Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eileen_ schreef:Hoi, ik heb ook een vraagje.
Afgelopen week heb ik de Rambo micklem multibridle gekocht. Super blij mee! Wat een verschil met rijden, dat had ik echt niet verwacht.
Ik vraag me alleen af of hij helemaal goed zit. Allereerst heb ik de neusriem volgens mij iets laag, als ik het met het officiële filmpje vergelijk van de micklem. Ik kan hem alleen niet hoger doen aangezien het bit dan te hoog in de mond zit. Heb het riempje van bakstuk naar bit al op het laatste gaatje. Maakt dit veel uit of is het zo ook wel prima? Ik denk dat het komt doordat ik er (nu nog) een kneveltrens in heb, dat is eigenlijk ook maar een halve bitring.
Verder vraag ik me ook af of de frontriem te klein is? Het kopstuk zit naar mijn idee vrij dichtbij de oren, maar misschien valt t wel mee? Was met het vorige hoofdstel ook zo (maar dat was een oud en niet heel goed passend hoofdstel).
[ [url=m/VdclSj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jp8DEJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
tijger22 schreef:Iemand die weet of het zo goed zit? Vind het zelf er wel goed uit zien maar meerdere ogen weten meer![]()
Spierriem zat even express los, uiteraard daarna strakker gedaan
[ [url=m/XLiWca.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PX1duG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Rivano schreef:MerleSimone schreef:Hi, ik heb voor het eerst een anatomisch hoofdstel, mag ik jullie vragen om feedback of die zo goed zit?
Zou je neusriem eentje hoger doen en dan nog een foto maken en hier plaatsen samen met 1 van deze fotos. Dan kunnen we vergelijken. Maar hij lijkt wat laag.
mavantos schreef:Ik vind dus de bakstukken van die hoofdstellen soms zo raar zitten. Net zoals deze hierboven. Als je je teugels aanneemt gat het bakstuk van je bit over de gesp van (of er tegenaan) de neusriem heen. Lijkt mij dat dit een stille verbinding verstoort.
bliksemflits schreef:mavantos schreef:Ik vind dus de bakstukken van die hoofdstellen soms zo raar zitten. Net zoals deze hierboven. Als je je teugels aanneemt gat het bakstuk van je bit over de gesp van (of er tegenaan) de neusriem heen. Lijkt mij dat dit een stille verbinding verstoort.
Heb ik totaal geen last vanMet mijn normale dressuurhoofdstel loopt ze niet heel anders en heb ook niet het idee dat dat onze verbinding verstoort
mavantos schreef:Mijn paard heeft pas het nieuwe Premiera Verona (HypoStore) hoofdstel om gehad voor de foto en ben echt heel enthousiast. Foto's zijn gemaakt door le fotografie.
Niet zo'n hoofdstel als bijvoorbeeld de Micklem (heb ik ook, maar vind ik onwijs lelijk staan). Gewoon een heel chique hoofdstel en op de juiste plekken anatomisch. Kopstuk zie je niet zo goed, maar zat echt perfect. Heel mooi gevormd, maar volgens mij kan je het kopstuk beter bekijken op de website.
[ [url=m/hdPUNI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jtXrS9.jpg]Afbeelding[/url] ]
sasika schreef:Bliksemflits dit hoofdstel lijkt van Westeind te komen. Het is sowieso de nagemaakte PS of Sweden high jump
Ascot finest heeft ook de namaak
keeyzie schreef:Iemand hier toevallig ervaringen met de L’equi Boston?
Had eerst de Lingus II in mijn gedachte maar vind die neusriem toch wat smal.
Daarbij heeft de Boston wel mooier afgewerkte riempjes (blinde sluitingen)