Strada zadels, oplosser voor alle zadelproblemen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:17

Idefix als je dus geen te smal zadel op je paard hebt gehad krijg je denk ik ook geen extreme groei/verandering meer bij een paard wat al is uitgegroeid.? Omdat mijn pony nog vrij jong is zou het best kunnen dat hij nog zo van vorm/type veranderd dat ik een andere boom nodig heb, maar dat was het dan ook.

Een passend zadel vinden voor mijn pony (en ook voor mij!) is uitgelopen op een zoektocht van ruim 2 jaar :+ Dus een goedkoop GOED passend zadel vinden lijkt me vrij onmogelijk. 1 van de strada bomen paste echt perfect! Proefgereden heb ik met een zadel met een andere boom, en zelf dat leverde een ernorme verbetering op! Ik wacht dus vrolijk verder :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:05

Tja, en hoe weet je zeker dat het zadel niet te smal was hè? Als je het volgens mij dan idd altijd goed gedaan hebt, lijkt me dat een paard op latere leeftijd niet veel meer verandert, mits die zorg blijft natuurlijk!

En een passend zadel kan een ware zoektocht worden! Kan er over meepraten mbt onze pony. Bij mij vliegt een zadelmaker die beweert dat er 'maar' één zadel is wat past en dat dat toevallig in diens assortiment is er wel uit. Er zijn echt altijd meerdere oplossingen naar mijn mening. Het bewijs heb ik hier gezien. Ik voel mij persoonlijk altijd nogal bedonderd als ze dat tegen me zeggen. Ik heb mensen gesproken die die woorden letterlijk te horen kregen van een zadelverkoper. En dan daarna aantonen dat er nog 4 ook goedkopere merken zijn die echt goed pasten! En dan noem ik uit respect toch maar geen namen.

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:06

Weet een van jullie toevallig of er nog meer mensen dan callista strada zadels aan kunnen meten?

Heb laatst tot half 7 op haar gewacht en geen reacties op 6 mailtjes gehad.. Dit zie ik dus niet meer zo zitten en een strada zelf natuurlijk wel!

Kan helemaal niemand vinden die behalve zij, mijn 2 merries van een zadel kan voorzien :(

keat

Re: Strada zadels, oplosser voor alle zadelproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:44

dan moet je op 2bone.nl kijken bianca boonacker heeft hem bij mij aangepast maar zij en callista werken samen. zij zijn de enige die dit zadel in nl aanpassen.

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:35

PetraVANL schreef:
Weet een van jullie toevallig of er nog meer mensen dan callista strada zadels aan kunnen meten?

Heb laatst tot half 7 op haar gewacht en geen reacties op 6 mailtjes gehad.. Dit zie ik dus niet meer zo zitten en een strada zelf natuurlijk wel!

Kan helemaal niemand vinden die behalve zij, mijn 2 merries van een zadel kan voorzien :(

Wil graag dit berichtje rectificeren, zojuist heb ik samen met een nieuwe e-mail ook 3 oudere e-mails plotseling ontvangen.. We zijn er nog niet uit met een zadel maar als je van elkaar niet hoe of wat weet gaat dat zeker niet werken..

Waarschijnlijk heeft de techniek mij even tegengewerkt.

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:50

Vandaag is Callista bij mij langsgeweest voor 1 van mijn paarden!

Ik heb op 2 zadels gereden (allebij van strada) en uiteindelijk werd het een IC boom, zodra ik de order formulieren heb hoef ik nog maar 5 weken te wachten..

over een week(misschien 2) komt ze ook nog bij mijn andere paard kijken, hopelijk komt het bij elkaar in de buurt en hoef ik maar 1 zadel aan te schaffen, we wachten het af!

Ondanks dat ik zelf 2de hands aan een andere strada kan komen was ze toch uitermate bereid me te helpen en te kijken naar een eventuele andere boom voor dat zadel.

Kan overigens iedereen zo'n zadel aanraden, ik heb nogal een getraumatiseerd paardje gekocht wat als de dood is voor zadels, zodra ik daar een willekeurig (niet verkeerd liggend) zadel op leg eindigt dat redelijk snel in een bok-ceremonie dat was bij dit zadel op geen enkel moment aan de orde en dat is voor mij doorslaggevend geweest!

Zodra ik hem heb zal ik uiteraard een foto'tje achterlaten!

