Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DendroFleur schreef:Eigenlijk zijn ze volgens mij zo zacht mogelijk gevuld. Als je hard op 1 plek zou knijpen, dan druk je alle lucht weg. Maar omdat er geen puntbelasting is maar de druk over een groter opp verdeeld wordt, Krijg je dus een dun, beweeglijk laagje. Natuurlijk is het zadel hard waar de meeste druk staat, maar dit is geen vast punt omdat het paard beweegf en hierdoor de lucht mee beweegd. Dus als je binnenkant meer belast, gaat de lucht grotendeels naar buiten zodat daar ook meegedragen wordt. De druk wordt dus continu verdeeld. Voor sommige paarden kan dat best wennen zijn, net een waterbed.
femmefatale1 schreef:De kussens mogen niet leeg lopen en gebeurd dat wel valt het gewoon garantie.
Dus wel ermee terug gaan.. en desnoods nieuwe kussens vragen..
Overigens heb ik nog nooit pufjes gehoord onder het rijden!
Verder worden de kussens bij koude iets zachter (koude lucht krimpt), maar.. bij het rijden worden de kussens weer warmer door de rugvan het paard waardoor de oorspronkelijke positie terug komt.
2005 schreef:Na heel wat meelezen hier en informatie zoeken voor een vriendin (in eerste instantie dan) ben ik zelf om, ik wil ook een WOW
. Het is dat ze zo duur zijn, anders had ik er allang een gekocht. Misschien volgende week een tweedehands passen, zijn er nog dingen waar je op moet letten (wil eigenlijk ook wel een passervice laten komen, maar misschien zijn er nog extra aandachtspunten?).
Schangah schreef:2005 schreef:Na heel wat meelezen hier en informatie zoeken voor een vriendin (in eerste instantie dan) ben ik zelf om, ik wil ook een WOW
. Het is dat ze zo duur zijn, anders had ik er allang een gekocht. Misschien volgende week een tweedehands passen, zijn er nog dingen waar je op moet letten (wil eigenlijk ook wel een passervice laten komen, maar misschien zijn er nog extra aandachtspunten?).
De zit is anders dan bij normale zadels. Maar er is ook een vrouwenuitvoering. En rekening mee houden (dat hoor ik dan) dat de beweging van je paard ernorm kan gaan veranderen. De schouders krijgen ruimte dus je paard kan enorm gaan bewegen, dit dus rustig opbouwen voordat je een overbelasting gaat krijgen bij je paard. (Ik zal zelf denk ik een remparachute moeten gaan aanschaffen omdat die van mij in de galop nu al enorme sprongen maakt.)
Laat wel een passervices komen omdat er zoveel verschillende mogelijkheden qua kussen zijn.
lonnie schreef:ik heb een fjordbrede rug, lange rug, hangrug. Enige optie die nog open stond was een WOW. Man wat was ik blij dat het Arie lukte om iets passend te maken!