Stang en trens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:27

hestejente schreef:
Voorstel: zodra er het nodige is onderzocht een verplichte cursus voor alle paardenhouders, of op z'n minst een demo op Horse Event :Y)

:+ :+ :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:31

Onderzoek door myler en sprenger, en toch zien hun bitten er heel verschillend uit :+

jouke_h

Re: Stang en trens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:33

Wat mijn idee is van stang en trens is dat je het jezelf makkelijker kan maken om voornamelijk je verzamelde oefeningen makkelijker te kunnen opvangen en uitvoeren. Je stang zorgt voor de afbuigen en met je trens kan je nog de goede kant op sturen.

Wat ik jammer vind is dat je naarmate je in een hogere klasse rijdt er steeds meer dingen aan optoming van ruiter en paard als verplichting gelden. Per paard en per ruiter en al helemaal die combi verschilt dat zo erg.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:37

jouke_h schreef:
Wat ik jammer vind is dat je naarmate je in een hogere klasse rijdt er steeds meer dingen aan optoming van ruiter en paard als verplichting gelden. Per paard en per ruiter en al helemaal die combi verschilt dat zo erg.

Inderdaad. Ik vind het slecht dat ze een dubbele optoming verplichten vanaf ZZ-Zwaar terwijl dit echt niet nodig hoeft te zijn. Evenals het gebruik van sporen. Dat is ook verplicht vanaf de M1. Ik vind dit echt onzin, want er zijn ook genoeg paarden die prima zonder spoor te rijden zijn.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:45

Het zal wel te maken hebben met zelfde optoming gelijkere beoordeling omdat ik echt niet op een andere reden kan komen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:15

Helma_Amber schreef:
jouke_h schreef:

Inderdaad. Ik vind het slecht dat ze een dubbele optoming verplichten vanaf ZZ-Zwaar terwijl dit echt niet nodig hoeft te zijn. Evenals het gebruik van sporen. Dat is ook verplicht vanaf de M1. Ik vind dit echt onzin, want er zijn ook genoeg paarden die prima zonder spoor te rijden zijn.

Sporen kun je nog voor kiezen om weliswaar te dragen maar niet te gebruiken. Met s&t wordt dat al lastiger, aangezien het doorhangen van de stangteugel toch wordt afgestraft in de punten?

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:28

Ja maar het feit dat je sporen verplicht moet dragen vind ik grote onzin. Je wordt gewoon verplicht om hulpmiddelen te dragen. Maar goed, ik ga offtopic...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:49

kijk weet je wat het is een S&T is niet nodig ja het is makkelijk maar vanaf bepaalde niveau`s moet het en dat vnd ik triest omdat veel paarden het niet eens nodig hebben

LipsLikeSgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:34

Dancie schreef:
kijk weet je wat het is een S&T is niet nodig ja het is makkelijk maar vanaf bepaalde niveau`s moet het en dat vnd ik triest omdat veel paarden het niet eens nodig hebben

Mee eens...Waarom een paard 2 bitten in douwen terwijl hij net zo goed loopt op 1...(Of geen....)
En offtopic: Dat sporen verplicht zijn vind ik ook belachelijk, gelukkig heb je ook sporen zonder "spoor" :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:55

Het zijn niet de paarden die ze "nodig" hebben; het zijn de ruiters die blijkbaar niet zonder al dat ijzerwerk kunnen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:46

het gaat niet om zonder kunnen, in de zz zwaar mag je niet anders ;)

drupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 08:06

we moeten blij zijn dat ze het al op geschoven hebben naar de psg,maar ik merk er in mijn omgeving niets van ze hebben net een paar punten in de m2 en er moet al s & t in ,jammer.
al zijn er natuurlijk altijd paarden die er gewoon fijner op zijn.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 08:20

het zijn de handen van de ruiter/amazone die het ''onvriendelijk'' maken. of dat nu met of zonder bit is.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 12:12

ja en het is de gemakzucht. Zodra iemand M2 gaat beginnen moet zijn paard al leren met een S_T te lopen en waarom= omdat het status heeft ofzo. Ik vind het gewoon zonde en eerlijk is eerlijk menig mens begint eraaan zonder te weten hoe ze er mee om moeten gaan

