BR lak hoofdstellen, ervaringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Re: BR lak hoofdstellen, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:07

Ik heb mijn Keswick al 2 jaar en gebruik hem veel, ziet er nog top uit!

Heb afgelopen week voor mijn jonge de Kingston lak gekocht.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:28

Loezoe, bedoel je zoals de Wendover die heeft?
Dat is nlk. mijn S&T hoofdstel, met dat iets teruglopende kopstuk.

Dat heeft in mijn ogen niet heel veel effect :o
Het kruipt toch gewoon een beetje naar voren, en ligt uiteindelijk gewoon op de plek waar alle hoofdstellen liggen. Vond het idee wel mooi, en als ik het net om heb gedaan ligt het nog zoals het bedoeld is, maar dat duurt nooit lang. Maargoed, dan zit het nog steeds gewoon prima zoals alle andere hoofdstellen, dus niks mis mee.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:20

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn jonkie erg lomp is en vaak genoeg met zijn hoofdstel langs de muur schuurt, maar ook mijn lak is nog helemaal als nieuw. soms een beetje dof door de vettigheid, maar met een beetje afwasmiddel is hij zo weer mooi hoor!

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:53

Bettine schreef:
Loezoe, bedoel je zoals de Wendover die heeft?
Dat is nlk. mijn S&T hoofdstel, met dat iets teruglopende kopstuk.

Dat heeft in mijn ogen niet heel veel effect :o
Het kruipt toch gewoon een beetje naar voren, en ligt uiteindelijk gewoon op de plek waar alle hoofdstellen liggen. Vond het idee wel mooi, en als ik het net om heb gedaan ligt het nog zoals het bedoeld is, maar dat duurt nooit lang. Maargoed, dan zit het nog steeds gewoon prima zoals alle andere hoofdstellen, dus niks mis mee.

Ja, dat bedoel ik inderdaad! Maar dat is dus niet de moeite om extra aan te schaffen begrijp ik. Je kunt ze namelijk wel los bestellen en dan je gewone kopstuk erdoor vervangen.
Vond het idee inderdaad ook wel erg goed, maar dan moet het wel blijven liggen waar het zou horen ;)

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 17:20

Bij mij blijft het niet super liggen, maar ik heb ook mijn S&T bitten vrij hoog erin hangen, dus het kan zijn dat het daardoor wat naar voren wordt getrokken.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 08:13

Ik had eerst de Kingston voor mijn pony maar ik kreeg toen een bruin zadel dus toen moest ik hem verkopen :(
Later nooit meer zo'n fijn hoofdstel gehad..
Nu heb ik voor mijn paard de Eston besteld bij divoza voor de wedstrijden, lijkt me ook een super fijn hoofdstel en in het echt vind ik hem ook super mooi!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 08:30

Vind het nadeel van de BR hoofdstellen wel dat de passantjes zo snel ruim worden/zijn..

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 08:31

Ik heb dat probleem niet bij de passantjes, maar wel bij alle andere leertjes. Zoals de neusriem en de sperriem!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:16

Roxiie, dat heb ik inderdaad ook een beetje, en verschilt wel heel erg per passantje. Sommige zakken continu af, andere blijven keurig zitten.

De neusriem etc. rekt wel erg uit. In het begin kreeg ik hem met veel pijn en moeite op het eerste gaatje, nu heb ik al gaatjes bij moeten maken :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:34

Ik kreeg het aansnoerriempje bij geen van mijn paarden dicht, ook niet als ik op het laatste puntje gaatjes bij zou maken, dus ik gebruik nu langere riempjes van andere merken. Jammer, want als ik jullie zo hoor, zouden ze nog wel eens lang genoeg kunnen worden. :+ Ik krijg echter niet de kans om ze uit te rekken.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:47

Ja indd, bij mij zijn het ook lang niet alle passantjes

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:52

Ik heb ook de BR Kingston, wel opgeleukt met een Schumacher frontriem :)
Ben er erg tevreden over... Had gedacht dat het leer sneller zou beschadigen maar tot nu toe heb ik nog steeds geen beschadigingen op het lak (na een jaar)..

Ook hier ondertussen al vele gaatjes bijgemaakt :P

joedith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 15:31

Ik heb de BR Kingston voor mijn friesje.
Maat full met maat cob bakstukken. Past perfect zo :)

Vind het hele fijne hoofdstellen van goede kwaliteit.
Als de neusriem in het begin niet goed dicht wil, kun je tijdelijk ook de beschermer er tussen uit halen.

Afbeelding

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:11

Afbeelding

Ik heb ook eentje gekocht.. Vond hem toch erg mooi..
Hoofdstel past prima.. Geen problemen met de pasvorm..

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 12:20

BR Kingston met Vantaggio frontriem (ik vind de lak frontriem niks dus die heb ik te koop gezet :o )
Afbeelding

Super ding! Voor de neusriem nog even de kinbeschermer er tussen uit, die valt iets klein en moet zich nog vormen. Als hij zich net zo goed houdt als mijn oude BR Adlington ben ik meer dan happy :)