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:09

Een tijd terug (5 weken inmiddels) is Callista weer bij mij geweest om mijn paard nogmaals op te meten. Gelukkig dat we gewacht hebben omdat mijn paard nu meer schoft heeft ontwikkeld en nu is het zeker welke boom geschikt is. Eerst was het al zo dat mijn zadel niet meer optimaal lag maar nog geen schade voor mijn paard aanrichtte, ik zat zelf heel erg voorover maarja daar is wel overheen te komen. We hadden toen besloten om een tijd te wachten omdat mijn paard zeker nog zal veranderen.

Weer een aantal zadels gereden en het was wel duidelijk welke boom er geschikt was dat liet mijn paard me wel weten.

Ben inmiddels mijn zadel nu 5 weken kwijt omdat er een nieuwe boom in wordt gezet, zucht........ mijn geduld wordt wel heel erg op de proef gesteld.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:57

Bianca boonacker van B2one meet ook Strada aan in samenwerking met Callista

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:15

Ik heb inmiddels Callista en Bianca aan de deur gehad. beiden erg bedreven, Callista heeft de juiste uitgezocht en Bianca kwam het zadel nameten, dat was echter niet mogelijk, mij paard is namelijk een maand met een verkeerd zadel gereden en heeft daar aardig wat hinder aan ondervonden en dus een ongelovelijke angst ontwikkeld. Op mijn andere paard heeft ze hem wel kunnen na-passen, ik moet zeggen dat ik daar heel tevreden over was. Mijn trauma patientje heb ik nu 2 keer "gereden" ze is pas 4 dus het bestaat nu met het zadel uit opstappen, rondje lopen, rondje de andere kant op en snel een lading slobber naar binnen werken. Zadel blijft aan de longe erg goed liggen ondanks haar onmogelijke schouders. Zal morgen van allebij even een fototje maken. De andere staat semi op rust, inmiddels mag ik weer 2 kee rper week onder het zadel stappen, gaat erg goed zadel blijft daar ook heerlijk opliggen terwijl zij naast stappen de ene idiote sprong na de andere maakt.

schnappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:01

Hoe bevalt het degene met een strada tot nu toe? Ik heb ruim een jaar geleden een strada aan laten meten op mijn paard. Door omstandigheden bij de leerfabriek heb ik daar erg lang op moeten wachten, en toen het zadel eenmaal binnen was bleek het dus niet meer te passen. dat komt denk ik doordat in de tijd dat ik op het zadel heb gewacht ( dan praat ik over maanden), niet meer gereden had en het zadel wat ik had zo beroerd lag dat ik dat mn paardje niet aan wou doe. Hij heeft die tijd alleen maar af en toe voor de koets gestaan en vakantie gehad nadat ie nagekeken was door een osteopaat.
Ik heb toen besloten geen nieuw zadel te bestellen ( dit zadel kon ze zo aan iemand anders kwijt die deze boom besteld had) mede doordat ik op dat er de balen in had en toch wat onzeker wer. Het is toch een hele uitgave en wat als het dan straks weer niet past.. Bij de zadelpas sessie heeft ze het zadel waar ik mee reed ( dat was niet van mij) nagekeken en qua boom en zadel was het wel goed maar het moest drastisch helemaal opnieuw opgevuld worden. Ik heb toen zo'n zelfde zadel nieuw gekocht, na een maar maanden na laten kijken en met een klene aanpassing aan de singelstoten ligt dit zadel op mijn paard nu prima. maarrrrr.... Ik heb gezien wat de strada bij mijn paard deed en daar was ik echt van onder de indruk! En nu een jaar later met een paard wat volop in training staat begint die strada toch weer te kriebelen...

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:40

Het klinkt misschien een beetje fout, maar ik heb 2 probleem gevallen en ik ben echt idioot onder de indruk.

ik stond er sceptisch tegenover, bewegende onderdelen, schuim als kussens etc. etc.

Anyway, mijn ene paardje is enkel met een barebackpad goed te rijden. Beetje zielig-ding en bloedsnel, met een zadel is ze snel paniekerig en haar zit je niet makkelijk uit, reed haar met een barebackpad en een halster en dat ging geweldig, ik wilde toch graag een zadel, heb er tijdens het passen 3 keer naast gelegen(van de 4 zadels) de 4de was een strada, ze liep erg nagevelijk en drukte niets weg, toen moest ik wel overgaan tot kopen natuurlijk.

