Ervaringen met Lemieux #3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lotte002

Re: Ervaringen met Lemieux #3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 10:48

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 19:01

Heeft er iemand een foto van Fig op een donkerbruine?

Ik vond het altijd onwijs prachtig op mijn schimmel pony, was ohz haar wedstrijdset en cross set.
Dus ik heb de baselayer en bijpassend wedstrijdjasje van.

Maar nu een donkerbruin paard die sowieso echt al verzuipt in de maat full. Dus twijfel om de helft er toch uit te gaan doen. :Y)

Dus deze marine mag ook naar een nieuw baasje.
Evenals de denim full dr.

Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-25 19:26

Je hebt nog een pupje toch Saams? Denk je niet dat full wel weer mooi staat als ze een jaartje of 2 ouder is?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 19:29

mooney schreef:
Je hebt nog een pupje toch Saams? Denk je niet dat full wel weer mooi staat als ze een jaartje of 2 ouder is?

Ja, een 3 jarige dus inderdaad de groei zit er nog in.

Daarom twijfel ik over de fig. Maar ik heb ze beide gewassen thuis dus vind zonde om te kijken hoe ze staan.

Ik vind deze marine gewoon niet echt mooi.

De kentucky dekjes heb ik ook in full, die passen haar echt al veel mooier gek genoeg.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 19:48

Afbeelding
Wel loire

Saaams schreef:
Heeft er iemand een foto van Fig op een donkerbruine?

Ik vond het altijd onwijs prachtig op mijn schimmel pony, was ohz haar wedstrijdset en cross set.
Dus ik heb de baselayer en bijpassend wedstrijdjasje van.

Maar nu een donkerbruin paard die sowieso echt al verzuipt in de maat full. Dus twijfel om de helft er toch uit te gaan doen. :Y)

Dus deze marine mag ook naar een nieuw baasje.
Evenals de denim full dr.

[ Afbeelding ]

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 19:53

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vond deze 3 foto's in mijn Bokt gallerijtje. Hij is een beetje een toverbal en kleurt van diep donkerbruin naar een soort koperkleur en terug dus hopelijk heb je er wat aan. Maar ik vind de Fig echt prachtig van kleur. Mooi donker en staat volgens mij op elke bruin goed. :j

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 19:56

Zo staat hij inderdaad prachtig! Dan houden we die voor nu nog even schoon in de zak thuis!
Dankje

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 20:08

Fig suède op donkerbruine Noot :+:
Afbeelding

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 20:12

Saaams schreef:
Zo staat hij inderdaad prachtig! Dan houden we die voor nu nog even schoon in de zak thuis!
Dankje

Fig is echt zo'n kleur die op èlk paard staat vind ik. De matchende kleding vinden is moeilijker dan een matchend paard _O-

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 20:21

Maddy_Paola schreef:
Saaams schreef:
Dankje

Fig is echt zo'n kleur die op èlk paard staat vind ik. De matchende kleding vinden is moeilijker dan een matchend paard _O-

Haha gelukkig had ik de fig baselayer al. Oornetje is wel verkocht, die was te klein :+

En dat wedstrijdjasje van Quur past erbij icm de montar wedstrijdshirt!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 20:38

Bij Kramer hadden ze een tijdje een paarse kleur die wel goed matchte gelukkig. Heb een fleece vest, warme base layer en volgens mij ook een shirt met korte mouwen erbij. Ideaal. :j

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 23:29

De fig loire staat hier ook nog op mijn wensenlijstje. Als ik die nog eens tegenkom voor max. 50 euro dan is het de mijne :D

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 00:24

Volgens mij staat er 1 op 2dehands, de loire

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 00:42

Saaams schreef:
Maddy_Paola schreef:

Haha gelukkig had ik de fig baselayer al. Oornetje is wel verkocht, die was te klein :+

En dat wedstrijdjasje van Quur past erbij icm de montar wedstrijdshirt!

