Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphneeeej

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:00

Hier ook ps of sweden pioneer. Paard zit ook altijd tussen cob en full in. Heb Full kopstuk, cob neusriem en zowel full als cob bakstukken (bit met normale ringen heb ik een cob bakstuk nodig)

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:47

MerleSimone schreef:
Hi, ik heb voor het eerst een anatomisch hoofdstel, mag ik jullie vragen om feedback of die zo goed zit?

Zou je neusriem eentje hoger doen en dan nog een foto maken en hier plaatsen samen met 1 van deze fotos. Dan kunnen we vergelijken. Maar hij lijkt wat laag.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:52

Ik vind mijn PS juist groot vallen. Heb de Nirak in maat full, maar bakstukken zitten los en op het laatste gaatje. Normaal gezien past ze full netjes.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:01

Eileen_ schreef:
Hoi, ik heb ook een vraagje.
Afgelopen week heb ik de Rambo micklem multibridle gekocht. Super blij mee! Wat een verschil met rijden, dat had ik echt niet verwacht.
Ik vraag me alleen af of hij helemaal goed zit. Allereerst heb ik de neusriem volgens mij iets laag, als ik het met het officiële filmpje vergelijk van de micklem. Ik kan hem alleen niet hoger doen aangezien het bit dan te hoog in de mond zit. Heb het riempje van bakstuk naar bit al op het laatste gaatje. Maakt dit veel uit of is het zo ook wel prima? Ik denk dat het komt doordat ik er (nu nog) een kneveltrens in heb, dat is eigenlijk ook maar een halve bitring.
Verder vraag ik me ook af of de frontriem te klein is? Het kopstuk zit naar mijn idee vrij dichtbij de oren, maar misschien valt t wel mee? Was met het vorige hoofdstel ook zo (maar dat was een oud en niet heel goed passend hoofdstel).

[ [url=m/VdclSj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jp8DEJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie dat nog niemand gereageerd heeft op je vraag.
Het hoofdstel ligt zo mooi, ik zou er persoonlijk direct niets aan veranderen.
Neusriem is goede hoogte, bit ligt netjes, frontriem is krap, maar ik heb erger gezien, bij die van jou kan het nog net. Voor de toekomst zou ik een iets langere (2-3 cm) frontriem adviseren, maar verder hoef je niets te veranderen.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:00

Iemand die weet of het zo goed zit? Vind het zelf er wel goed uit zien maar meerdere ogen weten meer :)

Spierriem zat even express los, uiteraard daarna strakker gedaan :)
Afbeelding
Afbeelding

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:08

tijger22 schreef:
Iemand die weet of het zo goed zit? Vind het zelf er wel goed uit zien maar meerdere ogen weten meer :)

Spierriem zat even express los, uiteraard daarna strakker gedaan :)
[ [url=m/XLiWca.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PX1duG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zit heel netjes! En wat valt het kopstuk fijn zeg

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:11

Rivano schreef:
MerleSimone schreef:
Hi, ik heb voor het eerst een anatomisch hoofdstel, mag ik jullie vragen om feedback of die zo goed zit?

Zou je neusriem eentje hoger doen en dan nog een foto maken en hier plaatsen samen met 1 van deze fotos. Dan kunnen we vergelijken. Maar hij lijkt wat laag.

oliebol, vergeten foto te maken. M'n instructrice zei hetzelfde vandaag dus neusriem en bit 1tje hoger gevangen. Zal idd binnenkort even 2 foto's naast elkaar zetten!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:58

Mijn paard heeft pas het nieuwe Premiera Verona (HypoStore) hoofdstel om gehad voor de foto en ben echt heel enthousiast. Foto's zijn gemaakt door le fotografie.

Niet zo'n hoofdstel als bijvoorbeeld de Micklem (heb ik ook, maar vind ik onwijs lelijk staan). Gewoon een heel chique hoofdstel en op de juiste plekken anatomisch. Kopstuk zie je niet zo goed, maar zat echt perfect. Heel mooi gevormd, maar volgens mij kan je het kopstuk beter bekijken op de website.

Afbeelding
Afbeelding

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:19

Leuk topic!
Ik heb nu een tijdje een anatomisch hoofdstel voor het springen, en was benieuwd of iemand hier hem misschien herkende? Op stal krijg ik veel vraag welk merk het is, maar ik heb hem tweedehands gekocht en er staat niks op...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:21

Ik vind dus de bakstukken van die hoofdstellen soms zo raar zitten. Net zoals deze hierboven. Als je je teugels aanneemt gat het bakstuk van je bit over de gesp van (of er tegenaan) de neusriem heen. Lijkt mij dat dit een stille verbinding verstoort.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:26

mavantos schreef:
Ik vind dus de bakstukken van die hoofdstellen soms zo raar zitten. Net zoals deze hierboven. Als je je teugels aanneemt gat het bakstuk van je bit over de gesp van (of er tegenaan) de neusriem heen. Lijkt mij dat dit een stille verbinding verstoort.

