wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:01

kan je niet naar de dames van schwung toe nescafe? ze hebben een kliniek aan huis met longeeren rijbaan dus misschien kan je er een ochtend aan besteden ? ze houden nl ook wel eens pas en advies dagen aan huis

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:04

NESCAFE schreef:
Het zadel heb ik voor mijn vorige paard gekocht dat kan ik deze fitter niet aanrekenen. De kussens zijn wel op aanwijzing van de fitter gekocht voor dit paard. De fitter had van tevoren gezegd dat als ze niet zouden passen dat ik ze toch af moest nemen omdat het geen courante kussens waren. Dan blijft er niet zoveel keus maar nu heb ik per saldo wel betaald voor iets wat ik niet kan gebruiken. Maar dit soort verhalen hoor je vaker bij zadels, ook van bv hulzebos hoor je dit soort problemen. Je bestelt een zadel en wat doe je dan als het niet past. Je rechtspositie is niet zo sterk.

Maar jij schaft die kussen toch aan omdat de fitter denkt dat deze geschikt zijn voor je paard.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:31

@steinstein, het laatste woord is ook nog niet gesproken over de kussens, ik ga daar nog wel achteraan. Je hebt zeker gelijk dat je mag verwachten dat een fitter een passend kussen kan adviseren.

@knollentuin, het is nog wel een optie maar op dit moment zit ik mij af te vragen of ik er nog wel vertrouwen in heb en er tijd/geld/moeite aan wil besteden. Het moet nog even sudderen t.a.v. hoe ik het op moet lossen. Ze komen in elk geval heel professioneel over en hebben een goede en informatieve website.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:47

Ik rijd op een zadel van 10 jaar oud,en daar is 7 jaar niks meer mee gedaan ofzo,maar het ziet er nog kei mooi uit,en rijd fijn :)
En zoiets moet ik hebben om het een wow zadel te vinden <3

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:18

is het een wol gevuld zadel?dat moet zo nu en dan toch eens opgevuld worden?

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:24

NESCAFE schreef:
Ik ga de handdoek maar in de ring te gooien voor wat betreft de wow. Hij zakt binnen 2-3 weken na het opnieuw aanpassen alweer zover over de schouder dat het harde gedeelte van het zadel tegen haar schoft aankomt. Ik ben nu al vanaf april bezig, ik geloof niet meer dat het nog wat gaat worden. Marktplaats dan maar.
De vraag is echter wat rest er dan nog, doorzoeken of er toch niet een zadelmerk is dat past of een volledig maatwerk zadel laten maken? Al weet ik niet of een volledig maatwerkzadel nog iets toe kan voegen wat met de WOW niet kan. Ik blijf het vreselijk zonde vinden want als het goed ligt is het echt een heerlijk zadel zowel voor het paard als voor de ruiter.

Heb je Strada al geprobeerd? Wow zou bij mijn pown ook naar voren gaan schuiven, Strada bleef goed liggen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:34

Ik zou dan eerder voor een volgevuld zadel gaan. Zie het laatste BIT en de nieuwsartikel hier op bokt over wol en schuim kussens.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:55

Icm een ´gewone´ boom (spring-tree of kunststof, het gaat om de vorm) zie ik er ook geen voordeel in. En je hebt foam en foam..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:43

Schangah schreef:
Ik zou dan eerder voor een volgevuld zadel gaan. Zie het laatste BIT en de nieuwsartikel hier op bokt over wol en schuim kussens.

Wow is geen van beide. :P
Laatst bijgewerkt door Needje op 09-02-11 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:46

NESCAFE schreef:
@steinstein, het laatste woord is ook nog niet gesproken over de kussens, ik ga daar nog wel achteraan. Je hebt zeker gelijk dat je mag verwachten dat een fitter een passend kussen kan adviseren.

Jij had nooit moeten accepteren dat je ze sowieso moest afnemen. Door ze na deze mededeling toch te bestellen ga je akkoord met deze overeenkomst. Dus denk niet dat je daar wat mee kan.

(wat niet wegneemt dat ik het belachelijk blijf vinden dat de fitter dat in eerste instantie al zei, want een zadel wat uit losse onderdelen opgebouwd wordt moet alles te proberen zijn imo.)

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:49

Needje schreef:
NESCAFE schreef:

Jij had nooit moeten accepteren dat je ze sowieso moest afnemen. Door ze na deze mededeling toch te bestellen ga je akkoord met deze overeenkomst. Dus denk niet dat je daar wat mee kan.

(wat niet wegneemt dat ik het belachelijk blijf vinden dat de fitter dat in eerste instantie al zei, want een zadel wat uit losse onderdelen opgebouwd wordt moet alles te proberen zijn imo.)

Precies.

Leanevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:57

Iris is vandaag langs geweest met mijn zadel wat door Arie besteld was. Het hele zadel bleek verkeerd opgemeten te zijn! Het enige wat goed was was de kleuren combinatie.
-Arie had voor mij een 18 inch zitting besteld met 18 inch kussens. Iris daarentegen besteld voor mij een
17 inch zitting (dit zit veel lekkerder) en 16 inch kussens. (mijn paard heeft een korte rug)
-Arie had een Flat Y bar voor mijn paard besteld, Iris adviseert een Curved Y bar, want dat blijft veel
stabieler liggen (dit bleek ook het geval)
- Daarnaast had Arie me ook een voorsingel systeem geadviseerd. Volgens Iris is dit ook niet nodig en
kan ik beter de H-singel gebruiken.
- Ook had Arie mijn beugelriemen op 28 cm besteld. Iris besteld ze voor mij op 32 cm.

