is dit nou zo n moeilijke rug?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

rosja1

Re: is dit nou zo n moeilijke rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:29

wacht ik bel hem weer even omdat nog eens helder te krijgen. hij wordt gek van mij denk ik

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:30

gewoon vragen. kost genoeg

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:39

Beste rianne blabla dit zadel is echt geschikt voor jou en je paard. maak je geen zorgen blabla. mocht het na een paar weken nou nodig zijn dan is het zadel helemaal aanpasbaar door mij zowel boom als kussens. met andere woorden krijg geen ander zadel dan maar we gaan het zadel effe helemaal ombouwen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:41

Nouja, zolang jij de garantie krijgt dat het uiteindelijk goed komt... welke garanties biedt hij? en welke voorwaarden?

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:42

hij geeft een garantie dat( mocht het nodig zijn) het zadel aanpasbaar wordt gemaakt. hij zegt het zadel is heel geschikt voor jou en je paard.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:43

en als hij dat niet kan bel ik mijn rechtsbijstand.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:43

:P

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:44

Maar als jij dat nou niet zo ervaart... het dieptepunt ligt niet in het midden toch? daar waar het wel zou moeten... hoe kun je dan goed zitten? want je zit nu toch eigenlijk te ver naar achteren?

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:44

weet je wat ik nou niet snap?? zo n 'zadelmaker' heeft toch een winkel en naam hoog te houden? doet hij goed zo!

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:45

ik zit iets naar achteren maar dat is maar heeel weinig. ik heb ook nog een bredere boom erbij, die kan ik erin doen eventueel, kijken of het dan beter ligt

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:46

het paard loopt er goed onder, heel ontspannen. het is ook het eerste zadel waarbij ze niet meer lelijk doet met opzadelen. maar dan nog ik ben hier niet blij mee met deze hele situatie

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:50

Ja, maar alleen lelijk doen met opzadelen is natuurlijk geen reden. Mijn paard is ook geen schatje met opzadelen, maar loopt wel beter dan ooit met dit zadel.
Heb divoza ook gebeld over het verdwijnen van die vulling in het midden van mijn zadel. heb bij het callcenter aangegeven dat ik de zadelmaker wil spreken die dit zadel heeft aangemeten (op haar eigen verzoek hoor. de zadelmaakster wil niet dat er nog meer mensen tussen gaan zitten, aangezien dit met de eerste keer opvullen mis is gegaan). divoza neemt contact met haar op over hoe het verder moet.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:52

Goed dat je er ook achteraan zit. Ik doe dat ook, ben het zo zat.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:57

lieve meisjes komen in de hemel, brutale meisjes komen overal. ;)

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:58

precies!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:00

Wat ik niet kan snappen is dat een zadelmaker niet achter zijn eigen kunnen gaat staan.
Jij haalt hem er bij omdat het zijn/haar vakgebied is, anders deed je het tenslotte wel zelf toch?
Vervolgens is de betalende klant (die zorgt voor zijn boterham) niet tevreden, dan ga je er alles aan doen om dat wel voor elkaar te krijgen.
Ik krijg een beetje het idee dat de zadelmaker bij TS geen passend zadel heeft maar wel graag haar geld wilde hebben. Als hij eerlijk was geweest had hij dat gemeld en haar bijvoorbeeld door gestuurd naar een collega. Dat was eerlijk geweest en dan was je ook positief over zo iemand geweest.
Je koopt tenslotte geen nieuw zadel om deze vervolgens helemaal te gaan verbouwen. Bij een 2e-hands zadel is dat een kleine optie maar bij een nieuw zadel...

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:03

vind ik ook! ik ben, voordat ik naar divoza ging, bij een zadelmaker geweest die ook niks passends had. hij wilde tweedehands voor mij gaan zoeken. Vrijblijvend uiteraard. uiteindelijk vond ik zelf een zadel. Heb hem gebeld dat de zaken niet doorgingen. Niks aan de hand.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:07

Morgen komt onze zadelmaker het zadel nakijken wat ik bij ons onlangs aangeschafte paard heb gekregen. De vulling is dunnetjes en erg hobbelig. Tevens gaat hij kijken of hij mijn zadel passend kan krijgen op het nieuwe paard.
Hij is erg precies, wil alleen het zadel nalopen als het paard er ook bij is, past regelmatig tijdens het vullen en daarna moet je ook rijden waar hij bij is. Dan kijkt hij nog een keer naar het zadel en de pasvorm.
Bij mijn oude zadel zal hij eerlijk zeggen of het wel of niet kan.
Het is zelfs zo bij hem dat als het niet kan met mijn oude zadel en ik hem daar alleen voor liet komen dat hij (omdat de afstand niet zo groot is) er niets voor wil hebben.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:40

zo hoort het ook wel hoor. vind dat echt super. als je hart hebt voor zo'n dier, zorg je dat je eerlijk bent. ook als je niet kunt verkopen. je kunt best commercieel zijn en ondertussen het welzijn van het paard voorop stellen

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 12:46

dat vind ik ook. ik had achteraf beter een andere kunnen nemen maar als ik alles van te voren wist. en ik blijf erbij dat als iemand zich zo noemt je diegene toch zou moeten kunnen vertrouwen?
je gaat er toch vanuit dat ze het beste voor je paardje willen? goed werk afleveren om je naam hoog te houden?

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 12:50

als ik het allemaal zelf wel had geweten en het niet belangrijk vond had ik wel een goedkoop niet passend zadel erop gegooid.
ik wil het beste voor mn paard en nu zit ik toch weer met iets wat in mijn ogen niet goed is.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:52

maarjah in feite doet je zadelmaker zichzelf de das om. als jij de garantie krijgt dat het zadel perfect wordt.. toch? maar vindt ie nu nog steeds dat het zadel goed ligt? waar staat een foto van eht zadel op het paard?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:57

als je nu eens een foto plaatst van het hele paard met zadel, en ook nog 1 waarbij jij erop zit. dan zal hier heel veel duidelijker worden.
verder is al aangegeven om een second opinion te laten doen. je vertrouwen in zadelmakers is wel ver gedaald natuurlijk maar die ik je al aanbevolen had staat over het algemeen erg goed bekend en komt morgen hier. naar leende is dan nog een 3 kwartier. dus als je er een tientje of 6-7 voor over hebt, weet je ineens veel meer.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 13:00

ik heb al second opinions gehad van met name mijn lesgever. en als ik heb laat komen zegt hij waarschijnlijk het ligt niet goed en dan? die man komt soiezo pas over een paar weken die wil niet eerder komen. dus in feite schiet ik er niets mee op. sandra(silence) komt ook kijken, die woont om de hoek bij mij.
ik zal een nieuwe foto maken frankiej

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 13:01

ilse: even een pagina terug kijken daar staat een foto. je hebt wel gelijk, hij zei ik maak het passend hoe dan ook.