Prijzen rijzen de pan uit, paardenspullen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:57

mistid schreef:
Die caps zag je met enige regelmaat... al zijn ze nu bij veel ruiters al oud en liggen te verstoffen in een kast.

Laatst een witte rijbroek van HH gekocht. Zat wat krap in het geld en mijn wedstrijdbroek was echt gaar. Kon er nog een mooie korting op krijgen ook. Daar heb ik 1x mee gereden en toen ik hem uit trok was de binnenkant van m'n benen (onder de anti-slip stukjes) gewoon tot bloedens toe open geschaafd en allemaal blauwe plekjes er omheen :oo . Zag net dat nog iemand daar problemen mee had. Vervolgens in de was, allemaal pluisjes er op. Fabriek wilde het enkel herstellen en geen geld terug. Heb hem zelf gelukkig nog voor leuk geld kunnen verkopen. Maar dat bevestigde voor mij wel weer wat voor waardeloze rommel het was. Ondanks dat ik het geld eigenlijk niet kon missen een duurdere broek gekocht, kwaliteit is echt een stuk beter.

dan heb je gewoon pech gehad dat de pasvorm en het materiaal niet geschikt voor je is.
ik heb 3 rijbroeken van hh inmiddels al 6!!!! jaar... zien er nog steeds als nieuw uit. ondanks dat ze zeer intensief gebruikt zijn :)

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:41

Blijft een dure en leuke hobby die paarden :')

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:54

Cyruss_ schreef:
Wat ik mij laatst afvroeg, zou iemand deze cap hebben? Bijkomende vraag, wanneer met ja beantwoord kan worden; WAAROM?! 8)7

http://www.horze.nl/paardrijcaps/gpa-hi ... 03.html#YE
[ Afbeelding ]

Jaaaa maar hij was wel met 35% korting he!!!! :o

Wat een geld kost het allemaal, maar geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Ik heb wel geïnvesteerd in goede zadels, wel tweede hands maar evengoed een behoorlijk bedrag. Voor de rest kijk ik lekker in de aanbiedingen en of het echt wel nodig is.
Hoe was het spreekwoord ook al weer:
Mensen met paarden hebben een hemel op aarde maar als zij sterven valt er niets meer te erven _/-\o_

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:57

Varekaj schreef:
Mijn hengst reageert redelijk chagrijnig op aansingelen bij het opzadelen. Ik gebruik nu een goedkope neoprene dressuursingel, een lederen van LJ met elastiek voor dressuur of een kunstleren met elastiek voor springen. Hij doet het op alle singels, dus ga toch overwegen of een fairfax geen uitkomst kan zijn.

Ja, ze zijn enorm duur, maar als ik daarmee mijn paard van zijn singelnijd af kan helpen, dan heb ik het er graag voor over.

Dit ben ik dus ook aan t overwegen. T enige wat me nog tegen houd is die prijs

Starbreeze

Re: Prijzen rijzen de pan uit, paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:11

Offtopic maar mijn paard had juist een klein beetje singelnijd met de Fairfax. Ik heb nu een Wintec Cair en dan doet hij het niet.

De Fairfax heb ik destijds gekocht omdat alle andere goedkope singels hem niet goed pasten, ze lagen allemaal in de elleboog. De Fairfax heeft wel een hele mooie pasvorm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:23

Welja, het is meer dan alleen maar "een mooie singel". Hij is gemaakt van goed materiaal, ligt anatomisch veel beter dan een gewone, veel paarden hebben baat erbij tegen singelnijd en wondjes, hij zou de beweging vrijer maken en ondersteunen... Voor de mooi en de naam alleen moet je't niet doen, da's altijd zonde van je geld.

Rendiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:12

Ik vind het door deze prijzen ook steeds minder leuk worden om in een paardensportwinkel te lopen.
Alles is zo duur, voor goedkope halsters moet je goed zoeken, leuke dekjes kijk is al niet eens meer naar. Ik vertik het om 40 euro voor een dekje uit te geven.

