wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:58

Eigenlijk zijn ze volgens mij zo zacht mogelijk gevuld. Als je hard op 1 plek zou knijpen, dan druk je alle lucht weg. Maar omdat er geen puntbelasting is maar de druk over een groter opp verdeeld wordt, Krijg je dus een dun, beweeglijk laagje. Natuurlijk is het zadel hard waar de meeste druk staat, maar dit is geen vast punt omdat het paard beweegf en hierdoor de lucht mee beweegd. Dus als je binnenkant meer belast, gaat de lucht grotendeels naar buiten zodat daar ook meegedragen wordt. De druk wordt dus continu verdeeld. Voor sommige paarden kan dat best wennen zijn, net een waterbed.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:21

Laat ik die nou ook hebben :D En ook die vind ik heerlijk!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:10

Ankie_Boris schreef:
effe heel erg offtopic:

YES!! Mijn zadel gaat 25 okt. op de post vanuit Engeland, 4 nov. krijg ik 'm!! :D

oooooooooooooooo |o

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:39

DendroFleur schreef:
Eigenlijk zijn ze volgens mij zo zacht mogelijk gevuld. Als je hard op 1 plek zou knijpen, dan druk je alle lucht weg. Maar omdat er geen puntbelasting is maar de druk over een groter opp verdeeld wordt, Krijg je dus een dun, beweeglijk laagje. Natuurlijk is het zadel hard waar de meeste druk staat, maar dit is geen vast punt omdat het paard beweegf en hierdoor de lucht mee beweegd. Dus als je binnenkant meer belast, gaat de lucht grotendeels naar buiten zodat daar ook meegedragen wordt. De druk wordt dus continu verdeeld. Voor sommige paarden kan dat best wennen zijn, net een waterbed.

Dit klopt wat je zegt. Toen WOW bij mij was werd mij idd verteld dat het de kunst is om met zo weinig mogelijk lucht in de kussens te werken, anders, kun je, zo'n skippybaleffect krijgen..
Ik heb toen ook goed aan de kussens gevoeld, ook met rijden. Maar precies wat je zegt, superzacht, en geen punstbelasting door de verdeling die er dan ontstaat..

Sorry Shangah :o

Ishtar13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:33

femmefatale1 schreef:
De kussens mogen niet leeg lopen en gebeurd dat wel valt het gewoon garantie.
Dus wel ermee terug gaan.. en desnoods nieuwe kussens vragen..
Overigens heb ik nog nooit pufjes gehoord onder het rijden!

Verder worden de kussens bij koude iets zachter (koude lucht krimpt), maar.. bij het rijden worden de kussens weer warmer door de rugvan het paard waardoor de oorspronkelijke positie terug komt.

@@@ De kussens van een WOW kunnen niet leeg lopen. Mocht dit wel zo zijn dan is dit garantie.
Pufjes onder het rijden kan bij ruiters met overgewicht die geen spiergebruik hebben. Als je op een bank neerploft heb je ook geluid. Lichtrijden doe je met beleid dan is ook het beste voor de rug van het paard.
De kussens zijn tig keer getest en de lucht veranderd niet door de buitentemperatuur en blijft constant in de airbags. De sealinggel waarmee de pijpjes worden afgedicht houdt mede de lucht in de kussens. De lucht in de kussens dient zo min mogelijk te zijn zodat de kussens zacht blijven. Je zal dan niet het skippybal effect hebben. Mijn paarden lopen al jaren met een WOW en werken er goed onder. De lucht is in 6 jaar hooguit 1 x aangepast.
Lyster

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:11

even tussen door.
Ik heb een headplate nr 5 een hele breedde dus te koop.

voor vragen pb graag..
iemand intresse????

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:52

Headplate 5?! jeetje, dat heeft die van mij ook, is wel echt breed! (had ik dat geweten :D ) krijg nu al een nieuwe..

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:48

Die van mij heeft een 3 nodig, voor een kwpn-er best wel breed volgens mij :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:51

mijn 2 paarden hebben ook maat drie dat zijn nrpsers...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:16

Mijne heeft ook 3.
Ik geloof dat deze overeen komt met de extra wijde van Wintec. Dus ja, vrij breed.
Maar ik denk dat heel veel paarden met een te smalle boom lopen.
Mensen kijken teveel naar de schoft, en niet naar de spieren.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:29

De mijne (nrps, zie profiel) loopt nu lekker onder een 3, maar zat dicht tegen 4 aan. Ze heeft ook 2 en zelfs 1 gehad in mijn oude wow, maar toen had ze inderdaad weinig bespiering. Een maandje of 2 niet onder het zadel geweest, lekker op de wei en hoppa, ineens 2 maten breder!

