. Ook kan je dit bij Massimo aanpassen. Ook al zegt de passer van niet. Kwestie van de kussens verleggen.
Maar afgezien voor het paard is dit gewoon een afschuwelijk zadel om in te zitten. Dat hoor ik iedere keer weer.

Ben ik dan echt de enige die het een lekker zadel vind??

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 09:00

Nu ik me erin aant verdiepen ben lees ik helaas veel negatieve reacties over de Massimo.
Met name dat het zadel gewoon niet fijn zit of niet fijn ligt op het paard.
Daarom opende ik ook dit topic omdat ik zo twijfelde aan mijzelf maar helaas ben ik niet de enigste.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 10:32

Nee hoor Madje1992, ik vind het ook heerlijk zitten maar als ik zo lees heb ik de oudere
variant

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 10:37

funnyhorses schreef:
Nu ik me erin aant verdiepen ben lees ik helaas veel negatieve reacties over de Massimo.
Met name dat het zadel gewoon niet fijn zit of niet fijn ligt op het paard.
Daarom opende ik ook dit topic omdat ik zo twijfelde aan mijzelf maar helaas ben ik niet de enigste.

kijk maar uit...anders verkoop je hem nooit :')

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 10:51

Die verkoop ik idd liever niet,die gaat gewoon retour naar waar die vandaan komt! ~~}>

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:13

Hallo, met interesse dit topic doorgelezen. Ik heb zelf een massimo dressuur 2 zadel en die zit echt heerlijk en paste prima op mijn vorige paard. Is vakkundig door country Mill aangepast. En ik had juist voor dit zadel naast de ook prima zittende KN gekozen omdat je massimos heel goed kunt verstellen. En over werkelijk elk merk zadel bestaan negatieve verhalen. Laat je daarin alsjeblieft niet meeslepen. Ik geloof daar niet zo in: aanpassen op het paard is veel belangrijker en daar lijkt het bij jou helaas mis te zijn gegaan. Een goede zadelpasser zou jouw massimo kunnen aanpassen, maar in je berichten ben je er duidelijk al wel klaar mee. Gelukkig veel aandachtspunten voor je volgende zadel: eerst past hij op je paard en daarna er echt mee rijden en mogelijkheid tot inruilen bedingen. Ik denk dat je nog een goede prijs voor je zadel kunt krijgen want het behoort evengoed ot de betere zadels.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 16:41

Dat klopt Vladimir :j en nee hoor ik laat me beslist niet meetrekken en negatieve ervaringen want ervaring moet men tenslotte zelf op doen.
Ik ga er gewoon vanuit dat het vrijdag keurig word opgelost gezien het hier om een professionele zadelpasser gaat.
Ik heb ook niet meer gereden met het zadel dus ik hoop dat ik snel kan slagen voor iets anders. _/-\o_

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:56

funnyhorses schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat een kussenkanaal van maar 5cm breed goed is voor een paardenrug? :?
Overal lees ik dat het minimaal 4 vingers (+/- 8cm) breed moet zijn en bij de mijne is het amper 3 vingers breed en dan heb ik het over mijn vingers die niet groot zijn.
Echt hoor ik kan niet wachten tot het vrijdag is,heb mijn huiswerk goed gedaan dus eens zien welke prietpraat ik ga krijgen }> hahaha

Heb vandaag es mijn vingers tussen het kussenkanaal van mijn (weliswaar 6 jaar oude) WOW gelegd en... heb hier op het smalste punt maar 4 cm!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 21:43

Das veelste smal hwn.Verdiep je maar eens in het zadel passen,de filmpjes van Jochen Schleese zijn daar heel duidelijk in.Te breed is ook verkeerd maar te smal is echt niet goed.
Wat mij opvalt is dat wanneer ik door bochten rijd (volte,hoeken enz) dat ze dan vooral begint te staken/boos worden.Ik denk dus dat behalve dat ik niet goed in dat zadel zit het zadel ook nog eens tegen de wervels of zelfs op de wervels komt als ze moet inbuigen.

Hier een mooie uitleg. :)
https://www.youtube.com/watch?v=cv6cKLjwpt0

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 07:26

@Funnyhorses, de WOW gaat er sowieso uit hoor, heb er amper 1 week mee gereden sinds aanpassing en ze heeft weeral rugpijn.

