Dit was na het rijden. Hij blijft veel beter op zijn plek dan mijn normale singel. Die kroop altijd wat naar voren waardoor mijn zadel ook een klein beetje ging schuiven.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Myour schreef:Het is een vrij flexibele singel en de buitenste randjes zijn super zacht. De foto's kunnen iets vertekenen omdat mijn paard z'n voorbenen meer onder z'n lichaam zet als hij stilstaat.
Heb de foto's ook doorgestuurd aan de ruitershop en die vonden de singel zo ook goed zitten.
Jotoma schreef:Dat probleem van het schuiven heeft mijn paard ook. Ik heb nu een maatzadel en singel die eindelijk blijft liggen. Maar hij vind de sing te hard/stug.
De zadelmaker is nu de singel daarop aan het aanpassen, maar als dat niets wordt, zit ik fairfax te overwegen. Belangrijkste is dus soepelheid en dat hij op de plek blijft.
Ik zie op de site trouwens meerdere type fairfaxsingels. Welke heeft de voorkeur?
Pas_de_Deux schreef:Jotoma schreef:Dat probleem van het schuiven heeft mijn paard ook. Ik heb nu een maatzadel en singel die eindelijk blijft liggen. Maar hij vind de sing te hard/stug.
De zadelmaker is nu de singel daarop aan het aanpassen, maar als dat niets wordt, zit ik fairfax te overwegen. Belangrijkste is dus soepelheid en dat hij op de plek blijft.
Ik zie op de site trouwens meerdere type fairfaxsingels. Welke heeft de voorkeur?
Je zou even de ruimte tussen de ellebogen van je paard moeten meten, staat ook op onze site bij het artikel: http://www.ruitershoppasdedeux.nl/index ... 36&lang=NL
Als deze 20 cm of minder is zou je de Small nodig hebben, anders de Standard.
Als dressuursingel zou je de keuze hebben tussen de singel met of zonder ring. Degene met buikflap wordt vooral in Engeland gebruikt omdat de meeste eventingzadels daar lange singelstoten hebben
lotje5lotje schreef:Dat heb ik gedaan, maar ik vind er weinig over terug, het meeste gaat over meer schoudervrijheid en dat de paarden lekkerder gaan lopen, en over singeldwang. Super natuurlijk!
Ik zoek specifiek ervaringen van mensen waarvan het zadel naar voren schuift, ondanks dat het zadel goed ligt en is aangepast door een zadelpasser.
lotje5lotje schreef:Dat heb ik gedaan, maar ik vind er weinig over terug, het meeste gaat over meer schoudervrijheid en dat de paarden lekkerder gaan lopen, en over singeldwang. Super natuurlijk!
Ik zoek specifiek ervaringen van mensen waarvan het zadel naar voren schuift, ondanks dat het zadel goed ligt en is aangepast door een zadelpasser.
lotje5lotje schreef:@Jotoma
Mijn paard is rondgeribd en de singelplaats ligt daardoor ver naar voren. Ik rij al met een banaansingel.
Ik heb vandaag zonder dekje gereden om te kijken hoe de afdruk van het zadel is. De afdruk is heel gelijkmatig, de onderkant van het zadel was ook gelijkmatig "vies" met huidvet. Maar langer dan 5 minuten kan ik niet rijden zonder het zadel te verleggen............
Het ziet er dus naar uit dat het zadel naar voren getrokken wordt door de singel, die niet op de ronde buik blijft zitten, moeilijk!!!!
lotje5lotje schreef:@Jotoma
Mijn paard is rondgeribd en de singelplaats ligt daardoor ver naar voren. Ik rij al met een banaansingel.
Ik heb vandaag zonder dekje gereden om te kijken hoe de afdruk van het zadel is. De afdruk is heel gelijkmatig, de onderkant van het zadel was ook gelijkmatig "vies" met huidvet. Maar langer dan 5 minuten kan ik niet rijden zonder het zadel te verleggen............
Het ziet er dus naar uit dat het zadel naar voren getrokken wordt door de singel, die niet op de ronde buik blijft zitten, moeilijk!!!!
pioade schreef:Zo zit de singel bij mijn paard.
[ Afbeelding ]
Dit was na het rijden. Hij blijft veel beter op zijn plek dan mijn normale singel. Die kroop altijd wat naar voren waardoor mijn zadel ook een klein beetje ging schuiven.