Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:46

Met dat zadel wil je binnenkort alleen nog maar doorzitten :D ;) Ik kon mijn paard nooit echt fijn doorzitten, zeker niet in uitgestrekte draf, maar sinds ik die Star heb loopt hij zoveel fijner, laat zijn rug veel meer los en heb zomaar het idee dat ik een "echt" dressuurpaard onder mijn kont heb... Zit echt super :)

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:04

Zadel kan wel wat inzakken natuurlijk, en je 'went' zelf aan de zit/houding natuurlijk. Maar mn paard went er nog niet echt aan, ben bang dat ze dat ook niet gaat doen.. Donderdag zit de eerste week erop en als het dan nog zo is neem ik alvast contact op.
Fijn dat ze bij jullie zo goed liggen! Ik ging daar ook vanuit want met dat proefzadel ging het meteen perfect, lekker ontspannen meteen enzo maargoed.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:13

Ik heb hetzelfde probleem als jullie gehad, maar niet twijfelen aan jezelf! als je schoenen aan trekt, weet je ook gelijk of ze "lekker" zitten, of dat het het niet helemaal is.
Mijn paard had nog nooit moeilijk gedaan op een zadel, tot mijn nieuwe zadel er was. Toen bolde ze ineens! en ik kon voor geen meter zitten. (zo erg zelfs dat ik met mijn oude stubben zadel reed ipv met nieuwe zadel).
Leen zadel zat wel super. Toen waren ze nog een keer langsgeweest met een "nieuw" leenzadel, zodat ik nog even kon testen, deze zat wel super (en deze was ook splinternieuw). Uiteindelijk heb ik voor dit zadel gekozen en nog geen spijt gehad.
Een paard hoort gewoon fijn te lopen onder een zadel....en het moet alleen maar beter worden, maar het mag zeker niet slecht beginnen is mijn mening!
Laatst bijgewerkt door Sky_As op 28-04-14 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:16

Die custom op fb te koop voor 1500.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:39

Ben ik het wel mee eens Sky_As, mijne doet alleen niet echt gemeen ohz ofzo, maar ze wil alleen niet lopen. In wendingen lijkt het alsof ze haar buitenbeen niet mee kan draaien oid waardoor ze dus haar passen niet afmaakt. Ze geeft altijd wel aan als iets haar niet aanstaat, maar op deze manier heb ik nog niet meegemaakt.
Wel fijn dat jij uiteindelijk een nieuw leenzadel over hebt kunnen kopen, die is dan alleen niet speciaal voor jou op maat gemaakt toch? Zal wel aangepast zijn natuurlijk, maar dan is het feit van maatwerk wel een beetje weg. Maar nog een keer zolang wachten is ook niet echt een optie.

Die op FB staat ook op MP. Ben alleen benieuwd hoe de service dan is, want je hebt hem niet zelf op maat gekocht? Niet dat ik interesse heb, maar kwam er over aan het denken.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:52

klopt, maar ik gebruik mijn zadel voor meerdere paarden. Dus het hoeft van mij niet echt maatwerk te zijn, als ik er maar lekker in zit en mijn paarden fijn lopen ;)
en dat is bij dit zadel het geval.
Het zadel wat eerst voor mij bedoeld was, zat voor geen meter, ik kon nog niet bijna doorzitten en benen voelde heel wiebelig aan. Ook de paarden reageerde er allemaal niet fijn op.
Dus tip: mocht je aan je paard twijfelen (of aan jezelf) vraag eens een stalgenootje er mee te rijden. Dan weet je het zo!

Een zadel moet gewoon gelijk goed zitten, mijn huidige zadel zat de eerste keer ook minder fijn dan de tweede keer, maar ik kon er wel op zitten, en mijn paard kon gewoon lopen.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:02

Oh vandaar, dat scheelt dan ja!

Ik kan er zelf al wel wat beter op zitten, maar ze loopt er inderdaad niet mee. Heb vanavond les dus kan mn instructeur het eens bekijken, en anders kan ik hem er misschien wel even mee laten rijden inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:08

Dat had ik ook Sky. Het ging wel maar niet top voor mij.. Tweede keer al veel beter en na een week helemaal geweldig.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:11

GWR schreef:
Oh vandaar, dat scheelt dan ja!

Ik kan er zelf al wel wat beter op zitten, maar ze loopt er inderdaad niet mee. Heb vanavond les dus kan mn instructeur het eens bekijken, en anders kan ik hem er misschien wel even mee laten rijden inderdaad.

al wel wat beter op zitten is natuurlijk niet voldoende voor een zadel van 2500 euro (en meer)!!!
Je moet na 3 keer rijden zeggen WAUW! wat ben ik blij dat ik dit zadel gekozen heb.
Anders kun je net zo goed een wintec zadel kopen van 500 euro, dat zit ook "redelijk"

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:37

Vandaag was hier echt drama. Dan zat ik weer voorin dan weer achterin in het zadel, los/vast tegen de wrongen..
Claudia dacht dat hij misschien nog wat bijgevuld moet. Nu even tijdelijk proberen met een bontje.
Echt raar, de eerste keer was zo fijn. En gisteren buiten was ook prima, maar dan ben je toch anders aan het rijden denk ik := iig loopt paardlief dan wat meer zelfstandig dan in de bak..
Qua zitting is het echt een geweldig zadel! :+: Claudia en ik komen vast tot de oplossing :)