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:39

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 08:04

Die was ik inderdaad ook al tegengekomen. De reden van het gebruik en de manier waarop het gebruikt worden zijn niet zoals het hoort en ik heb de foto's met kromme tenen bekeken.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:29

Dancie schreef:

Nee jouw paard heeft zeker wel zo'n bit in zijn bek nodig met hefboom werking? En wat rij jij? Jij bent zeker beter dan de gemiddelde Z ruiter, laat me niet lachen

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:00

daisies schreef:
Nee jouw paard heeft zeker wel zo'n bit in zijn bek nodig met hefboom werking? En wat rij jij? Jij bent zeker beter dan de gemiddelde Z ruiter, laat me niet lachen

Waar komt deze ongefundeerde en zeer gefrustreerde opmerking vandaan???

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:07

Ik kon de opmerking ook al niet plaatsen... Lijkt me meer iets wat onder twee mensen privé uitgepraat moet worden?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:27

Ik denk dat daisies die pelham bij de Fries in dancies profiel ook niet nodig vindt. Aangezien die Fries zo mak zou zijn.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:28

daisies schreef:
Dancie schreef:

waar komt deze ineense sckokkende reactie nou weer vandaan :?

ik vind het erg jammer dat er in de hogere sport steeds meer word verplicht,
M1: MOET met sporen
zz-zwaar: MOET met s&t
zoals er hier al eerder word vermeld verschilt er zo veel per combinatie
de ene heeft de sporen al uit de kast gehaald bij de B , wat tegenwoordig opeens
veel het geval is..zelfs bij de bixie kom ik kinderen tegen met sporen :?
maar goed, dat is offtopic
Ik vind de S&T optoming een verlichte hulp net zoals dat is met sporen, het verlicht
je hulpen, ik kan dr niet meer aan vuil maken, het is gewoon zo :)

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:34

hestejente schreef:
Ik denk dat daisies die pelham bij de Fries in dancies profiel ook niet nodig vindt. Aangezien die Fries zo mak zou zijn.

Dat zou een logische verklaring kunnen zijn, maar dan vind ik dat daisies deze uitspraak moet onderbouwen. De opmerking die nu geplaatst is door daisies slaat nergens op en komt meer over als een persoonlijke aanval.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:39

Ik weet het natuurlijk verder ook niet :+ Maar dat is het enige dat ik kan bedenken.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:43

Ik vind het zelf ook nogal belachelijk dat je hoger in de sport bepaalde optomingen moet gebruiken. Ik vind dat ik dat nog altijd zelf mag bepalen en als ik mijn paard op een gewoon bitje ook super aan het lopen heb zou ik er dus echt geen stang en trens inhangen.
Zowiezo is dat iets wat dus gewoon never nooit bij mijn paard in zijn mond komt.
Ik vind het knapper als je op een gewoon bitje je paard goed aan het lopen hebt als op zo'n ding.
Maar goed ik ben dan ook weer zo iemand die het liefste straks met mijn paard lekker op een neckrope ofzo rijdt.
En gelukkig wil ik ook niet hoog in de sport komen, dus dat scheelt ook alweer.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 07:59

Kijk voor de grap es in haar profiel. Weetje wat ik zo erg vind. Mensen die het hardst lopen te roepen dat S&T slecht is, maar is zo'n bit niet minstens zo slecht en onnodig. Waarschijnlijk weten Z ruiters 10 x beter waar ze mee bezig zijn en heeft zij dat bit erin gehangen omdat haar paard bijv. te sterk is.

Ik ken die gene niet persoonlijk, keek toevallig in haar profiel. Waarom roepen mensen die nooit hoger in de sport hebben gereden altijd het hardst dat het onnodig is??

En nee, ik ben geen voorstander van al dat ijzer. Sommige ruiters kunnen er goed mee omgaan maar ik vind dat de aanleining van je paard tegen het perfecte aan moet zitten