voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:19

Mazzel joh !!

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:02

Zo kimenco dat is inderdaad een masseltje zeg.
Vind de bruine barefoots ook altijd heel mooi, had er ook graag een gewild, maar had net een nieuw best duur hoofdstel gekocht en die was zwart,en een bruin zadel met zwart hoofdstel vind ik niet mooi, dus maar een zwart zadel.

Had trouwens de vrouw gemaild waar ik mijn zadel gekocht had, over dat het zadel achter bij de cantle wat schuurde, volgens haar kan ook het probleem zijn, omdat ik nu een grotere pommel in mijn zadel heb, het zadel dus ook weer wat meer moet gaan zakken, en dat er daarom waarschijnlijk wat schuurplekjes zijn, kan me daar wel in vinden eigenlijk, wat denken jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:06

ik wil juist het liefst een geheel zwart westernachtig boomlooszadel.. maar alles wat ik tot nog toe heb gevonden is met bruin -O- en ik vind bruin lelijk :\

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:08

De Arizona van Barefoot is in het zwart te bestellen ? En op de site van buitenzinnig.nl staan ook westernmodellen die in het zwart leverbaar zijn ?

En er heeft nog een bokker een zwarte Freeform western te koop :)

Dan heb je natuurlijk ook nog de BM-achtige boomloze westernzadels...dus al met al is er zat boomloos western in het zwart verkrijgbaar hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:11

heb ik weer met mijn neus gezocht... :o
weet je wie de zwarte freeform te koop heeft?

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:12

Maikaatje schreef:
Mensen ik vind mijn boomloos zadel niet fijn/mooi meer. Wie kent een boomloos zadel die mij meer steun geeft en wat mooier eruit zien.

Er staat een zo goed als nieuwe barefoot london in het bruin te koop op MP is een maat 1.
Erg mooi zadel.
Misschien iets voor jouw?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:18

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:10

Klopt het trouwens dat je de inlages voor een barefoot zonder vps ook dubbel kan vouwen? Dat ze dus ook zacht zijn? Als ik ze plat op de grond leg en met een vinger er op druk, dan kom ik niet op de grond, dus in die zin zijn ze wel stevig. Ik had hele stugge inlages verwacht, maar ik heb er geen verstand van hoor :D

Kimenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:44

uudje schreef:
Zo kimenco dat is inderdaad een masseltje zeg.
Vind de bruine barefoots ook altijd heel mooi, had er ook graag een gewild, maar had net een nieuw best duur hoofdstel gekocht en die was zwart,en een bruin zadel met zwart hoofdstel vind ik niet mooi, dus maar een zwart zadel.

Daarom wilde ik ook graag een bruine, ik heb een bruin hoofdstel en met een zwart zadel staat dat dus echt niet! Dat ligt er dus nu op...testzadel is zwart.
En in de toekomst komt er dus ABSOLUUT zo'n lamsvachtje op he :D Vind ik ook mooier op een bruin zadel staan

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:28

Jennyxx schreef:
Klopt het trouwens dat je de inlages voor een barefoot zonder vps ook dubbel kan vouwen? Dat ze dus ook zacht zijn? Als ik ze plat op de grond leg en met een vinger er op druk, dan kom ik niet op de grond, dus in die zin zijn ze wel stevig. Ik had hele stugge inlages verwacht, maar ik heb er geen verstand van hoor :D

Klopt , ze zijn super-soepel :j

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:31

Ja heerlijk zo'n schapenvachtje, lekker zacht voor je billen, vind het inderdaad op een bruine ook mooier staan dan op een zwarte.

@ jennyxx een inlage voor vps is wat dunner en inderdaad iets zachter.maar volgens mij zijn ze voor een zadel zonder vps iets dikker, maar wel soepel.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:39

suze_ schreef:
ik wil juist het liefst een geheel zwart westernachtig boomlooszadel.. maar alles wat ik tot nog toe heb gevonden is met bruin -O- en ik vind bruin lelijk :\

er zijn genoeg zwarte boomloos zadels :)

zelf wilde ik eerst een arizona maat 0, maar heb maar besloten dat er eerst een cheyenne komt en daarna een BM.
de laatste vind ik hemels zitten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:00

maar zwart én westernlook wel wat minder.
die ene die ik zo vond, heb ik nog niet op NL sites gevonden.
maar wie weet zoek ik wel verkeerd hoor :j :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:12

de bob marshall zal ik ook uit amerika moeten halen, als je wat bijzonders wilt moet je het soms van ver halen.

het nadeel van westernboomloos vind ik toch wel de lengte, dat dat geldt ook voor de boomzadels.
alles wat ik tot nu toe vond was wel de juiste lengte maar met kindermaat zitting.
en nu heb ik het perfecte zadel gevonden dat ook nog redelijk verkocht wordt zonder dat ik hoef te bestellen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:20

das waar :j

de lengte is iets waar ik ook flink op zal moeten gaan letten :j
als het niet kan dan kan het niet.. maar ze zijn zoveel mooier :D

welke heb jij nu gevonden?

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:41

Ik begin steeds meer te twijfelen of mijn zadel niet te groot is voor Udo, degene waar ik hem gekocht had zei dat hij hem makkelijk kon hebben, heb later nog een mail gestuurd naar boomloos rijden en ook zij zei dat hij het best kon hebben, maar voor het mooie misschien een maatje kleiner, heb nu een 2, ben nu eigenlijk benieuwd wat jullie zeggen.
Heb er even een linkje bij gedaan met de foto's.Foto 1 ben ik op het zadel.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4B3OKC4M-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BVKXEPTQ-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LAGZLFEV-D.jpg

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:38

Ik vind m goed staan hoor.. Hij oogt wat groot maar ik zie nergens probleemplekken ofzo.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:42

Vind het wel meevallen. Denk niet dat jij lekkerder zou zitten in maat 1. Of je moet al heel erg van een gesloten zit houden. Als jij er op zit valt het me ook niet echt op of zo.

Hoe groot is je Udo?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:13

@Uudje: ter vergelijk hier een foto van mijn cheyenne op mijn fjord, mijn fjord is wel 1.50m, ik heb een maat 1.
Afbeelding

Kan je een beetje het verschil zijn, ik weet alleen niet hoe groot jouw fjord is?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:03

ziet er goed uit hoor udje :)
hor doet je fjord het eronder??

voor suze_
Afbeelding

Kimenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 08:34

Vind het er best goed uitzien hoor Uudje.
En ik denk ook dat jij niet erg lekker zult zitten in een maat 1, trouwens een boomloos mag best een beetje langer zijn dan een boomzadel dat maakt niets uit heb ik me laten vertellen. Doordat er geen kussens onder zitten veroorzaakt het ook geen drukkingen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 08:56

heb gewoon graag dingen passend, zodat er ook gee schuurplekken komen op de rug.
mevrouw heeft een gevoelig huidje dus zie dat wel gebeuren bij ons, we zijn de levende wet van murphy.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:04

Nu ben ik wel heel benieuwd hoe groot Udo is! Vind het niet misstaan, en vraag me nu af of op mijn pony ook een maat twee zou passen. Mijn Waldi is trouwens maar 1,41m

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:00

Kijk eens naar een topic van mij, zoek eens naar "Friesland IJslanders Vakantie"
dan zie je Thom, een ijslander van 1.41 met een cheyenne maat 2 :3