die patentaanvraag lijkt van een ander soort verstelsysteem. Door Amerikanen aangevraagd en werkt zo te zien met een sleutel aan de voorkant, niet aan de zijkant. Lijkt me idd een engelse boom.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cambiar schreef:Hoeveel kost dit als ik vragen mag? Ik ken het systeem niet, wil dit zeggen dat als de boom iets minder past, de fout opgevangen wordt door de mogelijkheid om de kussens te veranderen?
Cambiar schreef:Hoeveel kost dit als ik vragen mag? Ik ken het systeem niet, wil dit zeggen dat als de boom iets minder past, de fout opgevangen wordt door de mogelijkheid om de kussens te veranderen?
Juliette86 schreef:Ik heb in Duitsland een quantum in handen gehad. Was destijds verbaasd dat het zo'n enorm zadel was terwijl hij op de foto's echt heel compact lijkt. Qualiteit van het leer was ik ook niet echt over te spreken. Voor het geld wat dat ding kost verwacht je wel top kwaliteit maar het leer was niet beter dan dat van mijn startrekk(en die kost 'maar' de helft). Ik heb het idee quantum toen maar laten vallen ook omdat Don (buitenzinnig) aangaf dat de service bij Deuber ver achteruit was gegaan en het waarschijnlijk erg lastig zou zijn om hem goed aan te laten meten.
Volgens mij maken/repareren ze bij Deuber nog wel zadels in Duitsland. Er zat in mijn startrekk een klein foutje en daarvoor moest ik het zadel terug sturen naar Duitsland. Had hem binnen 2 weken perfect gerepareerd retour. Lijkt mij niet dat ze hem daarvoor terug sturen naar midden Amerika. Het kostte trouwens wel heel wat foto's en mail wisselingen voor de verkoper voor ze bij Deuber het probleem erkenden en onder garantie wilden repareren.
melrovers schreef:Ik ben zelf wederverkoper van Deuber en ik heb niks te klagen over de service. Nu moet ik erbij zeggen dat ik er ook regelmatig zit om het contact goed te houden en vooral voor mezelf om feeling te houden met het bedrijf en de producten. Er is daar inderdaad een grote werkplaats waar de reparaties uitgevoerd worden door vakmensen die dit werk al heel lang doen. Ik heb altijd wel het gevoel daar serieus genomen te worden.
Het leer van de Startrekk zadels is wel wat goedkoper dan het leer van de Quantum zadels. Ik vind zelf het leer van de Quantum wel erg mooi. Weinig "foutjes" en beschadigingen. Ik vind het zadel op een paard niet groot ogen. Ook is het zadel iets langer door de vorm van de boom. Er zitten stegen aan en het laatste deel daarvan is niet meer dragend en kan dus geen druk geven op de rug van je paard.
Cambiar schreef:Ik volgde dit zadel gisteren, maar heb het dan toch maar niet gedaan...vond het nochtans een prachtig zadel:
http://www.ebay.de/itm/Deuber-Partner-Barocksattel-Spezialumbau-/120822405253?pt=Reits%C3%A4ttel&hash=item1c21939885
Ik heb tot op het laatste moment getwijfeld, maar hoorde ook al negatiefs via rechtricht clinics die ik volgde van mensen die een Deuber zadel hadden met flexibele boom erin... jammer want Deuber komt nog altijd op de eerste plaats bij mij en ik vind dat verstelbare een must met jonge paarden.
nombrado schreef:Cambiar schreef:Ik volgde dit zadel gisteren, maar heb het dan toch maar niet gedaan...vond het nochtans een prachtig zadel:
http://www.ebay.de/itm/Deuber-Partner-Barocksattel-Spezialumbau-/120822405253?pt=Reits%C3%A4ttel&hash=item1c21939885
Ik heb tot op het laatste moment getwijfeld, maar hoorde ook al negatiefs via rechtricht clinics die ik volgde van mensen die een Deuber zadel hadden met flexibele boom erin... jammer want Deuber komt nog altijd op de eerste plaats bij mij en ik vind dat verstelbare een must met jonge paarden.
Ludomar heeft ook zon model in het assortiment
http://www.ollashop.nl/images/product_i ... s/76_0.jpg
alleen is de boom niet te verstellen.
Cambiar schreef:Ik heb dezehttp://www.mijnalbum.nl/Album=OILZQOM4, nieuw gekocht voor 300 euro met stijgbeugels en riemen van de persoon waar de Ludomar vandaan kwam, maar mijn Riano zadel is van marjoman. Vervelende is dat je ze niet kan verstellen inderdaad. Ik heb al heel veel spijt nu dat ik dat zadel op ebay niet gekocht heb. Kon het nog opengooien en eens zien hoe dat systeem in elkaar zit.
nombrado schreef:Cambiar schreef:Ik heb dezehttp://www.mijnalbum.nl/Album=OILZQOM4, nieuw gekocht voor 300 euro met stijgbeugels en riemen van de persoon waar de Ludomar vandaan kwam, maar mijn Riano zadel is van marjoman. Vervelende is dat je ze niet kan verstellen inderdaad. Ik heb al heel veel spijt nu dat ik dat zadel op ebay niet gekocht heb. Kon het nog opengooien en eens zien hoe dat systeem in elkaar zit.
er zit in die Riano niet echt een fijne vorm voor je bekken zo te zien.
Voor je bekken hoort er een soort U the aan de voorzijde te lopen. Zo te zien zit ie erg breed.
dat heb je bij de deuber wel, en bij de castellano ook. (laatste is alleen niet verstelbaar)
Verstelbaar heeft voor en nadelen.
alles wat verstelbaar is kán stuk gaan.
Als je de deuber via ebay koopt, vraag dan het garantiebewijs erbij, mocht nu het verstelbare systeem stuk zijn, heb je daar nog garantie op. Ik weet trouwens niet of je het leer nog wel "schoon" krijgt.
dat is weer een nadeel van lichte kleuren leer.