Fig past inderdaad op alles! En altijd! :j <3

Icm het Quur wedstrijdjasje
Afbeelding

Of met het dekje en baselayer
Afbeelding

Of compleet als cross outfit!
(Exclusief oornetje hahaha)
Afbeelding

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 10:47

Dais_ schreef:
De fig loire staat hier ook nog op mijn wensenlijstje. Als ik die nog eens tegenkom voor max. 50 euro dan is het de mijne :D

Die van mij moet ik even wassen en gaat dan op marktplaats, als je wil kan ik je de foto's sturen.
Gisteren de Fig suede binnen gekregen, vind de suedes fijner onder mn zadel. Echt heel blij mee. <3

Afbeelding

Ook al een hele tijd op zoek naar de Oak in suede, heb m in loire dus als iemand evt. wil ruilen houd ik me aanbevolen! *D

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 12:19

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 18:19

Mijn baselayers zijn eindelijk verzonden *\o/*
Nu heel geduldig wachten

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:47

Wauw die fig op de haflinger is echt prachtig! 8-)

Ik heb echt het idee dat de markt qua Lemieux dekjes echt beetje aan het instorten is. Tweedehands op MP worden ze niet snel meer verkocht en soms ook voor lagere bedragen, wat vroeger ondenkbaar was. Bijv suede dekjes weg voor 25 euro.

Merk het ook aan dit topic bijv. Wordt toch ietsje minder collecties getoond in de vorm van foto's dan voorheen.

Ook heb ik het idee dat de nieuwe collecties met hogere kortingen weg gaan in vergelijking met vroeger.

Net zoals de link aan t begin van deze pagina bij EJ met 50% korting op nieuwe collecties. Eerder wat het vaak 30 of 40%.

Of ligt het het aan mij? :D zou dit bij andere merken ook het geval zijn?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:56

Ik vind de nieuwe collecties minder. Dus ik koop niet meer bij. De enige die op mijn wensenlijstje staat is de alpine maar wel voor rond de €40.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 17:28

@Oretha; kan er ook aan liggen dat er gewoon minder gekocht wordt, de paardensector is natuurlijk vreselijk duur geworden in alles, verzorgingspullen, voer, supplementen, stalling.

Ik merk het ook aan mezelf, voorheen kocht ik soms echt waar ik zin in had. Nu ben ik ook wat aan het opletten en denk ik; wil ik liever lessen of een nieuw item?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 17:56

Ik denk niet dat ze goedkoper weg gaan, eerdere jaren kon ik nieuwe dekjes kopen in de sale voor 35-45 euro en dan redelijk zeker zijn dat ik ze wel zou hebben. Nu is het vaak net boven de 50 in de sale, met uitzondering van zoiets als de EJ nu, maar zo vaak komt dat niet voor. Ik heb in ieder geval het idee dat ik meer heb moeten zoeken en wachten voor mijn onder de 50 euro dealtjes voor de afgelopen collectie.
Ik denk wel dat ze een deel van de vaste klanten kwijt zijn door de verandering die ze hebben gemaakt.

Ik denk inderdaad dat het meespeelt dat het leven en het basisonderhoud van paarden flink omhoog is gegaan in kosten, dus minder animo voor NOG een dekje.
Tweedehands is heel wisselend, maar je hebt veel geduld (een een zeldzamer kleurtje) nodig als je er nog een nette prijs voor wilt vangen. Naar mijn ervaring gaan suedes nu vaak voor rond de 30-35 weg, terwijl ze in aanschaf duurder zijn geworden. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik echt geen 40+ ga betalen voor een tweedehands dekje tenzij het een erg zeldzame is. Als je adem lang genoeg is, kan je wachten op een grote korting op de nieuwe, met het risico dat jouw maat/versie er niet meer is.

Ik wilde eigenlijk wel een oproepje doen voor mensen om nog wat dekjes foto's die ze sinds de OP hebben gescoord te posten. Ik dacht dat het misschien wel leuk was om de bingokaarten te updaten en posten met de kleuren tot nu toe voor de nieuwe collectie volgende maand ergens weer verschijnt.

BranwenGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 18:05

Ik ben ook minder weg van de nieuwe collecties. Volgens mij is die verandering wel van invloed geweest en natuurlijk, zoals mooney zegt, alles is duurder geworden

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 18:45

Voor mij geldt ook dat ik minder koop omdat ik die nieuwe kleuren gewoon niet zo leuk vind.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 21:11

Ik vind de nieuwe collecties ook minder. Eigenlijk sinds ze het nieuwe patroontje erin hebben gegooid. Heb sindsdien niets meer gekocht van de nieuwere collecties.

Denk idd wat jullie zeggen dat alles duurder is geworden aan onderhoudt van paarden ook zeker mee speelt!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 21:15

Misschien ook wel goed dat er minder niet noodzakelijke aankopen gedaan worden..

Qua delen, van mijn kant helpt het niet mee dat paard niet meer gereden kan worden en ik nu waarschijnlijk jarenlang met een stapel dekjes in de kast blijf zitten thuis. Dat deelt toch minder leuk dan foto's te paard. :')