De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PreHungaro

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 23:32

Oei die zitten inderdaad niet lekker.
De BR Ultimo zullen voor die van jou beter geschikt zijn inderdaad, die waren voor de mijne te groot.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:12

Die zitten wel erg strak denk ik ja, niet zoals ze moeten zitten iig. Balen!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:13

Iemand nog tips voor een betaalbare cross beschermer? Ik wil een aantal oefencrossen rijden en ben daarom opzoek naar een leuke betaalbare beschermer.
Mag ook zeker tweedehands

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:14

Ik heb sinds 2 weken cross beschermers van Hooks. Niet duur, dacht 90 euro rondom en ben er erg blij mee! Gisteren voor het eerst getest in een echte cross. Zijn wel alleen in het donkerbruin volgensmij.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:13

Ik lees al een tijdje mee en ben misschien van plan om ook the husk te gaan bestellen. Hier lees ik namelijk de beste ervaring mee. Maar nu heb ik daar een paar vragen over.
Wat is het verschil tussen de titan double cushioning scholing air boots en de titan high impact sport air boots

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:18

De nieuwe HV POLO'S bij mijn paard. Ze hebben aan de binnenkant een extra verhard stukje erg fijn.
Ik vind ze qua pasvorm heel erg fijn, niet te hoog en sluiten mooi rond het been.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:23

nicky_rilana schreef:
Ik lees al een tijdje mee en ben misschien van plan om ook the husk te gaan bestellen. Hier lees ik namelijk de beste ervaring mee. Maar nu heb ik daar een paar vragen over.
Wat is het verschil tussen de titan double cushioning scholing air boots en de titan high impact sport air boots

De high impact is dikker dan de double cushion. Ik heb de double cushion voor dressuur werk. Voor springen en crossen vind ik die te dun. Maar dikker is ook warmer. En voor springen wil ik toch een open front boot hebben met harde plaat en voor het crossen een gesloten boot met harde plaat.

Ik ben er heel tevreden over. Ik vind alleen de pasvorm niet geschikt voor paarden met korte stevige benen.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:47

Capriootje schreef:

Strak valt opzich wel mee, de stof sluit niet helemaal rondom aan, maar dat zie ik bij meer die de snugboots hebben. Ik maakte me vooral zorgen om de hoogte.. maar is dan wel balen ja :(

Ik ga misschien wel kijken voor de HH grandprix, hoop dat die net zo ventilerend zijn?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:02

ik meld mij :D

Altijd lang de normale standaard BR beschermers gehad, daarna voor het springen Veredus gekocht en toen gaan inzien dat het hebben van een goede peesbeschermer belangrijker is dan mooie peesjes die bij je dekje passen :+
Al mijn BR dus bezig om te verkopen en wil graag Husk beschermers ervoor terug gaan kopen :j

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:14

keeyzie: maar die zijn toch helemaal niet extra ventilerend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:31

Ik ben zeer tevreden over de BR air tech beschemers :j , benen komen er altijd koel en droog onder vandaag.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:40

SteffiiY schreef:

Altijd lang de normale standaard BR beschermers gehad, daarna voor het springen Veredus gekocht en toen gaan inzien dat het hebben van een goede peesbeschermer belangrijker is dan mooie peesjes die bij je dekje passen :+
Al mijn BR dus bezig om te verkopen en wil graag Husk beschermers ervoor terug gaan kopen :j

Duurde even maar ze is bekeerd _/-\o_ :')

Ben blij dat ik je over heb kunnen halen voor de Veredusjes }>

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 13:00

Datjaa schreef:
Capriootje schreef:

Strak valt opzich wel mee, de stof sluit niet helemaal rondom aan, maar dat zie ik bij meer die de snugboots hebben. Ik maakte me vooral zorgen om de hoogte.. maar is dan wel balen ja :(

Ik ga misschien wel kijken voor de HH grandprix, hoop dat die net zo ventilerend zijn?

Verschil tussen de lemieux en de HH is alleen dat de voering van de HH wel van neopreen is :(
En dus een stuk minder ventilerend helaas
Laatst bijgewerkt door SuperZodiaX op 25-04-17 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:01

Capriootje schreef:
SteffiiY schreef:

Duurde even maar ze is bekeerd _/-\o_ :')

Ben blij dat ik je over heb kunnen halen voor de Veredusjes }>

:')

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:25

pol013: Nee dat klopt, ik ga ze binnenkort testen met de dressuur training.
Ik zal jullie daarna even laten weten hoe ze bevallen.

