ervaringen met een Tribal zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:54

Ik heb mijn zadel nu een maand ongeveer. Ik vind dat de kussen enorm snel inzakken.

Ik het begin was de afdruk heel erg mooi, super gelijkmatig, nergens droge plekken. Echt helemaal top.

Nu zijn we een maamd verder en komen er droge plekken. Ik heb nu een bontje onder het zadel, nu ligt het weer beter. Binnenkort toch maar afspreken voor een opvulbeurt.

Ging dat bij jullie ook zo snel?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:57

Peelie schreef:
Ik heb mijn zadel nu een maand ongeveer. Ik vind dat de kussen enorm snel inzakken.

Ik het begin was de afdruk heel erg mooi, super gelijkmatig, nergens droge plekken. Echt helemaal top.

Nu zijn we een maamd verder en komen er droge plekken. Ik heb nu een bontje onder het zadel, nu ligt het weer beter. Binnenkort toch maar afspreken voor een opvulbeurt.

Ging dat bij jullie ook zo snel?

Dat is heel normaal bij nieuwe zadels. Meestal weer na een week of 6 bijvullen/navullen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:01

Ja, dat had ik ook met mijn eerste Tribal. Dat ging ook zo snel, niet voor niets een nieuw zadel!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:41

De laatste keer dat ik een nieuw zadel had is zo lang terug en daatbij een kieffer (harde kussens) dat dat het eerste half jaar helemaal niet nodig was. :P

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:16

Hebben jullie ervaring met Bert?. Ik wil graag meerdere zadel's laten passen bij mij op stal omdat mijn paard 6 jaar voor het laatst in de trailer is geweest, en vervoer regelen moeilijk is. Hoorde dat Herman zelf alleen vanaf 5 paarden op locatie komt i.v.m drukte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:52

Bert is zeer kundig en precies, bert heeft nu ook al een aantal keer mijn zadels gedaan. En ben zeer tevreden

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:06

Bert is de partner van mijn instructrice en heeft mijn zadels onder controle, ben zeer te spreken over zijn kundigheid!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:11

Dinsdag komt Herman bij me langs! Ik ben benieuwd wat hij heeft voor mijn nieuwe paard.
Bert heb ik een paar keer bij anderen aan het werk gezien en ik vind het jammer dat hij weinig praat. Ik kreeg een beetje het gevoel dat hij het moeilijk vindt om contact met de eigenaar te maken. Daarom heb ik toch gevraagd of Herman weer wilde komen.

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:46

Ik heb afgelopen week een Tribal zadel aangeschaft bij de Country Mill. Bevalt tot nu toe goed en mijn paard lijkt er fijner onder!
Daarnaast een hele goede ervaring met Bert. Ik vond hem juist heel open en spraakzaam. Adviseerde fijn en nam rustig de tijd om allerlei zadels te passen! Zeker een aanrader. :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:19

Hier ook hele goede ervaringen met Bert :j Hij is een keer hier aan huis geweest en ik ben een keer bij de Country Mill zelf door hem geholpen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:11

Wat raar dat ze dan zeggen dat Herman niet zelf bij mij op stal kan komen. Zover weg woon ik namelijk niet (Barneveld). Maarja als jullie goede ervaring hebben met Bert ga ik er even overna denken om hem langs te laten komen. Moet nu wel snel gebeuren voordat de winter eraan komt, en ze straks wilder wordt :=. Ik wil een Tribal classic, Anatomica, Albion, en Ideal / Crown zadel gaan passen. Heb er 3 geprobeerd in de winkel. Crown zadel vind ik fijn zitten, en valt binnen mijn budget. Stel dat mijn paard het niks vind heb ik nog een paar anderen om te passen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:40

elmiran schreef:
Wat raar dat ze dan zeggen dat Herman niet zelf bij mij op stal kan komen.

De meiden uit de winkel geven vaak bij mij ook aan dat het niet kan, maar als ik Herman zelf vraag, dan komt hij wel.
Maar ik ga vaker naar hem toe hoor. Volgens mij is hij een keer of 4 bij mij geweest en ik een keer of 7 bij hem.
Nu heb ik een net gecastreerd paard die andere paardjes nog iets te interessant vindt, dus ik durf niet bij hem te rijden als Fleur en/of Bert ook bezig zijn met een paard, vandaar dat ik het verzoekje had gedaan om bij mij te komen.

Lisanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:22

Gister avond bericht dat het zadel binnen is. JEEEJ *\o/* *\o/*

Verassing.. zadel 5 is weer niet correct..... ik kan er ondertussen alleen maar om lachen het is ons gewoon niet gegunt. Gelukkig stuurt Herman tegenwoordig foto's zodat we niet meer voor niets heen en weer rijden. Nu wachten op poging 6 denk ik.. *\o/*

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:05

Oh jee! Wat is er mis gegaan dit keer? En wat gebeurt er eigenlijk met de verkeerde zadels? Terug naar de fabriek?

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:14

Ik ga 16 september voor het eerst naar Country Mill toe voor mijn tribal zadel. Ik heb een afspraak met Arno, ben heel erg benieuwd. Hoop dat ze hem goed passend kunnen maken!

Lisanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:21

Ik heb geen idee wat er met de zadels gebeurd die niet naar mijn wens waren. Denk dat hij ze wel kan doorverkopen gezien er veel vraag naar is. Ik ben gewoon echt een pech geval of ik heb gewoon heel veel extra opties gekozen waardoor er altijd wel iets vergeten wordt lijkt het.

Wel heel goede service vanuit countrymill en trixsports. Trixsports is zelfs nog een keer langsgeweest om mijn zadel op te vullen zodat mijn tijdelijke zadel perfect blijft liggen.

Nou passend maken dat kunnen ze hoor! zelfs voor mijn onmogelijke paard is dit dus gelukt ;)

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:57

Ik kan niet wachten tot het 22 september is en bij mij wordt aangemeten *\o/*

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:37

Even paar dagen ertussen uit geweest..
Mar helaas.. Mijn zadel is nog steeds niet terug uit Engeland :(

We zitten nu in week 10 met gelukkig een leenzadel..
1,5 week geleden wist Astrid mij wel te vertellen dat er in engeland wat communicatie mist, want mijn zadel was nog lang niet opgestuurd terwijl ze dit wel al 3 x hadden aangegeven..
ze zaten te wachten tot de nieuwe boom binnen was voor in het zadel.. (opzich fijn dat de service tot zover gaat) alleen jammer dat het nu al 10 weken duurt :(

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:57

Hebben jullie bij aanschaf van een zadel ook advies gekregen betreffende een singel? Zo ja, welke?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:02

voor mijn Haflinger met de singelplaats iets naar voren ben ik uiteindelijk voor een anatomische singel van Kieffer gegaan. De singel in Tribal beviel ook erg goed, maar daar zit elastiek in, wat ik niet praktisch vind (kans op uitrekken, schuiven zadel, te strak aansingelen enz.).

syenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:07

Ik vind de Fairfax singel zeker een aanrader!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:43

Ik zit ook aan fairfax te denken, hebben ze die bij countrymill?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:49

Ja

syenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:21

Ja ik heb hem ook bij Countrymill gekocht.

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 22:44

Mijn fairfax komt ook bij hun vandaan.