Capricornia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:42

Nog een trotse WOW bezitter hier :D ik heb mijn zadel nu ruim anderhalve maand, en heb net de eerste aanpassing gehad, de boom was nog goed (mijn paard is heel smalletjes bij de schoft ik dacht dat het fit 1 was) maar de kussens waren aan wat opvullen toe (het foam erin was iets ingezakt en het leer was ook wat uitgerekt) aan beide kanten werden en 3 pompjes ingedaan en ik zat er weer super op :) ik ben echt zo blij met mijn zadel, vanaf nu wil ik niks anders meer!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:34

Schangah schreef:
Ankie_Boris schreef:
effe heel erg offtopic:

YES!! Mijn zadel gaat 25 okt. op de post vanuit Engeland, 4 nov. krijg ik 'm!! :D

oooooooooooooooo |o

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Die van mij wordt ook volgende week verzonden :):)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:41

Na heel wat meelezen hier en informatie zoeken voor een vriendin (in eerste instantie dan :P) ben ik zelf om, ik wil ook een WOW :D . Het is dat ze zo duur zijn, anders had ik er allang een gekocht. Misschien volgende week een tweedehands passen, zijn er nog dingen waar je op moet letten (wil eigenlijk ook wel een passervice laten komen, maar misschien zijn er nog extra aandachtspunten?).

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:55

2005 schreef:
Na heel wat meelezen hier en informatie zoeken voor een vriendin (in eerste instantie dan :P) ben ik zelf om, ik wil ook een WOW :D . Het is dat ze zo duur zijn, anders had ik er allang een gekocht. Misschien volgende week een tweedehands passen, zijn er nog dingen waar je op moet letten (wil eigenlijk ook wel een passervice laten komen, maar misschien zijn er nog extra aandachtspunten?).

De zit is anders dan bij normale zadels. Maar er is ook een vrouwenuitvoering. En rekening mee houden (dat hoor ik dan) dat de beweging van je paard ernorm kan gaan veranderen. De schouders krijgen ruimte dus je paard kan enorm gaan bewegen, dit dus rustig opbouwen voordat je een overbelasting gaat krijgen bij je paard. (Ik zal zelf denk ik een remparachute moeten gaan aanschaffen omdat die van mij in de galop nu al enorme sprongen maakt. :+ )
Laat wel een passervices komen omdat er zoveel verschillende mogelijkheden qua kussen zijn.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:03

Schangah schreef:
2005 schreef:

De zit is anders dan bij normale zadels. Maar er is ook een vrouwenuitvoering. En rekening mee houden (dat hoor ik dan) dat de beweging van je paard ernorm kan gaan veranderen. De schouders krijgen ruimte dus je paard kan enorm gaan bewegen, dit dus rustig opbouwen voordat je een overbelasting gaat krijgen bij je paard. (Ik zal zelf denk ik een remparachute moeten gaan aanschaffen omdat die van mij in de galop nu al enorme sprongen maakt. :+ )
Laat wel een passervices komen omdat er zoveel verschillende mogelijkheden qua kussen zijn.

Dan schaf ik ook maar een remparachute aan maar dan voor de draf, laatste keer dat hij op een showdraf door de bak ging wist ik op mijn huidige zadel al amper meer te blijven zitten :P . Zijn schouders zijn HET probleem bij alle 'normale' zadels, dus ik hoop dat wow voor hem dan echt een uitkomst gaat zijn. In principe ligt zijn zadel wat hij nu ook heeft erg goed, maar ja, als het nog beter kan, waarom niet :+ .
Passervice ga ik idd maar laten komen, ik zie onderhand zoveel opties op de site van wow dat ik het ook niet meer weet :? .
Hoop dat jouw zadel snel komt, post je een foto hier ook? Ben benieuwd.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:46

Ja zal ik doen, ik wel geen speciale uitvoering qua leer. Gewoon zwart met de conventional flaps. De schouders krijgen door het ontwerp van de boom (die totaal anders is dan normale boomzadels) veel ruimte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 21:01

ik ben ook nog steeds in de 7e hemel! super fijn zadel en al zijn geld waard!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:28

Ankie_Boris schreef:
Headplate 5?! jeetje, dat heeft die van mij ook, is wel echt breed! (had ik dat geweten :D ) krijg nu al een nieuwe..

mijne spant volgens mij de kroon met 7 :Y)

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:21

lonnie schreef:
Ankie_Boris schreef:

OMG 8)7

Bonny1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:34

Hebben jullie ook foto's van julllie WOW ik wil er ook graag een. Ik ben benieuwd naar wat voor kleuren jullie hebben

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:50

lonnie schreef:
Ankie_Boris schreef:

jeeeeetje :oo wat is het voor een ras is je paard /pony ? :wow:

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:47

ik heb een fjord :D brede rug, lange rug, hangrug. Enige optie die nog open stond was een WOW. Man wat was ik blij dat het Arie lukte om iets passend te maken!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:02

lonnie schreef:
ik heb een fjord :D brede rug, lange rug, hangrug. Enige optie die nog open stond was een WOW. Man wat was ik blij dat het Arie lukte om iets passend te maken!

Mooi dan toch dat een wow de uitkomst is. Ik hoop voor mij ook anders wordt ze een paard om tegen aan te kijken dan mee te rijden.
Op zich geen straf ze is wel heel erg mooi (al zeg ik hetzelf <3) maar er op rijden zou wel leuk zijn.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:38

Zijn er hier ook meer paarden die erg gevoelig op de rug zijn?
*op de blote rug zitten is supergevoelig voor m'n paard*