zadel voor shet van 110?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:56

Overigens is de ruiter van Bonfire 7cm kleiner en de pony 2cm groter. En ook zij is eigenlijk al te groot. Maar zij rijdt haar pony heel bewust. Die pony wordt beter gereden dan menig paard. Dat heeft de gemiddelde 12-jarige echt niet bij te zetten.

Dat is dus een verschil van 9cm, bijna 10% van de hoogte van de pony.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 10-08-14 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:56

romyver schreef:
Nog een keer lezen dan eskegirl!

Wat moet ik lezen dan? :D

Ik hoop dat TS het snel inziet, want ik vind het ook na 10 pagina's een beetje veel worden, het gaat toch niet werken, en hoop ook voor het paardje dat het zadel inderdaad past.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:57

Als iemand het één keer zegt, oké, dat is niet zo erg. Maar als iedereen het dan nog gaat herhalen en het 10 pagina's vol staat met alleen maar gezeik op haar.. Ja dan zou ik ook gek worden.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:58

Petrichor schreef:
Waarom zeurt iedereen hier eigenlijk over de lengte van de TS terwijl het hele topic daar niet voor bedoeld is?

Omdat het bokt is!!
Vooral geen vragen stellen.
Zijn er domme vragen, nee maar wel domme antwoorden
Op bokt moet alles perfect, perfecte ruitertje, van perfecte maat en perfecte zadel en perfect balansje.
We meten hier altijd met 2 maten
Vergeet vooral je cap niet en denk eraan bel de dierenarts al voor er klachten zijn.

Dit is waarom er 10 pagina's wordt door gedramd en hoe dan ook of het nu allemaal verstandig is of niet ik begrijp dat de TS zich hier weg houd.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:59

romyver schreef:
Das jouw probleem @ lara_silver.
Alleen erg laag en kinderachtig, zeker op jouw lieeftijd..

En xslvna mag ook wel getemd.
Die kent ook het hele scheldwooordenboek uit dr hoofd.. @mitredl

Wat is mijn probleem? Onderbouw je reactie? En met je eigen argumenten, niet steeds andere mensen quoten! Ik schrijf gewoon net datgene waar jullie niet tegen kunnen, en aangezien jullie je standpunt niet kunnen onderbouwen, spelen jullie maar op de man. Maar dat doen oudere bokkers trouwens ook als ze geen argumenten meer hebben. Maakt verder niet uit, maar het siert je zeker niet. ;)

Edit: je mag natuurlijk wel mijn reacties quoten om je eigen nogal schreeuwerige reacties te onderbouwen, en uit te leggen wat je niet vind kunnen. Echter betwijfel ik ten zeerste dat je wat vind.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 10-08-14 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:01

Ze word gewoon kant en klaar uitgescholden!
En niet door 1, maar door meerdere mensen @eskegirl

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:04

romyver schreef:

ik heb niet alle 10 pagina's gelezen maar waar zie jij schelden dan???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:04

romyver schreef:
Doanique heb je een foto gezien dan???

Nee maar ik ga er vanuit dat iemand van 1.65m niet meer op een shetlandpony van 1.10m past gezien eigen ervaring en algemene kennis!

Petrichor (sorry als ik je naam verkeerd type); dat is bokt nu eenmaal. Bovendien wil TS het nog steeds niet inzien en tja dan wordt het herhaald. Helemaal als er zo tegenin gegaan wordt wat in mijn ogen op een ronduit brutale manier gebeurt. Als TS gewoon uit zou kunnen leggen waarom zij denkt dat ze nog wel past en eventueel een foto zou kunnen posten dan is er niks aan de hand en wil ik me best inleven maar met uitspraken zoals 'jemig ik ben pas 12 hoor' ga ik geen moeite doen. Sorry, not sorry.

Als je een website wilt waar mensen rekening houden met je jonge leeftijd ga je maar naar clubpenguin of de penny of zo. Mensen bedoelen het hier goed en als TS volwassen genoeg is om informatie te vragen, een grote mond op te zetten, zelf een zadel te kopen en dus op internet rond te surfen dan is ze ook volwassen genoeg voor de gevolgen.

Sylke104

Re: zadel voor shet van 110?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:07

zouden jullie als je 12 was je hier nog melden, no way, dus waarom zou ze hier nog een foto plaatsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:08

cobelens schreef:
zouden jullie als je 12 was je hier nog melden, no way, dus waarom zou ze hier nog een foto plaatsen

Niet iedereen is hetzelfde toch? We wachten rustig af :)

Bovendien, als ik zo overtuigd ben dat ik nog wel op die shetlander past en mijn zadel past durf ik best een foto te maken. Misschien TS ook wel.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:09

als ts er zo van overtuigd is dat het nog wel kan, wil ze misschien een foto posten, tijd zal ons leren :)

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:10

Doanique schreef:
cobelens schreef:

Niet iedereen is hetzelfde toch? We wachten rustig af :)

Bovendien, als ik zo overtuigd ben dat ik nog wel op die shetlander past en mijn zadel past durf ik best een foto te maken. Misschien TS ook wel.

ik ben er van overtuigd dat mijn reuze shet aan kan wat ze doet, toch zul je hier op bokt niet snel een foto daarvan terug zien

Als jullie nu rustig gaan afwachten en dan met nadruk op rustig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:13

Maar precies als ik zeg; niet iedereen is hetzelfde. Sommige mensen zien op hun 10e dat ze niet meer op een shetlander passen, anderen moeten er een topic voor openen wat uitloopt op 10 pagina's!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:13

Jammer dat de meesten hier nog niet door hebben dat het niet werkt om iemand af te kraken.
Je kunt iemand een tip geven, maar of die deze tip aan neemt is aan hem/haar zelf.

