Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLiez

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:07

Heeft iemand van jullie ervaring met de hoofdstellen van Horsegear? Mijn nieuwe zadel, die nog moet komen, is bruin met gouden accenten dus daar moet wel een bijpassend hoofdstel bij vind ik. Ik zag dat EJ 20% op horsegear had dus vroeg me af hoe dit hoofdstel valt. Ik heb sowieso een full nodig denk ik voor mijn haflinger kruising. Ik vind die van hooks ook erg mooi maar ik denk dat die net te roodbruin is.

https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... orId=10064

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:27

Ik heb de horsegear cygnus. Ik lees soms negatieve ervaringen maar bij mij is het leer nog altijd mooi en hoofdstel past ook mooi.
Ik gebruik nu een hooks-hoofdstel maar af en toe wissel ik eens :')
Ik heb wel een zwarte horsegear dus kan niet helpennqua kleur.

Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 16:45

Mijn bestelde neusriem helaas toch te klein. Die gaat dus retour.. jammer!

Ze hebben ze ook niet in full nu. Dus dan voor nu maar even niet en houd ik mp wel in de gaten..

2tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:52

Hoi, zou ik jullie ook even om advies mogen vragen? Ik heb momenteel een Rambo Micklem Competition om uit te proberen. Mijn paardje zit normaal tussen cob en full in, en het test-hoofdstel is cob (full was even niet beschikbaar). Hoe vinden jullie deze zitten? Zouden jullie voor full of cob gaan?
Afbeelding

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:20

Als je paard op de foto cob draagt ziet dat er prima passend uit. Full zal denk ik te groot worden oo de bakstukken daar heb je nog maar een klein beetje speling.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:02

Ja precies, als dat cob is, dan heb je bij de bakstukken nog een heel stuk over en lager hoeft de neusriem echt niet. Maat full wordt dan veel te ruim.

2tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:44

Dat waren idd ook mijn overwegingen. Ik vond alleen de keelriem niet heel ruim, maar dat komt misschien omdat ik de 'vuist ertussen' regel aanhoud voor een normale keelriem. De bitriempjes zitten op het ruimste gaatjes, wat ik niet heel mooi vind, maar ik zag dat ze die apart verkopen voor weinig, dus ik zou er full riempjes bij kunnen bestellen.
Bedankt voor jullie reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:45

Zeker geen vuist hoor! Moet aansluiten en niet los zitten. Het is een kaakriem geen keelriem

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 00:21

Mijn ervaring met micklem is dat de riempjes (vooral de keelriem) nog behoorlijk uitrekken. Dus zou zeker voor de cob gaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:13

De keelriem zit eigenlijk te los zelfs op de foto.

2tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:47

Ik zal hem wat strakker doen de volgende keer :o.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:55

Cob zit prima! Zeker geen full. Leer rekt inderdaad nog en de kaakriem hoort aansluitend te liggen :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 22:06

Helemaal happy! Zijn hoofdstel past, en zit echt heel mooi, super zacht en soepel leer ook. Zeker tevreden :j

Afbeelding

Afbeelding

Yubine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:04

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:44

Yubine schreef:
Zijn er mensen die het hoofdstel Bridles Lingus II Fairfield hebben? Is die qua werking hetzelfde als de Rambo Micklem?
https://www.hookseurope.com/horse/horse ... -fairfield

Ik heb hem, en ook de Micklem merk geen verschil in gebruik. Maar mijn pony is niet perse super gevoelig, en heeft geen grote problemen zolang ze haar robart bit maar in heeft....

Afbeelding
Afbeelding

Frontriem moet nog wat vorm krijgen :\

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:58

DiscoDipp schreef:
Helemaal happy! Zijn hoofdstel past, en zit echt heel mooi, super zacht en soepel leer ook. Zeker tevreden :j

[ [url=m/orKwUL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/S4Zc0K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze heel gaaf. Het is een kiefer toch?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:11

HorseTimeXL schreef:
DiscoDipp schreef:

[ [url=m/orKwUL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/S4Zc0K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze heel gaaf. Het is een kiefer toch?

Jaa idd, Kieffer Ultrasoft Celia. Heb er nu 3 keer mee gereden en ik ben er echt heel tevreden over. Mijn paard is heel gevoelig in zijn mond en op zijn neus, en hiermee pakt hij tot nu toe heel fijn contact!

Yubine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:43

JeaDH schreef:
Yubine schreef:
Zijn er mensen die het hoofdstel Bridles Lingus II Fairfield hebben? Is die qua werking hetzelfde als de Rambo Micklem?
https://www.hookseurope.com/horse/horse ... -fairfield

Ik heb hem, en ook de Micklem merk geen verschil in gebruik. Maar mijn pony is niet perse super gevoelig, en heeft geen grote problemen zolang ze haar robart bit maar in heeft....

[ [url=m/bPFJwX.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/y7vM3y.png]Afbeelding[/url] ]

Frontriem moet nog wat vorm krijgen :

Ah dankjewel voor je reactie!

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 13:20

Ik heb vandaag de Passier Spirit II besteld, mijn vorige is gesneuveld en het hoofdstel waar ik nu mee rij vond ik de kwaliteit niet zo fijn en was goedkoper. Iemand ervaring met het hoofdstel van Passier?

Afbeelding

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:35

Hi, ik heb voor het eerst een anatomisch hoofdstel, mag ik jullie vragen om feedback of die zo goed zit?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:19

Ik weet niet hoe die hoort te vallen, maar ik zou zelf zeggen dat die wel wat omhoog moet...
Even voelen waar het zwevend stuk van het neusbot zit, daar zou ik hem zelf boven willen hebben..

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:53

Mag ik jullie iets vragen? Mijn zusje heeft een ps of sweden pioneer tweedehands gevonden in maat cob. Nu is het voor een paard wat tussen cob en full in lijkt te vallen. Zou dit gaan passen? Zij heeft het erover dat dit type hoofdstel ruim uit valt. Hoe is jullie ervaring?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:00

Ik heb dat hoofdstel ja. Santor heeft meestal een maat cob. Van de Pioneer een Cob neusriem maar wel full kopstuk en bakstukken.

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:10

Ik heb een ander hoofdstel van Ps of Sweden maar ook hier is de neusriem de normale maat maar zijn de bakstukken wat aan de korte kant.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:57

Hoi, ik heb ook een vraagje.
Afgelopen week heb ik de Rambo micklem multibridle gekocht. Super blij mee! Wat een verschil met rijden, dat had ik echt niet verwacht.
Ik vraag me alleen af of hij helemaal goed zit. Allereerst heb ik de neusriem volgens mij iets laag, als ik het met het officiële filmpje vergelijk van de micklem. Ik kan hem alleen niet hoger doen aangezien het bit dan te hoog in de mond zit. Heb het riempje van bakstuk naar bit al op het laatste gaatje. Maakt dit veel uit of is het zo ook wel prima? Ik denk dat het komt doordat ik er (nu nog) een kneveltrens in heb, dat is eigenlijk ook maar een halve bitring.
Verder vraag ik me ook af of de frontriem te klein is? Het kopstuk zit naar mijn idee vrij dichtbij de oren, maar misschien valt t wel mee? Was met het vorige hoofdstel ook zo (maar dat was een oud en niet heel goed passend hoofdstel).

Afbeelding

Afbeelding