Heb ook de Grand Prix van HH maar deze ademen wel degelijk beter dan de traditionele beschermers van bijvoorbeeld BR. Na een flinke bosrit zijn de pezen nog steeds redelijk koel. Ga binnenkort die van Le Mieux uitproberen. Dan kan ik ook daadwerkelijk het verschil vergelijken :j

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:11

Hoi hoi!
Ik ben ook begonnen aan de peesbeschermer zoektocht :D

Meestal gebruik ik ze niet, af en toe maar. We hebben afgelopen maandag eigenlijk amper wat gedaan, af en toe longeren... En nou zag ik ineens een beschadiging, een gaatje eigenlijk, aan de zijkant, alsof hij flink heeft lopen aantikken/schuren!!

En omdat ik straks ga opbouwen naar lange buitenritten / dagtochten maken, wil ik wel zijn benen beschermen tegen dat gebots én dat ze ademenen.

Kwam vervolgens deze tegen, iemand ervaring? Ik woon niet in NL, en het kan zijn dat dit merk dus voor jullie heel onbekend is maar wilde het toch even proberen :o

https://www.viovet.co.uk/Equilibrium_Tr ... tra_info_1

Afbeelding

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 19:29

woepsie90 schreef:
Hoi hoi!
Ik ben ook begonnen aan de peesbeschermer zoektocht :D

Meestal gebruik ik ze niet, af en toe maar. We hebben afgelopen maandag eigenlijk amper wat gedaan, af en toe longeren... En nou zag ik ineens een beschadiging, een gaatje eigenlijk, aan de zijkant, alsof hij flink heeft lopen aantikken/schuren!!

En omdat ik straks ga opbouwen naar lange buitenritten / dagtochten maken, wil ik wel zijn benen beschermen tegen dat gebots én dat ze ademenen.

Kwam vervolgens deze tegen, iemand ervaring? Ik woon niet in NL, en het kan zijn dat dit merk dus voor jullie heel onbekend is maar wilde het toch even proberen :o

https://www.viovet.co.uk/Equilibrium_Tr ... tra_info_1

[ [url=m/FK9RTW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zijn goede beschermers, alleen als je een paard hebt met een gevoelige huid willen ze nog wel eens schuurplekken geven

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:08

Die zien er inderdaad enorm fijn uit!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:18

Ja hé!
Ik heb het forum van Horse & Hound gevonden met heel veel reviews van deze kappen en iedereen vind ze erg fijn.... op het schuren na -O- .
Zo jammer!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 02:57

Zit er veel verschil tussen de husk mesh en lemieux mesh beschermer? qua ventilatie en pasvorm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 06:54

SteffiiY schreef:
Zit er veel verschil tussen de husk mesh en lemieux mesh beschermer? qua ventilatie en pasvorm

Totaal ander materiaal. Het lemieux mesh lijkt nog een beetje op neopreen, van husk is het een totaal open structuur. Waardoor ze veel beter ventileren

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 07:50

Anoniem schreef:
SteffiiY schreef:

Totaal ander materiaal. Het lemieux mesh lijkt nog een beetje op neopreen, van husk is het een totaal open structuur. Waardoor ze veel beter ventileren

Ik vind het materiaal idd wel iets meer open bij de husks, maar daarintegen vind ik het erg jammer dat er vervolgens vier enorme klittebanden overheen gaan waardoor bijna alsnog het hele been afgesloten is, doet de mooie open structuur weer teniet. Ook vind ik de pasvorm vooral onderin vaak niet optimaal aansluiten, daarom heb ik ze niet.
Ik heb zelf de snugboots, erg blij mee, al blijf ik altijd uitkijken naar een betere.
Ik kwam laatst deze tegen. https://www.equick.it/product-page/ekur-front-1 Ben benieuw of dit wat is, ziet er wel veelbelovend uit

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:02

Ik twijfel heel erg tussen lemieux en husk. Ene kant lees ik veel goede verhalen over Husk maar als ze niet passen of fijn zijn dan kan ik ze moeilijk terugsturen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:15

Lastig Stef! Misschien doen ze er wel een retour label bij ofzo?

Die equick heb ik gezien in de winkel bij braaaf ruitersport. Er niet heel erg naar gekeken omdat ik dat type beschermer niet zocht maar misschien hebben meer winkels ze liggen om te bekijken.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:03

IwanLuver schreef:
Iemand nog tips voor een betaalbare cross beschermer? Ik wil een aantal oefencrossen rijden en ben daarom opzoek naar een leuke betaalbare beschermer.
Mag ook zeker tweedehands

Meer ideeën zijn welkom :)