Dekens kocht ik ook altijd zo goedkoop mogelijk. Daar ben ik inmiddels wel op terug gekomen. Ik heb in het najaar een regendeken van bucas gekocht en ik merk echt duidelijk het verschil ik kwaliteit! :)

Wanneer de andere dekens aan vervanging toe zijn komen er dan ook goede dekens van Bucas of Horseware. De liners staan hoog op mijn verlanglijstje :D
Daar wil ik dus wel wat meer geld aan uitgeven.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:29

Ik kom even advocaat van de duivel spelen ;)
Het is inderdaad zo dat ruitersportmateriaal duur is, er zijn ook steeds meer luxemerken die met dure producten komen. Ik lees dat veel Bokkers spullen alleen in de uitverkoop kopen, en dat is natuurlijk jullie goed recht. MAAR, de marges in de ruitersport zijn echt niet hoog, als wij straks alleen nog onze spullen met korting (en dus bijna met verlies) kwijtraken, dan blijven er binnenkort nog maar weinig ruitersportzaken over... Grote zaken die het hele jaar door kortingsacties doen kunnen dat misschien nog volhouden door de grote hoeveelheden die ze omzetten, maar voor de kleine zaken (zeker in Nederland, bij ons in België zijn de hele grote spelers er minder) is dat een ramp..
Ik geef jullie dus absoluut gelijk dat dekjes van € 200 misschien van het absurde zijn, maar het is niet zo dat de winkeliers daar € 150 winst op pakken... De 'oorzaak' ligt grotendeels bij de fabrikanten, wij als winkelier kunnen niet meer van onze marges af doen, dus wordt het gewoon heel erg moeilijk om een halster voor € 10 te verkopen of een dekje voor € 25..

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:32

Gisteren wel zo'n duur myler bit gekocht. Maargoed, die zijn nou eenmaal zo duur en dat is voor het paard belangrijk dat hij op een goed bit loopt.
Verder ben ik helemaal niet zo van die dure spullen en kan ik de helft dat in de winkel ligt niet aanraken, omdat het zo belachelijk duur is en wordt.

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:39

Sommige prijzen zijn idd belachelijk duur. Maar als de fairfax er in een maatje kleiner zou zijn zou ik m allang hebben haha! :o Nu de Eric le tixerant singel maar is proberen! :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:43

Goedkoop is vaak duurkoop en als het om mijn paard gaat kies ik voor kwaliteit en pasvorm.
Dekens altijd van Rambo/Amigo blijven altijd goed liggen, sterk en goed waterdicht. Gaan lang mee.
Dekjes Scapa of HV Polo, deze liggen het mooist onder mijn zadel en verschuiven niet. Blijven ook mooi in vorm na vaak wassen.
Halsters Scapa, sterk, ruim verstel baar.
Zadel, maatwerk
Bit K&K Ultra Dynamic

Mijn vorige hoofdstel van Hubertus, begin jaren 90 200 gulden voor betaald, heb ik 20 jaar mee gedaan. Mooie kwaliteit leer, soepel, zacht en barst niet.
Nu een hoofdstel van Dobert Zelfde prijsklasse en ook fijn leer. Goedkoop lijkt vaak op een soort karton, snel droog niet soepel en bast snel.

Kleding geef ik minder aan uit en ik ben geen setjes type, heb liever wat minder goed spul dan iedere dag een ander setje.

Gioia1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:54

Ik vind vooral dat de prijzen van dekjes absurd zijn, eskadron vind ik prachtig hoor maar ruim 50/60 euro voor 1 dekje?! Dan zoek ik de 2e hands markten wel af. Verder zijn al mijn spullen relatief goedkoop, ik rij met een nieuw dressuur zadel die 100 euro kostte, een singel van 30 euro. Mijn cap koste nog geen 100 euro en ik rij er al gauw 5 jaar mee. Rijbroeken van imperial riding waar ik ook al minstens 3 jaar mee doe. Mijn rijlaarzen waren misschien wel de duurste aankoop, 200 euro, maar ik had ze ook echt nodig en ze zitten al 6 jaar heerlijk :)

Maar die dekjes, het is bij sommige merken goedkoper er een look-a-like van te laten maken dan de echte te kopen. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:55

Ik vind het vaak ook zonde van de dekjes die zo duur zijn omdat ze evengoed verkleuren in de was, bepaalde vlekken er niet uitgaan, een scheur niet altijd hersteld kan worden. Dan heb ik dat liever in een dekje van 25€ ipv eentje van 80€, laat staan 200...

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:24

Merry98 schreef:
Varekaj schreef:
Mijn hengst reageert redelijk chagrijnig op aansingelen bij het opzadelen. Ik gebruik nu een goedkope neoprene dressuursingel, een lederen van LJ met elastiek voor dressuur of een kunstleren met elastiek voor springen. Hij doet het op alle singels, dus ga toch overwegen of een fairfax geen uitkomst kan zijn.

Ja, ze zijn enorm duur, maar als ik daarmee mijn paard van zijn singelnijd af kan helpen, dan heb ik het er graag voor over.

