Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 20:00

xSCWx schreef:
Momenteel krijgen heel veel paarden kale plekjes van dekjes, dekens etc. Ik had namelijk mijn zadelmaker er over gebeld en die zei me dat paarden momenteel geen haren aanmaken en wel ruien waardoor er wat kale plekjes van kunnen ontstaan.

Yep :j al dat haar is dood en er is niets nodig voor kale plekken momenteel.

MarjanB

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 20:19

Ja en oude haar breekt heel snel nu

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:19

mirriejj schreef:
Onder het motto durf te vragen. Is er iemand hier die de kerbl banaan singel in 60 of 65 cm weg doet?

Helaas krijgt Olly van zijn edix singels plekjes, dus die gaan denk ik beide de verkoop in.

Ik denk dat je er dan beter een bontje bij kunt halen.

https://www.boomlooszadelbecidor.nl/edi ... erino.html

Die is gewoon te krijgen voor de Edix crescent die je hebt.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:33

Ik heb om mijn Edix crescent een Lemieux anatomisch bontje en dat zit echt top! Mocht de Edix je verder goed bevallen tenminste :')

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 22:23

Bielsje schreef:
Ik heb om mijn Edix crescent een Lemieux anatomisch bontje en dat zit echt top! Mocht de Edix je verder goed bevallen tenminste :')

Oh, kan je daar een foto van posten? En over welk bontje heb je het dan (of vraag ik te veel :o )?
Vind de kleuren van de Edix bontjes niet mooi en schreeuwend duur ook, wil graag 'gewoon' een witte/creme.

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 22:32

Kwa lengte ben ik vrij tevreden over de singel. Maar ik kan hem niet gelijk aansingelen. Dan zit 1 riem strakker dan de andere op dezelfde aantal gaatjes. Dat lijkt me toch niet de bedoeling?
Afbeelding
Afbeelding

Heb ik dan toch een andere vorm nodig?

Paard word nu rustig in en doorgereden dus heeft weinig spieren en is niet in shape.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 22:43

Igniss schreef:
Kwa lengte ben ik vrij tevreden over de singel. Maar ik kan hem niet gelijk aansingelen. Dan zit 1 riem strakker dan de andere op dezelfde aantal gaatjes. Dat lijkt me toch niet de bedoeling?
[ [url=m/eWkKDO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iouloR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Paard word nu rustig in en doorgereden dus heeft weinig spieren en is niet in shape.

Ik zou het dan 1 gaatje losser houden, die 2,5 cm die het losser zit, moet geen wereld van verschil maken en komt je paard vanzelf wel aan in spieren. Andere optie is om een asymmetrisch singelbontje er omheen te doen om het verschil op te vangen.
Of een dun bontje onder je zadel (als die niet precies op maat gemaakt is).

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 22:55

Daphara schreef:
Igniss schreef:

Ik zou het dan 1 gaatje losser houden, die 2,5 cm die het losser zit, moet geen wereld van verschil maken en komt je paard vanzelf wel aan in spieren. Andere optie is om een asymmetrisch singelbontje er omheen te doen om het verschil op te vangen.

Maakt een bontje om de singel verschil met aansingelen dan? Ik zou het wel kunnen proberen. Een bontje onder het zadel lijkt me niet zo'n strak plan. Hij word volgende week weer helemaal nagekeken en op maat gemaakt.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 22:56

lies schreef:
Bielsje schreef:

Oh, kan je daar een foto van posten? En over welk bontje heb je het dan (of vraag ik te veel :o )?
Vind de kleuren van de Edix bontjes niet mooi en schreeuwend duur ook, wil graag 'gewoon' een witte/creme.

