[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:48

Ik heb vandaag een buitenrit gemaakt met het HM zadel (met sprongetjes over boomstam(metjes)). Het is wel een droomzadel hoor _/-\o_ _/-\o_ Het zit zooooo lekker en paardlief kan er ook beter mee in galop! Het zit net als een boomzadel, maar dan veel zachter en je voelt je paard veel beter. Maar het ligt nog steeds achterover...

Ik heb het zadel verder naar achteren gelegd. Dat zat wel beter, maar nog onvoldoende wat al gezegd werd. Het zadel leek wel wat ingezakt/ingereden al aan de voorkant, maar ik weet niet of hij verder nog wijdt genoeg wordt voor mijn uberbrede pony. En de kussens zitten aan de voorkant wat wijder om het zadel wat rechter te krijgen, maar bij de afdruk zie je dat de punten zo prikken -O- Ik ga proberen om hem verder in te rijden en anders moet hij helaas toch weg.

Afbeelding

Afbeelding

Pippaa

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:09

Jammer Jennyxx! Hopen dat het toch wat wordt, al ben ik er wel een beetje bang voor...
Die foto's van de Lexington frissen mijn geheugen weer op. Die stond wel heel erg goed! Jammer dat die niet lekker zat.

Heel veel succes in ieder geval!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:22

De Ghost Roma Piccolo is voor een testweekje bij mij :)
De eerste indruk:

Afbeelding

Hij zit zo mooi zeg, precíes goed qua maat voor mij en de pony's! Zal ook nog wat uitgebreider verslag doen van onze testweek :)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:24

Wauw! Past perfect inderdaad! Mooi hoor! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:32

Jenny, komen die 2 puntjes van het zadel?? :oo Ik ben er ook bang voor als ik het zo zie :n

Raya, prachtig plaatje zo! Ben benieuwd naar de rest van de week en wauw... GAVE laarzen heb je! <3

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:43

Prachtig Raya! Hier vandaag de Ghost weer uitgetest en wat naar achteren gelegd. Je zag voor al een heel stuk verbetering. Denk dat hij nog iets meer naar achteren mag en dan perfect ligt! Na 3 dagen een behoorlijke tijd in het zadel gezeten te hebben amper last van mijn benen! En dat terwijl ik al een hele poos weinig heb gereden. Echt een heel fijn zadel!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:46

Die 2 puntjes vielen me ook op bij de afdruk van de HM. Wat balen als ie te klein is, zeker als hij verder zo goed bevalt. Vond de lexington wel mooier zitten op je paard, maar kan me voorstellen dat dit zadel voor jou beter zit.

Wauw, die ghost lijkt idd als gegoten te zitten zeg! En... wat voor laarzen heb je? Die zijn gaaf! :oo :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:51

Hinke, aaaah wat een fijn positief bericht!! :D Super!

Philipa, haha ik ben zo te lezen niet de enige die er hebberig van wordt :o :D

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:54

Wat jammer jennyx dat het zadel toch niet helemaal is wat je hoopte... De lex ligt inderdaad mooier, maar je moet er zelf ook fijn in zitten.
Zou een arizona/atlanta nog een idee zijn? Omdat je daar geen zweetbladen hebt zit dat toch weer smaller dan een lex of een london.

En dankjulliewel! :D Het ZIT ook echt als gegoten.
Mijn laarzen zijn de Mondoni Iceland II, ik vind ze ook zo fijn! Ze zijn gevoerd dus voor de zomer wel echt te warm, dus ik ga morgen op Equitana maar op zoek naar een zomervariant die net zo leuk is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:10

Goed om te weten, ga ik ff onthouden voor volgende winter ;) thanks!!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:13

Wubwub schreef:
Goed om te weten, ga ik ff onthouden voor volgende winter ;) thanks!!

Haha nee zeker niet.. O:)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:19

Hahaha, dan vraag je het tegen die tijd gewoon nog een keer ;) Wel een aanrader hoor, naast rijden loop ik er ook echt uren op en ze kunnen best wat hebben qua modderplassen enzo :)

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:32

Ik ben ook echt weg van mn ghost zadel
Stiekem heb ik de schaap ghost al op de verlanglijst gezet :')
Iedereen op stal is er ook weg van! Er komt binnenkort zelfs iemand kijken die de goede verhalen had gehoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:40

Ik kan op de ghost geen evenwicht vinden, echt gevoel dat ik naar voren wordt gekieperd..

