Wat fijn dat hij zo lekker loopt onder je nieuwe Cheyenne! Schuiven zal wel nieuwigheid zijn.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sodeletuut schreef:Ah oké, en dat moet helpen? Zou een grotere pommel nemen dan niet hetzelfde effect hebben?
Sodeletuut schreef:
pmarena schreef:Wat me opvalt : het deeg is bijna allemaal naar beneden gezakt. Is dat door de zwaartekracht gebeurt , of is het juist door het zadel naar beneden gedrukt ?
Dat is door het zadel naar beneden gedrukt, deze foto is 1 seconde na het van de rug afhalen gemaakt.
De duidelijkste open plekken op het paard liggen erg ver naar voren , als daar de stijgbeugelophanging en de pommel zitten , dan liggen die wel heel erg op de schoft
Ja klopt wat je zegt, nu ik foto's zie ligt hij idd ook wel wat naar voren:
Op de foto waarbij je de pad omhoog houdt zie je juist weer dat het geheel misschien wel netjes weggedrukt is , het is over de hele lengte bijna weg....het kan moeilijk zijn dat je een "drukplek" hebt over die hele lengte , dan is het geen drukplek meer maar juist het bewijs dat het deeg "netjes" overal weggedrukt wordt.
Zou dat het kunnen zijn? En kan dat ook gekomen zijn omdat ik de beide kanten te ver uit elkaar aan elkaar vast geplakt heb? Ik plak ze denk ik nog maar even wat dichter bij elkaar (wat Diaz zei), en dan nog een keertje testen.
Tenzij het dus al door de zwaartekracht wegzakt. En dan nog dat je ermee te maken hebt dat het bij een Barefoot logisch is dat de meeste druk onder de stijgbeugelophanging en daar waar de ruiter zit komt...maar dat deze druk normaal gesproken niet TE hoog is , alleen hoger dan het omliggende gebied.
Onder de pommel hoeft het al helemaal niet gemeen te drukken normaal gesproken...
De pommel lag ook wel prima naar mijn idee. Een XXL kan niet omdat haar schoft daar te hoog voor is denk ik.
Maargoed je hebt wel witte plekken in de vacht , ook al lijken die wat verder naar achteren te zitten dan de dunne voorste plekken in de pad.....
Ja klopt, volgens mij zijn de witte plekken onder de beugelophanging.
Sta je dan toch heel veel / zwaar in de beugels ofzo ? Misschien door je rugklachten (dacht ik ?) of iets ?
Ik weet niet of ik meer in de beugels sta dan een ander, maar ik heb inderdaad wel veel rugklachten.
Ik kan natuurlijk eens iemand opzoeken met perfecte balans die eens gaat rijden met die pad er onder, dan kom ik er snel achter of het aan mij ligt. Goed plan?
Want normaal als je een beetje subtiel rijdt moet je dit gewoon niet krijgen... tenzij je natuurlijk weer rijdt met een pad met Sympanoa onderkant , en het weer door hitte / schuren komt.
Die heb ik er dus expres al niet meer onder, omdat ik dus bang was dat het daardoor komt..
Al met al heel wat onduidelijkheden
Diaz schreef:Nee precies.. Maar niemand dus ervaring met de barefoot minesoula mt 1?
yankeestar schreef:als je de seatsaver eraf haal, heb je aan de voorkant een lang stuk velcro zitten, daar waar de kniewrong op zit, je zou hier dan een oplossing voor moeten zoeken om dit te verbergen. ik weet nu niet of dat zomaar lukt en of dat mooi kan worden, een goede zadelmaker zal misschien wel een oplossing vinden.
Centaur in Meer (B) kan dit soort dingen, hij is echt een kunstenaar met leder. (maakt ook tassen en zadels voor harley davidsons)