Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lolali

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:30

Edwin (iemand ervaring mee?) komt de 28e maart bij ons langs!

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:25

De 26e komt ie bij mij. Klonk als een hele aardige man. Of het een custom wordt weten we nog niet. Gaan eerst is alle mogelijkheden bekijken.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:54

Als het E.dwin L.igtvoet is wel. Veel verstand van zaken en denkt goed mee!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:39

Lolali schreef:
Ff in je profiel gespiekt :) ja! Haha
Jij ook aan de Custom zo te lezen!

Yep! Nog 4 weekjes!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 09:45

Vanmiddag komen ze bij ons op stal. Iemand laat aanmeten, iemand opvullen en voor mij komen ze om even naar het leenzadel te kijken, want dat ligt scheef. Heb nu twee dagen weer met m'n KN gerden en dat is werkelijk waar verschrikkelijk. Ik weet nog toen ik dat zadel ging proberen, ik het een heerlijk zadel vond. Maar nu ik de Custom gewend bent vraag me af hoe ik daar ooit op heb kunnen zitten. Ik besef nu ook heel erg dat je met een Custom onwijs veel gevoel met je paard hebt. Hopelijk kan ik vanmiddag weer met een Custom rijden :)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:28

Ik hoop dat dat mij ook zo vergaat. Mijn Hulsebos zit prima en ligt prima. Maar met doorzitten heb ik echt moeite, mede door ernstige rugklachten en verminderde spierkracht in linkerbeen na een hernia.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:00

Ik kom ook van een Hulsebos af, maar Custom helpt je echt zoveel meer! Ik zat op mijn Hulsebos alsof ik van de glijbaan ging. Kruis naar voren, benen naar voren en een bolle rug. Nu zit ik weer zoals het hoort en dat gaat zoveel makkelijker!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:10

Wanted2003 schreef:
Ik kom ook van een Hulsebos af, maar Custom helpt je echt zoveel meer! Ik zat op mijn Hulsebos alsof ik van de glijbaan ging. Kruis naar voren, benen naar voren en een bolle rug. Nu zit ik weer zoals het hoort en dat gaat zoveel makkelijker!

Mijn onderbenen gingen juist naar achteren :') Ben er nu aan gewend, rijd al 9 jaar op dit zadel.
Maar 10 minuten op de Icon Flight waren al een wereld van verschil. Geeft zoveel meer steun bij knieen met doorzitten. Kan niet wachten tot het klaar is en er echt op te kunnen rijden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:10

vencedor schreef:
Hier nog steeds tevreden, paard loopt erg goed. Alleen komt bij mij geen Vienna leer, heke schrale kont hahahaha.

Welke kont :7

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:12

Wanted2003 schreef:

Ik ben happy met mijn prestige voor mijn paard, maar ik zit hetzelfde erop als jij hier omschrijft :o terwijl ik op mijn oude KN wel netjes zat!

Hij zit overigens wel heel fijn, maar ik zit er wel "lelijk" op....

Zit dus ook te denken aan een Custom volgend jaar, ik ben benieuwd hoe ze zitten :)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:16

Je mag de mijne tijdens de instructieweken er wel een keer opleggen??

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:18

Zou heel fijn zijn :j

Welke boommaat heb je? Mijn paard heeft smal (31) en een hele hoge lang doorlopende schoft. (en gezonken middenstuk)

Ik zie dat ze ook een type hebben ontwikkeld wat daarvoor geschikt is :) http://www.customzadels.nl/zadels/6/icon-star

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:20

Pfoe.. Ik heb de Icon Eclipse 17,5 inch, zit tussen de Flight en Coda in. Maar boommaat.. Geen idee eigenlijk :o Hij is in ieder geval iets breder, omdat ik ook zo'n kalf van 1,80 heb. We kijken wel, komt goed! :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:22

Ik heb wel een groot slagschip maar smal :=

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:22

Die krijg ik dus listiglistje, en mijn paard heeft ook zo een schoft. Niet echt heel smal, maar wel hoog en lang doorlopend. De Icon Star en Flight schijnen daarvoor het meest geschikt te zijn. Sowieso de Icons en niet de Wolfgang modellen.

Misschien moeten jullie eens vragen of er niet iemand van Custom langs wil komen op de instructieweek ;)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 10:11

Gisteren is de fitter geweest voor drie stalgenootjes en mij. Hij heeft een zadel aangemeten voor een paard zoals de jouwe listiglistje. Zij heeft voor de Star gekozen. Ze rijdt nu met de Star die bij mijn paard niet lekker meer lag en ik heb een Flight gekregen als leenzadel. Wel weer met lange wrongen helaas :( Maar hij had momenteel geen Flight met korte wrongen beschikbaar. Dit zadel is iets minder ingereden, dus het was wel weer even anders. Maar toch lekker gereden. Vooral met doorzitten kan ik zo fijn zitten!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:45

Mijne was inderdaad ook niet ingereden! Spiksplinternieuw hahaha. Morgen voor het eerst op concours ermee. Zo dadelijk even worstelen met mn bijpassende nieuwe laarzen.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 17:52

Leuk, alles nieuw :) Succes morgen!

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:13

ben benieuwd vencedor. gelukkig laat het zadel je been goed afhangen, das wel fijn met nieuwe laarzen.
vergeet je niet foto's te laten schieten om te delen.

ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. ik krijg straks een 3 jarige en daar wil ik er ook wel 1 op laten aanmeten. Als de recenties hier goed blijven tenminste ;)

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:22

Vandaag weer super service gehad van ze :)

Nadat het zadel voor het eerst opgevuld was een paar weken geleden bleek mijn paard het toch niet helemaal lekker te vinden. Op het oog ligt het perfect, maar mijn paard liep er daarna gewoon niet super mee. Voor de opvul/aanpasbeurt liep ze er veel prettiger en losser mee.

Gisteren gebeld dat ik een probleempje had; vandaag stonden ze al bij me op de stoep _/-\o_ +:)+
Nu is het weer iets aangepast en ligt er drukpunt weer wat verder naar voren (zoals voorheen). Dat vindt ze dan kennelijk toch prettiger. Het zal even vogelen zijn hoe het zadel nu het beste gaat liggen, dus we proberen nu eerst dit even.

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:29

Ik ben inmiddels ruim een week met mijn zadel aan het rijden. Bevalt super goed!! Tot nu toe dus erg tevreden en zeker geen spijt.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:49

Afbeelding

Hier nog een fotootje van mijn zadel :)
Qua kleuren niks bijzonders (gewoon zwart), maar ben er onwijs blij mee :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:59

Die heb ik nu te leen met bruin randje!
Maar waarom heb je er een bontje onder? Toch niet nodig bij maatzadel?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 14:26

Door de laatste aanpassing (zie mijn post eerder op deze pagina) is het zadel wat dicht op de schoft komen te liggen.
Deze aanpassing is dus wel bewust gedaan, omdat mijn paard er vreemd genoeg niet fijn mee loopt wanneer het zadel wél perfect ligt. Door het zadel wat breder te maken is het drukpunt is nu weer wat naar voren geplaatst ipv. gewoon normaal.
Vandaar het bontje eronder.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:00

Bettine schreef:
[ Afbeelding ]

Hier nog een fotootje van mijn zadel :)
Qua kleuren niks bijzonders (gewoon zwart), maar ben er onwijs blij mee :)

Welk model is dat Bettine?
En wat voor beugelriemen heb je eraan?

Ik moet nieuwe hebben, heb Wintec webbers, die compleet versleten zijn. Heb ze nu onder de zweetbladen, maar straks met de Custom kan dat niet meer.