Volgende paard is wat lastiger, die heb ik zelf enorm verpest, het is een heel dominant dametje, ik had een zadel wat aangemeten was(een kn) dus ik dacht dat ze weer eens kuren had, heb haar dusdanig doorgereden dat ze een slijmbeurs ontsteking aan haar schouder over heeft gehouden(in nog geen maand tijd trouwens) Anyway, daarna is er nog een maand door iemand anders op gereden met een zadel wat zou moeten passen, toen callista daarbij kwam is ze gelijk terug naar huis gehaald, spieratrofie op haar schoft en rugwervels die vast(en gedraaid) zaten, osteopaat erbij, paar weken rust.

Ik heb besloten haar opnieuw te doen(ze is pas 4 jaar) rustig zadeltje op en af en op en af etc.etc. zit er nu op en na 3 keer al, blijft ze netjes staan met opzadelen, ik heb echt geweldige resultaten gezien (lijk zo wel een verkoper) heb allleen geen lange termijn ervaring, maar op mijn 4 jarige hebben wel 50 zadels gelegen, haar schouder lag er nooit goed voor en nu dus wel, verwacht dus op langere termijn echt geen problemen!

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 21:43

Bij mij bevalt hij altijd nog wel. Ik merk nu alleen dat hij toch weer iets naar voren kruipt en echt tégen de schouders aan ligt. Maar dat komt omdat ik weer wat minder gereden heb (wintertijd he, of slecht weer of het is donker... is altijd een kl*ten periode) en het een dametje is van 21 jaar, waardoor de spieren sowieso al sneller verdwijnen als je even niets doet. Dus ook ik heb een lastig geval wat paard betreft, maar het zadel anzich ben ik nog steeds tevreden over (afgezien van de kleur, maar dat is mijn eigen schuld!).

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 21:59

kleur ondervind ik nu al problemen aan, druppeltje lijnzaad olie op gemorst, ben gelukkig voorstander van stijgbeugelriemen onder je zadel. vind het overigens wel echt een hele mooie kleur, ik heb wel de nieuwe kleur, die is nog iets lichter maar warmer dan jouw kleur, jouw kleur wordt helaas niet meer geleverd..

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 22:12

? Welke kleur heb jij dan? Ik weet niet of je nu wel de goede voor je hebt.. ik heb zwart met donker bruine wrongen, zitting en kussens.
Ik had achteraf toch graag de lichte versie gewild (die worden zo mooi als ze oud worden).

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 00:20

nee, was in de war!

dacht dat jij die lichtbruine had maar dat was dat meisje met die fjord.

Waarom heb je de zwart met bruine gekocht als je die lichtere mooier vond als ik vragen mag? Of wist je toen gewoon nog niet dat je lichtbruin mooier zou vinden?

Ik ben groot fan van geleefde zadels, heb ook nog een oude bruine kn ziet er heerlijk uit! maar op de een of andere manier de weg naar een geleefd zadel toe helemaal niet leuk, ben er ook echt heel zuinig op!

Hoe ziet jouw zadel er inmiddels uit:D?

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 00:31

ik had ook een strada besteld. heb er best lang op moeten wachten en toen hij er eenmaal was paste hij niet. dit kwam omdat mijn paard te dik was bij het aanmeten en nu dus weer in model. bianca komt binnenkort weer en dan gaan we weer passen. ik moet dus zorgen dat ze nu netjes in haar lijn blijft zitten. verder moet ik zeggen dat ik meer dan tevreden ben over de service en het zadel zelf!! hoop dus ook dat ik uiteindelijk een passende strada zal hebben!!

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:07

@ Keat, hoe lang heb je moeten wachten??

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:22

Mijn Strada bevalt ook nog steeds heel goed, paard loopt er zoo veel beter onder! Hopelijk hoef ik er nooit een andere boom in..

schnappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:20

keat schreef:
ik had ook een strada besteld. heb er best lang op moeten wachten en toen hij er eenmaal was paste hij niet. dit kwam omdat mijn paard te dik was bij het aanmeten en nu dus weer in model. bianca komt binnenkort weer en dan gaan we weer passen. ik moet dus zorgen dat ze nu netjes in haar lijn blijft zitten. verder moet ik zeggen dat ik meer dan tevreden ben over de service en het zadel zelf!! hoop dus ook dat ik uiteindelijk een passende strada zal hebben!!

beetje zelfde probleem dus... Moet wel zeggen dat ze bij het passen al heel lang heeft staan twijfelen tussen 2 bomen. Doordat mijn paard door mijn oude zadel een soort van spierballen had opgebouwd, was het een beetje afwegen wat die spieren zouden doen als ie met een passend zadel gereden zou worden. Uiteindelijk dus net verkeerd gegokt.