Dit ben ik dus ook aan t overwegen. T enige wat me nog tegen houd is die prijs

Dan moet je wel opletten welke je neemt. Toen de singels net op de markt kwamen hadden ze nog goede kwaliteit. Omdat de vraag nu zo groot is dat fairfax het bij een andere fabriek laat maken, is de kwaliteit wel achteruit gegaan... Al een aantal personen om mij heen hebben hun singel terug moeten sturen, omdat zij hem in de periode gekocht hadden toen er veel vraag naar was. Iemand anders had hem al vroeg gekocht en die kwaliteit is wel super!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:29

Kom in Australie wonen, dan weet je wat een dure prijs inhoud, Nederland is er niks bij.

Heb net stijgbeugelriemeb gekocht voor omgerekend 150euro :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:37

Van de herfst/winter zal mijn verzorg-Shetlander ook in mijn bezit komen en wilde ik geleidelijk aan het één en ander gaan aanschaffen voor haar. Omdat dekens nu veel in de uitverkoop zijn besloot ik daar maar mee te beginnen, ik schrok me wild van de prijzen van afgeprijsde (!) dekens.

Zojuist heb ik een tweedehands deken overgenomen omdat ik het zonde vind om zoveel geld neer te leggen voor een deken. De deken (z.g.a.n., werd verkocht vanwege het niet passen) + kosten voor het wassen + verzendkosten kostte mij nog minder dan een nieuwe goedkope winterdeken.
In dit geval denk ik niet dat het een gevalletje 'goedkoop, duurkoop' is omdat ik weet dat dekens van dit merk (Premiere) gewoon prima zijn, een goede pasvorm hebben en lang meegaan.

Aan rij-kleding geef ik zelf niet veel uit. Ik rijd niet meer en gebruik mijn rijbroeken alleen in en om de stal omdat mijn moeder er niet blij van wordt als ik met mijn 'normale' kleding op stal loop. :+ Decathlon broeken gaan bij mij het langst mee en zitten als gegoten (onlangs een 5jr. oude Decathlon-rijbroek weggegooid).

Aan halsters, halstertouwen, borstels etc. ga ik ook geen vermogens uitgeven. Ik heb nu wat halster van de minihorseshop, €5,00 in de uitverkoop, leuke kleurtjes en van prima kwaliteit. Waarom zou ik dan een halster van €30,00 gaan kopen?

Je betaald in feite gewoon voor de naam, omdat er 'Eskadron' op staat is het dekje opeens 3x duurder dan een HH-dekje. Gelukkig ben ik niet zo merken-geil ingesteld. Voor mij moet het er gewoon leuk uitzien en laat ik de HH-dekjes nou veel mooier, leuker en vrolijker vinden. :o

Zadels vind ik een ander verhaal en ook erg belangrijk. Toch ben ik ervan overtuigd dat een zadel geen €3000,- hoeft te kosten om goed te liggen.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:49

Varekaj schreef:
Welja, het is meer dan alleen maar "een mooie singel". Hij is gemaakt van goed materiaal, ligt anatomisch veel beter dan een gewone, veel paarden hebben baat erbij tegen singelnijd en wondjes, hij zou de beweging vrijer maken en ondersteunen... Voor de mooi en de naam alleen moet je't niet doen, da's altijd zonde van je geld.

Eh reageer je nu op mij?
Ik heb hem niet gekocht omdat IK hem mooi vond, maar vanwege de mooie pasvorm bij mijn PAARD :) Dit was enige singel waarbij mijn paard geen wondjes kreeg en de ellebogen vrij liet. Maar op de lange termijn vond ik dat mijn paard er juist slechter op reageerde.
Oja en nu is hij ook nog stug geworden, dus dit was niet zo'n goede koop helaas. Dus Fairfax was voor ons geen halleluja verhaal.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:24

Mijn zadel was op maat, 2e hands gekocht.
Hoofdstellen met een cadeaubon van een vriendin
Dekjes via FB, MP, of boktmarkt.

Ik hou van aanbiedingen :+.