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:00

Goh apart Goldie!
Ik heb gister les gehad, en het ging nog niet lekker. Mn instructeur heeft met passen van de modellen en aanmeten meegekeken, en hij zegt hetzelfde als wat ik voel; ze loopt helemaal niet ontspannen terwijl ze onder datzelfde zadel toen direct het meest lang-laag ontspannen en voorwaarts liep, en ik zat er toen meteen fijn en mooi in en dat kan ik in deze ook niet.
Heb vanmorgen een berichtje gestuurd, want heb steeds geen zin om ermee te gaan rijden, het is meer een verplichting om te zien of het beter wordt :P

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:10

GWR, juiste keuze! Ik kan me ook niet voor stellen dat je als je nu niet fijn op een zadel zit dat het beter wordt! Wel super balen dat het toch zo anders is als het proef zadel! Maar ligt hij wel goed op je paard? (kheb het al eerder gevraagd geloof ik, maar bedoel lijkt hij het zelfde te liggen als het probeer zadel?)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:31

Heel apart terwijl het eigenlijk hetzelfde zadel is... Al waren er wel oude en nieuwe modellen geloof ik. Misschien zit daar toch
wat verschil in?

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:33

Nouja mn paard wil er niet mee lopen dus dan denk ik dat het niet goed ligt, kan zelf wel beetje zien hoe het ligt maar ben geen zadelmaker natuurlijk. Mn instructeur zei gister dat hij het zadel vrij vast vond liggen op de schouders. Fitter heeft toen ook al wel gezegd dat mijn paard een 'duits' model had, schouders ver naar achteren, maar dan moet het zadel daar toch op aangepast kunnen worden? Schoft ed liggen allemaal wel mooi vrij. Ik wacht even bericht af, denk dat ze wel weer even komen kijken wat we ermee kunnen..

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:34

Goldie schreef:
Heel apart terwijl het eigenlijk hetzelfde zadel is... Al waren er wel oude en nieuwe modellen geloof ik. Misschien zit daar toch
wat verschil in?

Ja maar met proberen welk model je het fijnst vind had ik al wel het nieuwe model met mono blad, degene die ik nu ook heb dus eigenlijk.
Maar had het idee dat de kniewrong ook verder naar achter zit en minder hoog is, maarja dat ik zoveel weken geleden dat ik het ook niet meer exact weet.

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 00:37

GWR mijn paard wil toen ook niet meer lopen terwijl met test zadel wel goed ging. Ik had mijn bestelling moeten annuleren want mijn paard heeft heel veel schouder die ver naar acheren ligt . Dus de boom was niet geschikt voor mijn paard. En ik zat meer boven op het zadel in plaats van in en erg opgesloten. Vond wel erg jammer want het zijn mooie zadels
Ik heb nu een zadel gevonden met heel veel schoudervrijheid anatomische boom en daar loopt hij heel fijn er onder

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 07:02

Oh dus bij jou kon het echt niet pas gemaakt worden? Ik krijg nu een flight opgestuurd om die te proberen..

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:31

GWR modellen van Custom zijn niet geschikt voor mijn paard dus krijg je nooit passend

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:25

Chichika schreef:
GWR modellen van Custom zijn niet geschikt voor mijn paard dus krijg je nooit passend

Maar was dat met de demo's nog niet opgevallen dan? Met passen/proberen? Omdat je al wel besteld had?

IDtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:45

eindelijk goed nieuws gekregen heb samen met een vriendin begin januari mijn zadel besteld, toen werd er gezegd 10-14 weken, maar blijkbaar worden het er toch 19 en zou claudia 22/5 of 23/5 komen ik hoop echt dat het dan in orde is want mijn paardje loopt echt slecht met mijn oude zadel, hoog tijd dat het juiste zadel er is :-)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:19

GWR, ik heb ook de flight geprobeerd, hieronder liep mijn paard ook het fijnst en daardoor zat ik ook gelijk heel lekker. Ik denk dat ik wel op bijna alle modellen heb gezeten in sommige ook zowel 17,5 als 18" .
Ik hoop dat jullie een passend zadel kunnen vinden.

Dat van de schouder vind ik wel heel apart trouwens, omdat ik juist veel mensen hoor dat de zadels veel schouder vrijheid geven!

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:32

Ik heb ook in bijna alle modellen wel gezeten, maar toen liep ze het lekkerst onder de star en daar zat ik ook het beste in. Maargoed ik kan het gewoon proberen als ik hem krijg vd week dus ik zie het wel!

Ja ze zouden ook veel schoudervrijheid moeten geven, maar ik denk dat ik hetzelfde probleem heb als chichika, bij mij zeiden ze ook dat de schouder ver naar achteren loopt.. Dan zal het wel een ander verhaal zijn als normaal..

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 07:39

Leg je het zadel niet te ver na voren dan.
Want je legt een zadel altijd achter de schouder of past dit zadel dan niet meer?
Wel vreemd dan dat ze dat zelf niet van te voren hebben gezien

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:25

Je kan inderdaad proberen om het zadel iets meer naar achteren te leggen, ik ben zelf ook nog wel eens geneigd om een zadel te ver naar voren te leggen :=

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:15

Schuift het zadel naar voren? Misschien kun je dit oplossen met een goede singel?