Ben idd wel es naar zo'n zadelpasclinic van Jochen Schleese zadelpassers geweest. Enige probleem: de enige zadels die aan die eisen voldoen zijn... Schleese zadels. En laat ik nu net geen 3600 euro over hebben voor een nieuw zadel.

Maar ben op zoek naar een Kentaur nu, fijn met zadel van mijn instructrice gereden.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 08:11

Er gaan idd absurde prijzen in om pffff. %)
Ik vond de prijs van mijn zadel al behoorlijk hahaha. maar de filmpjes geven hele goeie richtlijnen van hoe het zou moeten zijn op de rug van een paard.
Eens zien hoe het morgen gaat worden,mag toch hopen dat we met een goed passend zadel thuis komen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:49

Jeetje, wat een zadelgedoe! Zo te zien en te lezen is dit zadel voor beiden inderdaad niet passend, goed dat je het eruit doet. Hopelijk werkt de zadelmaker mee en kun je hem goed inruilen.
Ik was ook op zoek naar een zadel met een grote inchmaat en korte kussens voor mijn paard met een vrij lastige en erg korte rug, ben uiteindelijk op een oudere Passier met franse kussens uitgekomen. Mijn paard heeft wel een heel andere rugvorm dan die van jou, maar mij werden iig met name de oudere typen en modellen aangeraden ivm de korte rug. Nieuwerwetse "kuipzadels" vallen sowieso allemaal te lang door de keilkussens. Wie weet heb je er wat aan :)

hwn schreef:
Ben idd wel es naar zo'n zadelpasclinic van Jochen Schleese zadelpassers geweest. Enige probleem: de enige zadels die aan die eisen voldoen zijn... Schleese zadels. En laat ik nu net geen 3600 euro over hebben voor een nieuw zadel.

Is dat niet gewoon een gevalletje "Wij van WC-eend adviseren WC-eend?" :D Zadelpassers/makers zijn vaak erg van hun eigen merk. Om dat te voorkomen heb ik zelf in eerste instantie een zadelmaker erbij gehad die niks zelf verhandelt maar alleen aanpast. Just a note, zou zonde zijn als je je onnodig blindstaart op zo'n onnoemelijk duur merk zadel :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 10:14

Daar ga ik wel van uit Vientje dat ik het zadel kan inruilen.
Blindstaren op een bepaald zadel doe ik zeker niet hoor,het moet gewoon passen en lekker zitten(en betaalbaar zijn!!) het zadel hoeft niet eens mooi uit te zien wat mij betreft.

Ik heb altijd 2e hands zadels gehad en nu dacht ik laat ik eens een nieuw zadel nemen wat ik lekker jaren zelf kan gebruiken,eentje die mooi aangepast word op mn paard enz enz.
Maar helaas weer een miskoop. ;(

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:22

Vientje schreef:
hwn schreef:

Is dat niet gewoon een gevalletje "Wij van WC-eend adviseren WC-eend?" :D Zadelpassers/makers zijn vaak erg van hun eigen merk. Om dat te voorkomen heb ik zelf in eerste instantie een zadelmaker erbij gehad die niks zelf verhandelt maar alleen aanpast. Just a note, zou zonde zijn als je je onnodig blindstaart op zo'n onnoemelijk duur merk zadel :)

Don't worry, ben niet van plan om zo'n duur zadel te kopen, ik zit er trouwens niet eens lekker in (gepast op die clinic, weliswaar enkel op de bok). Maar ergens kan ik hun logica wel volgen, en als ik het objectief bekijk, zijn er maar weinig of geen zadelmerken die voldoen, en zelfs "onafhankelijke" zadelpassers kunnen zich vergissen: vorig zadel (niet de wow) is zeker 4 of 5x gecontroleerd geweest en "net goed" bevonden, en blijkt nu toch te lang. Zou me verwonderen dat mijn paard inmiddels gekrompen is, heb haar nochtans nooit warm gewassen. :D Gelukkig is mijn lesgeefster hier wel erg in thuis.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 13:47

@hwn ik dacht dat wow zo wauw was?Ik bedoel dat is toch een zadel wat aan alle kanten aanpasbaar is?En heeft toch luchtgevulde kussens enz.?
Dan is dat toch ook een domper voor jou zeg,gezien dat ook geen goedkope zadels zijn? -O-