Heb ik totaal geen last van :) Met mijn normale dressuurhoofdstel loopt ze niet heel anders en heb ook niet het idee dat dat onze verbinding verstoort

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:34

bliksemflits schreef:
mavantos schreef:

Heb ik totaal geen last van :) Met mijn normale dressuurhoofdstel loopt ze niet heel anders en heb ook niet het idee dat dat onze verbinding verstoort

Het ziet er in mijn hoofd dan zeker gewoon 'fout' uit. Hou er niet van als het zo rommelig zit, want dan gaat het toch wat kruisen.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 23:18

mavantos schreef:
Mijn paard heeft pas het nieuwe Premiera Verona (HypoStore) hoofdstel om gehad voor de foto en ben echt heel enthousiast. Foto's zijn gemaakt door le fotografie.

Niet zo'n hoofdstel als bijvoorbeeld de Micklem (heb ik ook, maar vind ik onwijs lelijk staan). Gewoon een heel chique hoofdstel en op de juiste plekken anatomisch. Kopstuk zie je niet zo goed, maar zat echt perfect. Heel mooi gevormd, maar volgens mij kan je het kopstuk beter bekijken op de website.

[ [url=m/hdPUNI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jtXrS9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niets over het hoofdstel, maar je hebt wel een ontzettend mooi paard!! <3

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:30

Dankjewel allemaal voor het meedenken! Ik ga het aan haar doorgeven zodat ze de goede maat hopelijk kan gaan kopen voor haar paard.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:43

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:33

Vandaag mijn bruine Extrafull Montar Monarch opgehaald. Uiteraard is de aansnoerriem te kort. Is bij alle hoofdstellen zo helaas. Dus die nu tijdelijk verlengd met een sperriem. Een langere riem besteld bij Montar. Ook heb ik Swarovski steentjes besteld om de frontriem te pimpen. Bruine steentjes zijn het. Helaas heeft Montar momenteel geen Frontriemen naar mijn smaak. Morgen testen. En dan zal ik ook proberen er foto's van te maken :-)

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:37

sasika schreef:
Bliksemflits dit hoofdstel lijkt van Westeind te komen. Het is sowieso de nagemaakte PS of Sweden high jump

Ascot finest heeft ook de namaak

Thanks! Nagemaakte PS dacht ik al want hij lijkt daar sprekend op, maar voor de prijs dat ik hem gekocht heb wist ik sowieso al dat die het niet was :')
Ik ga het aan m'n stalgenoot doorgeven, misschien heeft ze er wat aan dankjewel!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 23:17

Iemand hier toevallig ervaringen met de L’equi Boston?
Had eerst de Lingus II in mijn gedachte maar vind die neusriem toch wat smal.
Daarbij heeft de Boston wel mooier afgewerkte riempjes (blinde sluitingen)

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:51

Afbeelding
de montar monarch. Kaakriem is te kort. Andere voor besteld. Tijdelijk een sperriem eraan gedaan. Die was lang genoeg. Maar na het rijden zag ik dat de neusriem iets hoger moest en toen kwam ik gaten tekort. Die erbij gemaakt dus morgen zit hij goed :-) Merk een stillere aanleuning. Na het rijden wil hij altijd zo snel mogelijk z'n hoofd schuren, maakt niet uit waaraan haha. Maar dat deed hij nu niet. Op de te korte aansnoerriem na heel tevreden!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:54

Wat een bijzonder hoofdstel!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:37

Mooi hoofdstel mychoice!!
Maare nog hoger dan hij nu al zit? Hij zit prachtig zo!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:13

keeyzie schreef:
Iemand hier toevallig ervaringen met de L’equi Boston?
Had eerst de Lingus II in mijn gedachte maar vind die neusriem toch wat smal.
Daarbij heeft de Boston wel mooier afgewerkte riempjes (blinde sluitingen)

Ja ik heb die gehad. Ligt nu hier als reserve. Helaas vond paardlief de vaste bakstukken niet fijn.
Verder mooie kwaliteit hoofdstel.

Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:19

Thnx! Twijfel zo tussen deze en de Lingus II.....

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:32

sasika schreef:
Mooi hoofdstel mychoice!!
Maare nog hoger dan hij nu al zit? Hij zit prachtig zo!

Na het rijden bijgesteld naar hoe hij op de foto zit. Maar kreeg dan de aansnoerriem niet meer dicht.

birr12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:37

Na heeel lang twijfelen eindelijk de Ps of Sweden Pioneer aangeschaft!
Heb m bij de divoza gekocht, met korting! nog maar €186, en vanaf €200 zelfs nog €35 korting er boven op dus heb hem voor €150. kon hem daarvoor niet laten liggen! Ik heb altijd de rambo multi gehad, maar vond het leer en model eigenlijk niet mooi. Deze voelt zo fijn aan!
hopen dat hij past, pony heeft pony en cob, dit is een cob. vind het jammer dat de frontriem zo basic is en nieuw ze €85 zijn dus nog even denken wat ik daarmee ga doen haha.