ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissMiekjee

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 10:51

Ik gebruik ze ongeveer sinds vorig jaar oktober en ik kan zeggen dat mijn paard er echt baat bij heeft! Paard heeft 2x een peesblessure gehad, de eerste keer gewoon met alleen stappen en water koelen verholpen, maar na de 2e controle kreeg het paard er nog 6 weken stappen bij.. de pees was nog niet sterk genoeg. De 2e keer de Ice-Vibes gebruikt (inclusief iedere dag watertraining), en paardlief mocht maarliefst 8 weken eerder aan de gang en loopt beter dan ooit :).

Na de cross gaan er ook altijd Ice-Vibes omheen i.c.m. stappen aan de hand, en de benen zijn mooi geleidelijk aan mooi koud geworden als ze weer op stal komt. Wel een pittig prijskaartje, maar voor mijn paard helpt het echt en ik kan niet meer zonder :).

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:01

Missmiekjes dus jij stapt met de ice vibes eromheen? Wil het ook doen, 2 vliegen in 1 klap. Maar wist niet als het aan te bevelen was..

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:03

Ja hoor, kan prima. Dan wordt de doorbloeding alleen maar meer gestimuleerd, in combinatie met de al trillende én koelende Ice-Vibes, gaat dit alleen maar beter. Bovendien komt dan de pees mooi geleidelijk aan op temperatuur in plaats van ineens een groot temperatuurverschil met het stilstaan en trillen.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:23

Oke! Vanaf heden wordt er dus gestapt met de ice vibes :-)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:35

Ik heb de knoop door gehakt en ze ook besteld, was weer een lekkere korting dus mooi mee genomen :D
Mijn paarden worden ook uitgebracht in de sgw en doen ook elke 4 dagen een conditie training in het cross seizoen. Eerder zetten ik er gewoon ijs om heen maar die benen verdienen wel wat extra's haha.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 14:53

Zijn er hier mensen waar hun paard echt moest wennen aan het trillen? Ik heb ze nu ook, nog niet gebruikt trouwens. Maar ik vrees wel een klein beetje voor de reactie als ik de trilfunctie aanzet...

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:31

Die van mij deed er helemaal niks naar en vond het heerlijk.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:37

Hier ook helemaal niets. En de mijne is normaal een echte autist met nieuwe dingen.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:22

Heb het geprobeerd en mijn ADHD-er gaf geen krimp... Echt wonderlijk!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:38

De mijne stond lekker te genieten. Op rust weg te soezen. Gewoon doen. Denk dat je verbaasd staat om de reactie van je paard!

Doen jullie ze alleen gebruiken na arbeid of ook op "vrije" dagen?

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:45

Ik heb die van mij voor revalidatie

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:59

Ik had mijne meteen terug gestuurd vond ze behoorlijk prijzig maar
....

Nu bij paardendrogist in de aanbieding!
188,50 (ipv 205) + 15% met code betekend nu "maar" 160!
Dus als je ze nog moet aanschaffen zeker overwegen waard ;)
(Code is overigens LENTE13 staat er ook bij)

Serengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:02

Heb het hele topic doorgelezen, en denk dat ik hier ook eens aan moet geloven, mijn paard heeft nu zijn 3e peesblessure in 3 jaar tijd (2 op het zelfde been, nu is het een ander been). Ik vind het alleen zeeer prijzig. Nu zag ik dat je ze kunt huren bij de paardendrogist. Mogen ze dan bevallen dan kun je ze houden en wordt het huurbedrag in mindering gebracht. Ga vandaag met de DA overleggen, en misschien ga ik er dan toch aan geloven.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:06

Bij doc horse kan je ze gratis proberen meende ik! Zijn ze wel iets duurder dan bij de paardendrogist.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:15

Wie gebruikt ze hier ook als opwarming? Mijn paard heeft snel wat gespannen spieren boven de voorknie. Omdat dat doorloopt in de pezen is dat niet zo'n fijne plaats voor spierspanningen. Zou het ook zinvol zijn de ice-vibes zonder icepack hiervoor te gebruiken?

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:20

Ik weet niet of je na paar keer proberen al resultaat gaat zien.