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:46

Waar heb je je beugels? Eerste of 2e ring?
Ik had het vooral in het begin erg
Maar ik heb de beugels op het eerste ringetje gedaan en ze een gaatje korter gemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:14

Heb van alles geprobeerd maar bleef hetzelfde houden

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:22

@beloven Heb je dit ook met andere boomloze zadels? Misschien gewoon zelf nog niet zon goede balans? Heb je foto waar je op het zadel zit? Miss dat er op basis daarvan nog tips gegeven kunnen worden?

Ik afgelopen zondag weer rondje bos met m'n Arizona en hackamore. Rustig bos dit x dus wat meer kunnen draven en galopperen. Galop werd ie wel wat te enthousiast en heb ik even moeten zigzaggen richting bomen om hem af te remmen, wat resulteerde in paar x raar opzij springen, maar kon het uitzitten :) en hem weer stil krijgen. Dus nog steeds blij met deze combi. Schaartjes klapten wel allebei om bij het zigzaggen helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:33

Op de Arizona had ik op zich nergens last van. Bij deze heb ik gewoon het gevoel dat ik naar voren val.

Ik ga toch denken dat ik toch maar bij een boomzadel moet blijven.

Vanmiddag de barrydale uitproberen en anders geef ik het op :(

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:48

MaricoGraphy schreef:
Dus eigenlijk kan ik niet gewoon een zadel kopen met het gedachte dat past op elk paard mits ik de pommel verander?

Ik raad je aan om even te kijken in dit topic naar hoe mensen hun pommel pasten. En daar op internet ook naar te zoeken. Dan kom je veel voorbeelden tegen.
In principe zou het gewoon goed moeten gaan.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:51

Beloven schreef:
Op de Arizona had ik op zich nergens last van. Bij deze heb ik gewoon het gevoel dat ik naar voren val.

Welke boomloze zadels heb je al geprobeerd?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:55

minikatje schreef:
MaricoGraphy schreef:
Dus eigenlijk kan ik niet gewoon een zadel kopen met het gedachte dat past op elk paard mits ik de pommel verander?

Ik raad je aan om even te kijken in dit topic naar hoe mensen hun pommel pasten. En daar op internet ook naar te zoeken. Dan kom je veel voorbeelden tegen.
In principe zou het gewoon goed moeten gaan.

Het is niet enkel de pommel. Bijvoorbeeld de lexington heeft achter hogere vps kussens waardoor hij op veel paarden toch lastig passen te krijgen is, ondanks boomloos en verwisselbare pommel. Daarbij moet het zadel ook nog bij jou als ruiter passen. Dus ik zou zeker niet op goed geluk een zadel kopen er vanuit gaande dat je die wel passend krijgt en voor jou ook goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:05

pleiada schreef:
Beloven schreef:

Welke boomloze zadels heb je al geprobeerd?

Arizona, Londen, Cheyenne.. Ik wil ook gewoon nog wat dij/kniewrong hebben. Mijn balans is gewoon niet jut van het en ik krijg zonder steun gewoon te snel last van mijn knietjes. Mijn paard gooit nu eenmaal hoog op, en dit ben ik inmiddels wel gewend maar wel met boomzadels met veel wrong.

Ik vind de ghost hiervan tot nu toe wel verruit het lekkerste zitten, alleen mis ik dan weer mijn steun.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:15

Maar is dat ook niet een kwestie van werken aan je eigen balans dan? :o
Ik denk dat je dan met ieder zadel wel weg kan rijden.
Rijd er nu ook een die hoog op gooit en flink zijn rug uit kan drukken op sommige momenten en dat was zeker ff balans zoeken met de ghost, maar na een maand krijgt hij me gewoon niet eens uit het zadel, zelfs met een meter opzij springen tot stilstand vanuit de rengalop niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:38

Als ik verder op alle zadels prima zit dan ligt het niet geheel aan mijn balans toch :+

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:38

Mag ik jullie wat vragen? ik heb het probleem dat mijn drytex kids niet goed op mijn shetlander blijft liggen. Ik gebruik een FRA elastische singel en staartriem. Nu heb ik het idee dat de pony bokt op de staartriem maar durf ik hem er niet af te halen omdat het zadel dan voor voren schuift. Helpt het als ik bijvoorbeeld dat plastieken ding uit dat ritsje haal(kom even niet op de naam)? Het is geen dikke shetlander.