De manier waarop je deze "tip" geeft kan bepalen of iemand verder wil luisteren of er meteen tegen in wil gaan.
Dit is menseigen. Dus pas eerst je eigen "taal" aan voordat je vervolgens over de ander gaat lopen zeuren dat iemand het niet wil aannemen: Dan heb JIJ het verkeerd gebracht.

You can bring the Horse to the Water, but you can't let him drink.

Qua grotes heeft ts genoeg gehoord en ik heb geen idee van grotere zadels dus daar heb ik niks op aan te brengen.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:15

Ik paste met mijn 1.65 amper op een pony van 1.35. dan heb ik ook nog eens mini benen.. En op een paard van 1.75 ziet het er gewoon normaal uit, dus ik vind dit best wel sneu.

Maar ik snap ook niet dat dit topic nog open is := Tem Wars gaande.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:17

Doanique schreef:
Maar precies als ik zeg; niet iedereen is hetzelfde. Sommige mensen zien op hun 10e dat ze niet meer op een shetlander passen, anderen moeten er een topic voor openen wat uitloopt op 10 pagina's!

op je 10e kan je nog op een sheet passen maar dat ligt aan je lengte/gewicht :j
maar je post was een voorbeeld toch?

ik heb even een paar manieren bedacht hoe je iets verkeerd en goed over kan brengen @ladypaard

stop nooit meer op want je maakt die pony kapot!! :')
stop nooit meer op, je bent veel en dan ook veel veel veel veel veel veel te groot. (te overdreven :') met nadruk op te)
beste TS je bent te groot voor die pony. het is beter dat je iets anders gaat doen dan rijden. bijvoorbeeld: mennen, VD
oke dit zijn wel rare haha :')

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:18

romyver schreef:

Jij vind wel heel snel dat erg gescholden word, maar als die persoon je vraagt in haar quotes te laten zien wat jij vind dat niet door de beugel kan, krijg je het toch niet voor elkaar. En ik bedoelde hier in het topic trouwens, dus ik wens geen verdere (erg lage) pb's van je te ontvangen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:20

Ik vraag me af waar het moderator team uithangt? Vind het heel bijzonder dat deze discussie nog gaande is namelijk, terwijl er verschillende keren getemd is.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:21

Doanique schreef:
Ik vraag me af waar het moderator team uithangt? Vind het heel bijzonder dat deze discussie nog gaande is namelijk, terwijl er verschillende keren getemd is.

die zijn op vakantie en bier aan het drinken :') (grapje)
ik denk dat ze gewoon wat minder vaak online zijn ofzo

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:21

xSlvna schreef:
Kan niet oordelen vanaf een foto maar een zadel van 35 eu kan niks goeds zijn.

Zou niet weten waarom niet? Jullie moeten eens ophouden met al dat commentaar! Heb zelf een aantal shets van boven de 1.10 cm en daar rijden ook nog meisjes op die zolang zijn! Heb liever een meisje wat te lang is dan te zwaar! (bij mij mogen ze max 55 kg wegen, maar mijn shets zijn WEL tussen de 300 en 350 kg. En Nee ze zijn niet te vet!)

En dan vraagt ze alleen maar om welk zadel er op zou kunnen en dan krijg je dit allemaal over je heen! Nee vind dat niet kunnen op Bokt!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:23

Het heeft totaal geen zin om nu met elkaar in discussie te gaan allemaal... Laat het rusten en reageer gewoon niet meer.

TS heeft een zadeltje gevonden, daar ging het topic over, dus meer hoeft er geloof ik niet besproken te worden.

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:24

romyloverrr schreef:
Een zadel van 35 euro 2e hands kan inderdaad niet goed zijn over het algemeen.
Dat is denk ik gewoon zo'n zadelmarkt prul.
Ik hoop niet dat ze verkopers hebben gezegd dat het goed ligt :=
En ligt het zadel niet achter de 18e rib?
Ik vind 16 inch. namelijk erg groot voor een shetlander :)

Mag ik misschien ook een foto?

16 inch is helemaal niet groot voor een shet!! Al mijn shets hebben een 16 inch zadel. (ik heb pagony super en pagony diamant en JC-zadels! Allemaal 16 inch! bij al mijn 10 shetlanders)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:24

Detos240, die discussie of het zadel past of niet is al een tijd geleden afgesloten dus om hem nu weer op te halen is niet zo'n strak plan geloof ik...

Dat er mensen zijn die veel dikker en langer zijn dan TS maakt TS haar verhaal niet goed.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:25

@detos240 , echt? past dat gewoon? heb je misschien een foto? vind ik wel leuk om te zien dat het past :j
mag ook via pb als je een foto wilt sturen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:27

Afgezien van de te groot discussie. De inch maat is de zit maat en zegt verder niets over de pasvorm van het zadel noch de lengte van de kussens. En 16 inch is trouwens echt klein.