Sommige spullen (shampoo, emmers) haal ik gewoon goedkoop. Babyshampoo van Kruidvat doet het net zo goed als echte paardenshampoo, en ik heb dan baby's op stal :D!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 19:48

Met mensenshampoo op paarden gebruiken: bedenk wel dat mensen graag vetvrij haar willen, waar het product dan ook voor zorgt. Paarden blijven liever wel met vet haar rondlopen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:38

@Starbreeze: was niet specifiek op jou bedoeld. Van een singel zie je op zich niet veel, dus voor het uitzicht alleen en kunnen zeggen "ik heb een fairfax" vind ik dat weggegooid geld. Als hij niet doet waarvoor je hem gekocht hebt, dan vind ik dat ook zonde en zuur geld. Jammer genoeg kunnen we dat niet op voorhand zeggen, het zou het voor iedereen makkelijker maken.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:28

Helaas niet nee, dan was mijn portemonnee een stuk dikker! Gelukkig wel vaak een goede service op die producten, dan wordt het ook wel weer goed opgelost.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 01:24

@Mallootje, ik begrijp jouw redenatie wel, maar er is zeker wete n ook nog een grote groep ruiters die wel het nieuwste willen en niet wachten op uitverkoop. Ook hangt het van meer dingen af. En als ik lees dat sommige hier een duur hoofdstel hebben welke al meer als 10 jaar meegaat, waar verdient een winkel dan meer aan. Aan die ene klant die dus duur koopt maar blijkbaar daarna jaren niet meer of die klant die op acties let en elke opruiming aanwezig is om zeker weten met meer naar huis te gaan dan vooraf gepland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:35

Ik denk dat winkels vooral verdienen op klanten die niet alleen duur(der) spul kopen, maar die ook terugkomen omdat het net kwaliteitsspul is wat er verkocht wordt én er hangt een uitstekende service aan vast. In de stad zit een ruiterzaak die zich expliciet richt tot de duurdere segmenten van de ruitersport. Je zal wel dingen vinden van BR, HH en dergelijke, maar als je bij de hoofdstellen en toebehoren gaat kijken vindt je bijna enkel Dyon in hun rekken. Qua zadels hebben ze ook heus wel Kieffer en Prestige, maar hun hoofdaandeel daar zijn zadels van Erreplus. Caps van Uvex? Die zijn er, maar de meeste zijn Kep en GPA. Kleding? Vooral Kingslang, Pikeur, Gaastra...

Dekjes en beenbescherming is dan weer vooral BR, Scapa, Eskadron. Maar daar zit je ook gauw aan €35/dekje of meer, dus valt dat nog onder goedkoop? Dekens zijn Bucas, Rambo en Amigo. Zweetdekens wel weer BR. Beenbescherming is ook BR, maar tegelijk ook Kentucky, Veredus, Piaffe...

En toch ga ik ontzettend graag naar die winkel. Ik weet, als ik daar wat koop, dat ik vaak duurder uit ben. Daar tegenover staat wel dat ik die mensen met echt alles mag lastigvallen! Laarzen die niet bij hen gekocht zijn maar kapotte rits? Geen probleem, kan je hier laten herstellen. Dekens stuk of moeten gewassen worden, maar daar niet gekocht? Geen probleem, over een weekje heb je alles piekfijn en netjes verpakt terug.
Op zoek naar wedstrijdmateriaal? Mevrouw is officieel jurylid dressuur en maakt je heel graag wegwijs met advies wat mogelijk is én past binnen de huidige regels van de FEI. Dat gaat van bitkeuze, zweeplengte over dekjes met afmetingen voor sponsoring, toegestane kleuren voor wedstrijdkleding tc etc etc.

Daar betaal ik ontzettend graag een tikje meer voor...

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:21

Prima omschreven Varekaj, je haalt me dan ook de woorden uit de mond.

Ik betaal ook idd liever meer met een superservice en kwaliteit, dan zeuren over de prijs en oh...wat is het allemaal duur. Neem een paard of boot, speel golf, je weet dat het geen goedkope hobby's zijn en dat daar een prijskaartje aan hangt. Als "men" het te duur vind begin er dan ook niet aan...denk ik dan.

Neem als voorbeeld ook bv met zomer eczeem. Men wil vaak het goedkoopste voer, goedkoopste smeermiddel, goedkoopste deken. En ergens snap ik dat wel, maar van de andere kant denk ik; je gaat zelf (als je wat hebt) toch ook niet naar een kwakzalver omdat dit goedkoper is? Je wilt dan toch ook 1e klas hulp?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:27

Klinkt als een fantastische winkel, Varekaj!

En Icrack: bij dingen als zomerexceen snap ik dat heel goed. Maar is dat ook zo bij bijvoorbeeld dekjes? Ik zie minimaal verschil tussen de dekjes van vroeger die ik kocht voor 14 euro of een merkdekje. En wat ik zonde vind is dat je voor het merk betaalt, terwijl de kwaliteit vaak maar matig is. Ik betwijfel gewoon of sommige spullen al dat geld wel waard zijn. Maar zo denk ik ook over de meeste goedkope prut tegenwoordig, ik kan nu echt geen goed hoofdstel meer vinden voor 20 euro.