Ik ben ook super tevreden over de service, anders zou ik er nu niet weer over denken om alsnog een strada aan te schaffen!

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 14:33

PetraVANL schreef:
nee, was in de war!

dacht dat jij die lichtbruine had maar dat was dat meisje met die fjord.

Waarom heb je de zwart met bruine gekocht als je die lichtere mooier vond als ik vragen mag? Of wist je toen gewoon nog niet dat je lichtbruin mooier zou vinden?

Ik ben groot fan van geleefde zadels, heb ook nog een oude bruine kn ziet er heerlijk uit! maar op de een of andere manier de weg naar een geleefd zadel toe helemaal niet leuk, ben er ook echt heel zuinig op!

Hoe ziet jouw zadel er inmiddels uit:D?

Ik had destijds die man bij huis die samen met Callista de zadels verkocht, ik vertelde hem dat ik die lichte wel erg mooi vond, maar dat ik veel buiten rijd en dus bang was dat daar snel dikke vlekken e.d. in zouden komen. Hij vertelde dat dat inderdaad dan verstandiger was om een andere kleur te kiezen en aangezien ik nog een jonge vos-kleurige had staan zou dat niet zo mooi staan met een bruin zadel. Toen heb ik dus maar gekozen voor zwart met bruin. Nou, achteraf had ik toch heel graag die lichte kleur willen hebben, ik vind de kleur die ik nu heb toch best saai (ondanks dat het 2 kleuren zijn).

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:39

ach, wees maar blij, ik baal van die kleur!

Vind het echt schitterend.. vooral nu ik een druppeltje lijnzaadolie erop gemorst heb:(

nee, tis echt een hele mooie kleur, ik hou ook echt van levende kleuren(na een jaar rijden bvb) maar de weg ernatoe vind ik echt wat minder leuk;)

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:34

Na 10 weken heb ik eindelijk m'n nieuwe boom (met het zadel er omheen haha) ontvangen. Zit nu ook weer splinter nieuwe chip in. Eerst had ik nog steeds het voorover val gevoel, maar moet zeggen dat het nu al beter gaat.
Morgen heb ik weer les en kan mijn instructrice kijken of die goed ligt, i.v.m. het weer kon ik niet rijden toen callista het zadel bracht. Mijn paardje loopt wel super nageeflijk met dit zadel.

Mutjei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:00

Quinoa, ik zie dat je Strada inmiddels te koop staat.
Toch niet tevreden neem ik aan?

Hier nog iemend die erg teleurgesteld is in Strada en degene die hem aangepast en geleverd heeft.
Het zadel past mijn paard gewoon niet, hij kreeg er zelfs een zadelvorm van in zijn rug.
Nu met een ander zadel is dit weggetrokken en loopt hij beter dan dat hij ooit gedaan heeft onder de Strada.

Dus wie denkt dat Strada de oplossing is voor zijn/haar paard???
Ik heb een zwarte nieuwste dressuurmodel Strada, zonder gebruikssporen (beugels zijn onder de zweetbladen gebruikt) maat S in de kast liggen.
PB maar.

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:01

Ik heb mijn zadel inmiddels geruild met het test zadel van Callista.
Het test zadel lag in mijn beleving beter voor mij en mijn paard dus heb ik die een tijdje op proef gehad. De kussens van het test zadel liggen iets dichter bij elkaar en blijkbaar maakt dat voor ons een groot verschil.

Mijn zadel heb ik dus omgeruild met één van Callista en ben nu erg tevreden.

Mutjei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:11

Dat vind ik best wel raar.
Als de zadels dezelfde boommaat hebben zou ook de stand van de kussens hetzelfde moeten zijn.
Vooral omdat er aan een Stradazadel niets te veranderen valt behalve dan het inzetten van een andere boom.
Hoe wordt dan de kwaliteit gewaarborgd???
Raar hoor!