Heb 'm al gevonden, denk ik. Nog veel duurder dan de Edix :')
Wel een mooie oplossing, als ik 'm ergens in de aanbieding vind, denk ik dat ik deze maar bestel. Dank voor de tip!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 23:11

Heeft DocHorse ze niet? Die hebben vandaag 25% korting

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 23:13

Igniss schreef:
Daphara schreef:

Maakt een bontje om de singel verschil met aansingelen dan? Ik zou het wel kunnen proberen. Een bontje onder het zadel lijkt me niet zo'n strak plan. Hij word volgende week weer helemaal nagekeken en op maat gemaakt.

Ja echt wel. Je hebt wel een asymmetrisch bontje nodig, dus de LeMieux of die van de Edix Crescent, gewoon even zoeken.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 23:26

Daphara schreef:

Nee, niet de witte in L, helaas.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 23:49

lies schreef:
Daphara schreef:

Nee, niet de witte in L, helaas.

Moet je de L hebben? Ik heb een L om de 80cm. Mocht je met een maatje kleiner uitkunnen, die heb ik nog liggen in het wit. Gebruikt totdat ik de zwarte in L had....

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 23:52

Oh, dat is balen..
Want ik moet wel echt de L hebben, ben ik bang. Heb ook een 80cm.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 23:55

lies schreef:
Oh, dat is balen..
Want ik moet wel echt de L hebben, ben ik bang. Heb ook een 80cm.

Ja dan moet je echt L hebben. Ik heb laatst een L extra gescoord voor een nette prijs, ga even kijken waar dat was...

Edit: ik zou Ruitersport Ruinen ff checken ;)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 00:06

Ooh, goed gevonden!
Das hier 20 minuten vandaan. Dank!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 00:19

Igniss schreef:

Bedoel je dat er verschil zit in links en rechts qua hoogte of wat betreft de voorste en achterste singelstoot?

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 07:33

Past het bontje maat L ook om een 85cm Edix Cresent singel?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 09:41

Dan is het toch veel verstandiger het bontje behorende bij de Edix Crescent te halen, of denk ik nu te simpel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 09:59

Daphara schreef:
Dan is het toch veel verstandiger het bontje behorende bij de Edix Crescent te halen, of denk ik nu te simpel?

Die vinden mensen te duur en lelijk toch? Dat las ik hier.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:34

Je ziet er toch niks van als je er op zit :')

Snap dat nooit zo, belangrijke is toch dat t werkt?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:50

Nu voel ik me natuurlijk aangesproken.. :D

Ja, ik heb esthetisch ook wel wat wensen, wie niet? Ik heb een bruin zadel (en bruine singel), maar het bruin van het bontje is gewoon totaal iets heel anders qua bruin. Een zwarte vind ik ook een beetje raar staan, dus daarom wil ik een witte. Dat je het niet ziet is natuurlijk onzin. Je ziet het heel erg goed, vind ik.

En duur, ik ben er inmiddels wel achter dat het Edix bontje niet heel duur is, vergeleken met andere (echte merino wollen) bontjes. Dus daar zat ik fout.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:02

Ik heb wel zwart bontje bij bruin zadel. En heel eerlijk, het valt niet zo op. Ja, ik zie het, maar anderen kijken niet eens. Bruin bontje vond ik veel storender Een crème bontje valt veel meer op, die heb ik ook haha. Dat is echt heel erg opvallend meteen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:13

Zwart kan idd prima, wit wordt snel vies en dat valt denk ik nog meer op. Maar goed ik ben ook echt esthetisch onverantwoord :+ als die bolle ezel van me er beter door gaat lopen, ok maar tot nu toe maakt t weinig verschil of ze er knap uit ziet of niet _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:16

Goede kleur bruin matchen is nog niet zo gemakkelijk.
Dan vind ik zwart ook een stuk mooier dan een niet kloppende bruin.

Dat vind ik sowieso het nadeel van bruin. Ik vind het heel mooi, maar moet je wat vervangen is het niet altijd gemakkelijk.

Mocht overigens iemand nog een prolite singel van 140 lang zoeken, ik heb er nog 1 zo goed als nieuw