Zadel verkopen..Hoe moeilijk kan het nou zijn?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

Re: Zadel verkopen..Hoe moeilijk kan het nou zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:35

En wij zijn nu juist vzh-mensen :P.....en die zijn dus nu bijna niet meer te vinden :')....ik vond die "afgetrapte" bruine vzh zadels die wij 'vroegah' op de manege hadden trouwens heerlijk....

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:19

heb een heel mooi zadeltje, dit jaar in mei ofzo gekocht. dus maar halfjaartje oud, nieuwprijs 700. paardje heeft peesblesure twijfel of ze ooit nog kan rijden en gegroeit in vet dus zadel past niet meer. wil hem verkopen voor bodemprijs 350 maar het gaat gewoon niet...

en het ergste : me vader had hem mee naar de markt, 5 geintereseerde kijkers die het een redelijke prijs vonden vroeg ik wat was de prijs ja, 600 euro.... en 1 zag ervanaf omdat ze de boom moest verwisselen ik was echt boos op hem had hij gewoon gezet a jo, voor 450 krijg je hem mee kun je een aandig boompje van kopen of 400 mocht ook maar nee, hij wou perse boven de 500 krijgen grrrrr terwijl het mijn zadel is....

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:23

Mallootje schreef:
Wij verkopen sinds heel kort ook tweedehandszadels voor particulieren, vragen er 10% voor zonder minimum. Vorige donderdag een oproepje geplaatst en meteen 4 zadels binnengekregen van mensen die het ook niet zelf willen verkopen of niet verkocht krijgen op de particuliere manier.
Probleem met particulieren onderling is dat het schijnbaar steeds meer de trend wordt om minstens 40% af te bieden, dat heb je in een winkel minder. Wij kunnen ook makkelijker een niet goed-geld terug garantie op poten zetten, passervice, .. dus ik hoop dat mijn klanten hun zadels sneller en makkelijker via ons zullen kunnen verkopen. 't is sowieso niet makkelijk ...

Wat een goed idee!!
Als ik mijn zadel niet verkocht zou krijgen, zou ik 'm ook zeker bij jullie 'aanmelden' :j

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:25

S_en_Z schreef:
Ben ik even blij dat ik vorig jaar mijn Prestige zadel binnen 2 weken voor 500,- heb kunnen verkopen! (zadel was al bijna 10 jaar oud maar zag er nog heel mooi uit... was toen bijna 5000 gulden in aanschaf omdat het op maat gemaakt werd..)

Mijn blauwe dressuurhoedje raak ik overigens voor 30 euro aan de straatstenen nog niet kwijt terwijl we daar destijds 275 gulden voor betaald hebben en er misschien 10 x mee gereden is :')

Dressuurhoedje is niet zo gek nu natuurlijk, deze mag binnenkort (meen april?) niet meer gebruikt worden in de basissport..

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:52

nombrado schreef:
schrikdraad schreef:
Nombrado,
Boommaat 31 voor een breder paard?
[/quote

dit topic was van vorig jaar :D

Sorry de persoon boven me heeft het omhoog gehaald.
Maar ik blijf een maar 31 smal vinden ipv breed.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:05

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:41

schrikdraad schreef:
Sorry de persoon boven me heeft het omhoog gehaald.
Maar ik blijf een maar 31 smal vinden ipv breed.

Afhankelijk van het merk zadel, is een zadel breed of smal
het heeft alles te maken met de takken van de boom
een ander merk kan wel langere takken hebben, en dan is bij hen 31 idd smal

als ik over zaldi spreek, dan is de 31 medium tot breed/ 32 en 32.5 breed/ 33 tot 34 xtra breed... en dan kan je tegenwoordig ook nog 35 en 36 krijgen , das xxl. (ooit maar 1 paard gehad, die deze maat had.)
het merendeel begint met een jonge pre met maat 28/29 ongeveer met 3 of 4 jarige leeftijd
met 1 jaar groeien ze daar al uit.....

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:46

Aranel schreef:
Inderdaad, 34 is wijd :j

Heb mijn zadel ook net te koop gezet, ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik 'm kwijt ben...
http://www.bokt.nl/markt/ad/113865/jc-saphire-175-inch

Ik zou wel nog foto's van het zadel erop zetten zonder dat er iemand in zit. Dan zie je ook wat je koopt.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:41

Ja was ik ook van plan :j Ga ik morgen even doen.

nombrado: de tandarts was er vandaag voor mijn paard en zij was ook erg te spreken over Zaldi zadels :j Wel apart dat die boommaten zo afwijken.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:57

Aranel schreef:
Ja was ik ook van plan :j Ga ik morgen even doen.

nombrado: de tandarts was er vandaag voor mijn paard en zij was ook erg te spreken over Zaldi zadels :j Wel apart dat die boommaten zo afwijken.

haha, vergelijk het maar met schoenen of kleding :+
in spanje of frankrijk heb je altijd een maat groter nodig hahahaahah :D dan hier in Nederland
maar het is idd erg wisselend, en eigenlijk moet je het per merk zadel bekijken hoe lang de takken zijn voor de maat
maar er is wel een eenvoudige manier voor hoor, met een mal

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 15:51

Ik heb al een tijdje een barefoot London te koop, heel fijn zadel, maar omdat het geen vps heeft, blijkbaar onverkoopbaar... Echt jammer dat ze zo'n reclame voor VPS maken, nu is het net of de zadels zonder troep zijn.

