[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:19

Zinzi_jewel schreef:
Dan komen er nog haast geen boven .
Moet t oude topic hebben

Jamaar dat bedoel ik net. Niet in de topics zoeken. Gewoon de algemene zoekfunctie van Bokt gebruiken, rechtsboven op je scherm.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:29

Citaat:
Denk dat je het hebt over mijn zadeltje :D kon niet wachten om em te komen halen :P
Ik heb zelf al een fotootje gemaakt :D
[ [url=m/QNyHvZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ben zelf ook zeer tevreden met het resultaat, vind em echt mooi geworden <3

Jammer dat je stopt met Ghost :(:)

Wauw die is inderdaad geweldig : <3 !!!

pleiada

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:11

Wauw er leuk zadeletje <3

Sterkte Jokari!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:40

Azmay schreef:
Hoe zit het eigenlijk met pads die alleen op het laatste stuk achter wol hebben? Zit dat de verdeling van de druk niet in de weg?

Zoiets dus:
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:54

Dat maakt voor de drukverdeling weinig uit volgens mij, ik zou niet weten waarom dat zou storen?
Het is puur om te voorkomen dat de achterkant gaat schuren op een beweeglijk onderruggetje :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:55

pmarena schreef:
Dat maakt voor de drukverdeling weinig uit volgens mij, ik zou niet weten waarom dat zou storen?
Het is puur om te voorkomen dat de achterkant gaat schuren op een beweeglijk onderruggetje :)

Je maakt natuurlijk wel een deel dikker dan de rest, vandaar mijn interesse in de werking verder :P

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:14

als ik voor mij logische zou denken zou ik bij een goed liggend zadel verwachten dat het met dat dekje naar voren kiept doordat de achterkant dan omhoog gaat (al is het maar een beetje).

en kwa drukverdeling denk ik dat er wel wat verschil is maar hoe of wat precies zou ik niet durven zeggen.

*dit is mijn logica en geen (definitieve) feiten o.i.d. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:15

Zulke combi-dekjes worden in Duitseland veel gebruikt, maar ik ben persoonlijk ietwat allergisch voor alles aan extra naden onder een zadel (ook gewone dekjes die dan voor de sier extra repen stof onderdoor de kussens hebben lopen :o? ).
Het zal de achterkant van het zadel wel een paar mm verhogen als je de wol fluffy houdt. 8-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:18

Het zal hooguit de achterkant een heel pietsje hoger leggen, maar het lijkt me wel straf als je daar een merkbaar verschil door zou krijgen :=

Zelf ben ik er sowieso geen fan van, materiaal-overgangen onder dekjes, was helemaal niet blij toen ze hier jaren geleden mee begonnen.

Maar blijkbaar werkt het goed want het is al een heel aantal jaartjes dat ze het doen bij de Physio-pads ook :)

Zal wel net zoals bij die schoft-uitsparing zijn dan dat ik beren op de weg zie en het in de praktijk allemaal wel meevalt :P

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 18:45

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:27

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:34

Die is wel eens langs gekomen maar altijd goed als ie weer geplaatst wordt voor nieuwe meelezers!

Volgende week komt er hier bij een paard dat ik rijd, een barefoot rwc om te testen, ben vreselijk benieuwd naar dat zadel!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:28

Spannend Geryon, ben benieuwd! Ik wil wel graag nog x jouw ghost testen :) toch wel nieuwsgierig naar ;)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:44

Zinzi_jewel schreef:
Heeft er iemand hier de ghost barokko ? En heb je dan foto s misschien
Edit moet t vorige topic hebben denk ik maar vindt t niet

Ja, ik! Inmiddels al flink wat km's mee gemaakt maar ook een beetje dressuur gaat heerlijk met de barocco.

Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:45

Staat mooi, Roelke!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:54

Mooie kleur!

Ik heb een Burioni testpad aangevraagd, ben benieuwd! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 13:19

woepsie90 schreef:
Hi!

Zouden jullie mij kunnen helpen bij mijn beugel keuze? Eén van mijn favorieten is de Barefoot Voetstop beugel...

woepsie90 @ [HAR] Beugels zonder elastiek of korf?

Thanks!

