Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Voor mijn merrie dan 

Ik heb wel een aansnoerneusriem (klinkt al lekker vriendelijk), maar hem aansnoeren doe ik niet

Jolienn schreef:Mijn paard wordt vervelend van druk onder de kaak, dus enige neusriem die ik kan gebruiken is een lage. Vind het ontzettend lelijk bij haar, maar het is niet anders.
Jonge ding (5) is ingereden met gecombineerde, had last van een tandje en tandarts adviseerde een week niet te rijden en daarna nog een week met lage neusriem om te kaak te ontzien (daar had ze last van tandje) zodat t goed genezen zou zijn. Heb 1x de lage neusriem erom gehad, los of strak of normaal maakte niet uit, ze was niet te rijden, ze vond t echt vreselijk, combi er weer omgedaan en ze deed weer normaal. Dus ik kijk gewoon naar waar het paard fijn op loopt
Maar inderdaad, hij is uit de mode, op maneges wordt ie nog wel veel gebruikt.
rebeltje schreef:Eigenlijk heb ik er gewoon niet over nagedacht. De gecombineerde neusriem zag ik overal, en die heb ik genomen. Wel heb ik het sperriempje eraf gehaald.. Ik vroeg me eigenlijk af wat het nut daarvan was, toen ik zonder geen verschil merkte maar besloten dat er geen nut van wasVoor mijn merrie dan
Na dit topic ben ik wel benieuwd of het verschil zou uitmaken bij mijn merrie, al vraag ik me af of het dan positief verschil uit zou maken omdat zij juist zo gevoelig op het onderste gedeelte van haar neus is
Aansnoeren is toch meer een keuze van de ruiter? Elk riempje kan strak aangetrokken wordenIk heb wel een aansnoerneusriem (klinkt al lekker vriendelijk), maar hem aansnoeren doe ik niet
Raggel schreef:Schangah schreef:Bij de lage neusriem is het belangrijk om deze niet te vast te snoeren omdat deze neusriem sterk inwerkt op het hele dunne stukje bot. Zie foto. Zo vriendelijk is de neusriem dus niet.
Dat is geen enkele neusriem die wordt vastgesnoerd
Schangah schreef:Geen enkele neusriem is vastgesnoerd vriendelijk , maar deze werkt wel heel scherp in op het neusbeen, ook met de ruimte van twee vingers ertussen.

Als iemand iets weet laat het dan even weten