Vanmorgen voor Rohan een massimo aan laten meten, boommaat 38!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 15:56

De markt voor zadels is ook wel overvol. Als je kijkt op BoktMarkt dan worden er momenteel 3436 zadels aangeboden. Dat is het meeste van alle categorieën. Zoveel paarden en pony's worden er zelfs niet te koop aangeboden en ook daar spreken we van een verzadigde markt.
Economietheoretisch gezien is het dus ook helemaal niet gek dat mensen voor een prikje een A-merk zadel willen. En minder kwalitatieve merken, die moet je bijna gratis weggeven.

Ik herinner mij nog een uitspraak die ik als kind op stal wel eens hoorde: Wanneer je met een nieuw zadel het atelier van de zadelmaker/de winkel buitenkomt, is die nog maar de helft waard.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 15:59

Ik zie de zadels zonder VPS toch best wel goed verkocht worden hoor, er zijn zelfs mensen die per-sé een zadel zonder VPS willen omdat ze het meer flexibele fijner vinden dan het meer "zadel" met de VPS :)

Maar ze staan wel vaak voor vrij weinig geld te koop. In jouw geval is het denk ik vooral ook de Physio-pad waar weinig mensen interesse in hebben, en die het schaapje ook weinig meerwaarde vinden hebben. Terwijl daar voor jou wel een flink aankoopbedrag is zit :(:)

Je zou kunnen overwegen om die artikelen apart te koop te zetten? Een enkeling is wel eens op zoek naar een Physio-pad, maar de meeste mensen zullen hem niet willen vanwege die Sympanova onderzijde.... ik vind het persoonlijk ook maar ondingen :o

En staat hij alleen op de Bokt-markt, niet op Marktplaats?

Bokt-markt loopt ook slecht hoor ik veel mensen klagen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:04

Die dingen zijn al verkocht, ik heb het nu enkel over het zadel, ja ze willen hem wel voor 100 euro op komen halen, maar ik vind dat hij veel meer waard is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:08

Okee, het is dat je het zegt want in de advertentie zie ik nog steeds een complete London staan, en op Marktplaats zie ik helemaal geen advertentie ervan als ik zoek op "barefoot london", dus wellicht schort het ook een beetje aan het adverteren? :o

Een bod van 100 euro is natuurlijk belachelijk inderdaad, als je hem daarvoor kwijt wil dan ben ik je eerste bieder, en ik zit ècht niet op gebruikte zadels te wachten, alles ligt al zo vol hier :P

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:11

als je zoekt op barefoot london komt hij gelijk boven op MP hoor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:37

Ja, dan toch die met die pad erbij, en eventueel beugels en riemen?
Ik zocht naar 1 zonder toebehoren, vandaar :P

Ik denk dat daarbij vooral het probleem is dat er geen prijs bij staat, en dat de foto heel onduidelijk is.

Dikke kans dat je met een goede prijs erbij en wat duidelijkere foto's, snel een koper gevonden hebt.

Over het algemeen staan ze helemaal niet zo lang te koop namelijk en ik kan het weten, hou het best een beetje in de gaten :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:39

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:45

Ik hoop dat je er snel vanaf komt Aranel!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:48

Hoop het ook.. Ik zoek met enige spoed nu wel een nieuw zadel ook, ben al steeds alle sites aan het afstruinen en heb mensen gePB't dus ik hoop dat ik ook snel wat vind wat wel past :)

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:08

ik raak mijn zadels aan de straatstenen niet kwijt.. dressuur en renzadel wegens blijvende blessure paard en een western zadel wegens niet passen al vanaf de zomer tekoop

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:12

ik heb mijn zadel vanmiddag om 3 uur op marktplaats gezet. dagtopper. hij is net opgehaald :'). vrouw gaat hem passen en anders brengt ze hem vanavond terug.
je moet je gewoon een beetje kunnen onderscheiden op kwaliteit, prijs of bijzonderheid van je zadel.

ik heb gewoon besloten dat ik hem liever nu verkoop voor 50 euro minder, als dat ie nog 3 jaar in de schuur hangt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:17

pmarena schreef:
Ja, dan toch die met die pad erbij, en eventueel beugels en riemen?
Ik zocht naar 1 zonder toebehoren, vandaar :P

Ik denk dat daarbij vooral het probleem is dat er geen prijs bij staat, en dat de foto heel onduidelijk is.

Dikke kans dat je met een goede prijs erbij en wat duidelijkere foto's, snel een koper gevonden hebt.

Over het algemeen staan ze helemaal niet zo lang te koop namelijk en ik kan het weten, hou het best een beetje in de gaten :j

Dat is een gewone pad die erbij zit, die hoort toch gewoon bij het zadel? Zonder pad is hij niet te rijden, beugels en riemen zijn optioneel, staat ook in de adv. Wat is dat een goede prijs om te vragen?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:21

Goed gedaan PocoGaucha!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:33

mijn zadel staat zowel op marktplaats als op de bokt markt...mensen willen idd voor 300 a 400 een merk westernzadel hebben