De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:20

SteffiiY schreef:
Ik twijfel heel erg tussen lemieux en husk. Ene kant lees ik veel goede verhalen over Husk maar als ze niet passen of fijn zijn dan kan ik ze moeilijk terugsturen.

Ik heb beide, en de lemieux zijn gemakkelijker maar ademen veeeel minder door de kunstof schaal en ook doordat het materiaal "dichter" is.
Daarnaast heb ik er bij de achterbenen in de stof gaten en scheuren zitten op paar maanden tijd terwijl die van Husk nergens nog een beschadiging hebben. Ik heb wel tijdje zitten klooien om de Husk goed passend aan te krijgen onderaan. Uiteindelijk bleek de oplossing heel simpel, ik moest de binnenkant iets hoger doen dan de buitenkant bovenaan en nu passen ze perfect. Ik vind de pasvorm beter dan de lemieux en je kunt beetje foetelen wat met de lemieux niet kan. Die passen of passen niet.
Qua schoonmaken moest ik ook beetje wennen, maar nu laat ik ze eventjes liggen dat het zand erop kan drogen en dan klop en/of borstel je ze zo schoon. Afspuiten gaat ook gemakkelijk en ze zijn zo droog. De Husk zijn ook altijd droog aan de binnenkant na rijden en de lemieux nat.
De lemieux zijn wel net wat sneller aan te doen.

SteffiiY

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:26

Bedankt voor je uitgebreide uitleg! :D
Heb zojuist de Husk beschermers besteld :D

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:26

Klopt het dat de meeste soorten husk boots per 4 verkocht worden? En hebben jullir dan ook allemaal die? Er is maar één model dat per twee gaat toch?

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:54

Ik zag deze peesbeschermers : https://www.kramer.nl/magnetische-peesb ... 0wodbuAIAw

(Sorry voor de lange link) heeft iemand enig idee als er echt verschil zit tussen normale peesbeschermers en magnetische peesbeschermers? Ik denk niet dat ik ze ga kopen, maar ben er best nieuwschierig naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:57

woepsie90 schreef:
Klopt het dat de meeste soorten husk boots per 4 verkocht worden? En hebben jullir dan ook allemaal die? Er is maar één model dat per twee gaat toch?

De brushing boots gaan per 2. Maar ik zie dat ze zojuist een nieuw model op de site hebben gezet. Een open front boot (die dus ook per 2 gaan).

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 15:20

Alleen nog geen goede plaatjes erbij helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 15:36

Capriootje schreef:

Nee klopt, Wel van de achterbeen beschermers. Die zien er kwa pasvorm etc erg mooi uit.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 15:59

Anoniem schreef:
Capriootje schreef:

Nee klopt, Wel van de achterbeen beschermers. Die zien er kwa pasvorm etc erg mooi uit.

Willen jullie een link plaatsen naar dit nieuwe model? Heb de hele website nagelopen maar kan hem niet vinden?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 16:28

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:19

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:22

Hoe vallen de Hexa Pro peesbeschermers? Mijn engels volbloed is 167cm maar heb nog nooit dit soort beenbescherming gehad dus geen ervaring met maten... vast bedankt!

Via zoekfunctie kwam ik twee reacties tegen: één iemand vond ze klein vallen en een ander gebruikte maakt full voor haar 1.80m paard :Y)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:26

Voor de crossers in de groep, aangezien dit mijn eerste paar is even de vraag of ze goed zitten.
Voor
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Achter
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:33

woepsie90 schreef:
Hoe vallen de Hexa Pro peesbeschermers? Mijn engels volbloed is 167cm maar heb nog nooit dit soort beenbescherming gehad dus geen ervaring met maten... vast bedankt!

Via zoekfunctie kwam ik twee reacties tegen: één iemand vond ze klein vallen en een ander gebruikte maakt full voor haar 1.80m paard :Y)

Ik heb de Hexa beschermers, wel de air versie geloof ik. Een NRPS van tussen de 170 en 175 cm. Op de foto had ik ook de plaat voor het crossen eraan. Enige echte nadeel van de peesbeschermers vind is de klitteband die op het ijzerwerk zit. Die heb ik al regelmatig opnieuw vast moeten lijmen. Voor de rest super tevreden.

Afbeelding

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:32

Moonlight17 schreef:
woepsie90 schreef:

Ik heb de Hexa beschermers, wel de air versie geloof ik. Een NRPS van tussen de 170 en 175 cm. Op de foto had ik ook de plaat voor het crossen eraan. Enige echte nadeel van de peesbeschermers vind is de klitteband die op het ijzerwerk zit. Die heb ik al regelmatig opnieuw vast moeten lijmen. Voor de rest super tevreden.

[ [url=m/vkQtlp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank je! Welke maat heb je? Is het net aan of heb je ruimte over? Zag op marktplaats Hexa beschermers met de ademende voering maat full en voordat ik wil bieden zoek ik dus wat pasvorm info :)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:40

woepsie90 schreef:
Moonlight17 schreef:

[ [url=m/vkQtlp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank je! Welke maat heb je? Is het net aan of heb je ruimte over? Zag op marktplaats Hexa beschermers met de ademende voering maat full en voordat ik wil bieden zoek ik dus wat pasvorm info :)

Ik heb gewoon Full. Zijn mijn andere beschermers ook allemaal. Hij zit mooier dan mijn Scapa beschermers. Denk dat ze op mijn paard nog iets mooier zouden vallen als hij nog iets meer sloot. Maar dat is echt maar minimaal.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:31

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 07:45

woepsie90 schreef:
Kennen jullie deze al? Ben benieuwd naar ervaringen... de Fast Fabrics air boot

https://www.agradi.nl/fastfabrics-air-b ... ck-cob.htm

Nog niet eerder gezien maar ziet er op zich goed uit! Ik heb zelf alleen liever een peesbeschermer omdat mijn paard echt extreem lomp is haha..

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:49

Ik moet toch nog even terugkomen op de Grand Prix beschermers van HH.
Maandag heb ik een flinke rit gemaakt samen met een vriendin door de duinen, Hugo was redelijk bezweet maar zijn benen waren niet extreem warm/bezweten. Ik wilde ze af doen zodat zijn benen konden luchten maar dat was eigenlijk niet eens nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:39

Mijn nieuwe Huskies :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:41

Welk model is dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:43

The_Cat schreef:
Welk model is dat?

Double cushion boots
Ik heb ze ook in het zwart

Afbeelding

Afbeelding

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:03

Die Husks, waar bestellen jullie die?:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:36

Beau_Myrthe schreef:
Die Husks, waar bestellen jullie die?:)

Bij thehusk zelf in Engeland :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:37

Ik heb net de Lemieux PROSPORT STEALTH AIR SHOC XC BOOTS besteld. Als vervanging voor mijn Dalmar cross beschermers.
Zullen niet per definitie luchtig zijn maar wel in het 'luchtige' segment voor crossbeschermers vallen.

Ben heel benieuwd naar de techniek die zij gebruiken voor extra bescherming:
These technical XC boots have been designed for strength and optimum protection with a new impact responsive smart layer between the leg and the outer shell. This Shoc smart layer is composed of impact responsive material containing free form molecules that remain supple & flexible when not under pressure. These molecules articulate and lock together when impacted forming a hard protective barrier. The shear force is dissipated and thus shields the horses leg. Shoc molecules then return to a flexible state thereafter.
Dit doen zij dus ipv de gebruikelijke carbon platen.

Bij lemieux zelf besteld dus wel een andere dan bij de divoza.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:52

Ik vond de stealth air erg beroerd.. zagen er na 1 seizoen al niet meer uit... vond het een grote miskoop