Naast deze dingen moet je denk ik ook kijken naar je management. 3x in 3 jaar is best veel. Maar deze boots zullen naast de juiste training zeker ondersteuning bieden.

Maar als eerst kijken naar je opbouw.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:24

Ik ben nog elke keer blij dat ik ze aangeschaft heb.
En zelf de jonge paarden vinden het heel erg lekker.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:23

Serengo schreef:
Heb het hele topic doorgelezen, en denk dat ik hier ook eens aan moet geloven, mijn paard heeft nu zijn 3e peesblessure in 3 jaar tijd (2 op het zelfde been, nu is het een ander been). Ik vind het alleen zeeer prijzig. Nu zag ik dat je ze kunt huren bij de paardendrogist. Mogen ze dan bevallen dan kun je ze houden en wordt het huurbedrag in mindering gebracht. Ga vandaag met de DA overleggen, en misschien ga ik er dan toch aan geloven.

Klinkt bekend. Mijn merrie heeft 5 peesblesures gehad aan beide voorbenen in 5 jaar tijd. Lag niet aan hoe ik met het paard omging, wel aan het feit dat het paard hele gevoelige benen had.
Vind het nog wel jammer dat die dingen toen niet bestonden, had ik ze graag voor willen gebruiken.

Prijzig vind ik ze eerlijk gezegd niet. Ik heb vroegah wel eens magnetisch veld therapie dingen gehad voor de pezen, dat waren nog eens prijzige dingen! Deze werken dan weliswaar niet op magnetisch veld basis, maar mijn paard heeft er wel degelijk baat bij. En als het ook nog eens iets werkt, och, ik heb het er wel voor over :j

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:07

Ik lees veel positieve berichten over de ice-vibe boots. Zit zelf heel erg te twijfelen.
Mijn paard is ook herstellende van een peesblessure. Het verhelpen/versnellen van het proces zal het niet doen en de banden en pezen versterken ze ook niet (wat ik hoorde van een fysio), maar het lijkt me nooit verkeerd voor als die straks weer goed is, het zal toch altijd een zwakkere plek blijven en wil er alles aan doen om dit ,voor zover dat kan, zo goed mogelijk te houden.

Wat zijn jullie ervaringen met het gebruik van deze boots ná een peesblessure?(dus wanneer je weer begint met rijden)

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:06

Ik vind dat prijzige ook erg meevallen.
maar goed misschien komt dat omdat het in vergelijking met mijn paard zijn operatie nogal in het niets valt ;)

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 23:39

Ik gebruik ze dus nu na een pees blessure. Heb ze nog niet zo lang dus kan het resultaat nog niet goed beoordelen. Paard vindt het in ieder geval lekker. :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:18

Mijn paard heeft geen peesblessure, maar heel snel opgelopen benen. Vooral aan een achterbeen waar we nog al wat pech mee gehad hebben afgelopen winter. Helpen ze daar ook voor?

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 11:36

Voor opgelopen benen lijkt mij beweging het beste. Maar dit stimuleert ook de bloedsomloop. Dus als extra zal het best bijdragen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:23

Hebben jullie nog steeds goede ervaringen? Mijn paard heeft geen peesblessure maar heeft wel elke keer na zwaar werk of een buitenrit NA het werk gevulde en warme benen, en de volgende dag ook.. Ze is nog nooit een pas kreupel of gevoelig geweest.

Ze is 5 en we gaan M starten, we rijden maar 4x in de week waarvan 1x een buitenrit, ik stap altijd over het harde uit en de trainingen zijn vaak niet eens een uur. Ze heeft in de periode dat ze bij mij is vanaf haar 3e wel veel groeispurten gehad, en nog is ze niet uitgegroeid. En met 2 heeft ze een veulen gehad. Kan het daaraan liggen? Ze heef regelmatig 2 maand 'vakantie' gehad om weer even bij te komen.
Zouden deze boots bij mij ook helpen? Nu koel ik veel en gebruik ik ontspannende creme's.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:29

Ik heb de boots ook al een tijdje op het oog.

Weet iemand of het kwaad kan om ze te gebruiken bij paarden met een schiefel? Zit er al jaren en is volkomen rustig maar ben toch een beetje bang dat het trillen negatieve invloed heeft daarop...