Hoop dat ik niets vergeten ben, maar ik kan nu dus weer 3 weken ongeveer wachten op mijn zadel.

Ik vind dit echt ongelofelijk dat die man mensen zadels aansmeerd. Hij zal vast goed GEWEEST zijn in zijn werk, maar heb al onwijs veel berichten gehoord van mensen dat hij de laatste tijd niet meer goed zijn werk doet.

Ik ben ontzettend blij dat Iris is geweest anders had ik nu met een verkeerd zadel op mijn paard gereden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:26

Heb je het zadel bij Arie dan afbesteld ?

Je hoort idd wel vaker dat verschillende wow fitters met verschillende ideeen komen hoe een wow zadel het beste past op 1 paard. Maar voor jouw paard is het verschil wel erg groot, bijna alles anders ! wel dezelfde zweetbladen ?

Bij mij was het verschil qua kussens ook heeeel groot. Nu sinds een maand of 9 andere kussens en na half jaar 1 headplate groter, daarvoor al 3 jaar nooit een andere headplate nodig gehad. Ik ben ook erg tevreden over Iris !

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:28

ik had het ook bij mijn zadel. er is een ander kussen,een ander kopijzer,andere inchmaat van de kussens,zonder tab(ik had dus tabs) aangemeten

Leanevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:53

Nou ik weet niet zeker of de maat van mijn zweetbladen goed was besteld maar het soort zweetblad was geloof ik wel goed, wat Iris zei.
Nou Wow heeft Iris zelf gebeld, omdat Arie zijn zaakjes niet op orde had. Eigenlijk interesseert het met niet hoe Arie dit te horen krijgt. (heeft hij waarschijnlijk al van Wow) Ik ben ontzettend tevreden over Iris.
Ik snap gewoon niet hoe je een zadel zoooooooooooo verkeerd kan aanmeten.

Leanevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:53

Snoevie schreef:
ik had het ook bij mijn zadel. er is een ander kussen,een ander kopijzer,andere inchmaat van de kussens,zonder tab(ik had dus tabs) aangemeten

Mag ik vragen door wie jij je zadel eerst had laten aanmeten en wie je zadel nu heeft veranderd?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:56

eerst door Arie aangemeten,en ik heb een hele nieuwe besteld bij Marjolein v Woensel.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:57

ik moet er wel eerlijk bijvertellen dat ik een 2de hands wow had en dat die wowfitter toen vertelde dat dat zadel helemaal goed pastte. Dus ik heb toen geen nieuwe wow gekocht. Misschien dat er dan wel andere keuzes waren gemaakt.
Maar goed mijn wow zadel bleek qua kussens dus echt niet goed te zijn voor mijn paard :o :( en de headplate door die verkeerde kussens was ook helemaal verkeerd.

Ik schrik wel van die verhalen dat wow zadels niet goed worden aangemeten ! Is niet bepaald goede reclame.

Leanevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:05

Ik heb ook naar Wow toe gemailed over de dag van vandaag. Wat Arie allemaal verkeerd heeft aangemeten en wat Iris mij geadviseerd heeft enzo.
Denk dat Wow hier ook wel doodziek van zal worden, al die slechte berichten van Arie.

maja ik denk dan maar zo over Arie. Boontje komt om zijn loontje. Over een tijdje zal waarschijnlijk niemand meer een zadel bij hem bestellen

Leanevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:06

Maris: nou lekker is dat als een fitter jou verteld dat je 2e hands Wow wel goed past en vervolgens krijg je te horen van niet.

Snoevie: dat heeft je dus ook klauwe met geld gekost...echt ongelofelijk dit, maar Arie komt zichzelf denk ik nog wel is tegen (hoop ik in ieder geval)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:14

het heeft mij 1000 euro verlies gekost helaas.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:16

Snoevie schreef:
het heeft mij 1000 euro verlies gekost helaas.

Pfffff dat is veeeeel geld !
Ik had het geluk dat ik mijn oude wow goed heb kunnen verkopen.

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:18

naar wat ik gehoord heb KAN je volgens mij ook geen zadel meer bij Arie bestellen, maar dat weet ik niet zeker dus don't blame the messenger :o

Gister is Marjolein bij mij geweest en me zadel ligt weer als een huis :D Hij was een stuk achterover gaan liggen doordat ze uit haar headplate was gegroeid. Volgens mij zit er nu een 2 maten grotere headplate in!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:19

Ja ik kan hem wel inruilen,de nieuwprijzen liggen nu weer een stuk hoger

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:20

WonderWanita schreef:
naar wat ik gehoord heb KAN je volgens mij ook geen zadel meer bij Arie bestellen, maar dat weet ik niet zeker dus don't blame the messenger :o

Gister is Marjolein bij mij geweest en me zadel ligt weer als een huis :D Hij was een stuk achterover gaan liggen doordat ze uit haar headplate was gegroeid. Volgens mij zit er nu een 2 maten grotere headplate in!

kon je dan nog wel gewoon goed rijden ? Ik was totaal mijn balans kwijt doordat de headplate te klein was geworden !