Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:56

pp krijg ik binnen, Butterfly ook, maar voor klanten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:17

pleiada schreef:
Zitbeenknobbels test klinkt logisch :j

Ik heb eergisteren ook in korte broek gereden,helaas nu veel bulten van de dazen :(

bij ons in de buurt is het graan van het land en de dazen zijn weg,dat schijnt bij elkaar te horen :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:24

Yep - ik heb mais en bossen...dat laatste halen ze niet weg, maar het mais gaat over een maand (en dan zijn die engerds al uit zich zelf verdwenen)

Rijlaarsdam

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:59

Hier ook korte beentje en genoeg spekkies.
Ik heb gisteren aan de hand gewerkt. maar vanavond ff rijden met het boogje rechtop van de pp
Misschien ligt hier al de oplossing,dat is goedkoper dan hem verkopen en de butterfly aan te schaffen.
Werkt dit niet.. denk ik toch dat het de butterfly wordt.

maar dan komt de volgende vraag, ik pas nu met de pp op pony maat.
Zou dan de butterfly net zo veel zit ruimte hebben of als deze ff kleiner is zou ik voor maat paard gaan?

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:02

liljebo schreef:
Buitenzinnig schreef:
Dat wil ik ook - ze zijn bezig hem van gegalvaniseerd staal te maken, maar weten nog geen prijs - het opsturen van meerdere saddle chariots naar NL scheelt in de verzendkosten, maar ook daar uiteraard geen prijs over...(moeten ze eerst weten hoeveel)

Hou mij op de hoogte ;) Kan niets beloven, want het hangt erg van de prijs en mijn economische situatie van dat moment af, maar ik wil het in ieder geval kunnen overwegen

En hou mij ook op de hoogte!
Ben sowieso nog zoekende naar een voor de kar beleerde Garrano hier in Portugal. Lijkt me heel gaaf om daar een saddle chariot achter te hangen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:07

De ponymaat Butterfly zitting paste hier perfect op de WB maat Iberica.

Dus wat mij betreft valt de pony Butterfly net zo groot qua zitting als de WB Iberica, en dan zal de WB Butterfly wel HEEL erg groot zijn :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:10

Ik heb niet alle laatste pagina's gelezen maar zag wat voorbij komen over de buttrefly.

Morgen staat op de planning om foto's te gaan maken (hei staat bij ons in bloei) dus dan zal ik die van de butterfly hier plaatsen.

De wrongen van de butterfly lopen vrij ver door omlaag. Ik moet in een stoelzit kunnen zitten ivm mijn rug. Door de wrongen werd mijn bovenbeen wat naar achteren geduwd waardoor ik niet meer lekker zat. De blokken heb ik schuin afgesneden om net wat meer ruimte te geven en nu is het goed. Hangt er denk ik ook vanaf of je van een gesloten zitting houdt of juist ruimte wil hebben.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:52

oke, de butterfly heeft nu wel sterker mijn voorkeur.
Net even op mijn pp gereden, ik had het lepel gedeelte rechtop gezet waardoor hij hoger is.
Gelijk de vuurdoop zonder beugels, en ik heb alles kunnen doen.
In een iets te harde galop stiekem even de lus voor vast gepakt,maar daar zit dat ding toch voor :P

Ik ga even kijken of er iemand interesse heeft in mijn pp voor een schappelijke prijs, en dan over op butterfly, maar ik heb geen haast.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:08

Ik heb vanavond een langere singel gehaald, want mijn langste singel paste totaal niet. Als het even kan om de warmte, kan ik morgen mijn iberica proberen. Vriendlief vond het een mooi ding, maar zei wel gelijk: jamaar.. daar heb je ja helemaal geen steun aan? Ik uitgelegt dat dat wel wat mee valt, omdat ik ook wel zonder zadel rijdt. 'oh ja.. anders kan poes er altijd nog op slapen ;) ' :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:13

Duur bed voor de poes. :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:19

Christ maakt ook vachten voor dieren als slaapplaats.....
Afbeelding

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:12

Dan zou ik voor mijn hond of kat gewoon een schaap nemen om op te liggen. whahah

oh jee BZ de mailtjes stromen binnen.. dat wordt een butterfly voor mij..
Wanneer krijg je ze binnen? maat pony naturel graag.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:16

Butterfly alleen op bestelling.... en een Plus (dus met inlagen?)

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:39

Ja, de plus, maar wacht dan nog ff dat ik je officieel mail want ik wil eerst mijn pp verkocht hebben..
Kunnen we niet ruilen met bijbetaling?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 09:38

Ik heb nog nooit een kat gehad die op zoiets zachts als een lamsvelletje wilde liggen, stuk voor stuk werden ze daar maar iebelig van en wilden er snel vanaf :')

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 09:44

Haha, wij hebben ook superdure, zachte mandjes en kussentjes gehad voor de honden en katten, maar die krengen blijven gewoon op de bank liggen hoor.. _O-
En na een aantal maanden, vind je het mandje dan in duuuiiizend stukjes! :+

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 09:47

Mijn hondjes en kat liggen altijd op een schapenvacht,vinden ze heerlijk :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 09:56

Probeer eens een gebruikte pad..... :+

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 09:59

Buitenzinnig schreef:
Probeer eens een gebruikte pad..... :+

Weigert onze hond op te liggen, dat stinkt :+ ( was een keer een noodoplossing als mand)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 10:19

zodra ik het zadel neerleg, ligt er minstens 1 kat op, ik hang het tegenwoordig aan de lus op aan een isolator die ik speciaal daarvoor in de stalmuur gedraaid heb.......

ik zoek nog een stuk schapenvacht, ik zit op mijn werk op een krukje met plastic zitting en dat zweet zo met deze temperaturen, daar wil ik een schapenvachtje op hebben. (bureaustoelen moesten worden ingeleverd, ik hing ook de hele dag zo ongeveer onder m'n bureau omdat die stoel zo rot zat)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 10:31

Een krukje lijkt me niet bepaald ARBO-verantwoord...?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 10:32

Morrie schreef:
zodra ik het zadel neerleg, ligt er minstens 1 kat op, ik hang het tegenwoordig aan de lus op aan een isolator die ik speciaal daarvoor in de stalmuur gedraaid heb.......

ik zoek nog een stuk schapenvacht, ik zit op mijn werk op een krukje met plastic zitting en dat zweet zo met deze temperaturen, daar wil ik een schapenvachtje op hebben. (bureaustoelen moesten worden ingeleverd, ik hing ook de hele dag zo ongeveer onder m'n bureau omdat die stoel zo rot zat)

IKEA of ander mij laten bestellen bij Christ? Sanofell ipv Horse dream (op www.lammfelle.de)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 11:05

Vanavond vliegen we weer terug richtin huis. Mijn singel moet dan ook binnen zijn. Dan kan ik dus eindelijk mijn Iberica uittesten.
Ik heb in het dorp nog een paar geintreseerde paarden eigenaars.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 11:16

Leuke vakantie gehad Hotchoc???

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:13

mijn werkplek is sowieso niet ARBO verantwoord, ik vecht hier al jaren voor (of tegen) maar blijf maar bot vangen zowel bij de bedrijfsarts (van de arbo dienst) als bij PZ als bij facilitair.....
Zowel IKEA als bestellen bij Christ gaat hem niet worden..... als het morgen te heet is om paard te rijden (lees als ik niet om 5 uur m'n nest uit kan komen, omdat ik vannacht tot zeker 12 uur op stal moet zitten vanwege vuurwerk aan de overkant) rij ik wel ff naar Nijhof in Baarn, die schijnen op zondag open te zijn