Als je een korf wilt met een breed voetbed dan zou je ook bij deze beugels kunnen kijken: http://www.etrical.com/en/5-boutique Dit zijn na de Gaston Merciersvolgens mij de populairste endurancebeugels in Frankrijk omdat ze een enorm voetbed hebben (bij de twee endurance varianten 15x17 cm) en het voetbed ligt op een soort moosgummi waardoor het de grootste klappen voor jou en je paard opvangt. Ze hebben alleen geen gedraaid oog dus zul je wel je beugelriemen moeten draaien als je wilt dat ze met de neus naar voren wijzen.
Ik heb de open endurance variant gekocht nadat mijn paard de barefoot korfjes gesloopt had en vind de Etricals echt van topkwaliteit, ook lekker licht en supersterk. En het zit heerlijk, zo'n voetbed van hak tot teen. 8-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 13:31

Leuke beugels wel inderdaad!

Hoe krijgt een paard het voor elkaar om de Barefoot korfjes te slopen... :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 13:53

Op hol slaan met het zadel onder zijn buik en vervolgens in rengalop zijn achterbenen in de beugels vangen... Van beide beugels waren de korf en de schroeven afgescheurd en bij een heeft hij ook de beugel zelf gebroken. De beugels konden dus meteen afgeschreven worden, [***] zelf is nu na drie maanden revalideren eindelijk weer beter en dan heeft hij al met al nog echt superveel geluk gehad. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als hij met zijn hoef door een beugel heengegleden was. :x
Vandaar dat ik nu die Etricals heb, want doordat het voetbed bij de Endurance edities nog een stukje naar achteren steekt buiten de eigenlijke beugels is de kans nog kleiner dat er een hoef doorheen kan glijden. Het zijn natuurlijk wel lompe klompen, 8-) maar de prijs-kwaliteitsverhouding is super.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 15:05

Oef! Dat is een nare gebeurtenis :(:)

Op zich hoe meer er uitsteekt hoe groter de kans me lijkt dat er een hoef op kan komen te staan tijdens zo'n stunt.... maar dat je met je hele voet er op kan steunen dat is op zich wel fijn, maar zijn ze zo lang dan? Dat zie ik er eigenlijk niet aan af....? Of bedoel je echt letterlijk TOT je hak :)

Ik heb de K'vall gehad die onder je hele voetzool gaan, dat is ook wel een aparte gewaarwording :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 15:43

Tot de hak, niet tot en met. ;) En dat hangt natuurlijk ook af van je schoenmaat en soort schoen.
Als je bij de gesloten endurance versie kijkt dan zie je dat het voetbed net 2 a 3 cm verder uitsteekt dan het echte begin van de beugel. Ik denk ook wel dat het het paard iets meer kans geeft om erop te staan, maar doordat het voetbed uitsteekt kantelt dat als er alleen op dat punt druk komt meteen omlaag zodat een hoef er weer uit zou vallen. Maar goed, dat is theorie en dat gaan we voor de verandering maar eens niet in praktijk brengen. :')

Hier zie je trouwens hoever het uitsteekt, het voetbed is in totaal 17 cm lang als ik het me goed herinner:
Afbeelding

Die K'valls zijn trouwens ook erg apart. Ik heb ze zelf nog nooit geprobeerd, maar je was dus niet meteen om?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 16:11

Ohja, op deze foto zie je het beter inderdaad, zien er wel fijn uit +:)+
Jammer dat de ophanging niet gedraaid is.

Nah ik heb de K'vall weer verkocht, vond het op zich wel een fijn concept maar ik had toch niet zoveel met dat materiaal onder je hiel, voelde te raar zeg maar en ik was inmiddels bezig met testen van de Barefoot voetstop beugels en die vond ik veel fijner :j

Dat riempje achter je hiel vond ik ook niet zo, de BF beugels waren gewoon fijner en simpeler en ik hou wel van simpel & functioneel, niet te veel poespas :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 16:16

Ik mis de gedraaide ophanging hier ook wel, vooral omdat ik altijd vergeet hoe je de beugelriemen dan ook alweer zou moeten draaien... :=
Omdat bij het ophangoog de metalen kern en plastic huls samenkomen is het oog daar ook best wel dik dus heel strak ziet het er met gedraaide beugelriemen niet uit, maar verder ben ik alleen maar blij ermee, lekker licht en stevig. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 17:17

Ja het ziet er ook gewoon uit als mooie dingen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 17:32

Veren ze?
Ik zoek stevige niet verende beugels. Als t veert en heel licht is, voelt mijn enkel enorm onstabiel..